Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 00:26

bigone schreef:
Marie_Anne schreef:
Nja, ik heb al geen hoge pet op van Maurice de Hond als het over zijn eigen vakgebied gaat, en al helemaal niet als het gaat om dit virus. Dus ik luister gewoon naar het RIVM en de echte deskundigen. Ik snap echt niet dat iemand naar die man luistert eerlijk gezegd.

De uitbraken in de vleesverwerking hebben toch ook vooral te maken met de manier waarop de vele arbeidsmigranten gehuisvest zijn, de temperatuur en het feit dat er vaak niet voldoende afstand kan worden gehouden tijdens het werk. De ventilatiesystemen daar kunnen natuurlijk een rol spelen, maar als ieder ventilatiesysteem een probleem zou zijn, zouden we dat toch op andere plekken ook moeten zien.

Je hoeft niet zo fel te reageren. Hij geeft duidelijk aan dat hij geen viroloog is en puur alleen naar de data en onderzoeken kijkt en sommige zaken lijken zeer logisch.
Onze regering/rivm zegt geen grote evenementen. 5000 tot 9000 man op de Dam, kop aan kont, 1 besmetting . En alle andere demonstraties , niks nada noppes .
Dus festivals , sportwedstrijden buiten, laat ze maar doorgaan.
Bergamo , de voetbalwedstrijd word als voorbeeld elke keer aangehaald als super spreader. Ja, allemaal in bussen naar Milaan , allemaal de kroeg in, alle mensen die er niet bij konden zijn keken allemaal in Bergamo in de kroeg. In Milaan zeer weinig besmettingen , wel een explosie nadien in Bergamo en bij de fans van de tegenstander.
Volgens mij hoef je helemaal geen viroloog of data analist met universitaire opleiding te zijn om dit in het juiste perspectief te zien.
En dit zeg ik niet omdat ik van de anderhalf meter afwil, ben juist nog steeds extreem voorzichtig maar gebruik wel mijn eigen verstand ipv alleen maar op de deskundigen af te gaan . De enigste deskundige die ik hoog heb zitten is Gommers .

Dit heb ik al een keer gereageerd maar dadelijk in november is het opeens vanuit de overheid ‘‘oh ja evenementen kunnen eigenlijk wel in de buitenlucht en 1.5 meter maakt er niet bij uit’. Let er maar op. maar dan is het al te laat voor vele bedrijven. Helaas.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 07:53

Maar @sureido dat weet je dus niet! Als je ziet dat er bijv. Wel extra besmettingen zijn in clubs etc. Vind ik het wel wat voorbarig om die conclusie te trekken.
Ik snap dat een festival buiten kan maar met een combinatie van alcohol, muziek, gezelligheid wordt de 1,5 meter wel sneller vergeten maar ook de rest. De kans op meer besmettingen neemt dan wel toe. Je kan mij niet vertellen dat een concert bijv. Waar je dicht bij elkaar staat, mee zingt en danst geen risico mee brengt alleen omdat je buiten bent.
Maar nee ook ik weet het niet, net als jij het niet weet. De beste stuurlui staan vaak aan wal ...

Nog even een enthousiast bericht sinds vandaag mogen we weer stijldansen :D (wel aangepast, zelfde danspartner, minder paren op de vloer en even dansen met de docent voor het juiste gevoel zit er ook niet in) maar we mogen weer dansen.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:02

Sorry, maar als je wel in grote groep mag dansen in koppels van twee, maar feest met gepaste afstand niet? Tenzij ik mijn concert/ festival ook een dans school noem met live muziek?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:05

Blussem schreef:
Sorry, maar als je wel in grote groep mag dansen in koppels van twee, maar feest met gepaste afstand niet? Tenzij ik mijn concert/ festival ook een dans school noem met live muziek?

Grote groep .. ?
Juist niet op een hele grote vloer 8 koppels.
En dus niet in de buurt van andere koppels. Verder moet het koppel een huishouden zijn.
Gaat dan om Max. 18 personen die aanwezig zijn in de school. Dat is echt heel erg aangepast en verminderd.

