Maart
Na een lange 'paardenpauze' tijdens m'n studie, besloot ik om weer een paard te gaan kopen. In maart 2017 kwam ik een advertentie tegen van een paard dat mij ontzettend aansprak, maar wel iets buiten m'n wensenlijstje viel. Ik zocht een wat meer doorgereden paard, en dit was een 3 jarige onbeleerde hengst.. Maar ik kon het niet laten om toch even te gaan kijken. En zo reden m'n vriend en ik eind maart van Friesland naar Brabant met m'n nieuwe aanwinst in de trailer

Desperado Noa | Roepnaam Dex | 09-04-2013 | Franse Draver | Nooit gekoerst, wel in training gestaan
Ons voorstel topic: Nieuwe aanwinst Desperado Noa
April
De eerste maanden heb ik vooral heel rustig aan gedaan. Hij was net gecastreerd en verhuisd, dus we zouden lekker een band op gaan bouwen en wat grondwerk doen. Hij bleek bij aankomst wat groener en schuwer te zijn dan ik had verwacht, dus we hebben heel veel gewerkt aan de basis. Netjes meelopen, leren stilstaan etc.
Dit was een van de eerste foto's waar ik zooo trots op was. Dit was de allereerste keer dat ik z'n voorpluk had mogen vlechten ondanks z'n kopschuwheid én dat hij naar me toe kwam in de bak (ipv wegliep).

Ook werd Dex 4

Mei
In mei konden we steeds beter overweg, was Dex wat rustiger en zijn we rustig aan wat gaan wandelen. Ondanks de eerste wandeling (van 150 m) die resulteerde in steigeren, konden we uiteindelijk heerlijk het bos in met een stalgenootje. Wat was dit genieten zeg!

Het ging zelfs zo goed dat we een fotoshoot regelde. Hij gedroeg zich voorbeeldig en kon netjes stilstaan op de hei. Maar het leverde vooral prachtige foto's in de wei op:

Voor alle foto's: [ITP] Fotoshoot van knappe Desperado
Juni
In juni ging het allemaal zo voorspoedig dat ik besloot te gaan beginnen met beleren. Hij leerde stil staan naast een krukje, gaf geen kik tijdens het hangen en toen ik er eenmaal opzat vond hij het prachtig. Daarna konden we al snel rustig wat draven in de bak. Dex was super braaf en deed het allemaal maar.
Een foto van de eerste erop keer in juni:

Met m'n vriend als trouwe supporter

juli
In juli besloten we hem van stal te gaan veranderen. Door een vast gestelde Patella luxatie in z'n knie besloten we naar een stal te verhuizen waar we betere faciliteiten hadden. Zeker voor in de winter, zodat we hem sterk kunnen houden. Deze maand hebben we lekker rustig aan gedaan en stond Dex vooral op de wei te genieten waar we samen spelend heen en weer rende

Augustus
We zijn deze maand verhuist van stal en hebben we onder het zadel iets meer kunnen bevestigen in een goede bak met lesgeefster. Ook konden we het longeren nu oppakken in de longeersingel, en gingen we rustig aan de slag.
Even stoer doen voor de merrie's

September
Wat een heerlijke maand! We hebben in deze maand de eerste buitenritjes met Dex gedaan en m'n vriend ging vaak mee op de fiets. Wat is het toch een heerlijk dier en wat voel ik me gezegend dat we dit nu al kunnen doen

En de eerste keer dat we galop er buiten onder het zadel konden uitrijden!

Meer foto's van deze prachtige buitenrit: [ITP] Prachtige buitenrit met m'n puppypaard
Na een buitenritje lekker knuffelen, het kopschuwe is er nu wel af

Oktober
In oktober hebben we een 'pech' maandje gehad. In maart is de DA al een geweest voor een heftige allergische reactie, en in oktober bleek maar weer dat Dex wat gevoelig was. Na een ontstoken oogje moest hij van de DA een vliegenkap op en wat oogcreme, maar hij bleek opeens allergisch voor de vliegenkap en kreeg flinke bulten. Ook liep hij deze maand kreupel en viel hij af. Elke dag kwam ik 2 a 3 keer voor de creme, en hij ging zich in rust beter voelen. Zo kwamen we samen ook wat dichter bij elkaar omdat ik zo vaak op stal was.
November
In november ging het weer een stuk beter met Dex en pakte we het rijden weer rustig op. Zo hebben we weer wat buitenritten gemaakt en zelfs ons eerste sprongetje:

December
In December zetten we november rustig voort. We rijden nu maximaal 2 keer per week en proberen regelmatig het bos even op te zoeken. Het is echt fantastisch om met dit dier te mogen werken, en het voelt in alles als m'n 'once in a lifetime horese'.

En om het jaar weer af te sluiten met 'voor het eerst', hebben we gisteren voor het eerst samen een sneeuwwandeling gemaakt

Op naar een gezond en net zo leuk 2018