Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:02

Ik zie het ook niet zo negatief hoor :)

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:06

Gelukkig maar, ik hoop dat jullie gelijk krijgen.
Ik heb zelf begin April zkhzorg nodig en ben erg bang dat dat problemen kan gaan opleveren. Misschien kleurt dat mijn beeld wel mee, maar ik heb nog nooit zo graag ongelijk willen hebben als nu.

Dat staat overigens los van de persco voor mij, ik voel die neerslachtigheid meer doordat ik alleen maar hoor hoe de rek eruit is, hoe mensen in protest komen en mensen hun eigen plan trekken.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:14

Ik hoop voor je dat het goed komt, ik denk het echt wel hoor. :knuffel:

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:19

Sureido en Susan, ik ben het echt eens met jullie. Ik ga vanavond voor het eerst niet kijken naar de persconferentie. Ik probeer het positieve te zien en dat is dat de cijfers de laatste tijd echt wel wat daalden, nu ietsjes stijgen. Het kan net zo goed morgen weer ietsjes dalen. Ik zie het vaccineren ook nog als enige middel om de cijfers noemenswaardig omlaag te krijgen.

Maar het stoort me wel dat de laatste persconferentie zo´n zware en negatieve toon had, ondanks dat cijfers maar licht bleven zakken. Er waren echt wel wat positieve puntjes te noemen. Ik snap ook dat ze mensen voorzichtig willen houden. Maar voor mij en velen met mij werkt het averechts om alleen maar een negatieve toon eraan te geven. Het ´waar doe ik het allemaal nog voor´ gevoel overheerste echt bij mij.

Verder mis ik ook perspectief. De avondklok zou er als eerste weer af gaan. En die 1 persoonsmaatregel??? Ondanks dat het een advies is wordt het toch vaak als regel gepresenteerd. Het wordt erin geknald, maar of die samen met de avondklok zou verdwijnen is niet duidelijk.
En persoonlijk heb ik geen last van de avondklok en ben ik veel blijer dat scholen weer open zijn/op gaan starten. Maar het klopt niet met wat er gezegd is toen de avondklok ingevoerd werd. Want nu gaan waarschijnlijk kappers ook open. Begrijp me niet verkeerd, ik gun dat die kappers enorm. Maar mijn vertrouwen in sommige uitspraken is weg.

Ik ben vooral bang voor een deprimerende toon vanavond en dat die 1 persoon weer flink wordt aangehaald en die vrienden zich toch weer bedenken.

Maar het draagvlak wordt bij velen veel dunner. Ik zie dat enorm om me heen. Steeds meer mensen doen gewoon maar een beetje hun dingetje. Ik merk het ook aan mezelf. Ik mis gewoon iets van een routekaart. Al is het alleen om een beetje de volgorde te kunnen zien van de maatregelen die weer zouden versoepelen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 23-02-21 11:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:25

sureido schreef:
Ja, we zitten misschien op 4.5% van de vaccinaties, maar er zijn ook al echt heel veel mensen immuun tegenwoordig.

Ik moet zeggen dat ik nu dezelfde negatieve toon die we vanavond gaan krijgen, hier nu ook al voel. Prima, maar volgens mij zouden we nu midden in die dikke stijging al moeten zitten, en dat is niet zo. Dus sorry, ik denk niet zo negatief.


Dit ... van heel die derde golf is nu geen sprake. Er zijn berichten dat de Britse variant toch minder besmettelijk/gevaarlijk lijkt dan eerst gedacht werd. En ja de cijfers stijgen nu. Maar het gaat om 9 ziekenhuisopnames meer, waaronder 2 IC opnames. Wie weet blijken die vanmiddag, morgen of overmorgen weer te zakken. Ik vind de cijfers echt al wel een poos stabiel. Natuurlijk moet gewaakt worden voor een derde golf, maar ik krijg er onderhand wat van dat er vanuit gegaan wordt dat die golf er sowieso komt en snel ook.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:44

Niemand zegt dat we nu in een derde golf zitten. Ik denk alleen wel dat die er aan komt als we nu het draagvlak verliezen en winkeliers tegen de adviezen in open gaan, horeca opening forceert, mensen hun eigen plan trekken.
Ik hoop vooral dat het goede weer een tegenwicht mag blijven tegen het verlies van draagvlak. Om de boel voldoende te vertragen tot vaccinaties effect laten zien.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:47

Gezien de besmettingen in het umcg en het verzorgingshuis lijkt de Britse variant eerder een tornado dan een zacht briesje. Of die variant ook voor evenveel ziekenhuisopname zorgt ? Geen idee maar vinger aan de pols is wel belangrijk. En dan tegelijk drie versoepelingen is dom want stijgen de cijfers dan zoek maar eens uit waar het weg komt.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:50

