EJL- IS (Een jaar lang in smileys!)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

EJL- IS (Een jaar lang in smileys!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 16:26

Allereerst, geen idee waar ik dit topic zou moeten plaatsen, dus verplaats maar als nodig! :o

Zo richting de feestdagen blik ik altijd terug op het afgelopen (paarden) jaar. Ik heb hier ook een fototopic voor gemaakt waarin ik begon met mijn jaar in smileys!

En dit is de spin-off! Dus vat je jaar samen in smileys en leg ons uit waarom! Dit kan paardgerelateerd zijn of niet. Aangezien mijn paardenjaar al in het fototopic staat: hier mijn jaar op privé en werk gebied:

:) :z +:)+ -O- :\ :) *\%/* ;( :D *D :?

De maanden die eruit springen zijn april, juli, augustus en november. In april hoorde ik dat mijn contract niet werd verlengt omdat ik boventallig zou zijn komend schooljaar. In juli kreeg ik een nieuwe baan. In augustus overleed mijn opa. In november werd Joy dus heel ziek. Tussendoor was mijn leven niet zo heel boeiend ;)

Nu jullie! +:)+

cathyenbeau

Berichten: 548
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:54

;( Y;( :(:) :list: :)F *\%/* :$ *-:) :)* Y)(^) **\O/** :?

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:56

Ik weet het niet allemaal meer hoor haha
Vrij gemiddeld jaar.
Maar de hoogtepunten waren in april (paar dagen Londen zonder kind), juli (nieuwe baan), augustus (veulen gekocht) en eigenlijk sinds de zomer sowieso allemaal :D *\o/* <3
En nu vooral :brr:

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:07

Leuk! Mijn paardenjaar in smileys:

:(:) +:)+ :D <3 {:} :x :? :o :)) **\O/** :brr:
In januari erg mager en onbespierd, in februari verhuisd van stal waar hij goed aankwam, maart weer begonnen met rijden, juni en juli waren oliebol, meneer moest op streng dieet en kreeg hiervan weer gedragsproblemen. Augustus langzaam weer opbouwen met rijden, en nu is het vooral koud *D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: EJL- IS (Een jaar lang in smileys!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 13:16

Een heftig jaartje Superassie! Hopelijk 2018 een jaar vol :D *\o/* <3 !

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:33

:(:) :) :) *\o/* :) ^&+ **\O/** :) :) *\%/* :brr:

Het jaar begon niet zo denderend, met het oude jaar een kies getrokken en daardoor het nieuwe jaar in met veel pijn. Enkele weken daarna onze merrie af moeten geven aan de kliniek met koliek wat resulteerde in inslapen.

Het voorjaar was rustig. In april onze nieuwe aanwinst en in juni getrouwd. De zomer een week naar Turkye geweest en verder een rustige zomer.
Oktober Chavelli drachtig gescant en verder is het vooral heel erg koud.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:59

:Z :) :? +:)+ :):) {:} :list: *\o/* Y)(^) |( |( <|-

Januari vind ik altijd vermoeiend. ( saai )
Februari niet veel bijzonders, neutraal.
Maart veel veranderingen.
April meer op een rijtje, ging goed.
Mei m'n nieuwe huisje, heel blij.
Juni veel genoten van het zonnetje in me nieuwe tuin
Juli veel klussen in m'n huisje, veel geregel.
Augustus liep alles gewoon lekker, gewoon echt goed.
September, veel verjaardagen, ook van mijn zoontje van 2, die vieren we altijd groots haha.
Oktober - november kwamen we er achter dat vriendlief ernstig ziek is.
December hoop ik een fijne kerst te hebben.

Ik noem 2017 een heel mooi jaar, met een zwart randje

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:57

Okee ik doe ook een poging.

