Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JesdaJinn

Berichten: 10459
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:16

Natasja22 schreef:
Hoe slepen jullie eigenlijk al jullie spullen (tent, bench, stoel ed) mee?
Hebben jullie daar zo’n opvouwbare bolderkar voor?


Ja. Heb idd z'n bolderkar. Die had ik zaterdag niet nodig en spullen in de auto laten staan voor zondag en dus vergeten er in te doen. Nou, wat een gesleep. Echt een aanrader die dingen

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 17:01

Ik laat de honden in de auto op wedstrijden dus sleep niks meer mee.

XxDiandraxX

Berichten: 3999
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 18:11

Als ik mijn tent ga opzetten neem ik inderdaad een opvouwbare bolderkar mee. Neem ik geen tent mee en blijven de honden in de auto pak ik alleen mn tas en evt stoel mee.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 19:26

Ik heb inderdaad ook een opvouwbare bolderkar om alles mee te krijgen

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 19:50

Idd wat Diandra zegt, als de tent opgezet wordt wel, anders alleen mijn tas(sen).

Natasja22
Berichten: 707
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:34

Even kijken of ik een leuke kan vinden dan, alles in 1 keer mee samen met Feya dan hoeft ze ook niet alleen te blijven in de auto (in de auto alleen blijven dat vindt ze niet heel fijn namelijk)

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:46


JesdaJinn

Berichten: 10459
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 23:28

XxDiandraxX schreef:
Ik doe met macey mee aan de skills training bij truus voshardt. Had ik het met elin ook maar gedaan, macey pikt dit zo goed op en gaat ons straks echt profijt opleveren denk ik!

[ Video ]


Ik heb vandaag deze geoefend en Jaxx vond die zo moeilijk. Ik moest hem eerst laten snappen dat wanneer ik hem bij me riep dat ie dat zonder de sprong deed.
Had hem toen helemaal uit lijn gezet dat ie alleen in een rechte lijn bij me kwam en zelfs dat vond ie heel raar. Natuurlijk super braaf beloond wanneer ie kwam maar hier gaat ff wat werk in zitten. Wel leuk natuurlijk

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:25

JJ, er zitten nog zeker 10 stappen voor, voordat je deze oefening moet gaan doen.
Wij doen een skills training bij Truus, waar we deze stap voor stap en met huiswerk steeds verder komen.
Ze moeten eerst de commando's en beweging leren en dan pas kun je de bocht ervoor of erna moeilijker maken. Pixy snapt het nu aardig, maar in mijn tuintje is het een stuk krapper en dus het tempo lager.
Hopelijk wordt het eens een keer droger, want dan zou ik straks op de KC verder kunnen oefenen, maar het veld is nu echt te slecht, dan loop je het kapot.

XxDiandraxX

Berichten: 3999
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 12:05

Ik zie het nu pas. Maar inderdaad wat fannetje zegt, je mist een aantal stappen als je gelijk hier aan begint. We zijn begonnen met een sprong en een speeltje. Hond ietsjes schuin voor de sprong, speelt aan de andere kant van de sprong, commando geven en richting speel laten springen. Als dat goed gaat de hoek waarin je je hond voor de sprong zet uitbreiden maar in hele kleine stapjes en pas als de vorige stap echt als vanzelf gaat. En dit alles met steeds zoveel mogelijk zelfstandigheid dus juist niet naar je toe roepen, of lichaam echt indraaien etc maar commando moet er echt als vanzelf inzitten.
Hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd krijg maar is altijd lastig over een forum.

JesdaJinn

Berichten: 10459
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 12:52

Ik moet me er idd nog beter in berdiepen en we hebben gister gewoon ff wat geprobeerd en als dat niet werkt dan zoek ik op hoe het beter kan. Had ervoor ook al parcourtje gedaan met Jaxx dus hij was ook wel wat moe.

Is die online cursus leuk en duidelijk? :)
Lijkt me wel leuk

XxDiandraxX

Berichten: 3999
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:17

Het is een hele leuke training maar is niet online zover ik weet. Bestaat voor ons echt uit een aantal fysieke dagen met daar tussendoor zelf je huiswerk oefenen.

