Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 07:52

Hier krijgen ze beide den halve kilo per voerbeeut. Veel meer wil ik ooo niet voeren aangezien krachtvoer toch minder goed is. Laat staan voor die kleine darmpjes etc. Heb wel geprobeerd ze wat op te voeren maar ze laten het toch staan. Geeft aan dat dit dus een mooie hoeveelheid is
Ze eten hier minder goed hooi, dat kunnen ze in principe onbeperkt eten. Zodra ze niks meer hebben voeren we bij, maar naast de 4 voerbeurten hebben ze nooit hun hooi op. Ik voer wss te veel _O-

Unicornetto
Berichten: 2385
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 07:53

Luf_midnight, gefeliciteerd! Wat een schatje. Lijkt inderdaad nog wel heel puppy.

xLeonie, leuk! Mijn Fjord staat dan in hetzelfde dorp als die van jou. :)

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:53

San_ner, hij ziet er goed uit. Gaat ook al lekker de lucht in.

Luf_midnight, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. En betreft de leeftijd valt het volgens mij wel mee hoor. Meeste tinkertjes zijn niet zo groot. Een d pony lijkt altijd een stuk kleiner dan een paard veulen.

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:24

Ooh wat een schatje Luf_Midnight <3
Jack kreeg 3/4e schep veulenbrok van Mijten. Ik ben deze week overgeschakeld naar Vitalbix Breed and grow, omdat hier minder suikers en meer vitamines in zitten. Hij vindt het voorlopig wel nog niet zo lekker als het andere.. hopelijk went hij er snel aan :=

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:28

Sarah_Fons schreef:
Ooh wat een schatje Luf_Midnight <3
Jack kreeg 3/4e schep veulenbrok van Mijten. Ik ben deze week overgeschakeld naar Vitalbix Breed and grow, omdat hier minder suikers en meer vitamines in zitten. Hij vindt het voorlopig wel nog niet zo lekker als het andere.. hopelijk went hij er snel aan :=


Ik gaf Tjitske ook veulenbrok maar vond haar er minder goed op doen, nu weer merrie jaarling brok en ziet er beter uit na mijn idee.

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:57

Janinevv schreef:
Sarah_Fons schreef:
Ooh wat een schatje Luf_Midnight <3
Jack kreeg 3/4e schep veulenbrok van Mijten. Ik ben deze week overgeschakeld naar Vitalbix Breed and grow, omdat hier minder suikers en meer vitamines in zitten. Hij vindt het voorlopig wel nog niet zo lekker als het andere.. hopelijk went hij er snel aan :=


Ik gaf Tjitske ook veulenbrok maar vond haar er minder goed op doen, nu weer merrie jaarling brok en ziet er beter uit na mijn idee.


Hij doet het op zich wel goed op de veulenbrok, maar geef toch liever minder suikers :)

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:51

Janinevv schreef:
Sarah_Fons schreef:
Ooh wat een schatje Luf_Midnight <3
Jack kreeg 3/4e schep veulenbrok van Mijten. Ik ben deze week overgeschakeld naar Vitalbix Breed and grow, omdat hier minder suikers en meer vitamines in zitten. Hij vindt het voorlopig wel nog niet zo lekker als het andere.. hopelijk went hij er snel aan :=


Ik gaf Tjitske ook veulenbrok maar vond haar er minder goed op doen, nu weer merrie jaarling brok en ziet er beter uit na mijn idee.


Hij doet het op zich wel goed op de veulenbrok, maar geef toch liever minder suikers :)[/quote]

Snap ik, maar ben bang dat Tjitske te kort komt in de winter op veulenbrok. Daarna eet ze heel snel haar brok waardoor de veulenbrok vaak vast zat en dan ging ze flemen. Vindt beetje lastig.

Ze zijn eindelijk begonnen met hooi eten, het gras is op en nu tijd voor hooi. Ik bood het al langere tijd aan maar toch weinig intresse.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:48

Serai heeft ze eerste brokjes op *\o/*
Zo gek om nu het verschil te zien hoe gewoon het is als je je veulen elke dag in de hand heb gehad of dat ze niets gewend zijn.