Tja prima als je bij een concert op je plek blijft zitten en je deze aantallen aanhoudt. Lijkt mij ..
Zal wel niet uit kunnen. Veel voorstellingen in het theater gaan om die reden ook niet door. Door de 1,5 meter kan het niet uit.

En daarbij die concerten gebeuren toch ook , met in acht neming van de regels. https://www.deamsterdamsezomer.nl/

Dus nee als je al tijden buiten mag fitnessen (waar er veel meer sprake is van zweet etc) dan zie ik zeker geen verschil in het dansen met mijn eigen partner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:30

Blussem schreef:
Sorry, maar als je wel in grote groep mag dansen in koppels van twee, maar feest met gepaste afstand niet? Tenzij ik mijn concert/ festival ook een dans school noem met live muziek?


Ik denk dat het ook te maken heeft met de herleidbaarheid van bezoekers. Als een superspreader meedoet in een dansschool waar naam en adres van aanwezigen geregistreerd zijn en duidelijk is wie waar was met wie en hoe lang, is men veel sneller klaar met opsporen van mogelijk besmette personen.
Als dat op een feest, festival of andere gelegenheid gebeurt en men weet niet precies wie er allemaal aanwezig was en wie contact had met wie, gaat dat heel erg veel mankracht kosten bron en contactonderzoek te doen. En dus ook geld. En tijd. Tijd die je eigenlijk niet hebt als je het adequaat in wilt dammen. Als je al iedereen bereikt die bereikt moet worden.
De afweging is dus niet alleen het gevaar op overdracht, maar zeker ook hoe beheersbaar de situatie vervolgens is als er onverhoopt sprake is van besmetting.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:34

Zal er zeker ook mee te maken hebben!
Er mag ook geen overlap zijn tussen groepen dus tussen alle groepen zit een kwartier om schoon te maken etc.
Ik zie weinig verschil met de restaurants die al eerder open mochten. En dan hadden maneges ook niet open gekund.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:40

ach, onze sportschool mag vanaf vandaag ook weer open... max 26 mensen (vechtsport, dus contactsport) per uur les, in een niet geventileerde ruimte... we mogen daar niet omkleden of naar t toilet, maar wel een uurtje op 2 meter van elkaar zweten en hijgen...
Ik ga dan zelf liever naar een openluchtfestival als je t mij vraagt :+

Bij ons op kantoor is het nog steeds zoveel mogelijk thuis werken, dat is echt wel top geregeld :j

friezenfan2

Berichten: 2593
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:49

Er worden al een paar weken musicalconcerten gegeven, eerst was het zonder publiek.
En sinds het mag zitten er 30 mensen in de zaal. Ik zie graag musicals en het is in Breda.
Maar ik zie mezelf er niet zitten. Gister was er ook een livestream via fb.
Gister deelde ze koptelefoons uit, iemand liep langs met een doos waar iedereen er eentje uit kon pakken.
Geen anderhalve meter en als je uit een doos iets moet pakken kan je zo maar andere dingen aanraken.
En niemand moest daarvoor desinfectie handgel gebruiken ofzo. En net iets later gaf de presentator aan 1 van de zangers een jasje aan.
Maar goed dat ik thuis zat en niet daar. Of stel ik mezelf nu aan?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:51

Cer schreef:
ach, onze sportschool mag vanaf vandaag ook weer open... max 26 mensen (vechtsport, dus contactsport) per uur les, in een niet geventileerde ruimte... we mogen daar niet omkleden of naar t toilet, maar wel een uurtje op 2 meter van elkaar zweten en hijgen...
Ik ga dan zelf liever naar een openluchtfestival als je t mij vraagt :+

Bij ons op kantoor is het nog steeds zoveel mogelijk thuis werken, dat is echt wel top geregeld :j

Maar mag dat dan wel met iemand die niet uit hè huishouden komt? Of heb je een vaste partner. Heb het idee dat ze bij dansen strenger zijn dan.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:54

Volgens mij mag dat met iemand die niet uit hetzelfde huishouden komt... denk ik..althans, mijn familie sport daar niet zeg maar :')
Toen het nog buiten was, maakten ze gebruik van lange sticks om te sparren, zodat je niet bij elkaar in de buurt stond (metertje weg ofzo), dat was prima te doen. En buiten, en buiten maak ik me sowieso veel minder zorgen...