:):) :(:) :Y) {:} :Y) +:)+ :# *\%/* :\ :wow: |( / <3 <|-

januari: soul retrieval. Wat een bijzondere en heftige ervaring was dat!
februari: paardjes staan al de hele winter te verpieteren op een ongeschikt landje. Vooral mijn merrie trekt dat slecht.
maart: weet ik niet meer.
april: eindelijk zon!
mei: weet ik niet meer :')
juni: fantástische opstelling op 1 juni die mijn leven écht heeft veranderd!
juli: paardjes verhuizen naar nieuwe wei!
augustus: de WK!! En later nog een leuk festival
september: energetisch uit balans, veel onrust
oktober: een aantal openbaringen over mijzelf, eerder leven enz.
november: bijna mijn pony kwijt en heel lieve hulp gekregen waardoor ik haar nog heb
december: advent! Mooie, fijne tijd van bezinning en inkeer

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:58

Wat leuk dit!

;( *\o/* :brr: %) :D :D *\o/* :D :D {:} :D :( *\o/*

Januari : Jay staat sinds eind oktober vorig jaar in de opfok. Fijn adres maar wel 1,5 uur rijden. We missen hem enorm. 2 januari gaan we op visite. Alle veulens zijn van slag door hun eerste vuurwerk show, de smid en het enten. Ze rennen weg en ik heb Jay niet eens een knuffel kunnen geven.... We balen!

Februari : na 4 jaar wachten een huurcontract getekend voor een perceel grond met stallen vlak bij huis. Blij! Het staat wel al 5 jaar leeg dus ONTZETTEND veel te doen. Ik breng mijn drachtige merrie onder bij de eigenaresse van het toekomstige veulen zodat ik meer tijd heb om te klussen.
Jay heeft nog niet zoveel tijd nodig dus die halen we vast naar huis. Met vriendje uiteraard.

Maart : skiën! Altijd fijn. Hier wel 2 smiley. Bij terugkomst staat de wei echt prop en propvol zuring....

April : het klussen schiet op, en de pony's staan heerlijk op het land. De zuring aardig onder controle. En Sydney komt onze kudde versterken.

Mei : op de verjaardag van Jay verrast mijn merrie iedereen met een te vroeg geboren maar gezond hengstje. Altijd fijn als het er gezond naast staat.

Juni : weekje Burgh Haamstede om uit te rusten. Ik heb een lieve vriendin die voor de pony's zorgt.

Juli : zon, gras, pony's die genieten, wel veel onkruid te wieden.

Augustus : de stal verven, bijna klaar met klussen, verder, zie juli.

September : vakantie Italië met vriend en hond. Heerlijk! En wel verdiend, wat hebben wij hard gewerkt. Ook nieuw dak op de stal. Volgend jaar "alleen" nog opnieuw straten en dan is het klaar.

Oktober : niks bijzonders. Alles zijn gangetje. Lekker is dat.

November : zie oktober. Wel moet ik altijd wennen aan de herfst, donkere dagen, in het donker naar de pony's enz. Maar dat gaat ook wel weer over ;-)

December : mijn merrie komt naar huis. Joepie! Helaas is de nieuwe bak kletsnat, dat dan weer wel.... Hopelijk werkt de nieuwe pomp!

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:44

:z
|(
8)7
:?
:=
-:)
{:}
8-)
B-)
:9k
:Z
[&]

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: EJL- IS (Een jaar lang in smileys!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:00

:)
:z
:wow:
:n
_-:(
:\
:=
8)7
;(
Y;(
:roll:
*\%/*

Een jaar vol nieuwe ideeën om te doen, dichter naar elkaar toe gegroeid, koliekaanvallen, maagzweren, ergernissen en de beslissing gemaakt om te verhuizen van stal :)

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:48

Pfoe, deze is lastig.. het is een rotjaar geweest voor mij..
Naja ik ga Mn smileys is proberen neer te zetten..

**\O/**
-O-
:(
:)
_-:(
-O-
-O-
:)
:(
Y;(
|(
-O-

Zon zwaar jaar heb ik nog nooit gehad. Maar komend jaar nieuwe kansen, ideeen uitwerken, en knallen. En proberen tich het beste ervan te maken.