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:00

Luf_Midnight Achosssss. Gefeliciteerd! Hij is inderdaad heel schattig <3

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:14

Nijn is vandaag een half jaar oud *\o/* *\o/* . Helaas dit weekend weinig tijd, maar volgende week haar hoefje maar even schudden :D .

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:07

Jullie hadden het van laatst toch over manen? Tjitkse krijgt ook lange manen!! Twee handen breed :D


Afbeelding

Joltsje

Berichten: 9031
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:48

Gefeliciteerd met het tinkerbeest.

Twinklebel met je 1/2 jarige verjaardag

Janinevv dat zijn best lange manen.

Mijn veulentje is van eind juni. En wat kleiner als de rest dus. Begn bijna te stressen haha. Maar moet gewoon nog ff 2,5 geduld hebben om te kijken hoe groot hij wordt.

Vandaag was hij in ieder geval lekker nieuwsgierig.

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:52

Ik heb ook nog een ukkepuk hoor, haha! Klein maar fijn!

Gefeliciteerd met 't nieuwe veulentje. Onwijs schattig!

Gefeliciteerd met 't half jaar! Tijd gaat hard zat

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:27

Jack is morgen ook 6 maanden :D Vandaag een vergelijkingsfoto gemaakt! Toch al een stuk gegroeid, he! :D
Afbeelding

Ook heeft men vriend nog wat foto's genomen. Was al een tijd geleden :D


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

:+
Afbeelding

De 3 musketiers samen <3

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:28

Zag ze net langs komen toevallig. Mooie fotos! Ziet er goed uit!

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:33

Ja, ze staan idd ook op insta! Thx, ben ook blij met hoe hij het doet :)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:00

@alicelover: je merrie is inderdaad nog lekker in shape zo te zien! Fijn toch? :j En Rey ziet er ook goed uit! Ook helemaal nog geen naarling als ik het zo zie op de foto’s hoor :D

@Eveyy: Ah wat een leukerd <3 fijn dat ze zo braaf was!

@Joltsje: wat een gezellige foto van de opfok zeg :+:

@San_ner: again, echt heerlijk die foto’s tussen al die hafjes :+ krijg er altijd een brede smile van :D Pablo is ook echt een bolletje wol zeg!

@Pino96: Benji <3 wat is hij gaaf! Hij gaat echt zwartbont worden nu toch? Of alsnog heel donkerbruin?

@Cioccolato: leuke foto’s :D Billie is echt al flink gegroeid!

@ilsess: welkom en wat een lief veulen! :)

@Evita_3: oh schrikken van die wond zeg! Benen zijn ook iets gevoeligs, daar ben ik ook altijd voorzichtig mee… Goed dat het allemaal fijn genezen is, en wat ziet Auryn er goed uit verder!

@Barbarientje: Welkom! :) heel leuk veulen, zo met die witte beentjes!

@Sarah_Fons: Jack <3 <3 ik blijf ‘m zo aandoenlijk vinden, echt een baby nog :D Heel fijn ook als ze zo nieuwsgierig zijn hé!

@Luf_Midnight: Gefeliciteerd met je aanwinst :D enerzijds jammer dat hij training mist en iel is, maar anderszijds ook wel een tof projectje denk ik :j


Over halstermaatjes: Regreso z’n maat Shetland halster staat al op de grootste maat en begint krap te worden, dus binnenkort maar z’n ponyhalster mee naar stal! Denk dat die wel past nu. Sowieso zit er veel verschil qua pasvorm tussen de verschillende merken hoor. Mijn Shetland halster (Krämer) kon de Shetlander op stal echt in zwemmen op het kleinste standje _O- dus valt erg groot!

Qua voeding: Regreso staat sinds het spenen hier op Vitalbix Breed and Grow. Heb hiervoor gekozen omdat het suikergehalte echt aanzienlijk lager ligt dan bij andere merken veulenbrok (echt absurd hoeveel suiker ze er soms in pompen), en het is ook vrij geconcentreerd waardoor je er niet veel van hoeft te voeren in verhouding. Hij krijgt een kwart schepje 2x per dag, en doet het daar ontzettend goed op!


