[pol] Is het Coronavirus er?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Is het Coronavirus er?

Ja
1023 (81%)
Ja, maar het is vergelijkbaar met griep
210 (16%)
Nee, ik geloof virus waanzin/waarheid
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1248


xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

[pol] Is het Coronavirus er?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 10:18

Denk jij dat er echt Corona is, of valt het allemaal wel mee?
Gewoon om even te peilen hoe de bevolking verdeeld is want daar ben ik wel erg benieuwd naar.

Edit:
Misschien moet ik toevoegen waarom ik deze vraag stel. Ik ken mensen die dus niet geloven in Corona (en wel in virus waanzin) waarop ik zei, dat is echt een absolute minderheid waarop iemand anders zei dat zeker de helft van de bevolking wel zo denkt. Vandaar deze pol. Heeft echt niks te maken verder met familie van etc.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 11-10-20 11:00, in het totaal 5 keer bewerkt

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [pol] “Geloof” jij in Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:20

Verwacht maar vast enorm veel reacties en discussie :P

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 10:21

Nynkster schreef:
Verwacht maar vast enorm veel reacties en discussie :P

Dat mag, het gaat mij puur om de pol :D

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:21

Ppfff wat is dit nou weer voor iets aparts!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [pol] “Geloof” jij in Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:22

Is deze poll echt nodig of is het om een discussie uit te lokken?

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 10:23

Ik ben oprecht benieuwd hoeveel mensen wel al dan niet “geloven” in Corona. Hoeft van mij geen discussie bij te komen hoor. Ik begrijp ook niet zo goed waarom dit apart gevonden wordt? Er wordt zoveel gepeild. Dus Chanicha ik ben benieuwd waarom je het apart vindt.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 11-10-20 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:25

Idd dit wordt een hele discussie. Ik gok dat er altijd wel mensen zijn die het niet geloven.. Ik vind dit een beetje respectloos naar mensen die dierbaren zijn kwijt geraakt hier aan. Maar dat is mijn mening hé.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:25

In zover apart dat je onder een steen moet leven om je zoiets af te vragen.
Ik zou zeggen, vraag het aan de familie van overleden mensen of in ziekenhuizen.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 10:26

DonDon schreef:
Idd dit wordt een hele discussie. Ik gok dat er altijd wel mensen zijn die het niet geloven.. Beetje respectloos naar mensen die dierbaren zijn kwijt geraakt hier aan. Maar dat is mijn mening hé.

Respectloos naar mensen die dierbaren hier aan kwijtgeraakt zijn? Ik snap even niet waarom je dit erbij haalt want dat staat werkelijk nergens in mijn post of pol. Dan zou het hele “virus waanzin” topic ook gesloten moeten worden.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 10:26

chanicha schreef:
In zover apart dat je onder een steen moet leven om je zoiets af te vragen.
Ik zou zeggen, vraag het aan de familie van overleden mensen of in ziekenhuizen.

Daar gaat het mij niet om, ik vind het bijzonder dat jij dat schijnbaar in deze post meent te lezen.

Misschien moet ik toevoegen waarom ik deze vraag stel. Ik ken mensen die dus niet geloven in Corona (en wel in virus waanzin) waarop ik zei, dat is echt een absolute minderheid waarop iemand anders zei dat zeker de helft van de bevolking wel zo denkt. Vandaar deze pol. Heeft echt niks te maken verder met familie van etc.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 11-10-20 11:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Alja

Berichten: 25597
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:28

Ja ik geloof erin.
Wordt ook moe van al die complotdenkers die er niet in geloven, afwachten tot het hun zelf treft of een dierbare en kijken hoe ze er dan over denken.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:28

Ach kom, alleen de vraag al :n

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [pol] “Geloof” jij in Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:29

apart topic waarbij er zeker 2 delingen gaan komen.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 10:29

chanicha schreef:
Ach kom, alleen de vraag al :n

Voor jou even een uitleg:
Misschien moet ik toevoegen waarom ik deze vraag stel. Ik ken mensen die dus niet geloven in Corona (en wel in virus waanzin) waarop ik zei, dat is echt een absolute minderheid waarop iemand anders zei dat zeker de helft van de bevolking wel zo denkt. Vandaar deze pol. Heeft echt niks te maken verder met familie van etc.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 11-10-20 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:31

Maar wat is er aan te geloven? Het is toch duidelijk dat het een (nieuwe) ziekte is waar mensen aan kunnen overlijden? En dat het veel impact heeft op de hele wereld?
Ik vraag me oprecht af wat mensen dan denken die er niet in 'geloven'?

Of gaat het er meer om of je de maatregelen too much/ niet kloppend vindt voor de ernst van het virus? Die vraag kan ik me namelijk wel beter voorstellen dan of het virus nep of echt is.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:31

Hoe bedoel je ‘geloven’? Het virus is te zien met je eigen ogen onder een microscoop. Mijn moeder loopt zich de benen uit het lijf op de cohort in het ziekenhuis waar ze werkt.
En ze ziet jonge mensen zonder ziektegeschiedenis dood gaan aan de ziekte. Dus ‘geloven’?? Wat een domme vraag.

Verder wordt gelukkig t grootste deel niet zo ernstig ziek dat ziekenhuis opname nodig is. Maar om daar dan maar een beetje luchtig over te doen vind ik niet gepast.