Maar binnen.. ook al is het met sticks.. het lijkt mij lastig om in een sport (of wat dat betreft dans-) school constant verse lucht aangevoerd te krijgen.. Dat kunnen alleen de moderne scholen... Maar sport of dansscholen in een oud clubhuisje ofzo, daar gaat dat denk echt niet?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:01

Cer schreef:
Volgens mij mag dat met iemand die niet uit hetzelfde huishouden komt... denk ik..althans, mijn familie sport daar niet zeg maar :')
Toen het nog buiten was, maakten ze gebruik van lange sticks om te sparren, zodat je niet bij elkaar in de buurt stond (metertje weg ofzo), dat was prima te doen. En buiten, en buiten maak ik me sowieso veel minder zorgen...

Maar binnen.. ook al is het met sticks.. het lijkt mij lastig om in een sport (of wat dat betreft dans-) school constant verse lucht aangevoerd te krijgen.. Dat kunnen alleen de moderne scholen... Maar sport of dansscholen in een oud clubhuisje ofzo, daar gaat dat denk echt niet?

Nou ja daar zie ik weer dan niet zo veel verschil in met op school. Daar hebben wij dan ramen en deuren open (en dat is dan in de dansschool ook) en zitten we met meer mensen bij elkaar in dezelfde grote ruimte. En dat is niet alleen met leerlingen maar ook met collega’s.
De dansschool voelt meer geventileerd aan dan de lokalen. Ik zou in de zomer echt niet willen dansen in het schoolgebouw.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34635
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:20

Het gaat helemaal niet over wie het fout heeft en wie gelijk heeft. Ik ben gisteravond toch verzeild geraakt in het gesprek tussen Voss en de Hond (wat eigenlijk best grappig is als je naar de achternamen kijkt). Waar het grote verschil van denkwijze in zit is dat de hond een hele grote rol toedicht aan de verspreiding via aerosolen. Volgens hem levert dat 95% van de besmettingen op. Hij komt op dat getal door analyse van data. Volgens Voss die in het OMT zat/zit (bestaat het nog?) die op de lijn van het RIVM zit, klopt die bewering niet en gaat het vooral via de grote druppels die vrij snel naar beneden vallen. Vandaar de 1,5 meter afstand. De Hond vindt die anderhalve meter niet nodig, zeker buiten niet (daar kun je elkaar rustig knuffelen waren zijn woorden zo ongeveer). Wat wel nodig is, is voor langere tijd geen super spread events toestaan. Dus evenementen waar mensen langere tijd binnen zitten, dicht op elkaar. Beetje hetzelfde idee als de apres ski in Oostenrijk waar zovelen besmet zijn.

En de Hond een schreeuwer langs de zijlijn noemen, dan heb je het niet echt begrepen. Je kan het niet eens zijn met zijn beweringen. Maar hij onderbouwt het netjes, en discussieert ook open, en netjes. Voss benadrukte ook dat het goed is dat er kritische denkers zijn, die alles onder de loep nemen. Ik ben blij dat er ook tegengeluiden zijn. Dat maakt dat je zelf ook wakker wordt geschud af en toe.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:27

Pabie schreef:
oliebol data analysten worden overbodig ik zal stoppen met m'n studie. :')

Er zijn meer voetbal evenementen waar dingen mis leek te gaan. Echter lijkt dit ook te maken te hebben met dus het extreem dicht op elkaar zitten veel emotie en zangkoren. In een voetbal stadion is het niet heel apart om een slijm spetter van iemand achter je perongeluk in je nek te krijgen.

