Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:53

Ik had na 5 maanden ook dat alles nog heel erg naar zwavel en rotte eieren rook en smaakte.
Vorige week ben ik naar Den Hoek geweest, een holistisch centrum en ik ben daar uitgemeten en behandeld. Ik geloof echt totaal niet in die dingen, mij te zweverig, maarja baat het niet dan schaad het niet. Gek genoeg heb ik het idee dat ik na de behandeling veel dieper kan inademen. En mijn smaak is compleet veranderd en weer zo goed als normaal *\o/*
Werd er niet bijgezegd en had niet eens bedacht dat het kon, weet ook niet hoe het kan, maar ik ben er echt mega bij mee.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:42

Vriendin van mij haar moeder heeft na 6 maanden haar reuk ook nog niet helemaal terug wat ik heb begrepen. Ik zal het anders eens door geven over holistische geneeskunde , misschien heeft ze er wat aan.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:43

Daphara schreef:
Hoe is het bij jullie (diegene die het reukvermogen helemaal kwijt waren) nu met het ruiken? Ik ben inmiddels 5 maand na mijn besmetting en heb nog steeds niet mijn reukvermogen goed terug. Ik zit nu in een “vis fase”, veel smaakt en ruikt naar vis en als het eten flink naar vis smaakt, dan ruik ik het de volgende dag ook tijdens nummer 2 op het toilet. Vis zelf is echt vies, ik moest laatst bijna kotsen van de sushi, terwijl dat juist het enige was wat ik nog lekker vond toen ik besmet was.

Ik wordt er dus een beetje moedeloos van. Zoveel lekkere dingen lust ik nu absoluut niet meer. Ik ben met eten nu bijna helemaal overgeschakeld op groeten en fruit. Vlees is vies (smaakt naar vis) melk en sojaproducten zijn vies (geen smaak), brood proeft wat verbrand en ik kan nog steeds niet wennen aan die structuur in mijn mond, zonder de normale smaak van brood erbij. Ik wordt wel heel creatief met mijn groenten en verse groentesoepen, ben bijna vegetarisch aan het eten, afgezien van 2-3 eieren op een dag en soms (zoute) vleeswaren (vooral om de groenten gewikkeld, dan is het wel lekker). Ik zoek nog naar eiwitrijke opties erbij die wel goed te eten zijn.

Er is een fb groep voor geur en smaak verlies na corona
Sommigen hebben t al een jaar

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:44

Janntjuh schreef:
Ik had na 5 maanden ook dat alles nog heel erg naar zwavel en rotte eieren rook en smaakte.
Vorige week ben ik naar Den Hoek geweest, een holistisch centrum en ik ben daar uitgemeten en behandeld. Ik geloof echt totaal niet in die dingen, mij te zweverig, maarja baat het niet dan schaad het niet. Gek genoeg heb ik het idee dat ik na de behandeling veel dieper kan inademen. En mijn smaak is compleet veranderd en weer zo goed als normaal *\o/*
Werd er niet bijgezegd en had niet eens bedacht dat het kon, weet ook niet hoe het kan, maar ik ben er echt mega bij mee.

Hoe ben je behandeld? Was je bij eric?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:15

tokedri schreef:
Janntjuh schreef:

Hoe ben je behandeld? Was je bij eric?

Nee bij Huib.
Ik zou je niet kunnen zeggen hoe het heet. Hij had een soort rond apparaatje op mijn borstkas gelegd die bepaalde trillingen en tonen in verschillende frequenties gaf. Half uur mee op gelegen.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 01:49

Ik zat vorige week te kijken naar het symposium van Wageningen Universiteit tijdens dies natalis (ging over pandamiën, inclusief COVID-19) en schrok van de opmerking (-1:34:38) dat er een zeer kleine aantal mensen binnen de groep van mensen met langdurig verlies aan reuk en smaak, waarvan wordt verwacht dat ze nooit meer reuk en smaak terug gaan krijgen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:48

