Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:20

safina schreef:
Ja, beetje aardiger mag wel Morris. Suzanne neemt de moeite even iets uit te leggen. En dat voorkomt weer allerlei stipje-posts. Dat is toch goed dat ze dat doet?

Over de mondkapjes: gebruiken jullie elke keer een verse? Want eigenlijk moet dat, maar als ik heel eerlijk ben: ik heb in de zakken van mn jassen en de auto overal stoffen exemplaren liggen en ik gebruik ze wel eens meerdere keren. :oo

Ik vind het ook lastig er niet aan te zitten. Mn oren zullen wel te hoog zitten :+ , maar sommige mondkapjes schuiven richting mn ogen en dan moet ik ze regelmatig omlaag trekken.

Hier niet, probeer wel iedere dag een nieuwe te gebruiken.
Maar het is geen doen ik zet het mondkapje zo vaak af en weer op.
En het feit dat ik weet dat er op school 1000 mondkapjes per week door gaan wat ik echt heel erg vind voor het milieu.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 16:36

purny schreef:
Sheran schreef:
Fijn dat je laatste herinnering aan haar een positieve is, Neonlight. Het lijkt me heel moeilijk in deze tijd als je geen directe familie bent :(:)

Weet iemand of er binnenkort nog weer een persco gaat komen? Ik maak me een beetje zorgen :P de besmettingen lijken niet meer echt af te nemen en juist weer een beetje te stijgen. Nu ben ik geen viroloog, maar kijkend naar de beslissingen van het kabinet hebben zij ook maar matig contact met virologen dus tja _O-

Het valt op dat vooral na versoepelingen de cijfers omhoog schieten. Beetje te opvallend

Voor mij zegt dat eerder dat de maatregelen van afgelopen 2 week of niet veel hadden uit gemaakt of je dat nog helemaal niet kan zeggen. Daar zit vertraging in toch?

Gecondoleerd Neonlight! :(:) :(:)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:26

Ik zie dus echt niet zoveel kwaad in het zeuren over eerlijk gezegd. Het is ook allemaal ronduit vervelend.

Gaan mensen nou toch tegen alle gestelde adviezen op wintersport vind ik het een heel ander verhaal.

Wel vind ik dat mensen wat positiever kunnen zijn. Zo heb ik genoten van de kibbeling drive in vandaag. En gebakken vis gegeten met uitzicht op zee (in de auto natuurlijk)
Precies hetzelfde gegeten als normaal alleen de plek van opeten was in m’n auto :+
Was net zo leuk en lekker.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:30

Sheran schreef:
Zeuren vind ik niet erg (zeur maar raak!) maar blijf gewoon zo veel mogelijk thuis, juist zodat alle ondernemers weer zo snel mogelijk aan de gang kunnen. Dit blijft zo lang slepen!

Nou ja dan ben je het dus ook niet eens met wat ik vanmiddag heb gedaan maar het mag dus ik onderneem dat soort dingen dus wel.
Eerst met de hond uit en daarna dus vis gegeten in de auto.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:43

Bloodymary schreef:
Ik hoor eigenlijk niemand die feestjes geeft of op vakantie gaat momenteel. De horecasluiting zet blijkbaar ook niet echt zoden aan de dijk.

Ik blijf er bij, scholen dicht. Dat hielp in het begin van het jaar, ook in andere landen. In de zomer was Corona bijna weg. Na de vakantie steeg het weer. Na de herfstvakantie ook een daling en vlak daarna weer een grote opleving. En als ik hoor van mensen met kinderen op de middelbare school waar alles door gaat, terwijl er drie kinderen in een klas besmet waren (maar niet ziek), tja...

Daar ben ik het dus niet mee eens. Juist door het negatieve effect wat het heeft op de ontwikkeling van kinderen. Ik heb momenteel 2 leerlingen in mijn klas die serieuze plein vrees hebben ontwikkeld. Dit is helemaal niet Corona gerelateerd. Ze zijn niet bang voor Corona maar wel voor sociaal contact.

Wel vind ik de ggd hierin naïef en ook de berichtgeving in de media. Oa. Het afstandsbericht. Dat afstand houden niet meer hoeft als het niet lukt..
Mijn directeur is gelukkig heel standvastig en stuurt klassen en of leerjaren gewoon naar huis bij meerdere besmettingen. Hierdoor valt het bij ons echt mee. Wij geloven ook niet dat kinderen geen rol spelen bij besmetting wel dat ze er minder ziek van worden. Ze geven eigenlijk allemaal aan dat ze normaal gezien met deze klachten naar school waren gegaan. Zeker voor toetsen.