Hier gisteren wat minder nieuws. Regreso stond met zware koliek :( Het was echt even een close call omdat de eerste DA behandeling niet aansloeg en hij alleen maar slechter werd... Maar na de tweede behandeling knapte hij gelukkig beetje bij beetje op. Het was wel ff schrikken. Als ik niet zo'n opmerkzame staleigenaars had gehad (of hem op een weide in eigen beheer had) was het heel anders afgelopen...

Maar een positieve noot: ik heb ook een jaaroverzicht topic aangemaakt :D En ik zie net dat we in 'uitgelicht' staan!
[EJL-ITP] Chasing the dream... 2018 met mijn (bijna) stoere hengst!

<3
Afbeelding

Op bezoek bij de oudste hengst van stal!
Afbeelding

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:36

Ooh dat is schrikken zeg! Goed dat jullie er zo snel bij waren! Hopelijk is hij er snel bovenop! Super leuke foto's wel <3

Amytjeuh
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-11-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:53

Hoi hoi, mijn shetlander fleemt de laatste tijd wat meer, vandaag longeerde ik hem en hij was wat luier. Maar hij trok me nog wel altijd zoals gewoonlijk de hele bak rond en hij speelde nog altijd met zijn vrouwelijke vriendinnetjes die wat op hem verliefd zijn. Maar toen ik met hem aan het uitstappen was dan was hij weer aan het flemen, hij kent het ook als trucje. Maar denken jullie, ondanks dat hij nog wou spelen met zen vriendjes en me rond sleurde, dat hij pijn heeft ?

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:13

Jeetje Billionache, dan schrik je.....hopelijk is die er nu helemaal vanaf.

Amytjuh, neem aan dat het niet om je veulen gaat?
Flemen kan een teken van ongemak zijn, maar als je het hem ook als kunstje hebt geleerd kan het ook een vorm van bedelen zijn. Ik zou inderdaad kijken of die verder fit toont, dan zou ik me niet te druk maken.

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:15

Jeetje.. Gelukkig gaaf get nu weer goed met 'm zeg! Wat schrikken billionogwat

En ik heb mijn paard ook flemen geleerd. Die staat vaak te schooien om 'n snoepje _O-

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:12

Mijn knappe wollie <3 <3
Afbeelding

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 16:46

Gefeliciteerd Luf_Midnight! Wat een dotje.

Jullie ook gefeliciteerd Sarah_Fons en Twinklebel. Tijd gaat hard hè.

Schrikken met Regresso! Ik zag het op insta. Fijn dat alles nu goed lijkt te gaan!

Wollie is knap!!

Hier vanmorgen enorm genoten op de opfok. Harry was helemaal gelukkig met de sneeuw. Heb ‘m nog nooit zo enthousiast zien spelen. Werd er helemaal blij van <3
Wat momenten uit de filmpjes;
Afbeelding

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:34

Ja het was echt flink schrikken! :( Maar - misschien een beetje penny - ik merkte toen wel pas wat een band we al hebben en hoe gehecht ik aan 'm ben! Vandaag ook weer langsgeweest en lekker geknuffeld en ik stond nog net niet te huilen omdat hij er gewoon nog is en het zo'n fijn moment was :') Heel suf haha.

@Amytjeuh: verkeerde topic, of gaat het over je veulen? Vaak misbruiken ze de kunstjes om aandacht te krijgen, dus daar denk ik meteen aan. Als die verder gewoon fit en zichzelf is zou ik het gewoon negeren en afwachten!

@voyou: mooie foto!! Wat een gave kleur heeft die nu, zo diep donkerbruin! :)

@Kayleigh_: had jouw foto's al zien voorbij komen op Instagram :D Superleuk dat Harry echt speelt in de sneeuw. De mijne staat alleen maar te eten en achter me aan te lopen :+


Ook hier de camera mee naar stal voor Regreso's eerste sneeuw <3
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:28

Hier was de sneeuw al weer snel weg gelukkig!