Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 09:42

veerledec schreef:
Citaat:
Nl is phobie des masques. ( heeft een masker fobie). En internationaal wordt Nl bekritiseerd over niet gebruiken masker en op dit moment heb ik daarover geen artikelen want is alweer een tijd geleden.
Maar is ook niet echt belangrijk want Nl doet het beter als Frankrijk op dit moment.

Het gaat me niet om een 'angst' voor maskers, het gaat me om het onterecht vertrouwen ontlenen aan maskers en daardoor 'denken dat je veilig bent' of andere keuzes maken qua afstand of contact. En dat lijk ik hier vaker te lezen van mensen uit Spanje, Frankrijk en België, dus wellicht heeft de kritische houding hier daarin wel geholpen.

Er is net zo goed een fobie van mensen die denken dat de mondmasker DE oplossing zijn tegen Covid ..sommigen slaan daar echt in door
Werd vorige week ook in een compleet lege straat aan de kust uitgescholden door een koppel met hun mondmasker bijna als een bivakmuts opgezet dat mijn man ,de hond en ik geen mondmasker ophadden ..in geen 50 meter rond ons een mens te bespeuren..ze kwamen op een paar meter van ons heel hard wijzend naar hun mm en waar onze burgerzin zat blabla
Sommige mensen denken soms dat iedereen die ze tegekomen besmet is en dat het mm het virus tegenhoud en dat zij maar effe politieman moeten spelen :n
Ik heb echt wel burgerzin ,hou me aan de maatregels maat als wij gaan wandelen met hond aan zee ,bos of natuurgebied en ik kruis om het halfuur amper iemand dan gaat dat ding echt niet op

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:10

Ik ben het in deze echt wel met Sizzle eens ..doodgaan hoort nu eenmaal bij het leven ( even heel cru gezegd )
En we kunnen doodgaan gewoon niet helemaal wegwerken
Inderdaad zorgen dat ze zorg niet overbelast wordt en dat die terug toegankelijk is voor iedereen :j
Gevaccineerden hoeven zich toch geen zorgen te maken of angst te hebben voor de niet -Gevaccineerden want dan hebben ze een probleem dat ze denken dat het vaccin niet werkt

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:24

Shadow0 schreef:
secricible schreef:
Verder deel ik jullie mening in de zin dat je corona niet hoeft uit te roeien, maar m.i. Ook het doel is dat de zorg niet overbelast is.

Waarom is dat het doel? Waarom is het voorkomen van sterfte, ernstige ziekte en langdurige ziekte niet een doel op zich? Waarom zou je het uitroeien van een virus als dit al op voorhand uitsluiten als doel?

Omdat wat je schrijft gewoon niet realistisch is en ook niet haalbaar
Virussen zullen steeds blijven en de manier waarop we nu leven de enorme overbevolking helpt het creëren van virussen gewoon extra in de hand ..na Covid komt over enkele jaren gegarandeerd een ander virus op ons af

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:41

Ja inderdaad
En zeker virussen niet
Sommige ziektes zoals bvb de pest die ook pandemieën hebben veroorzaakt zijn sterk teruggedrongen maar niet volledig weg
En toen was de planeet nog niet overbevolkt zoals nu
Ik schrok wel laatst toen ik de cijfers eens opzocht vd groei vd wereldbevolking

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:02

En jij doet er wel wat aan Bigone ?
Puur uit nieuwsgierigheid ..want het is makkelijk om een ander te verwijten van ikke en de rest ...

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:52

Popstra schreef:
Totale lockdown beginnende 2 weken en dan kijken hoe de cijfers gaan zijn en daarop beslissen of nog langer.

