Mijn leerzame 2017 met Drumhorse Moor!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Mijn leerzame 2017 met Drumhorse Moor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 22:04

Dit jaar was zeer bewogen voor ons. Na strubbelingen en kopzorgen zijn we weer neder bij elkaar gegroeid, wat een nieuw jaar overzicht verdiend. *\o/*

In januari, februari en maart zijn wij vooral gaan genieten van elkaar. We waren even instructieloos en ik was erg aan het zoeken met waar ik heen wilde met Moor en wat vooral goed voelde en goed was voor haar en ons. Dus veel buitenritjes gemaakt en ook af en toe langs gegaan naar mijn oude werk (toen nog mijn huidige). Moor voelt heel goed mensen aan en spiegelt zich, wat toen heel mooi was om te zien. De bewoners die wat onzeker waren daar keerde Moor zich niet naar toe, degene die een open houding hadden weer wel. Het is ook weer even wat anders dan de dagelijkse shetjes in de wei aan de andere kant :') Zie vooral: [ITP] Drumhorse Moor als therapiepaard in spé!

Afbeelding

Afbeelding

Toen had ik ook een action cam aangeschaft om mijn avonturen in het duin op te nemen en daar lekker op de heen weg mee gespeeld:


In februari was er eindelijk sneeuw; dus daar super van genoten!

Afbeelding

Afbeelding



Een dochter van een toenmalige collega haar eerste rijlesje gegeven na een paar keer te komen poetsen. Ik zat er eerst achter en toen mocht zij zelf sturen.. of Moor volgde mij gewoon, ik weet namelijk nu niet wie wie nou meeneemt :D :') In iedergeval; super schattig.


Eind april een lekkere lange rit gemaakt van 4 uur met een stalgenootje. Voor Moor vier hoeven in haar neus en nauwelijks bezweet waarbij ik eigenlijk beste een beetje gaar was -O-

Afbeelding

In april/mei hadden wij eindelijk een instructrice gevonden die paste bij Moor en mij, via via en goed zoeken op internet. Toen zijn we gaan lessen en in vogelvlucht verbetert! *\o/* Weliswaar ontzettend lastig, heel confronterend met mijn handen. Ik gaf wel mooi mee maar mijn rechterhand had een eigenlijk leventje gekregen :') Hier een foto van juni, waar Moor nog minder goed los laat maar nu immers zodanig is verbetert, mede dankzij een ander zadel, in het verzamelen dat Moor een volte van 5 meter beheerst kan galopperen met kracht en er weer uitkomen. WAUW!

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben ook nog mee gedaan met een stalshoot..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In september keihard gefaald met een springles :') Het is gebleken dat Moor en ik zijn daar op het moment niet geschikt voor zijn! De beelden heb ik kwijt laten raken :Y). Later het lange lijnen weer opgepakt en lessen daarin.. wat veel conditie vergt :\


Hebben wij meegedaan met een longeercursus met een enkele lijn en houding..

Afbeelding

En nog veel meer genoten dit jaar..!






Afbeelding

Nu zijn weer aan het volgende struikelblok aan het werk. Het leuke is als je beter wordt met het rijden/dressuur en je paard sterker wordt, je elke keer terug moet grijpen naar de basis; balans en ontspanning. Moor is wat rommelen nu in haar aanleuning, wat wel steeds een beetje beter gaat. Ander zadel wat beter past is weer andere spieren gebruiken en daar je weer in kunnen voegen.

Ik zeg een mooi doel voor 2018!

Tot dan! :wave:
Afbeelding

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Mijn leerzame 2017 met Drumhorse Moor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:48

Wat een heerlijk vrolijke pony :D
Lekker verder genieten en leren in 2018!

Anoniem

Re: Mijn leerzame 2017 met Drumhorse Moor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:54

Wat een heerlijk paard!
Van wie heb je nu les met het rijden en lange lijnen?

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 09:07

xyzutu2 schreef:
Wat een heerlijk paard!
Van wie heb je nu les met het rijden en lange lijnen?

Met rijden van Lisette Arends en met lange lijnen van een stalgenootje die de werken aan de teugel opleiding heeft gedaan :)

welmoed__

Berichten: 6565
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Mijn leerzame 2017 met Drumhorse Moor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:17

Heel leuk overzicht en een leuke bonte!
Bontjes maken het leven altijd weer wat beter! :))