Trump heeft corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Trump heeft corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 17:16

Het was eigenlijk onvermijdelijk, en het heeft nog lang geduurd voordat hij het opliep. Behalve de gevolgen voor hemzelf (70+, overgewicht, dus hoog risico), heeft het natuurlijk ook gevolgen voor de VS. Je merkte dat in het VK de publieke opinie over corona toch wel kantelde toen Johnson het kreeg.

Ineens hoor je Trump niet meer over bleekwater en dat malaria medicijn :+ en ineens is het geen 'hoax' meer.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:18

Als hij zich nou niet had laten testen, had hij ook geen corona gehad. :D

Grapje natuurlijk, maar misschien gaat die man het nu wel serieus nemen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 17:21

Shae schreef:
Als hij zich nou niet had laten testen, had hij ook geen corona gehad. :D


:') ja ook één van z'n favo uitspraken....


Ik zit met spanning te wachten op de persconferentie, zou om 17h beginnen.... :z nog steeds niks

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:42

De beurzen doken wel direct omlaag vanmorgen ha ha.
Mijn vader heeft wat aandelen en het was direct te merken dat Trump positief is getest. :$
Maar volgens mij valt het nog wel mee, hij is al lopend en zwaaiend zelf het ziekenhuis ingelopen.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Trump heeft corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:43

Het eerste wat in mij op komt.
Heeft hij wel echt corona of is dit een stunt/fake news :=

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Trump heeft corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 17:48

Persconferentie; hij doet het geweldig, natuurlijk, alle waarden perfect, nieren, hart en geen extra zuurstof. Bla bla bla.

Zit ik naar de russische staatstv tekijken of wat?

imaudy
Berichten: 5044
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:50

Arabesk schreef:
Persconferentie; hij doet het geweldig, natuurlijk, alle waarden perfect, nieren, hart en geen extra zuurstof. Bla bla bla.

Zit ik naar de russische staatstv tekijken of wat?



Heel ziek is hij niet, anders was er wel een wisseling van macht geweest

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 17:54

Saul schreef:
Het eerste wat in mij op komt.
Heeft hij wel echt corona of is dit een stunt/fake news :=


Met Trump is alles mogelijk.....

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:56

Saul schreef:
Het eerste wat in mij op komt.
Heeft hij wel echt corona of is dit een stunt/fake news :=


In campagnetijd jezelf 14 dagen in quarantaine plaatsen terwijl je niet besmet bent? 14 dagen geen rallyes, toespraken etc?

Hij is wél getikt, maar zó geschift is-ie echt niet.
Bovendien, ziek zijn is voor losers volgens hem, dus jezelf als ziek voordoen terwijl je dat niet bent, nee, dat zou hij echt niet doen.

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:11

Ibbel schreef:
Saul schreef:
Het eerste wat in mij op komt.
Heeft hij wel echt corona of is dit een stunt/fake news :=


In campagnetijd jezelf 14 dagen in quarantaine plaatsen terwijl je niet besmet bent? 14 dagen geen rallyes, toespraken etc?

Hij is wél getikt, maar zó geschift is-ie echt niet.
Bovendien, ziek zijn is voor losers volgens hem, dus jezelf als ziek voordoen terwijl je dat niet bent, nee, dat zou hij echt niet doen.

Ook niet nu hij lager dan gehoopt in de peilingen staat? En als hij "beter" is, kan zeggen: zie je wel, corona stelt niks voor?

Het lijkt mij ook sterk hoor maar inmiddels verbaasd mij niks meer met deze man :=

imaudy
Berichten: 5044
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Trump heeft corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:16

Zijn best wel wat mensen rondom hem ook besmet. Denk dat hij naar het ziekenhuis is gegaan vanwege die medicijnen die hij krijgt nu.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Trump heeft corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 14:01

Op joop BNN VARA stond een artikel dat Trump een ultimatum kreeg van z'n artsen. Of nu mee lopend op wachten en dan wordt het brancard. En wel degelijk zuurstof gehad.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:07

Arabesk schreef:
Op joop BNN VARA stond een artikel dat Trump een ultimatum kreeg van z'n artsen. Of nu mee lopend op wachten en dan wordt het brancard. En wel degelijk zuurstof gehad.

Hij liep ook echt niet fit naar de heli en het was maar een mager duimpje.

Stel dat hij zou overlijden, wordt Biden dan automatisch als president gekozen? Er is immers niemand ander meer om op te stemmen.

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:14

Ik hoorde het en dacht: oh god wat gaat er nu weer voor bullshit uit komen bij hem.
Ik ga volgen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:16

janderegelaa schreef:
Arabesk schreef:
Op joop BNN VARA stond een artikel dat Trump een ultimatum kreeg van z'n artsen. Of nu mee lopend op wachten en dan wordt het brancard. En wel degelijk zuurstof gehad.