Een lockdown van 2 weken helpt niks
Je moet minstens 6 a 8 weken lockdown hebben alvorensnhet enig effect heeft en dan moet het openzetten heel geleidelijk gaan anders heb je opnieuw de besmettingen die de lucht ingaan

Je kan een extreem strenge lockdown hier niet invoeren want je hebt altijd essentiele beroepen ( dokters , verplegend personeel wzc, politie ,brandweer ) die blijven werken en essentiële winkels die open moeten

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:18

Ik moest ook lachen toen met dat nieuwsbericht Pandora ..ze hadden de hele omgeving uitgekamd maar geen muggen meer gevonden :=

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:11

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:37

Kunnen ze dat eigenlijk testen op risicopatienten gezien er geen revolutionair medicijn is voor Covid ?

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:38

Electra63 schreef:
Echwel schreef:
Het is toch bizar he allemaal...
Je hoort mensen met zwakke gezondheid die er doorheen dansen en gezonde mensen doodziek

Tijdens de 1e golf waren van een collega allebei haar ouders overleden in een paar dagen.
Moeder had wel kanker, maar vader was gezond en ging als eerste.

Maar ook een collega, waarvan zijn beide jongvolwassen kinderen en zijn vrouw corona kregen en hij dan weer niet. Dus van de 4 gezinsleden, 3 besmet.
Echt raar.
Ik ken er inmiddels velen, die besmet zijn (geweest) of gezinsleden.
Maar ik woon op Flakkee (brandhaard), familie in Rotterdam (brandhaard) en ik werk in Den Haag (brandhaard).
Ik verbaas me dan ook over sommigen die niemand kennen die Corona heeft gehad.

Ik ken nog steeds helemaal niemand in gezin ,familie ,vrienden of "paardenvrienden " en ik wil dit heel graag zo houden :j

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 18:17

Bij ons in BE stimuleren ze inderdaad om nu al lichtjes ,kaarsen ,windlichtjes te plaatsen inderdaan als licht /hoop in duistere tijden
Aan de gevel snap ik nog wel morrie maar mag er bvb iets aan je raam ( aan de binnenkant van je woning ) ?

Hier mogen de winkels dinsdag weer open
Maar geen versoepeling voor contacten dus er mag maar 1 iemand met kerst komen ( buiten je gezin ) -O- -O- ..ik heb er maar 3 dus weet nog niet wat ik ga doen .

En nog steeds geen kappers of nagelstudio's die open mogen

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:41

Jammer dat in alle omliggende landen kerst met 10 mag en wij nu eens de beste van de klas willen zijn en enkel in eigen gezin gebleven moet worden

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:03

" nou ja behalve als je inderdaad vind dat indoctrinatie en propaganda een enorme rol spelen in het bestrijden van een virus. "
Het begint anders aardig die richting uit te gaan
Indoctrinatie van wat we niet meer mogen en propaganda voor het vaccin
Zet je nieuws aan dan gaat het alleen nog over Corona ..al het andere is bijzaak geworden ;(

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:05

Veerle de regels zijn hier hetzelfde met nog een mondmaskerplicht erbovenop ..dat mensen zich er niet aan houden is iets anders
Dan moeten ze maar handhaven en boetes uitdelen

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:16

veerledec schreef:
Is dat het antwoord? 'Dan moeten ze maar handhaven?'. Lijkt me slecht excuus.

Blijkbaar is dat het enige wat voor sommige helpt ..of de grenzen dicht

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:22

We zijn weg goed gezakt in de ranking *\o/*

Afbeelding

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:56

Buren hebben verkeerde pakketjes meegegeven aan HC :')

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 16:08

lenaa_tje schreef:
karuna schreef:
Ja ik wel, mijn weerstand is slecht en door dat soort dingen wordt ik ziek. -O- van jongs af aan er in gehamerd er voor op te letten. :j En als verkoper/eigenaar van een voedselverkooppunt heb je je aan de haccp regels te houden.

Dan is aan je neus kriebelen als nog geen gigantische ramp ..

Aan je kont is dramatischer :')

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:07

Bij ons mogen de car wash/wasstraten ook nog steeds niet open ..echt wat is daar in godsnaam van besmettingsgevaar aan :roll: ..

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:42

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie