Wat vliegt een jaar snel voorbij!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Wat vliegt een jaar snel voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 18:05

Alweer een jaar voorbij.. Jeetje wat gaat de tijd snel!
Ons overzicht van vorig jaar.
[RIJ-ITP] Twijfels, Beslissingen, Afscheid en Welkom 1 jaar..

In januari was het koud met sneeuw en veel vorst.. We waren bezig met haar zadelmak maken en deze maand kwam dat er niet echt van omdat de bak bevroren was.
Wel hebben we lekker veel foto's gemaakt en genoten van de sneeuw :j

Afbeelding


Februari en maart
Deze maanden hebben we niet veel gedaan ook vanwege het weer.. We hebben alleen een buitenbak en zijn afhankelijk van mooi weer..

April
We zijn het rijden weer gaan oppakken. Omdat ze getraumatiseerd is/was duurde het zadelmak maken wat langer. In deze maand kregen wij een professionele ruiter op stal die haar door ging rijden. Daarnaast kon ik er zelf weer op en wat was dat genieten zeg! Eindelijk echt kunnen rijden op mijn topper.
Ook hebben we een hele foute koningsdagfotoshoot gehad :=

Wat ze erg leuk vond vooral de boa was ze letterlijk gek op :')
Afbeelding

Het rijden eerste keer los.
Afbeelding


Mei
Eigenlijk gebeurde er niet veel. We hebben gereden en ze werd nog steeds professioneel gereden.
En veranderde ik haar in een roze monster.. Wat ze maar zozo vond :=
Afbeelding

Het rijden ging ook steeds beter. Omdat ik lessen heel serieus neem had ik 4x!! in de week privé les :=
Afbeelding


Juni
In juni heeft Floor vrij gehad. Dit omdat ik 2 banen had (overgang naar andere baan) en ik 50 uur in de week werkte. Af en toe longeren deden we wel maar ze mocht vooral even bijkomen.

Juli
Inmiddels begonnen de twijfels toe te slaan. Waren we wel een match? Was ik wel geschikt? Opstappen en wegrijden kon niet. Eerst 3 kwartier longeren voor de spanning eruit was en ik veilig op kon stappen.. En dan nog spanning bij ons beide.
Na overleg met mijn ouders, vriend en instructeur besloten haar te koop te zetten. Ik was er ook al afgevallen en durfde niet echt meer te rijden. Het was niet eerlijk naar het paard. Dus de knoop doorgehakt. En zo stond ze opeens te koop.. We hebben wel geteld 1 kijker gehad. Ze wouden haar omscholen tot springpaard en verkopen. Toen begonnen mijn twijfels toe te slaan. Moest ik haar wel wegdoen? Waarom opgeven? Ik had er zo veel tijd en energie ingestoken. En veel geld :=
Ondertussen heb ik haar lekker laten vrij springen en longeren. Tevens werd ze nog wel gereden.
Afbeelding

Augustus
Nog steeds de twijfel.. Op de grond kon ik alles met mijn lieve merrie. Ondertussen begon het ook te rommelen op stal tussen de ruiter die haar reed andere pensionklanten en de staleigenaren.
Aan het einde van de maand is hij vertrokken. Zonder mij te vertellen dat hij vertrokken was en dat mijn paard al 3 dagen stil stond..
Ik boos en teleurgesteld.. Want ze stond nog te koop.. Dus stil zetten was geen optie..

September
Alle moet bij elkaar geschraapt en zelf weer op mijn paard gestapt. Alleen stappen en langzaam opbouwen naar de draf. En wat ging dat goed! Alle stress en spanning was weg sinds de rust was weergekeerd op stal. Ik kreeg het vertrouwen terug en mijn merrie begon mij weer te vertrouwen! Ik besloot meteen haar uit de verkoop te halen. We verdienden een 2e kans. En die hebben we gepakt!
Ik had ook een nieuwe instructeur gevonden en we begonnen weer met lessen.
Ik rijdt altijd met bodyprotector op haar.
Maar we hadden een fotoshoot ingepland en die heb ik zonder bodyprotector gedaan. Want zo'n ding maakt je 100 kilo zwaarder.. :')
Marjolein Smit Fotografie heeft prachtige foto's van ons gemaakt!
Afbeelding
Afbeelding

