Meer mensen in hun uppie nu? Kerstdagen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 20:59

Normaal deed ik altijd nachtdiensten tijdens deze dagen, helemaal prima! Twee jaar geleden overdag gewerkt met kerst en afgelopen jaar was ik zomaar vrij, want ik mocht nog geen bereikbaarheidsdienst draaien. Dit jaar was het voor mij nog niet duidelijk of ik mee mocht draaien in de dienst en toen het duidelijk was, waren ze al verdeeld. Volgend jaar dus lekker bereikbaarheidsdienst :j . Geen zekerheid dat je moet werken, maar je moet binnen een uur op werk zijn, dus geen verplichte bezoekjes of iets...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Meer mensen in hun uppie nu? Kerstdagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 21:08

Appeltaart ziet er lekker uit. Mjum

Werk hier niet van toepassing. Daffodil echt even ontspannen alleen dus.

Verschillende redenen dus om alleen te zijn, maar lijkt dat de meesten het niet heel erg vinden.

Ik zag er gruwelijk tegenop vreemd genoeg. Als ik het zou beschouwen als een normale weekdag geen probleem dan. Maar vanwege die opgeklopte je moet gezellig met familie doorbrengen maakte me boos opstandig verdrietig en naar.

Door wat overleggen en schuiven nu paar dagen half alleen ipv helemaal alleen. Vandaag gaat dus ok. Geen idee hoe morgen is. Baal vooral dat ik mijn paps niet kan bezoeken. Die zit vol bij mensen maar kans dat er nog een kerst met hem komt is toch niet zo groot ivm brozere gezondheid en geestelijk achteruit gaan. Zus heeft zeker laatste kerst met haar man die zoals nu lijkt in januari euthanasie krijgt. Dubbele gevoelens dus,

Kan best dat ik morgen middag toch naar mijn paps ga en desnoods aanschuif kort elders, goede vriend is pas laat weer hier. Zijn hond kan wel mee of even alleen zijn lijkt nu wel weer.

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Re: Meer mensen in hun uppie nu? Kerstdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:30

Hier ook lekker alleen en mooi films kijken. Wat lekkere dingen eten el lekker pannenkoeken gebakken

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Meer mensen in hun uppie nu? Kerstdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:42

Ik ben ook alleen, voor het eerst. Heb vanavond even met m'n ouders/familie gegeten. Maar nu alleen en eerlijk, ik vind het verbazingwekkend bevrijdend. In familie gelegenheden voel ik me altijd zo eenzaam, enige zonder gezin en vriend. Op de een of andere manier sta je dan altijd overal buiten.
Dit is beter. Lekker wat te snoepen gehaald, kerstfilms en verder gewoon rust (ook verdiend na zo'n drukke tijd).

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:47

Ik was eigenlijk ook wel erg alleen vandaag. Er waren plannen maar de rest van de familie(broertje en moeders) had daar andere ideeën over en ik bleef achter met de honden thuis :') Heb me uiteindelijk prima vermaakt met films, muziek en beetje canvas ophangen. Uiteindelijk maar klaar gemaakt en in de auto gestapt naar m'n Oma voor kerstdiner.

Maar had mijn Kerst toch wel iets anders voorgesteld. -O-

Ik kijk altijd heel erg uit naar Kerst, maar puntje bij paaltje valt het altijd wel tegen. Komt dat omdat
ik te veel verwachtingen heb? :')
Als ik dan op Facebook kijk blijkt het bij de grootste anti-kerst mensen toch altijd het gezelligst.
Laatst bijgewerkt door xDenies op 25-12-17 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:47

Veulen84 schreef:
In familie gelegenheden voel ik me altijd zo eenzaam, enige zonder gezin en vriend. Op de een of andere manier sta je dan altijd overal buiten.