Pff vandaag dag 7 in isolatie, ben al vanaf dinsdag klachtenvrij. Was alleen verkouden (verstopte neus) en geen reuk. Verstopte neus is dus weg. Bellen naar de ggd net met de vraag mag ik morgen naar buiten, nee nog 1 dag in isolatie. Pff wordt hier echt gek nu al een week alleen op mijn slaapkamer. Vannacht ook nog eens mijn oma overleden. Vind die isolatie echt bijna mishandeling zowat.. -:(-

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:03

xxxmh schreef:
Pff vandaag dag 7 in isolatie, ben al vanaf dinsdag klachtenvrij. Was alleen verkouden (verstopte neus) en geen reuk. Verstopte neus is dus weg. Bellen naar de ggd net met de vraag mag ik morgen naar buiten, nee nog 1 dag in isolatie. Pff wordt hier echt gek nu al een week alleen op mijn slaapkamer. Vannacht ook nog eens mijn oma overleden. Vind die isolatie echt bijna mishandeling zowat.. -:(-

Heb je geen tuin of balkon?

Gecondoleerd

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:05

smurffie schreef:
xxxmh schreef:

Heb je geen tuin of balkon?

Gecondoleerd

Een tuin maar mag niet naar beneden omdat ik in isolatie zit van mijn ouders en broertje.
Had echt gedacht omdat ik al een paar dagen klachtenvrij ben dat ik na dag 7 weer alles kon doen..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:09

Wellicht als je broertje en ouders naar bed zijn even in de tuin luchten, mondkapje op, handen ontsmetten naar buiten toe, buiten even af en naar binnen weer op en ontsmetten.
Zo hebben wij mensen die in isolatie waren ook laten roken op afdeling: handschoenen en schoon mondkapje, buiten af, maar binnen zelfde mondkapje nieuwe handschoenen.
Buiten 1.5e meter minimaal afstand

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:29

smurffie schreef:
Wellicht als je broertje en ouders naar bed zijn even in de tuin luchten, mondkapje op, handen ontsmetten naar buiten toe, buiten even af en naar binnen weer op en ontsmetten.
Zo hebben wij mensen die in isolatie waren ook laten roken op afdeling: handschoenen en schoon mondkapje, buiten af, maar binnen zelfde mondkapje nieuwe handschoenen.
Buiten 1.5e meter minimaal afstand

Is een idee maar hun slapen altijd laat, rond een uur of 1.00.. nog even 2 dagen volhouden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:41

Gecondoleerd.

Wij kwamen overigens wel bij mijn moeder in huis toen zij covid had.
Mijn moeder had vaste plek en eigen toilet.
We zaten ook wel bij haar in de woonkamer, zeer ruime afstand onderling en heel veel handen wassen.
Als er mensen waren die thuis binnen afscheid van mijn vader durfden te nemen, had mijn moeder een mondkapje op.
De meesten bleven buiten, mijn moeder had daar ook een vaste plek.
Niemand heeft toen covid opgelopen na bezoek aan mijn moeder.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:48

Ja mijn ouders willen dat niet ivm beide in risico groep en ze zijn nu negatief. En zeker nu met de begrafenis van mijn oma wat eraan zit te komen. Nu door alles heb ik een paar keer gehuild en heel me neus weer vol maar komt dat door corona of het huilen pff... zo blij als deze ellende voorbij is.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:58

Even weer een update. Nu 2.5 week thuis. Ik knap langzaam wel wat op. Lopen lukt nog niet. Staan gaat steeds beter op mijn trillende benen.
Ik heb alleen sinds vorige week weer rare geur. Nu sigaretten geur. Echt vies. Net of er iemand naast me staat te roken .
Ik krijg nog thuiszorg bij douchen. Heb alleen nu dus wel veel verschillende contacten. Die vermeed ik zo veel mogelijk om te voorkomen dat ik besmet raakte. Valt me op dat niet alle zorg medewerkers handschoenen dragen als ze me helpen. Heb me nu voorgenomen om dat wel te vragen, zeker nu. Vanmorgen al de eerste keer benoemd en gelukkig begrip. Het is volgens protocol ook verplicht.
Het doet me wel beseffen dat het dus zelfs in de thuiszorg niet vanzelfsprekend is om handschoenen te dragen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:41