Ja dat versoepelen (of juist teugels aantrekken) met meerdere maatrefelen tegelijk heb ik vanaf het begin niet begrepen. Hoe meet je dan effect? Dat doen vrijwel alle landen trouwens.
En vervolgens bij start avondklok staat er dan overal "Frankrijk heeft ook een avondklok en de besmettingen dalen, maar aangezien toen ook de scholen dicht gingen is niet duidelijk wat het effect is van de avondklok"

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:57

Dat vind ik ook. Zorg eerst maar eens dat de kinderen weer (aangepast) naar school kunnen en kijk wat dat doet met de cijfers.
Hoe zeer ik het de kappers ook gun, ergens vind ik het ook een vreemde keuze waarom kappers waarschijnlijk ineens weer open mogen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:58

Omdat dat om ons heen ook gebeurt, ik denk gewoon de druk waaronder het kabinet bezwijkt.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:59

Waarschijnlijk omdat bij kappers de kans op besmetting laag is en ze ook makkelijker aan triage kunnen doen. En daarnaast zijn kappers ook best hard nodig, mensen schreeuwen daar echt om voor mijn gevoel.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:59

Vayo schreef:
Dat vind ik ook. Zorg eerst maar eens dat de kinderen weer (aangepast) naar school kunnen en kijk wat dat doet met de cijfers.
Hoe zeer ik het de kappers ook gun, ergens vind ik het ook een vreemde keuze waarom kappers waarschijnlijk ineens weer open mogen.


Omdat ze zelf waarschijnlijk ook erg graag naar de kapper willen.
Heb je de gemiddelde haardos in de kamer gezien :=

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:59


Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:00

Nou ik ga liever naar een kapper dan naar een school .. ik denk dat een kapper heel wat veiliger is dan een school... ?

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:01

Kappers ademen ook nooit jouw kant op.
Hier zijn de kappers helemaal niet dicht geweest, en dat heeft blijkbaar ook geen negatief gevolg gehad.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:02

Mijn haar is momenteel het minste waar ik me zorgen om maak. Ik laat het gewoon groeien en het haar van mijn dochters ook. Om me heen zie ik dat mannen bijgehouden worden met een tondeuse met opzetkamp.
Ik maak me meer zorgen om kinderen met name op de middelbare school en de signalen van meer neerslachtigheid, psychische problemen en huiselijk geweld bij kinderen en in de gezinnen.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:03

sureido schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/tijd-voor- ... ~aab76bf0/

Deskundigen zijn het zelfs eens dat die deprimerende boodschap constant niet meer werkt.


Uit jou artikel
Citaat:
Het succesverhaal waar Boin op doelt, is het vaccinatieprogramma. Nederland heeft zich in Europa inmiddels opgewerkt tot degelijke middenmotor. Er zijn ruim 1 miljoen prikken gezet. Half maart - over drie weken - zijn dat er al twee miljoen, als de planning niet te veel deuken oploopt. Tegen die tijd heeft een groot deel van de bijna 800.000 zorgmedewerkers die voorrang krijgen, ten minste één prik gehad. Ook de vaccinatie van de bijna 300.000 bewoners van zorginstellingen is inmiddels goed op stoom.

Dit vind ik wel oprecht heel hoopvol. Dan zitten we al op >10% binnen 3 weken vanaf nu.

Ik zou ook wel willen zien wanneer wij die 25% van de schotse resultaten gaan bereiken, is dat dan binnen 5 weken? Want dat lijkt wel echt een serieus punt. En is die 25% dan vergelijkbaar met de 25% in schitland qua kwetsbaren ed?

Maar ik snap oo dat ze daarin terughoudend blijven gezien de leveringsproblemen die blijven komen, maar het zou wel wat hoop kunnen bieden inderdaad.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:06

Vayo schreef:
en huiselijk geweld bij kinderen en in de gezinnen.

Hier kan ik met mn verstand echt niet bij... toen het in het begin in het nieuws kwam, en nu ook niet..

En als veel (alle) zorgmedewerkers geent zijn hoeven 'we' in ieder geval niet meer bang te zijn dat die uitvallen door quarantaine of corona, dat is toch hoopvol inderdaad?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:09

Cer schreef:
Nou ik ga liever naar een kapper dan naar een school .. ik denk dat een kapper heel wat veiliger is dan een school... ?