Precies dat, zo herkenbaar! Dat is zo confronterend. Ondanks dat ik zielsgelukkig ben als single zonder kinderen (en de persoon die daar verandering in wil brengen van extreem goede huize moet komen om dat te mogen veranderen :+ ), het is toch altijd even extra 'alleen' zo.
Laatst bijgewerkt door Vientje op 25-12-17 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:48

Hier ook alleen. Zowel gisteravond als vandaag. Was wel oproepbaar als reserve maar behalve een wat ingewikkelder spoedje vanmorgen lekker thuis niks gedaan en knol geborsteld.

Of ik het erg vind? Nope.
Doe al jaren wachtdiensten met kerst en dat heeft ook wel iets.
Vind ik het erg als ik een kerst ook eens wél met familie vier? Ook niet, vind dat ook best gezellig (nja sommige familietradities zijn wel saai maar dat hoort erbij).
Meestal vieren we kerst met de familie op een andere dag dan kerst zelf, vanwege verplichtingen van deze of gene.

Wat ik wèl erg/irritant vind is dat vrienden je zielig vinden en dan persé willen dat je bij hun familie komt. Om dan toch wel verontwaardigd te zijn als je stug nee blijft zeggen.
Kerst is een familiefeest vind ik en dan ga ik niet een andere familie storen.
En ik ben ook geen zielig te redden zieltje dat je uit medelijden aan je kersttafel moet slepen :P

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:48

Pittig Daffodil!
Kan me voorstellen dat dit dan heél anders voelt.

Karuna ik hoop dat je kan doen wat goed is voor jou en je vader!

Appeltaart ziet er goed uit.
Hier morgen cake!

Ik zou vanmiddag ook even weggaan.
Heb door omstandigheden erg weinig familie over.
Vrijdagavond is er een poging gedaan in te breken.
Heftig!
Daardoor minder in mijn vel.
Moest me er maar overheen zetten.
Heb geprobeerd bij mezelf te blijven.
lange wandeling met mijn hondenmaatje gemaakt.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:49

Vientje schreef:
Veulen84 schreef:
In familie gelegenheden voel ik me altijd zo eenzaam, enige zonder gezin en vriend. Op de een of andere manier sta je dan altijd overal buiten.


Precies dat, zo herkenbaar! Dat is zo confronterend. Ondanks dat ik zielsgelukkig ben als single zonder kinderen (en de persoon die daar verandering in wil brengen van extreem goede huize moet komen om dat te mogen veranderen :+ ), het is toch altijd even extra ' alleen' zo.


Oh! Dus toch niet de enige met dat gevoel! Ook prima in m'n ééntje maar vandaag .... :')

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:50

Vanmiddag even bij mijn moeder geweest en gegeten. Nu met dekentje op de bank met Home alone.
Ik vind het ook bevrijdend om geen verplichte nummertjes meer te hebben, geen verplichtingen, geen verwachtingen, geen gestress, gezeur etc. Ik waardeer dit nog steeds enorm, al ben ik al 10 jaar alleen. Zou niet anders meer willen.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Meer mensen in hun uppie nu? Kerstdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:10

Hier ook alleen. Kijk vooral home alone, en soms een stukje love actually.

Ben niet bijster origineel met mijn bord rijst, sperziebonen en kipfilet :')

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Meer mensen in hun uppie nu? Kerstdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:14

Ik was ook alleen vandaag. Ik heb om 10 uur vanmorgen de eerste kerstfilm op gezet en ik heb er tot nu toe 5 gekeken. Morgen ga ik met mijn moeder en zus + aanhang kerst vieren dus ik ben gelukkig niet helemaal alleen.