Natasja22
Berichten: 707
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:29


JesdaJinn

Berichten: 10459
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 17:19

Oh ik dacht dat ik ergens online zag staan. Mijn fout

JesdaJinn

Berichten: 10459
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 21:45

Ik heb op de wedstrijd in Ermelo olijfhout gekocht en ze zijn er hier gek op.
Alleen nu heb ik er 1 en wil er 1 bij. Iemand een site waar ze die verkopen tegen normale prijs. Heb voor deze 6.95 betaald en zie ze vanaf 11 euro ongeveer

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:46

Cathelijne heeft ze idd goedkoop. Ga je nog naar wedstrijden binnenkort?
Anders kun je ze misschien gewoon bij haar bestellen en dat ze ze dan mee kan nemen? Ik weet dat ze niet verzend.
Zij heeft een uitlaatservice fikkie & friends.

JesdaJinn

Berichten: 10459
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 21:22

fannetje schreef:
Cathelijne heeft ze idd goedkoop. Ga je nog naar wedstrijden binnenkort?
Anders kun je ze misschien gewoon bij haar bestellen en dat ze ze dan mee kan nemen? Ik weet dat ze niet verzend.
Zij heeft een uitlaatservice fikkie & friends.


Klopt. Heb al contact met haar maar niemand die ik ken komt daar in de buurt en degene die ik ken die komt pas in april

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 22:17

Wij hebben ons gisteren ingeschreven voor de teamwedstrijd met Koningsdag. Samen met 3 andere net startende hondjes gaan wij meedoen aan deze leuke wedstrijd. We gaan er een leuke dag van maken.

Natasja22
Berichten: 707
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:34

KarinW86 schreef:
Wij hebben ons gisteren ingeschreven voor de teamwedstrijd met Koningsdag. Samen met 3 andere net startende hondjes gaan wij meedoen aan deze leuke wedstrijd. We gaan er een leuke dag van maken.


Zag ik ook al voorbij komen, maar zelf niet ingeschreven. Voorlopig is 1 x per maand voor ons genoeg (en heel misschien mogen we in april OBB examen doen). Zal vast een leuke dag worden met gezellige muziek erbij.

XxDiandraxX

Berichten: 3999
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:03

Ik heb hem ook niet ingeschreven. Iets met hele drukke periode dus die extra dag niks neem ik even met beide handen aan.. :o
Super leuk met twee honden trainen en straks naar de wedstrijden maar door de verschillende niveaus is het vaak verschillende dagen.

Macey gaat haar eerst wedstrijd lopen in someren. Dan loopt elin met haar junior handler selecties voor de joawc dus dan ben ik er toch. Mag de puppy er ook voor het eerst eens van proeven.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:55

Leuk! Snap indd met 2 honden en 2 niveaus dat het dan druk is indd..

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:43

KarinW86 schreef:
Wij hebben ons gisteren ingeschreven voor de teamwedstrijd met Koningsdag. Samen met 3 andere net startende hondjes gaan wij meedoen aan deze leuke wedstrijd. We gaan er een leuke dag van maken.


Leuk, ik ga ook meedoen in het team van de fokker van Pixy. Ze hadden nog 1 iemand nodig en Roetsj mocht ook bij de familie horen.

En leuk Diandra, haar 1e echte wedstrijd.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:54

Gezellig! Wij waren ook gevraagd door een groepje van 3.. 4 insta vriendjes nu samen hihi

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:52

Ik doe ook mee aan de Koningsdag wedstrijd in Zeist. Csiva, Blekz en Kaestra lopen in een team. Csiv in een team met allemaal honden van 9+ leeftijd hahaha

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 21:36

De Koningsdag wedstrijd doen wij niet mee, ben dan een weekendje weg. Wel jammer want dat was op (tot recent) “eigen” terrein.
Lux heeft morgen haar wedstrijd debuut weer na puppy verlof. We lopen morgen laatste wedstrijd van de winter competitie. Ze is nog niet 100% weer in vorm, dus we lopen alleen de estafette. 10 hindernissen, alleen sprongen en wat tunnels, en ze mag small springen ipv medium.
Hopelijk is ze op tijd klaar voor de EO selecties, maar zo niet schrijven we die weer uit.