Mijn 'black beauty' van gup tot pup

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Mijn 'black beauty' van gup tot pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 14:19

Mijn 2 jarige heeft dit jaar een rustig jaar gehad, maar wel genoeg beleefd. Dit jaar stond in het teken van verhuizen, aankomen en wandelen. Aankomend jaar hoop ik zo verder te gaan en dan van Puppy tot paard.

Januari was een rustige maand. Ik heb Jaro voor het eerst sinds ik heb kocht (begin 2016) opgemeten. Hij was pas 1.52m groot en 1 jaar en 8 maanden oud op dat moment. Zo ging hij door het leven:

Afbeelding

Februari was een maand waarin we veel gewandeld hebben en zijn eerste sneeuw foto is gemaakt.
Afbeelding

In maart deed ik wat meer schriktraining. Over een zijltje, langs enge obstakels etc. en natuurlijk nog meer wandelen.
Afbeelding

April is voor Jaro (of voor mij) een bijzondere maand, want dan is hij namelijk jarig. Hij werd 2 jaar oud. Ik vond het leuk om wat extra's te doen, dus ik heb een taart gemaakt en mijn paard versierd.
Afbeelding

Mei was weer een wandelmaand. Jaro liet even zien hoe mak hij is, want gezellig naast nieuwschierige koeien grazen is geen probleem voor hem, ook niet als ze met zijn allen beginnen te rennen..
Afbeelding

Ook had hij deze maand zijn eerste tandartsbezoek, maar er was nog geen behandeling nodig.
Ook heb ik hem deze maand 'zadelmak' gemaakt. Hij was niet erg onder de indruk.
Afbeelding

Juni was de eerste verhuismaand. Eigenlijk veranderde er voor hem niet heel veel. Zijn grootste vriend ging mee en hij ging van de ene wei naar de andere een paar kilometer verderop.

Juli was ook een verhuismaand omdat mijn zusje een van haar twee verzorgpony's meenam stond de andere alleen en heb ik die van mij erbij gezet. Ik heb hem zelfs meegenomen als handpaard.
Afbeelding

Ook moest hij weer aan schriktraining geloven.
Afbeelding

Augustus was een verhuismaand met pieken en dalen. Hij is weer verhuisd omdat hij mager was. Hij ging een paar weken naar een vette wei en dat heeft hem goed gedaan, maar hij heeft deze maand ook zijn oog gestoten en koliek gehad, waardoor de dierenarts toch aardig vaak langs is geweest.

Voor hij de vette wei op ging
Afbeelding

Einde van de vette weideperiode. Hier zie je ook dat zijn oog nog niet mooi is. Komt vooral door de zalf.
Afbeelding

September ging hij weer terug naar 'huis' en verder heb ik rustig aangedaan met hem.

Oktober heb ik ook niet veel met Jaro gedaan. Ik was druk met Jaro's weidemaatje, mijn bijrijdpaard. Ze vermaakten zich wel in de wei. Ik heb hem nogmaals gemeten en kwam uit op 1.54, maar hij lijkt eerder 1.60 want hij is net zo groot als zijn weidemaatje en die zit rond die maat.
Afbeelding

November, is Jaro weer even terug gegaan naar de 'vette wei', waar niet veel meer stond maar ik mocht op het huis passen en zo had ik even mijn paard aan huis. We hebben lekker gebruik gemaakt van de bak en het bos. Afbeelding

December was natuurlijk de maand van de sneeuw. Ik ben heel blij met de foto's die ik daarvan heb.
Afbeelding
Afbeelding

Marin_ka3
Berichten: 599
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:28

Prachtig paard! Leuk verslag & foto's :j

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Re: Mijn 'black beauty' van gup tot pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 12:31

Dankjewel Marin! Altijd leuk om te horen dat je niet de enige bent die je paard mooi vindt. :D

MelissaYM
Berichten: 508
Geregistreerd: 18-08-12

Re: Mijn 'black beauty' van gup tot pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:37

Leuke foto's en wat een leuk verhaal!

Knap dier, ben benieuwd wat de toekomst jullie gaat brengen :D

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Mijn 'black beauty' van gup tot pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:02

Leuk paard! Mooi overzicht :D

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 23:26

MelissaYM schreef:
Leuke foto's en wat een leuk verhaal!

Knap dier, ben benieuwd wat de toekomst jullie gaat brengen :D

Dankje! Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb genoeg plannen in ieder geval.

_Lotte_ schreef:
Leuk paard! Mooi overzicht :D

Bedankt!

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mijn 'black beauty' van gup tot pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:39

Knappe Jaro! Hij heeft zo’n lief koppie :)
Ook fijn dat hij weer goed is aangekomen

EvelienKiss

Berichten: 940
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Mijn 'black beauty' van gup tot pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:16

Leuk verslag, mooi paardje!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Mijn 'black beauty' van gup tot pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:18

Wat een knapperd! <3

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Mijn 'black beauty' van gup tot pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:30

Leuk overzicht! Die sneeuwfoto van jullie samen is echt schitterend <3

Monique1963

Berichten: 8641
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:23

Fijn dat hij niet meer zo mager is. Dat is wel even schrikken ook van zijn oog natuurlijk. Hij is verder mooi! En wat fijn dat hij al zo braaf is met koeien en schriktraining enzo. Ideaal zo'n cool paard!

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 18:11

Annikoe schreef:
Knappe Jaro! Hij heeft zo’n lief koppie :)
Ook fijn dat hij weer goed is aangekomen


Dankjewel! Ik vind het ook erg fijn dat hij zo bij is getrokken. Nu ik die foto's zo terug zie valt het pas op hoe veel beter het is geworden, voor mijn gevoel kwam hij amper aan.

Monique1963 schreef:
Fijn dat hij niet meer zo mager is. Dat is wel even schrikken ook van zijn oog natuurlijk. Hij is verder mooi! En wat fijn dat hij al zo braaf is met koeien en schriktraining enzo. Ideaal zo'n cool paard!

Klopt dat was erg schrikken! Zijn oog was helemaal wazig, ik dacht echt dat hij blind werd of dat zijn oog eruit moest. Net als bij de koliek, toen dacht ik ook het ergste. Gelukkig viel het allemaal mee.
Ik vind het ook ideaal dat hij zo braaf is, dat was ook wel een beetje de bedoeling toen ik hem kocht. Ik wil samen lekker onbezorgd aan de slag kunnen. Ik had overigens niet verwacht dat hij zo snel zo braaf zou zijn.

@EvelienKiss, EvelienKiss en UmayDream bedankt voor de complimenten. <3

Gemma_99
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-03-16

Re: Mijn 'black beauty' van gup tot pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:14

Wat een lief hoofdje heeft hij! En wat heerlijk dat hij zo makkelijk is, ondanks zijn leeftijd! :D
Vind hem mooi aangekomen, weet zeker dat hij alleen maar knapper wordt zodra hij wat uit zwaard! <3
Leuk overzicht :)