Hij liep ook echt niet fit naar de heli en het was maar een mager duimpje.

Stel dat hij zou overlijden, wordt Biden dan automatisch als president gekozen? Er is immers niemand ander meer om op te stemmen.


Tot de verkiezingen neemt Pence het dan over. Of Pence ook automatisch de presindentskandidaat wordt bij overlijden Trump geen idee.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:17

Arabesk schreef:
Op joop BNN VARA stond een artikel dat Trump een ultimatum kreeg van z'n artsen. Of nu mee lopend op wachten en dan wordt het brancard. En wel degelijk zuurstof gehad.


Volgens insiders is hij er inderdaad niet zo best aan toe als er naar de buitenwereld gecommuniceerd wordt.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 14:17

janderegelaa schreef:
Arabesk schreef:
Op joop BNN VARA stond een artikel dat Trump een ultimatum kreeg van z'n artsen. Of nu mee lopend op wachten en dan wordt het brancard. En wel degelijk zuurstof gehad.

Hij liep ook echt niet fit naar de heli en het was maar een mager duimpje.

Stel dat hij zou overlijden, wordt Biden dan automatisch als president gekozen? Er is immers niemand ander meer om op te stemmen.


Dat stond ergens wel uitgelegd. Weet niet meer precies.

Als hij beter wordt is het natuurlijk te danken aan zijn geweldige lichaam en aan God. Als hij doodgaat is hij vergiftigd door de democraten. Of iets in die richting.

Hetzelfde met winnen of verliezen van de verkiezingen. Het wordt sowieso een ramp. Hoe dan ook.

Ineens hoor je niemand meer over het malaria medicijn. Ook op Facebook niet of dat komt omdat ik al die wappies geblokkeerd heb :+

Anoniem

Re: Trump heeft corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:47

Wij hebben dat malaria medicijn, zijnde Plaquenil, tijdens de eerste golf aan de patiënten bij ons op intensieve gegeven. Werd toen gepromoot als zijnde het wondermiddel. De ene na de andere patiënt ging in nierfalen, ook in de ons omliggende ziekenhuizen zagen ze dit gebeuren. Bleek een nevenwerking te zijn waar men zich eerst niet van bewust was.

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:03

SRVL, was dat nog terug te draaien het nierfalen?
Dat moet wel heel moeilijk zijn, wetende dat het mensen misschien wel slechter maakte.
Al weet je niet wat er zonder was gebeurt, dat besef ik ook.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:14

(hydroxy)chloroquine helpt weliswaar niet tegen COVID-19, maar het geeft over het algemeen geen nierinsufficientie SVRL, wel hartfalen, ritmestoornissen, misselijkheid/braken, verminderd bewustzijn, zeldzaam leverfalen en bij langdurig gebruik ook oogproblemen.
Slechts 1 case report in de literatuur beschrijft een nefritis tijdens chloroquinegebruik en dat maakt nierinsufficientie mijns inziens geen voor de hand liggend gevolg van (hydroxy)chloroquine, je moet de dosering alleen wel aanpassen bij nierfalen. Volgens mij is de gedachte nog steeds dat het relatief hoge percentage nierinsufficientie komt door een rechtstreeks effect van het virus op de nier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:21

moonfish13 schreef:
SRVL, was dat nog terug te draaien het nierfalen?
Dat moet wel heel moeilijk zijn, wetende dat het mensen misschien wel slechter maakte.
Al weet je niet wat er zonder was gebeurt, dat besef ik ook.


Somigen hebben we erdoor gekregen met tijdelijke dialyse. Ik weet dat we ptn hadden die nu nog steeds dialyse nodig hebben, geen idee hoeveel het er zijn. Zodra mensen intensieve verlaten, verliezen wij hen uit het oog.

We hebben zeker onbewust complicaties veroorzaakt, gewoon omdat we te weinig kennis hebben over covid-19. Wij hebben het niet voorgehad, maar ik weet dat er ziekenhuizen zijn waar ze niet meer aan buiklig deden, omdat ze zo vaak moesten reanimeren als ze mensen op de buik draaiden. Ondertussen weten we dat covid-19 het ontstaan van bloedklonters in de hand werkt en dat die kunnen los schieten als je iemand op de buik of van buik op rug draait.

Het is echt frustrerend om tegen iets wat je niet kent te moeten vechten en je daardoor mensen achteruit zet ipv ze vooruit te helpen. Ik heb dan ook weinig begrip voor mensen die deze pandemie minimaliseren of beginnen te roepetoeteren over andere ziektes waar mensen aan sterven. Bij die andere ziektes, weten we wat we doen, bij covid-19 weten we dat niet.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:23

Ik vond het filmpje van Tiktok Tammo hilaaarisch na het nieuws over Trump....