Oktober
Ik was al bezig met afvallen en inmiddels was en al bijna 5 kilo af *\o/*
Ook ging het rijden nog steeds goed!! Mijn zusje kwam een paar dagen logeren bij mij en wou ook graag op Floor rijden. Ze heeft wel wat rijervaring maar niet veel. Maar Floor was heel braaf en vond het prima we hebben alleen gestapt met mijn ernaast maar wat was mijn zusje trots!
Helaas is Floor gevallen eind oktober waar ze wonden aan de achterbenen aan over hield. Ze heeft alle tijd gekregen om te genezen.
Afbeelding

November
Inmiddels zijn haar benen genezen en ben ik langzaam weer aan het opbouwen. Helaas liep ze niet zoals voorheen en was ze echt aan het krabbelen met haar achterbenen. Gelijk de fysio gebeld en die zou haar komen behandelen in december. Ondertussen is Floor naar de tandarts geweest en alles weer mooi bijgewerkt :) Ook heeft een stalgenootje sterren op haar kont geschoren. Ik ben wel een beetje penny haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

December
Inmiddels is de fysio geweest is ze behandeld. Ze zat vast net achter het zadel waarschijnlijk van de val. Verder vond ze het een lenig paard met een mooie toekomst :) Ook heb ik de Bucas Recuptex deken gekocht. Alle beetjes helpen. En ben erg blij met de deken!
Maar onze pech was nog niet voorbij.. Afgelopen zondag stond ze opeens met een dik oog op stal. Gelijk schoongemaakt en oogzalf erin gedaan. Inmiddels is het oog weer open. Maar zit er een blauw waasje over een deel van het oog. Morgen komt de dierenarts controleren. Ze ziet wel alles en functioneert prima.
Inmiddels rijden we weer met alle plezier en gaat het weer de goede kant op! Ze wil graag werken en het vertrouwen is compleet hersteld. Op naar volgend jaar waar we lekker blijven trainen en misschien wel op wedstrijd gaan *\o/*

Afbeelding
Afbeelding


Tot volgend jaar!!

Afbeelding

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Wat vliegt een jaar snel voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:08

Wat een hoop kleine pechdingetjes bij elkaar. Fijn dat je toch het vertrouwen hebt kunnen vinden om door te zetten. Veel plezier en succes met elkaar!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Wat vliegt een jaar snel voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:19

Wat knap dat je samen toch zo door gezet hebt en die tweede kans hebt gepakt. Jullie zien eruit als een erg leuke combinatie! Veel plezier in 2018 :)

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Wat vliegt een jaar snel voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 17:46

Bedankt <3

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Wat vliegt een jaar snel voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:05

Wat een prachtig paard en wat top van je dat je niet hebt opgegeven! <3
Hopelijk valt haar ook oog mee en kunnen jullie sterk het nieuwe jaar in gaan!

Mag ik misschien een pb met wat er is gebeurd door het trauma en wat je hebt gedaan ect? Zou ik waarderen.

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 18:16

Sill_Monster schreef:
Wat een prachtig paard en wat top van je dat je niet hebt opgegeven! <3
Hopelijk valt haar ook oog mee en kunnen jullie sterk het nieuwe jaar in gaan!

Mag ik misschien een pb met wat er is gebeurd door het trauma en wat je hebt gedaan ect? Zou ik waarderen.


Bedankt! Pb mag je sturen hoor

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Wat vliegt een jaar snel voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 20:31

Niemand? -O- ;)

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat vliegt een jaar snel voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:47

Die twijfels zijn zo herkenbaar! Ik ben er met mijn jonkie ook een paar keer tegenaan gelopen dit jaar. Ik heb ook steeds een stapje terug gezet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen, en ook bij jou!

Anoniem

Re: Wat vliegt een jaar snel voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:49

Herkenbaar die twijfels... Top je doorzettingsvermogen! Succes in 2018 :D

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Wat vliegt een jaar snel voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 19:50

Bedankt :D

Anomien

Berichten: 7387
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Wat vliegt een jaar snel voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:53

Mooi overzicht!!
En iedereen heeft zo zijn of haar twijfels. Dat is helemaal niet erg.

Maar zoek wel een betere smid of ga vaker. Hij lijkt niet goed op zijn hoefjes te staan.

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 19:56

Knert schreef:
Mooi overzicht!!
En iedereen heeft zo zijn of haar twijfels. Dat is helemaal niet erg.

Maar zoek wel een betere smid of ga vaker. Hij lijkt niet goed op zijn hoefjes te staan.



Ik heb een prima smid :)
Heb haar gekocht met hele slechte voeten. We zijn bezig ze weer gelijkmatig te krijgen. Ben al blij met waar we nu zijn. Ze gaat netjes om de 8 weken.