Ik denk dat hoe er nu versoepelt wordt het verstandig is. Stapjes nemen en kijken wat het doet. Hopelijk kunnen evenementen dan snel weer verantwoord en wordt er op een goed moment afstand gedaan van de 1.5m.
Alleen moet de overheid meer zekerheid hebben om beslissingen te kunnen nemen want ze spelen wel met de gezondheid van hun bevolking. Maurice de hond kan makkelijk met een 60% kans dat hij gelijk heeft dingen gaan rond gooien als de waarheid. De regering echter heeft wel meer zekerheid nodig. Al heeft de regering en RIVM ook zeker grote fouten gemaakt in t begin.

Er wordt steeds meer aangeschopt tegen die anderhalve meter, alsof het een Nederlands verzinsel is. Terwijl in nagenoeg alle landen die moeten dealen met covid afstand houden van elkaar één van de maatregelen is, al wil het aantal geadviseerde centimeters wat verschillen. Wat dat betreft is het niet het woord van MdH tegenover enkel het RIVM, maar tegen allerlei RIVM-achtige instanties wereldwijd. Persoonlijk zou ik dan eerder afgaan op alle RIVM's dan op de mening van één persoon.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:53

Astorga idd, hier zitten we zelfs nog aan 2 meter, die door iedereen vast gehouden moet worden, ook kinderen onderling etc. Contactberoepen mogen sinds afgelopen maandag (!!!) weer, met allebei een mondkapje op etc etc.
Het wordt, met die 2 meter, nu wel heel veel bedrijven onmogelijk gemaakt dus er wordt hier nu bediscussieerd of ze het naar 1.5 m kunnen laten gaan.

Ik vind het hele reisverhaal ook steeds bizarder worden... Mijn ouders zouden straks makkelijker naar Rwanda of een van die andere 15 landen kunnen gaan dan hier, bij mij thuis, een week kunnen komen. Ierland heeft nog steeds een oranje reisadvies omdat wij niet binnen de Schengen zitten en de UK weigert/de EU weigert de UK om de reisverboden op te heffen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34635
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:57

Twee meter is ook wel heel lastig. Anderhalve meter in de praktijk ook hoor. Op veel plekken lukt dat gewoon niet. Maar ik denk dat het allerbelangrijkste is dat we ons bewust zijn en blijven dat de afstand nog nodig is, en dat we die zoveel mogelijk in acht nemen. Al ontkom je er niet altijd aan, als je bijvoorbeeld iemand moet passeren.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:10

Astorga schreef:
Pabie schreef:
oliebol data analysten worden overbodig ik zal stoppen met m'n studie. :')

Er zijn meer voetbal evenementen waar dingen mis leek te gaan. Echter lijkt dit ook te maken te hebben met dus het extreem dicht op elkaar zitten veel emotie en zangkoren. In een voetbal stadion is het niet heel apart om een slijm spetter van iemand achter je perongeluk in je nek te krijgen.

Ik denk dat hoe er nu versoepelt wordt het verstandig is. Stapjes nemen en kijken wat het doet. Hopelijk kunnen evenementen dan snel weer verantwoord en wordt er op een goed moment afstand gedaan van de 1.5m.
Alleen moet de overheid meer zekerheid hebben om beslissingen te kunnen nemen want ze spelen wel met de gezondheid van hun bevolking. Maurice de hond kan makkelijk met een 60% kans dat hij gelijk heeft dingen gaan rond gooien als de waarheid. De regering echter heeft wel meer zekerheid nodig. Al heeft de regering en RIVM ook zeker grote fouten gemaakt in t begin.

Er wordt steeds meer aangeschopt tegen die anderhalve meter, alsof het een Nederlands verzinsel is. Terwijl in nagenoeg alle landen die moeten dealen met covid afstand houden van elkaar één van de maatregelen is, al wil het aantal geadviseerde centimeters wat verschillen. Wat dat betreft is het niet het woord van MdH tegenover enkel het RIVM, maar tegen allerlei RIVM-achtige instanties wereldwijd. Persoonlijk zou ik dan eerder afgaan op alle RIVM's dan op de mening van één persoon.


