[EJL-ITP] Nala een half jaar lang ITP!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

[EJL-ITP] Nala een half jaar lang ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 11:48

Hey bokkers!

Vandaag is het precies een half jaar geleden dat ik het koopcontract van mijn eerste eigen paard ondertekend heb. Wat eerst een verre droom leek, ging opeens heel snel. Ik was al bij verschillende paarden gaan kijken, maar ze waren het allemaal net niet, of ze waren toch buiten mijn budget. Dit paard, nouja, deze pony, vond ik dan ook pas toen ik op goed geluk op aanraden van een vriendin 'Freizeitpferd' ingaf bij Ebay Kleinanzeigen, en door de pagina's scrollde. Op pagina 5 stond ze dan. Nala.

Op deze foto in de advertentie werd ik verliefd:

1. Afbeelding

Ik ging op een maandag, de warmste dag van het jaar, in mijn eentje met de trein bij haar kijken en proefrijden, en was meteen verkocht toen ik van de vorige eigenaar zomaar in mijn eentje een proef buitenritje mocht draaien. Aangezien ik een paardje zocht voor solo buitenritten was dit ronduit perfect, en ze gedroeg zich ook voorbeeldig.
Toen ontstond dan ook onze eerste foto 'samen':

2. Afbeelding

Op vrijdag ging ik met de staleigenaresse van de stal waar mijn bijrijdpaarden stonden, en waar zij ook zou komen te staan, een tweede keer kijken. De dierenarts kwam ook meteen mee om te keuren, en ondanks een paar kleine schoonheidsfoutjes is ze met vlag en wimpel geslaagd!

De volgende dag werd ze dan gebracht, en ik kon mijn geluk niet op. Mijn eerste eigen paardje, en dan ook nog zo'n zwarte parel!
Foto genomen op de dag dat ze aankwam, 29 juni 2019.

3. Afbeelding

De dag daarna konden we het meteen al goed met elkaar vinden, mijn kleine zwarte soulmate. Ze had me, zoals de duitsers zo mooi zeggen, 'zum Fressen gern'.

4. Afbeelding

Dan is het dus al snel juli

Vele buitenritjes volgden, eerst zonder zadel, aangezien ze bij de vorige eigenaren ook geen eigen spullen had die overgenomen konden worden (zij hadden haar pas 3 maanden). Kort daarna met een boomloos western zadel.

Dus was het tijd om van dit uitzicht te gaan genieten...

5. Afbeelding

Ook mocht ze in juli eindelijk de wei op, na een tijdje alleen op de paddock te staan maar wel te kunnen neuzen met de kudde. En daar was ze maar wat blij mee!

6. Afbeelding

In augustus genoten we van de stoppelvelden.

7. Afbeelding

Ook overkwam ze haar watervrees! En maakte mij vervolgens uiteraard drijfnat... :+

8. Afbeelding

In september kreeg ze een nieuw zadel aangemeten, een boom dressuurzadel dit keer, aangezien de andere toch niet goed bleek te liggen.

9. Afbeelding

En kreeg ze hoefschoenen aangemeten aangezien de wegen hier toch niet echt goed genoeg zijn om zoveel blootsvoets buiten te rijden.

10. Afbeelding

In oktober reden we vrolijk onze buitenritten verder, en hadden we een fotoshoot bij een vriendin en mocht ze eens lekker haar benen strekken.

11. Afbeelding

In november reden we nog steeds vrolijk onze buitenritten, en kwam mijn beste vriendin met haar camera een paar foto's maken.

12. Afbeelding

In december stapten we over van een ongebroken bustrens naar bitloos, en het gaat super goed! Ze doet het heel braaf, en reageert vaak zelfs beter als ze met bit deed.

13. Afbeelding

Als afsluiter nog een mooie vergelijkingsfoto.
Een half jaar geleden.

14. Afbeelding

En nu.

15. Afbeelding

Ik hoop in 2020 verder zo met haar te mogen genieten van alles! Voor wie onze avonturen verder wil volgen: [PP] [VOLG] Black Beauty Nala

Alvast een fijne jaarwisseling, bokt!

pien_2010

Re: [EJL-ITP] Nala een half jaar lang ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:37

Leuk overzicht van jullie. Het plezier spat er van af!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 16:17

Dankjewel! :D

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:40

Wat een leuk overzicht! Jullie zijn duidelijk blij met elkaar :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:41

Wat een lieve zwarte! Heerlijk zo, alleen op pad en altijd betrouwbaar. Wat woon je trouwens heerlijk, al die velden (heuvels) en paden met weids uitzicht. Doe mij ook zo’n omgeving! <3 Ik heb wel het idee dat ze wat atrofie heeft ontwikkeld bij haar schoft en ruggengraat, de twee laatste foto’s vergeleken. Weet je zeker dat je zadel goed ligt?

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:56

Ha, mooi paardje <3 , ze ziet er een heel stuk strakker uit, doe je goed *\o/* , lekker verder genieten van je lieve beestje :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 17:35

Hannanas schreef:
Wat een lieve zwarte! Heerlijk zo, alleen op pad en altijd betrouwbaar. Wat woon je trouwens heerlijk, al die velden (heuvels) en paden met weids uitzicht. Doe mij ook zo’n omgeving! <3 Ik heb wel het idee dat ze wat atrofie heeft ontwikkeld bij haar schoft en ruggengraat, de twee laatste foto’s vergeleken. Weet je zeker dat je zadel goed ligt?

Volgens de zadelmaker wel, ze heeft vooral veel vet verloren (van een ingevallen "m" ruggengraat naar een normale). Maar ik houd het zeker in de gaten!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:27

Ahhh super leuk jullie! *\o/*

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:33

Oh wat een prachtpony! Zeg, weet je toevallig wat voor ras erin zou zitten? Haar hoofd doet me namelijk enorm denken aan mijn eigen (wat we vermoeden) kruising :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 20:50

Kirania schreef:
Oh wat een prachtpony! Zeg, weet je toevallig wat voor ras erin zou zitten? Haar hoofd doet me namelijk enorm denken aan mijn eigen (wat we vermoeden) kruising :D

Ze is een (papierloze) Mérens!

Heb je een foto van die van jou?

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:09

Afbeelding

Vooral de neus en de ogen, eigenlijk... ik weet niet goed wat het is. Ze heeft geen haflingerpapieren, haar hoofd is dubbel zo groot als iedere haflinger die ik tegenkom, en haar gewrichten zijn al zo massief als die van Nala _O- Op trektocht geloofde geen enkele boer mij als ik zei dat ze een haflinger was, ze vonden haar in Wallonië zó mooi maar ze schreven haar absoluut niet aan enkel haflinger toe :') Ze is ook maar 15.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 22:15

Leuk diertje! Ik zie wel een beetje wat je bedoelt ja, al zijn de neusgaten van Nala geloof ik dubbel zo groot _O-

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:19

Hahaha, dat is nu net hetgene dat ze er zo op deed lijken _O- Haar neus is gewoon enorm :')

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:44

Wat een gouden paardje heb je gevonden! Superleuk duo zijn jullie. Veel geluk samen!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:04

Jeetje een half jaar alweer. := Op naar nog een mooi half jaar!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 13:49

Dankjewel!

Ja Isabel_k, het lijkt wel alsof we pas geleden nog zo veel schreven over de beginselen in ons topic, haha!