Ik heb trouwens liever dit dan wat sommige van mijn vriendinnen hebben. Die zitten al sinds zaterdag aan het kerstontbijt omdat ze zoveel verschillende familieleden moeten pleasen en gezellig komen doen. %)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:18

Jaaaa ik en ik vind het niet leuk. :P
Maar het is wel beter voor mijzelf.
Ben het hele weekend op stap geweest en dus eigenlijk al een soort eerste en tweede kerstdag gehad met lekker eten en heel veel gezelligheid.. Vandaag daarom bewust vrij gehouden om bij te komen en morgen weer gezelligheid met vrienden. *\o/*
Maar zou het liefst nu al gaan. Vind het zoo gezellig deze tijd van het jaar.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:19

Vientje schreef:
Veulen84 schreef:
In familie gelegenheden voel ik me altijd zo eenzaam, enige zonder gezin en vriend. Op de een of andere manier sta je dan altijd overal buiten.


Precies dat, zo herkenbaar! Dat is zo confronterend. Ondanks dat ik zielsgelukkig ben als single zonder kinderen (en de persoon die daar verandering in wil brengen van extreem goede huize moet komen om dat te mogen veranderen :+ ), het is toch altijd even extra 'alleen' zo.


Dat ook he. Ik ben nooit eenzaam door het jaar heen. Heb het hartstikke druk en gezellig met werk, de paarden en vrienden. Familie zegt dan, "moet je geen gezin. je wordt eenzaam hoor". Maar daar heb ik dan geen last van. Tot kerst/oudjaar. Dan willen ze allemaal dat je komt. En vervolgens sta je gewoon overal buiten. Soms denk ik dat ze het express doen, soort van dat ze gelijk moeten hebben.

Verheug me ook niet enorm op oud-en-nieuw. De familie heeft bedacht dat iedereen om 2 uur moet komen, want dat is leuk voor de (klein)kinderen... Maar iets minder leuk voor mij (niet dat ze dat begrijpen)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:24

Veulen84 schreef:
Dat ook he. Ik ben nooit eenzaam door het jaar heen. Heb het hartstikke druk en gezellig met werk, de paarden en vrienden. Familie zegt dan, "moet je geen gezin. je wordt eenzaam hoor". Maar daar heb ik dan geen last van. Tot kerst/oudjaar. Dan willen ze allemaal dat je komt. En vervolgens sta je gewoon overal buiten. Soms denk ik dat ze het express doen, soort van dat ze gelijk moeten hebben.

Verheug me ook niet enorm op oud-en-nieuw. De familie heeft bedacht dat iedereen om 2 uur moet komen, want dat is leuk voor de (klein)kinderen... Maar iets minder leuk voor mij (niet dat ze dat begrijpen)

Maar wat is dan niet leuk?
Ik ben de enige zonder kids maar heb ik echt geen last van hoor. Het zijn toch gewoon je ouders en broers/zussen? Dus het is altijd leuk om even bij te kletsen. Zij luisteren braaf naar mijn paarden/reis/werk/mannen verhalen en ik naar de poepluiers en schoolverhalen. Leuk toch? :D

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:26

Mijn ouders hebben vorige week alles gecanneleerd. Omdat ze goed ziek waren.
zouden er vandaag eten.

Nu lig ik alleen op de bank partner ligt al 15min in zijn bed....

echt beste kerst ooit :(

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:36

Ach ja, ik ben ook vanaf 13.00 uur alleen thuis. Vriend is naar zijn ouders, ik ga er sinds een paar jaar niet meer naartoe (reden laat ik maar even buiten beschouwing) dus eet in principe elk jaar 1 dag alleen. Ik kan ook naar mijn moeder of zus maar die zie ik de andere dag ook weer en ik vermaak mij wel prima zo. Was de afgelopen dagen ook ziek dus ik heb het lekker rustig aan gedaan. Beetje huishouden, vogelvoer bijgevuld, naar de vogeltjes zitten kijken, beetje gerommeld op mijn drumstel, docu over Tim Lips zitten kijken etc. Oja, en ik heb wraps gegeten. :j

