Met een hond en een pup op campervakantie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Met een hond en een pup op campervakantie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 09:48

Hoi!
Eind juli gaan we met ons gezin voor het eerst met een camper op vakantie.
Plan is om onze honden mee te nemen. Een volwassen jack russel en een teckelpup van dan 16 weken oud.
Ik ben op zoek naar ervaringen en tips om deze vakantie tot een succes te laten worden.
Eventueel zouden we er nog voor kunnen kiezen om de honden thuis te laten, dan moeten we nog op zoek naar een oppas aan huis. Maar we nemen ze het liefst mee :)

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een campervakantie en honden?

Tink89

Re: Met een hond en een pup op campervakantie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:43

Van te voren heel goed uitzoeken of je hond mee mag (dat mag zeker niet overal), of je eventueel een stukje mag afzetten om ze lekker los te laten lopen bij je camper en dan dus hekjes mee. En anders grondpennen en een lijn. Is je pup tegen die tijd helemaal zindelijk? En waar gaan ze slapen? En waar zijn in de omgeving van je camperplekken losloopgebieden oid?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:21

Wij zijn vorig jaar met een pup van 15 weken en onze 7 jarige stabij wezen kamperen in een vouwwagen. We hadden een bench mee, wandelwagen en een opvouwbare ren. Ging boven verwachting goed.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:38

Bepaalde rassen zijn ook niet welkom in bepaalde landen. Wellicht ook even uitzoeken

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:41

Ik heb geen ervaringen met een campervakantie + hond maar wel met jarenlange ervaring mbt caravanvakantie + hond.

Om te beginnen heb ik een vraag. Waar gaan jullie naartoe?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:45

Kabayo schreef:
Bepaalde rassen zijn ook niet welkom in bepaalde landen. Wellicht ook even uitzoeken

Goede tip, maar vermoed dat teckels niet op dergelijke lijsten staan.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:50

Waar ga je naartoe en tegen welke dingen loop je nu aan?
Wij gaan al een aantal jaren met de hond en camper op vakantie. Ik zou niet zonder de hond op vakantie kunnen. Onze camper is een beetje op hem aangepast, zo hebben we onder ons bed een vaste bench voor tijdens het rijden. Een (reis)bench is in veel landen tegenwoordig ook verplicht om je hond in te vervoeren. Daarnaast moet je goed opletten wat de regels zijn qua gezondheid voordat je de grens overgaat. Bijvoorbeeld verplichte vaccinaties of ontworming door dierenarts. In sommige landen is het ook verplicht om je hond altijd aangelijnd te hebben. Lees je dus goed in voordat je vertrekt, sommige boetes zijn namelijk niet mals.
Qua reizen met de camper vind ik het niet veel anders dan thuis. We nemen genoeg voer mee en zorgen dat we de hond aan de lange lijn kunnen leggen aan de camper. Hij heeft zijn eigen slaapplekje en kan lekker rondhobbelen wanneer hij dat wil.