Daphara schreef:Hoe is het bij jullie (diegene die het reukvermogen helemaal kwijt waren) nu met het ruiken? Ik ben inmiddels 5 maand na mijn besmetting en heb nog steeds niet mijn reukvermogen goed terug. Ik zit nu in een “vis fase”, veel smaakt en ruikt naar vis en als het eten flink naar vis smaakt, dan ruik ik het de volgende dag ook tijdens nummer 2 op het toilet. Vis zelf is echt vies, ik moest laatst bijna kotsen van de sushi, terwijl dat juist het enige was wat ik nog lekker vond toen ik besmet was.
Ik wordt er dus een beetje moedeloos van. Zoveel lekkere dingen lust ik nu absoluut niet meer. Ik ben met eten nu bijna helemaal overgeschakeld op groeten en fruit. Vlees is vies (smaakt naar vis) melk en sojaproducten zijn vies (geen smaak), brood proeft wat verbrand en ik kan nog steeds niet wennen aan die structuur in mijn mond, zonder de normale smaak van brood erbij. Ik wordt wel heel creatief met mijn groenten en verse groentesoepen, ben bijna vegetarisch aan het eten, afgezien van 2-3 eieren op een dag en soms (zoute) vleeswaren (vooral om de groenten gewikkeld, dan is het wel lekker). Ik zoek nog naar eiwitrijke opties erbij die wel goed te eten zijn.
Er is een fb groep voor geur en smaak verlies na corona
Sommigen hebben t al een jaar