Oh ik ben ook zeker VOOR het houden van 1.5m. Ik denk dat de overheid dit ook niet afschaft voordat dit dus echt echt zeker niet hoeft. Ik zeg hopelijk omdat ik net zoals de meesten leuk zou vinden om weer naar evenementen te gaan. Probeerde juist het punt aan te halen dat maurice de hond wel kan schreeuwen, maar geen land te besturen heeft en niet met de verantwoordelijkheden hoeft te dealen als het mis gaat.

Ik denk dat anderhalve meter nog heel lang gaat duren en dat is niet erg, maar ik mag nog wel iets anders hopen ;).

Daarom typte ik dus ook op een goed moment, op een moment dat het weer verantwoord is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34635
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:15

Maar hij schreeuwt toch niet? Dat is wel heel negatief neerzetten van iemand die terecht vraagtekens plaatst bij beleid. En waarvan zelfs de experts van OMT en RIVM zeggen fijn te vinden dat hij kritisch mee denkt.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:18

SusanH schreef:
Maar hij schreeuwt toch niet? Dat is wel heel negatief neerzetten van iemand die terecht vraagtekens plaatst bij beleid. En waarvan zelfs de experts van OMT en RIVM zeggen fijn te vinden dat hij kritisch mee denkt.



Of je duikt even op 1 woordje in een tekst, dat is helemaal niet de strekking van wat Pabie probeert te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:18

SusanH schreef:
Dus evenementen waar mensen langere tijd binnen zitten, dicht op elkaar. Beetje hetzelfde idee als de apres ski in Oostenrijk waar zovelen besmet zijn.


Dat zou je denken. Toch scheen een apres ski-bar waar ik in januari nog was ook een flinke bron van besmetting te zijn geweest. En daar vindt het hele apres-ski-gebeuren buiten plaats. Het feest is op de piste, de bar staat buiten, het gros van de bezoekers zet geen stap binnen. Maar goed, een opeengepakte massa mensen die op tafels staan en met de muziek mee staan te brullen...dan helpt de frisse buitenlucht ook niet meer. Zingen schijnt best een ding te zijn qua verspreiding.

Het lastige is natuurlijk: eigenlijk zou je elk evenement, elk feestje, elk festival, elk concert, apart moeten bekijken om de risico's in te schatten en te beslissen of het verantwoord is. Door iemand die er verstand van heeft en weet waar op gelet moet worden. Want het is altijd maatwerk. En er kan vast meer verantwoord doorgaan dan nu gebeurt. Maar juist dat maatwerk is zo lastig te realiseren, want dat kost moeite. En ik snap ook wel dat de prioriteit van de experts nu even bij andere dingen ligt. Zorgen om uitbraken in verpleeghuizen terwijl je die mensen tegelijk niet wilt isoleren van de buitenwereld, zorgen voor veilig onderwijs, clusteruitbraken in slachthuizen etc.
Men heeft in korte tijd ontzettend moeten opschalen voor op grote schaal testen en bron- en contactonderzoek. Dat is allemaal in een paar weken uit de grond gestampt. Ik kan me voorstellen dat ze zeggen: geef ons maar even de tijd om dat op orde te krijgen, want daar hebben we de handen al vol aan. Want voor elk grootschalig evenement waarin men de grenzen opzoekt, moet men wel een enorme batterij mensen klaar hebben staan die kunnen testen en opsporen als het onverhoopt toch verkeerd gaat.

Ik vind het trouwens wel goed dat er kritische geluiden zijn. Dat helpt helder te krijgen wat mensen echt belangrijk vinden. Als ik luister naar die demonstranten van viruswaanzin, dan hoor ik eigenlijk vooral dat ze problemen hebben met die ouderen die zitten te verpieteren in verpleeghuizen en het gevoel dat ze in hun vrijheid beknot worden door de regering. Ze hechten minder aan de wetenschappelijke invalshoek die gekozen is en laten dat duidelijk weten. Maar eigenlijk hoor je niet dat die anderhalve meter an sich heel veel concrete problemen oplevert in hun leven.
Ik heb wel een probleem met die pseudowetenschappelijke uitspraken van sommige figuren.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:21

SusanH schreef:
Maar hij schreeuwt toch niet? Dat is wel heel negatief neerzetten van iemand die terecht vraagtekens plaatst bij beleid. En waarvan zelfs de experts van OMT en RIVM zeggen fijn te vinden dat hij kritisch mee denkt.

nee hij mag prima zijn zegje doen, maar hij is nog steeds geen viroloog. Schreeuwen was misschien wel overdreven maar bedoel meer zo vaak mogelijk op zoveel mogelijk plekken zeggen hoe het beter kan.