Ik ben heel erg benieuwd wat dit allemaal gaat doen, dus ik volg dit topic even :D
Maakt de verkiezingen wel weer een stuk interessanter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:25

gomir schreef:
(hydroxy)chloroquine helpt weliswaar niet tegen COVID-19, maar het geeft over het algemeen geen nierinsufficientie SVRL, wel hartfalen, ritmestoornissen, misselijkheid/braken, verminderd bewustzijn, zeldzaam leverfalen en bij langdurig gebruik ook oogproblemen.
Slechts 1 case report in de literatuur beschrijft een nefritis tijdens chloroquinegebruik en dat maakt nierinsufficientie mijns inziens geen voor de hand liggend gevolg van (hydroxy)chloroquine, je moet de dosering alleen wel aanpassen bij nierfalen. Volgens mij is de gedachte nog steeds dat het relatief hoge percentage nierinsufficientie komt door een rechtstreeks effect van het virus op de nier.


Toch straf dat we de ene dialyse na de andere hadden zo lang we onze ptn Plaquenil gaven en we geen nierfalen meer zagen zodra we hiermee stopten. De universiteire ziekenhuizen van Antwerpen en Leuven hadden net hetzelfde probleem, evenals de andere regionale ziekenhuizen. Het zijn de professoren van Leuven die aan de alarmbel getrokken hebben en iedereen aangemaand hebben om met Plaquenil te stoppen.

pillow
Berichten: 7806
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Trump heeft corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:28

Naa na na naa na :+

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:47

SVRL schreef:
moonfish13 schreef:
SRVL, was dat nog terug te draaien het nierfalen?
Dat moet wel heel moeilijk zijn, wetende dat het mensen misschien wel slechter maakte.
Al weet je niet wat er zonder was gebeurt, dat besef ik ook.


Somigen hebben we erdoor gekregen met tijdelijke dialyse. Ik weet dat we ptn hadden die nu nog steeds dialyse nodig hebben, geen idee hoeveel het er zijn. Zodra mensen intensieve verlaten, verliezen wij hen uit het oog.

We hebben zeker onbewust complicaties veroorzaakt, gewoon omdat we te weinig kennis hebben over covid-19. Wij hebben het niet voorgehad, maar ik weet dat er ziekenhuizen zijn waar ze niet meer aan buiklig deden, omdat ze zo vaak moesten reanimeren als ze mensen op de buik draaiden. Ondertussen weten we dat covid-19 het ontstaan van bloedklonters in de hand werkt en dat die kunnen los schieten als je iemand op de buik of van buik op rug draait.

Het is echt frustrerend om tegen iets wat je niet kent te moeten vechten en je daardoor mensen achteruit zet ipv ze vooruit te helpen. Ik heb dan ook weinig begrip voor mensen die deze pandemie minimaliseren of beginnen te roepetoeteren over andere ziektes waar mensen aan sterven. Bij die andere ziektes, weten we wat we doen, bij covid-19 weten we dat niet.


Bedankt voor je antwoord, ik denk dat frustrerend nog zacht uitgedrukt is.
Maar het zelf maar moeten gissen, leg ik iemand op zijn/haar buik ja/nee etcetera, en ervaren dat de een na de ander nierfalen krijgt.
Wel heftig, zulke bijwerkingen dat mogelijk niertransplantatie nodig is straks.
Hopelijk trekken de nieren van deze mensen nog bij op termijn.

En frustrerend, het is gewoon machteloosheid ten top.
Ik vind het met bekende dingen al heel wat de intensive care.
Nav twee sepsissen van mijn vader heb ik een publiekslezing bezocht op wereld sepsis dag.
Daar hebben ze veel uitleg gegeven die wij als gezin hard nodig hadden.
Maar daar hebben ze dus de IC uitgelegd qua wat men allemaal kan doen en op welke basis men dat besluit.
Maar elke pomp etcetera is uitgelegd, ik had echt zoiets van mijn god, hoé leidt je dát allemaal in goede banen zeg?!
Ik neem mijn petje er voor af en vind het heel knap dat er mensen met eigenlijk te weinig ervaring/opleiding, toch op de IC zijn gaan staan.

Gelukkig weten we nu meer, zoals de bloedverdunners, en geen plaquenil meer.
Maar het blijft lastig en het zou fijn zijn als mensen in elk geval gepast voorzichtig zijn.

Ik loop nu in openbare ruimtes en op stal met mondkapje op, wegens mantelzorgen.
Alle mantelzorgers van oma isoleren zoveel mogelijk en zijn aan de mondkapjes.
Meer kunnen we naast de andere maatregelen niet doen, maar ik ben degene met nog de meeste contacten wegens zorgen voor mijn ponybeest.
Dat moet door, omschakelen en mondkapje op is komende tijd noodzaak vinden wij in de familie.
Het mantelzorgteam heeft het al niet makkelijk laat staan als er covid bij komt.
Ik bedenk maar zo, straks als het af kan, waardeer ik des te meer de frisse wind in mijn gezicht weer!