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:41

gekvanfleur schreef:
Maar wat is dan niet leuk?
Ik ben de enige zonder kids maar heb ik echt geen last van hoor. Het zijn toch gewoon je ouders en broers/zussen? Dus het is altijd leuk om even bij te kletsen. Zij luisteren braaf naar mijn paarden/reis/werk/mannen verhalen en ik naar de poepluiers en schoolverhalen. Leuk toch? :D


Oh luisteren doen ze wel... Maar zonder belangstelling. Je weet wel, je verteld een verhaal. De andere kant zegt vervolgens "oh leuk" en begint vervolgens over iets heel anders.
Zie het als een soort van kliekjes, iedereen heeft z'n eigen partner/kinderen en reageert daar mee. En jij loopt overal verloren tussen door.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Meer mensen in hun uppie nu? Kerstdagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 22:41

Ja zoiets brr of je bent niet welkom want geen familie

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:42

Veulen84 schreef:
Vientje schreef:
Precies dat, zo herkenbaar! Dat is zo confronterend. Ondanks dat ik zielsgelukkig ben als single zonder kinderen (en de persoon die daar verandering in wil brengen van extreem goede huize moet komen om dat te mogen veranderen :+ ), het is toch altijd even extra 'alleen' zo.


Dat ook he. Ik ben nooit eenzaam door het jaar heen. Heb het hartstikke druk en gezellig met werk, de paarden en vrienden. Familie zegt dan, "moet je geen gezin. je wordt eenzaam hoor". Maar daar heb ik dan geen last van. Tot kerst/oudjaar. Dan willen ze allemaal dat je komt. En vervolgens sta je gewoon overal buiten. Soms denk ik dat ze het express doen, soort van dat ze gelijk moeten hebben.

Verheug me ook niet enorm op oud-en-nieuw. De familie heeft bedacht dat iedereen om 2 uur moet komen, want dat is leuk voor de (klein)kinderen... Maar iets minder leuk voor mij (niet dat ze dat begrijpen)


Ik heb het wat andersom. Hele jaar prima in mn eentje maar met kerst 'vergeet' iedereen dat ik alleen ben en niemand nodigt me uit. Ben blijkbaar niet gezellig genoeg??
Ik ga ook mezelf niet spontaan uitnodigen. Vaak hoor je dan na kerst 'had het maar gezegd, dan had je aan kunnen schuiven'. Ja dáár heb ik wat aan ná de kerst. Volgend jaar zijn ze het weer vergeten....

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Meer mensen in hun uppie nu? Kerstdagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 22:45

Ik ben bewust niet uitgenodigd. Is ook fijn maar niet heus ivm geen familie of al vol

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:45

Ik ben morgen ook alleen. Net gegourmet bij een vriendin maar meer niet.
Lig nu ook op de bank met lekkers en home alone. :D

En ik vind het heerlijk!!

Morgen lekker een rollade voor mezelf maken en verder thuis rommelen en films kijken.
Kan er echt van genieten en zielig ben ik niet hoor. :Y)

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Meer mensen in hun uppie nu? Kerstdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:47

Volgend jaar maar weer topic aanmaken om alle 'eenzame bokkers' bij elkaar te krijgen met kerst Bellatrix?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Meer mensen in hun uppie nu? Kerstdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:47

Ja dat denk ik wel. :D

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:50

cissy schreef:
Ik heb het wat andersom. Hele jaar prima in mn eentje maar met kerst 'vergeet' iedereen dat ik alleen ben en niemand nodigt me uit. Ben blijkbaar niet gezellig genoeg??
Ik ga ook mezelf niet spontaan uitnodigen. Vaak hoor je dan na kerst 'had het maar gezegd, dan had je aan kunnen schuiven'. Ja dáár heb ik wat aan ná de kerst. Volgend jaar zijn ze het weer vergeten....


Dat is ook verrot. Alsof je er niet toe doet. :n

Bellatrix: Ik vind mezelf ook voor het eerst niet zielig. Alleen zijn is soms beter op dit soort dagen.