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:32

Het is ook nog eens een bar slechte pol.
Je kunt niet half in het bestaan van iets geloven. Het bestaat of het bestaat niet.
Daarna als volgende stap kun je je dan afvragen of jij de gevolgen ernstig of niet ernstig vind.
Pas als 3e stap vraag je je dan af of je de maatregelen correct of overtrokken vind en dan zul je dat ook nog verder moeten ondervedelen over de verschillende maatregelen.

De manier waarop de pol nu gemaakt is, is puur sensatiezucht en ik hoop dat dit topic gesloten word.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:32

xSCWx schreef:
DonDon schreef:
Idd dit wordt een hele discussie. Ik gok dat er altijd wel mensen zijn die het niet geloven.. Beetje respectloos naar mensen die dierbaren zijn kwijt geraakt hier aan. Maar dat is mijn mening hé.

Respectloos naar mensen die dierbaren hier aan kwijtgeraakt zijn? Ik snap even niet waarom je dit erbij haalt want dat staat werkelijk nergens in mijn post of pol. Dan zou het hele “virus waanzin” topic ook gesloten moeten worden.


Je vraagt om een mening en die krijg je. Ik geloof er ook in en ik vind het niet nodig om een discussie te starten met dit onderwerp. Puur om het feit dat mensen hun dierbaren zijn verloren en mensen alleen moesten sterven. Allemaal narigheid die met deze stelling in twijfel getrokken wordt omdat de vraag gesteld wordt: geloof jij er in.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 10:34

Vervelend dat jullie het allemaal zo’n nare vraag vinden. Er hoeft ook letterlijk geen discussie van gemaakt te worden, iedereen mag alleen de pol invullen. Overigens stel ik niks in twijfel, ik wil alleen weten hoe het onder de mensen verdeeld is.

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:35

xSCWx schreef:
Vervelend dat jullie het allemaal zo’n nare vraag vinden. Er hoeft ook letterlijk geen discussie van gemaakt te worden, iedereen mag alleen de pol invullen.


Die valt niet in te vullen, de vraagstelling slaat nergens op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:36

Nou ja, om dan maar op de vraag in te gaan :j

Ja, ik "geloof" absoluut in Corona! Ik zie de impact en het leed in de buurt en hoeveel mensen het in z'n greep heeft. Ik ben ook blij dat het hier over het algemeen serieus wordt genomen.

En ik ben het met Diederik Gommers eens dat een lockdown misschien wel nodig is om het in de hand te houden. En dan geen intelligente lockdown maar echt een stevige lockdown.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 10:38

Mars schreef:
Hoe bedoel je ‘geloven’? Het virus is te zien met je eigen ogen onder een microscoop. Mijn moeder loopt zich de benen uit het lijf op de cohort in het ziekenhuis waar ze werkt.
En ze ziet jonge mensen zonder ziektegeschiedenis dood gaan aan de ziekte. Dus ‘geloven’?? Wat een domme vraag.

Verder wordt gelukkig t grootste deel niet zo ernstig ziek dat ziekenhuis opname nodig is. Maar om daar dan maar een beetje luchtig over te doen vind ik niet gepast.

Verschrikkelijk inderdaad ;(
Maar deze pol is zeker niet bedoeld om luchtig te doen. Het is een oprechte vraag.

Schijnbaar die veel mensen tegen het verkeerde been schopt, aangezien mensen er dingen bij halen die ik niet vraag/zeg in mijn post. Maar als het zo’n moeilijke vraag is voor mensen sluit dan gerust het topic (mods). Schijnbaar roept deze vraag direct andere gevoelens op en kan het niet als platonische vraag gezien worden.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 10:38

Sizzle schreef:
xSCWx schreef:
Vervelend dat jullie het allemaal zo’n nare vraag vinden. Er hoeft ook letterlijk geen discussie van gemaakt te worden, iedereen mag alleen de pol invullen.


Die valt niet in te vullen, de vraagstelling slaat nergens op.

Verbeter hem gerust, ik sta open voor verbetering.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:40

xSCWx schreef:
Vervelend dat jullie het allemaal zo’n nare vraag vinden. Er hoeft ook letterlijk geen discussie van gemaakt te worden, iedereen mag alleen de pol invullen. Overigens stel ik niks in twijfel, ik wil alleen weten hoe het onder de mensen verdeeld is.


Ik snap je vraagstelling zeker hoor TS! Jammer dat er meteen zo enorm fel word gereageerd.... Het is vanuit jou gewoon een peiling, zodat je kan zien hoeveel "complotgekkies" en hoeveel "schapen" er zijn, toch? Zo lees ik het in elk geval! Ik geloof er trouwens gewoon in. Houd me daarom ook netjes aan 1,5m afstand, spreek mensen erop aan die te dicht bij me komen en draag zo goed als overal gewoon een mondkapje. Kleine moeite voor mij en alle beetjes helpen ;)

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:43

xSCWx schreef:
Verbeter hem gerust, ik sta open voor verbetering.


Dat heb ik boven al geschreven.
Als iemand vind dat de maatregelen te ver gaan heeft dat 0.0 te maken met geloven dat het virus wel/niet bestaat.