KyaraMyBest
Berichten: 475
Geregistreerd: 05-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:17

:z :Z :z *\o/* *D {:} 8-) :):) :)* *\o/* ;( {:)

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:37

:z :z :list: :list: /3 :? -:) {:} :$ :PB *\o/* <|-

Van januari en februari kan ik me haast niks meer van herinneren, dus er zal wel niks spannends gebeurd zijn xD

In maart begonnen met afstuderen. Leuke paardgerelateerde opdracht, ookal heeft mijn opleiding niks met paarden te maken. In april verder niet veel gedaan naast afstuderen.

Begin mei gingen de manegepaarden naar het bos, dus extra veel paardgereden. Mocht voor het eerst begeleiden, dat vond ik echt leuk!

Juni weer druk met afstuderen en ik moest al over mijn leven na de studie gaan nadenken en opzoek naar een baan. Was een stesvolle periode aangezien ik met mijn vriend samen wilde gaan wonen zat er extra veel druk achter.

In juli afgestudeerd en in augustus genoten van een heerlijk zomer vakantie. Samen met de vriendengroep nog naar Kroatie en Montenegro geweest!

In september begonnen aan mijn nieuwe baan en in oktober druk bezig geweest met verhuizen.
Eind oktober heb ik mijn eerste eigen auto gekocht, dus in november lekker rondgecrossed en het paardrijden in een nieuwe omgeving weer opgepakt!

Nu in december nog niet zoveel spannends gebeurd! Hoop nog paar daagjes weg te kunnen met vriend en kerst vier ik in Schotland met mijn fanilie daar.

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: EJL- IS (Een jaar lang in smileys!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:55

:Z :Z :O :x %) :Z *\o/* *\o/* *\o/* <3 <3 -O- %) %) -:(- -:(- ;( ;( ;( ;(

Jaar begon best oké druk met school en mooi 2e jaar afgemaakt.
Vakantie ook super want eerste keer naar mijn vriend op vakantie in Zweden.
Helaas daarna bergafwaarts en ook door redenen met school moeten stoppen dus jaar eindigt grof gezegd klote :(

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: EJL- IS (Een jaar lang in smileys!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:06

Origineel topic!

Paardenjaar:
:o :D *D :D :D :) :) :) :D :(:) :) :D

Goede vooruitgangen gemaakt. Dressuurzadel aangeschaft, vzh zadel verkocht. Sportmassage + osteopaat langsgeweest voor jaarlijkse check. Goede resultaten op wedstrijd en B super snel afgesloten. In de zomer helaas flinke hooikoorts bij paardlief en veel last van horzels gehad, dus dat was iets minder. In 2 wedstrijden naar L1 + 5 maar toen is paardlief op mijn teen gaan staan dus toen was ik zielig, wedstrijden af moeten lassen, geen schoenen aan kunnen trekken := . Daardoor zelf niet veel gedaan in oktober, maar paard wel veel aan het werk gezet. Complimenten van de osteopaat + instructrice dat ze steeds atletischer eruit begint te zien. Conditie erg goed op peil + nieuwe spierontwikkeling. Beheersing oefeningen L2 en M1 prima, we werken er hard voor én wisselen veel af. Oefenwedstrijd L2 succesvol! :o

Kortom; blij paard & trots baasje hier! Ik hoop dat we dit kunnen voortzetten in 2018... :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: EJL- IS (Een jaar lang in smileys!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:14

*\%/* :n :( :j :D :D *\%/* :) *\%/* :) :) :)

(Eind december)-Januari eindelijk mijn eigen veulen gekocht
Februari werd hij heel ziek
Maart was beter maar hij bleef nog steeds te mager en ziekjes
April was hij opgeknapt! Langzaam terug op gewicht komen
Mei kwamen voor het eerst mijn eigen paarden aan huis!
Juni was een superleuke maand met de paardjes aan huis
Juli was super, met de oudste naar zee geweest en een heerlijk weekend gehad
Augustus was gewoon rustig, veel moeten werken
September weeer naar zee! Super!
Oktober
November
December waren rustig maar positief :)

Geen super spannend jaar maar wel fijn afgesloten