Dat zal liggen aan de maatregelen die de kapper neemt en die de school neemt. Alleen is een kapper een luxe ding en school broodnodig voor de kinderen die er erg onder lijden. Dit valt niet te vergelijken. Op de school van mijn dochter zijn inmiddels een 30 tal leerlingen gesignaleerd met echt psychische problemen door het niet meer naar school kunnen.

En begrijp me niet verkeerd, ik gun het kappers echt. Ik gun het iedere ondernemer om weer open te mogen. Maar school is voor de kinderen gewoon echt nodig. Ik zie het hier aan mijn dochter ook.


Sizzle een goede vriendin van mij is besmet door haar kapster die een mondkapje droeg. Risico´s houdt je overal. Ik vond hier in het dorp in de tijd dat de kapper nog open mocht echt dat de relatief kleine zaak enorm vol zat. Ik ben toen geweest en ondanks de mondkapjes en plexiglas platen tussen de klanten naast je, voelde het niet enorm veilig. Ik neem wel aan dat ze nu meer gaan kijken naar een maximaal aantal klanten tegelijk in de winkel en per dag. Ook het aantal kappers tegelijk in de zaak.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:09

Sec. Maar over een maand is Jansen ook goedgekeurd en als het goed is kunnen we die dan ook gaan prikken, dus ook al levert AZ weer eens niet volgens schema, dan krijgen we Jansen waar we maar 1 prik van nodig hebben.

Dus... laten we zeggen dat vanaf april we eigenlijk statistisch gezien meer lucht kunnen krijgen? Dat is nog echt heel snel hoor maar dan zijn er denk ik wel echt al flinke stappen gemaakt?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:11

Cer schreef:
Vayo schreef:
en huiselijk geweld bij kinderen en in de gezinnen.


Ik ook niet, maar die signalen zijn er echt. Net zo als dat de jeugd er steeds meer psychisch onder aan het lijden is. En dat is gewoon zorgelijk. Ik hoop dus enorm dat middelbare scholen weer open gaan. Al is het voor 1 of 1,5 dag in de week.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:13

sureido schreef:
Sec. Maar over een maand is Jansen ook goedgekeurd en als het goed is kunnen we die dan ook gaan prikken, dus ook al levert AZ weer eens niet volgens schema, dan krijgen we Jansen waar we maar 1 prik van nodig hebben.

Dus... laten we zeggen dat vanaf april we eigenlijk statistisch gezien meer lucht kunnen krijgen? Dat is nog echt heel snel hoor maar dan zijn er denk ik wel echt al flinke stappen gemaakt?


Als je bijv. in Israël kijkt wat het al doet als 40% van de bevolking volledig gevaccineerd is! Laat dat Jansen maar komen!

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:15

sureido schreef:
Sec. Maar over een maand is Jansen ook goedgekeurd en als het goed is kunnen we die dan ook gaan prikken, dus ook al levert AZ weer eens niet volgens schema, dan krijgen we Jansen waar we maar 1 prik van nodig hebben.

Dus... laten we zeggen dat vanaf april we eigenlijk statistisch gezien meer lucht kunnen krijgen? Dat is nog echt heel snel hoor maar dan zijn er denk ik wel echt al flinke stappen gemaakt?


Daarom vind ik jou artikel idd interessant en vraag ik me af of er geen voorzichtig schema ontwikkeld kan worden wanneer welke percentages mensen gevaccineerd zouden kunnen zijn.
Er zijn nu wel leveringsschemas op de website van RO maar in het kader van perspectief bieden.

Maar veel zal niet bekend zijn. Ik had bijvoorbeeld nooit geschat dat 25% met een eerste prik AZ effectiever zou zijn dan 25% met eerste prik pfizer.

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:15

Aan het begin van het topic stemde ik nee, niet enten. Gaandeweg door het topic, ging ik naar de mening misschien.
Nu zie ik welk vaccin ik zou krijgen, moderna. Beschermt maar voor 60%. Mijn keuze is nu dus gewoon weer dikke nee. Voor 60% ga ik geen risico lopen op bijwerkingen etc.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:17

Rivendell schreef:
Aan het begin van het topic stemde ik nee, niet enten. Gaandeweg door het topic, ging ik naar de mening misschien.
Nu zie ik welk vaccin ik zou krijgen, moderna. Beschermt maar voor 60%. Mijn keuze is nu dus gewoon weer dikke nee. Voor 60% ga ik geen risico lopen op bijwerkingen etc.


Moderna beschermt voor 94%....

Pfizer voor 95%
AZ voor 60% en 85% tegen ernstige coronaklachten.
Janssen 66% en ook iets in de 80% tegen ernstige coronaklachten.