Wel vind ik dat sport voor jongeren ook beperkt moet worden. Hier is bijna alles via sport (hockey, handbal , voetbal ) binnen gekomen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:52

Sizzle schreef:
Onze kleuterjuf is nu al voor de 2e thuis omdat ze in haar priveleven blijkbaar nogal wat mensen tegen komt die besmet zijn. Zo gaf een andere juf (mijn dochter zit met haar zoon in de klas) vorige week een verjaardagsfeest, zoals ze het vertelde heeft ze heerlijk genoten en verdeeld over 2-3 dagen minimaal met 30 mensen gevierd. Dan vraag ik me meer af wanneer wij het covid pakketje van de juf krijgen.
Die docenten zijn ook echt nog jong en in de typische ‚feestleeftijd“.

Dit vind ik iets waar ik zelf last van heb. Niet dat bang ben voor mijn collega’s maar wel met mensen die ik van dichtbij tegenkom.
Zoals bijv. De long verpleegkundige die ondanks haar beroep toch naar een grote verjaardag gaat zonder afstand ..
Dit houd je overal denk ik.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:55

Shadow0 schreef:
Hoe doen scholen het eigenlijk met gymlessen? Want volgens mij ben je met gym nog met meer leerlingen bij elkaar dan bij een sportclub. Zijn dat nu wel allemaal individuele dingen waarbij je afstand kunt houden als leerling?

Dat is het hele probleem waar het bij onderwijs en sport maar ook bijbaantjes mis gaat ze hoeven geen afstand te houden van elkaar.

Hier houden ze er rekening mee dat veel dingen toch nog buiten zijn zolang het droog is. Normaal is dat na de herfstvakantie klaar (dat vinden ouders dan weer niet tof .. )
Verder activiteiten waar ingeval afstand is tot de docent en veel meer zelf organiseren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:58

Klopt inderdaad Bloody Mary. En ik vraag mij dus inderdaad af of een korte sluiting echt effect heeft. Voor mij (en mijn collega’s want dit hebben ze onderzocht bij ons) zijn de negatieve effecten van een langdurige sluiting te groot.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:32

Maar Sheran het leven wordt er wel een stuk dragelijker van als je, jezelf dat niet zo aantrekt.
Die groep mensen is zo klein.
Ik ken ook iemand die volgende week gaat. Ze gaat in eerste instantie vanwege het overlijden van een vriend en plakt er een vakantie aan vast in een privé resort. Wie ben ik om te oordelen over die vakantie in een privé resort. Ook die vakantie is niet verboden. Al heb ik daar zelf ook wel vraagtekens bij. Juist die vliegreis vind ik erg dubieus maar goed. Er moet geloof ik wel een negatieve Corona test worden aangeleverd.

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:47

Ik ben met dit soort dingen bijna blij dat ik een hele kleine familie heb en wij kerst en oud en nieuw nooit vieren met ooms en tantes.
Verder hebben we beide ook maar 1 broer/zus

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:57

friezenfan2 schreef:
Ik wil ook graag iemand knuffelen maar woon alleen maar het mag niet. Echt een piep maand achter de rug, mij zelf een paar keer in slaap gehuild. Maar helaas zodra ik wel iemand zou knuffelen gaat mijn hoofd met mij aan de haal. Dus tja dan doen je het niet.

Ik geloof wel dat mijn familie zich beter inziet waarom ik dingen niet doe vanwege corona. Dat was in de begin maanden minder. Al zie ik ze zo zeggen kom gezellig bij ons met sinterklaas want dan hebben we precies 3 mensen op bezoek dus dat kan. Omdat iets kan hoeft dat niet hé.

Maar kan jij niet iemand vinden met wie jij toch wat closer kan zijn? Aan de regels houden is prima maar het moet wel haalbaar zijn.
Een vriendin doet dit samen met een vriendin die net als zij ook alleen is. Prima toch? Zolang je daar beide achterstaat (en daar ook afspraken over maakt eventueel? )
Ik zie daar minder risico in dan mijn vriend en ik samen die beide op locatie met te veel mensen werken.