Alleen kan iedereen nog wel zo hard met mdh eens zijn en wellicht heeft hij ook wel gelijk en wellicht ook niet. Het blijft verstandig lijkt mij om het overheids advies te volgen. En omdat mdh het zegt betekent niet dat het absoluut waar is. (net zoals bij de overheid maar daar hebben we maar aan te houden)

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:24

friezenfan2 schreef:
Er worden al een paar weken musicalconcerten gegeven, eerst was het zonder publiek.
En sinds het mag zitten er 30 mensen in de zaal. Ik zie graag musicals en het is in Breda.
Maar ik zie mezelf er niet zitten. Gister was er ook een livestream via fb.
Gister deelde ze koptelefoons uit, iemand liep langs met een doos waar iedereen er eentje uit kon pakken.
Geen anderhalve meter en als je uit een doos iets moet pakken kan je zo maar andere dingen aanraken.
En niemand moest daarvoor desinfectie handgel gebruiken ofzo. En net iets later gaf de presentator aan 1 van de zangers een jasje aan.
Maar goed dat ik thuis zat en niet daar. Of stel ik mezelf nu aan?


Denk niet dat je je aanstelt. Het is namelijk erg persoonlijk, hoe sta je er in. De een is aanhanger van Viruswaanzin, de ander neemt het bloed serieus, en alles er tussen.
Volg je eigen gevoel en laat je niet gek maken.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:24

@Astorga

Ik heb mijn eigen bericht nogmaals gelezen en kan echt niet in zien waar jij uit haalt dat ik anti 1.5 meter ben? Snap niet zo goed waarom jij er van uit gaat dat ik tegen "1.5m schop", vind ook beetje raar die zin zo uit context te halen en zelfs als je alleen die zin leest zeg ik letterlijk op een goed moment :').

Ik schop namelijk totaal niet tegen 1.5m aan en vind het een beetje raar dat je dat uit mijn bericht probeert te trekken...

pien_2010

Berichten: 43288
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:36

SusanH schreef:
Twee meter is ook wel heel lastig. Anderhalve meter in de praktijk ook hoor. Op veel plekken lukt dat gewoon niet. Maar ik denk dat het allerbelangrijkste is dat we ons bewust zijn en blijven dat de afstand nog nodig is, en dat we die zoveel mogelijk in acht nemen. Al ontkom je er niet altijd aan, als je bijvoorbeeld iemand moet passeren.


Frankrijk hanteert 1 meter. Vind ik erg weinig maar wel op zeer veel plaatsen mondkapjes.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78509
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:02

lenaa_tje schreef:
Cer schreef:
ach, onze sportschool mag vanaf vandaag ook weer open... max 26 mensen (vechtsport, dus contactsport) per uur les, in een niet geventileerde ruimte... we mogen daar niet omkleden of naar t toilet, maar wel een uurtje op 2 meter van elkaar zweten en hijgen...
Ik ga dan zelf liever naar een openluchtfestival als je t mij vraagt :+

Bij ons op kantoor is het nog steeds zoveel mogelijk thuis werken, dat is echt wel top geregeld :j

Maar mag dat dan wel met iemand die niet uit hè huishouden komt? Of heb je een vaste partner. Heb het idee dat ze bij dansen strenger zijn dan.


Ja, dat mag, als dansen tenminste onder sporten valt, die ook https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... even/sport.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:26

Maar als ik het goed begrijp mogen we vandaag wel met 4 in de auto zitten niet uit hetzelfde gezin, maar als we uitstappen en gaan op een terrasje zitten moeten we 1,5 meter uit elkaar gaan zitten?