Fijn dat je wat opknapt.
Waarom zijn handschoenen verplicht? Je bent nu toch vrijverklaard? Of word je nog als besmet beschouwd?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:22

Ik ben gelukkig alweer een week uit isolatie. Ook niet ziek geweest gelukkig. Ben alleen mijn geur nog kwijt. Maandag begon ik de paarden mest weer te ruiken maar dinsdag niet, net als de rituals shower gel rook ik maandag wel maar dinsdag niet en de body cream met dezelfde geur rook ik maandag weer niet. Werk op een kinderdagverblijf en dinsdag rook ik van 1 kind wel de poep en van de anderen niet en vandaag helemaal geen poep van kinderen geroken. Gaat echt met vlagen dat je wat ruikt en dan weer dagen niet, iemand die dit ook heeft?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:38

Spetter schreef:
Ik heb alleen sinds vorige week weer rare geur. Nu sigaretten geur. Echt vies. Net of er iemand naast me staat te roken .

Wat bizar, dat heb ik dus ook. Ik heb echt niemand in minn nabije omgeving die rookt, ook geen bureb die roken ofzo, maar soms heb ik inderdaad het idee alsof er pal naast me iemand staat te roken. Of dat mijn kleding ineens naar rook stinkt. Echt vreselijk vies en heel gek.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:51

xxxmh schreef:
Gaat echt met vlagen dat je wat ruikt en dan weer dagen niet, iemand die dit ook heeft?

Bij mij was het ook wisselend toen geur en smaak terug kwam.

Fijn spetter dat het langzaam beter gaat.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:10

raket schreef:
Fijn dat je wat opknapt.
Waarom zijn handschoenen verplicht? Je bent nu toch vrijverklaard? Of word je nog als besmet beschouwd?

Hygiëne, en sowieso moet je handschoenen dragen bij verzorging. Ik ben nu nog wel beschermd maar ze kunnen ook andere virussen meenemen. Ze zitten wel aan je lijf.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:13

Goof schreef:
Spetter schreef:

Wat bizar, dat heb ik dus ook. Ik heb echt niemand in minn nabije omgeving die rookt, ook geen bureb die roken ofzo, maar soms heb ik inderdaad het idee alsof er pal naast me iemand staat te roken. Of dat mijn kleding ineens naar rook stinkt. Echt vreselijk vies en heel gek.

Ja echt vies he. Het is voor mij normaal een teken om even uit de rook te gaan omdat ik daar vanwege astma niet tegen kan. Nu ruik ik het steeds. Uiteraard reageert astma er niet op want het is nep. Maar heel raar.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:55

Spetter schreef:
raket schreef:
Fijn dat je wat opknapt.

Hygiëne, en sowieso moet je handschoenen dragen bij verzorging. Ik ben nu nog wel beschermd maar ze kunnen ook andere virussen meenemen. Ze zitten wel aan je lijf.

Of een andere variant..

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:37

tokedri schreef:
Of een andere variant..

Idd. Ik heb nu zoveel wisselende contacten door de zorg dat ik dat best spannend vind.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:52

Misschien stelt het jullie gerust dat een goede handhygiene door wassen beter beschermd dan het dragen van niet steriele handschoenen.
Als ze dus netjes hun handen wassen is dat beter.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:55

smurffie schreef:
Misschien stelt het jullie gerust dat een goede handhygiene door wassen beter beschermd dan het dragen van niet steriele handschoenen.
Als ze dus netjes hun handen wassen is dat beter.

Klopt

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:55

Spetter schreef:
tokedri schreef:
Of een andere variant..

Idd. Ik heb nu zoveel wisselende contacten door de zorg dat ik dat best spannend vind.

Ja snap ik, zou ik ook hebben