Echt geen haar op mijn hoofd die er ook aan denkt m’n vader alleen te laten. Zoals ik zei het moet wel haalbaar zijn.
Wel belangrijk om te weten ik ben niet knuffelig. Ook nooit geweest. In dat op zicht heb ik er dus minder moeite mee. De enige die ik knuffel is m’n vriend.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:23

tienus63 schreef:
Epidemioloog wil aanscherping maatregelen scholen:

Bron Nos.nl

https://nos.nl/l/2357584

Eens met dit
Citaat:
Geef bijvoorbeeld tijdelijk online les als er meerdere besmettingen zijn in een klas en zorg ervoor dat je het contact tussen leerlingen vermindert, bijvoorbeeld tijdens pauzes."

Maar dit gebeurd nu al op veel scholen. Dat er niks gebeurd is echt onzin. Zo hebben wij leerjaren thuis gehad bij 1 of 2 besmettingen. Na een week mogen ze klachtenvrij naar school.
Ik ken ook een school in de regio die de leerlingen in het lokaal laten tijdens de pauze.
Dus laten ze eerst maar is inventariseren wat er al wel gebeurd door de scholen zelf.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:04

Nee ik spreek over sowieso 5 scholen in regio noord. In de provincies Groningen, Drenthe, Friesland. En daarom zeg ik dat er geïnvesteerd moet worden wat scholen al doen zo dat andere scholen dit kunnen meenemen.

Zo zou ik bij ons graag zien dat ze onze pauzes aan pakken zoals dat doen op de school van mijn vriendin. Maar zeggen dat scholen niks doen is niet correct.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:17

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:
Nee ik spreek over sowieso 5 scholen in regio noord. In de provincies Groningen, Drenthe, Friesland. En daarom zeg ik dat er geïnvesteerd moet worden wat scholen al doen zo dat andere scholen dit kunnen meenemen.

Zo zou ik bij ons graag zien dat ze onze pauzes aan pakken zoals dat doen op de school van mijn vriendin. Maar zeggen dat scholen niks doen is niet correct.

Volgens mij zegt niemand dat er niks gedaan is op scholen alleen dat het blijkbaar niet voldoende is.

Mijn reactie was op het artikel waarin letterlijk voorstellen staan die nu gebeuren. Dan kan je niet stellen, ook niet als viroloog dat het vast effect gaat hebben. Onderzoek doen naar wat wel en niet werkt wel en daarom is gegevens delen onder scholen wat mij betreft belangrijk.

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:36

Dat ziet er gezellig uit Pien. Gefeliciteerd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:18

SusanH schreef:
Als het 1 week extra is is het nog te overzien. Wat ik me wel afvraag, is het ook voor basisschoolleerlingen. Want de besmettingen komen vooral voor op de middelbare scholen.

Hier veel besmettingen in groep 8 (2 basisscholen) ook niet zo gek. Dat virus draagt geen horloge ..
de elfjarige hier is echt net zo vatbaar als de elfjarige op de middelbare school.

Bij ons zijn ze weer lekker drastisch (@Sheran verhuis haha) en geef voor een groot deel online les voor een korte periode. We lopen dus voor op een eventueel te maken besluit.
Maar wij zitten nog steeds lang niet op het aantal besmettingen waar andere docenten in dit topic over spreken

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:21

Sheran schreef:
_O-
Ik ben serieus wel heel blij om te lezen dat niet alle scholen alleen maar de adviezen van de GGD volgen. Ik snap 100% dat ze het doen, maar ik vind de GGD hierin echt een beetje slap.

Dit verschilt ook per regio. Ook niet heel netjes maar goed.

Wij hebben trouwens de groep ‘kwetsbaren’ wel uitgebreid dus die groep is gewoon aanwezig.
Docenten mogen ook niet vanuit huis vanwege deze grote groep.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:02

veerledec schreef:
Hier op basisschool nog geen enkele besmetting geweest, dus ik hoop dat ze open blijven. Twee keer is er een kindje op school geweest dat besmet bleek of waarvan de ouders besmet waren, maar geen verdere besmettingen op school.

Je kan hier denk ik ook moeilijk wat over zeggen.
Bij m’n vriend op school is 1 leerling besmet geweest. Inderdaad door ouders.
Is ook VO

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie