Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinW86

Berichten: 5254
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 15:32

Ze had lol, dan heb ik ook wel lol hihihi
Zaten ook wel mooie stukjes tussen en de start is altijd goed.. ach we oefenen lekker verder
Daarna lekker gewandeld bij de Loonse en Drunense duinen

XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 16:39

Karin, ik heb je zien lopen. Ze had wel de tijd van haar leven inderdaad.. <3

Ik was met macey in kaatsheuvel en ben vooral heeeel trots op ons vp. De palen vind ze echt zo moeilijk maar deed ze hierin direct helemaal goed. Voor het eerst op vreemd terrein. Helaas een disk door een eerdere sprong waar we even error hadden samen maar dat kan me gestolen worden.. :')


JesdaJinn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 16:57

+1 voor de fanatieke filmer xD

Deed ie nou een om ipv 'rechtdoor'?
Ziet er voor de rest goed uit en doe jij runnings?

XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 16:59

Ja ze liep om de sprong heen inderdaad, daarna nog een keer en sprong ze terug dus betekende een dk. Maar met haar bijna 21maanden hoor je mij absoluut niet klagen. Ik doe inderdaad runnings trouwens.

KarinW86

Berichten: 5254
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 17:21

@diandra lekker rondje hoor! Hihi ja ze heeft een leuke dag gehad hihi

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 18:58

Hier vandaag 3 x disk
Bij de eerste VP nam ze de schutting ipv de tunnel en bij de tweede VP nam ze links de tunnel ipv rechts de sprong. Als er 2 dingen redelijk dicht bij staan dan is het lastig om haar de juiste kant op te sturen. Dus dat is voor ons een leerpuntje hoe we dat moeten gaan doen vooral als ze de vaart erin heeft dan vergeet ze mij een beetje. Verder gingen de VP wel heel goed alleen die instinkertjes.
Bij de JP zaten een paar lastige stukjes bij maar aan het einde wel een hele mooie vooruit.
Dus op zich best tevreden voor een eerste wedstrijd op vreemd terrein.

KarinW86

Berichten: 5254
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:55

Volgende keer beter! Fijn dat er ook mooie stukken bij zaten die kan je weer in je zak steken

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:50



Er is toch nog een filmpje van ons laatste rondje.

JesdaJinn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:05

XxDiandraxX schreef:
Ja ze liep om de sprong heen inderdaad, daarna nog een keer en sprong ze terug dus betekende een dk. Maar met haar bijna 21maanden hoor je mij absoluut niet klagen. Ik doe inderdaad runnings trouwens.



Was niet helemaal goed te zien wat er mis ging. Ik moet wel echt lachen om je filmer. Die reactie na de palen haha. Je mag ook idd zeker niet klagen en zon wedstrijd is toch weer heel anders dan een gewone training. Vaak ben je ook (onbewust) wat gespannender en dat merken ze echt wel.

Natasja22 schreef:
Hier vandaag 3 x disk
Bij de eerste VP nam ze de schutting ipv de tunnel en bij de tweede VP nam ze links de tunnel ipv rechts de sprong. Als er 2 dingen redelijk dicht bij staan dan is het lastig om haar de juiste kant op te sturen. Dus dat is voor ons een leerpuntje hoe we dat moeten gaan doen vooral als ze de vaart erin heeft dan vergeet ze mij een beetje. Verder gingen de VP wel heel goed alleen die instinkertjes.
Bij de JP zaten een paar lastige stukjes bij maar aan het einde wel een hele mooie vooruit.
Dus op zich best tevreden voor een eerste wedstrijd op vreemd terrein.



Super toch! Vind altijd belangrijk als je voor jezelf het idee hebt dat het goed ging dan maakt een DK niet uit.

Natasja22 schreef:
[ Video ]

Er is toch nog een filmpje van ons laatste rondje.


Zitten zeker mooie stukken in! Kan je lekker op door gaan

JesdaJinn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:24

Voorgaande winters waren er van die wedstrijden om de wintermaanden te overbruggen en daar had je altijd een estafette bij.

Nu wil ik samen met een vriend van me ook zoiets organiseren voor onze hs.

Deelnemers schrijven zich in als tweetallen. Je loopt 3x het etafette parcour. 1x individueel en 2x voor het team. Beste rondje van het team telt als uitslag in je team. Tijd en fouten etc wordt bij elkaar op geteld en das de uitslag van je team. Een soort estafette second change :P

Zo zijn er 1/5 prijzen voor individueel en 1/3 voor het team.
Het wordt heel gemoedelijk. Iedereen loopt wel los van elkaar maar tijden worden op geteld zodat je wel rustig kan starten en eindigen en dus niet zo gehaast hoeft te zijn.

Dit willen wij jaarlijks (?) terug laten komen maar ik vind het leuk om er een naam aan te koppelen.
Goh die ... was echt vet he dit jaar. Hopelijk zijn mensen dan enthousiast.

Alleen ik ben niet zo creatief in dingen bedenken, dit idee is daarom ook goed gejat :P

Hebben jullie nog leuke ideeen qua namen ofzo.

Want Estafette wedstrijd is natuurlijk niet leuk.
De hs heet Hondenschool Boom. Misschien leuk om daar iets mee te doen ofzo. Geen idee xD

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 08:49

Natasja22 schreef:
[ Video ]

Er is toch nog een filmpje van ons laatste rondje.

De Jp ging best goed, je was alleen iets te snel met terug draaien, waardoor ze kort kwam. En ik kon het zien,want ik zat daar als latten legger ;)
De parcoursen waren vandaag leuk en uitdagend. Niet alle lijnen even makkelijk, maar zeker goed te doen.
Het verbaasde me hoe weinig er foutloos liepen in vp2.

Dian, ze doet het knap hoor.
Karin, fijn dat jullie iig lol hebben gehad.

JJ, maar als je los van elkaar loopt is het geen estafette meer toch? En een team van 2 voor een estafette is ook wel heel klein. Maar dat is het eerste wat er bij mij opkomt, ik ziu dit dan geen estafette noemen, maar een team second chance wedstrijd. Iets 2 compete ( as one)of zo?

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:13

Ja ik zag het ook op het filmpje dat ik iets te snel draaide, dat vond ik ook een best lastig stukje. Verder inderdaad leuke parcoursen met een paar uitdagende stukjes. We hebben het in ieder geval erg naar ons zin gehad!

mandje

Berichten: 938
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:17

Ik volg dit topic al een tijdje en nu toch maar eens even voorstellen.
Wij lopen al een tijdje mee in de agility maar ik ga wel net weer starten met een jonge hond.

Ik ben ooit begonnen met recreatief behendigheid mij Border Collie Boco (helaas overleden). Doordat we geen goede basis hadden niet zover gekomen maar hierdoor wel super veel geleerd over hoe het ook anders kan. Toen ik mijn 2de BC (Derlie nu bijna 7 jaar) erbij kreeg heb ik daar een hele stabiele basis in getraind (2on2off/start/richting commando's) Hij vind het spelletje alles en samen hebben we mogen lopen op het WAC 2022!! Helaas ging hij lichamelijk wat bergafwaarts. Na alle onderzoeken en een MRI scan is daar uitgekomen dat hij een milde DLSS en een milde chronische hernia heeft. Gelukkig mag hij wel blijven sporten maar moeten goed opletten of hij er last van heeft. Hij geniet echt van zijn rondjes zolang het kan mag hij het blijven doen maar trainen dus veel minder en doen andere dingen om zijn lichaam in goede conditie te houden.
Vlak nadat Boco er niet meer was (we zouden 3 honden tegelijk hebben maar helaas is Boco heel hard achteruit en overleden) is Fire bij ons komen wonen, BC nu 20 mnd oud. Met hem heb ik besloten om running contacts aan te leren (met een online class) Je begint echt weer op nul met alles wel echt super leuk. Hij heeft nog maar 2 wedstrijdjes gelopen om even te oefenen/proeven en gaan met koningsdag (KC Assen) eens kijken of hij het in een wedstrijdsetting allemaal al lukt. Super veel zin in!!!

Boco
Afbeelding

Derlie
Afbeelding

Fire (we hebben zelfs nog niet eens agility foto's van hem)
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5254
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:55

Welkom! Veel succes aankomende wedstrijd!

KarinW86

Berichten: 5254
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:56

Waren leuke foto’s gemaakt in Kaatsheuvel
Het plezier straalt eraf!

Afbeelding
Afbeelding

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:00

Welkom Mandje!

Een blij koppie Karin
Zolang jullie er maar beide blij van worden.

Diandra ziet er goed uit!

JJ helaas ben ik niet zo origineel in het verzinnen van namen voor zoiets.

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:59

Welkom Mandje, gaat vast goed komen. Welke wedstrijden heb he al wel gelopen dan?

Karin, ze ziet er echt happy uit ja :)

JesdaJinn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:37

We gaan het toch iets anders aanpakken.
Wel inschrijven met tweetallen en dan 3x een rondje. 2x dezelfde en dan de beste telt. Second change dus en een ander rondje.
De 2 dezelfde rondjes telt van je team (nouja tweetallen) de 2 beste rondjes en dat vormt een uitslag.
Je start wel gewoon rustig en ieder eigen tijd maar wordt wel samen opgeteld.

Denk dat dat leuker en leerzamer is.

KarinW86

Berichten: 5254
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:01

Bij onze onderlinge deden ze dat je mocht kiezen of je de VP of de JP opnieuw wilde lopen dat was ook wel een leuk idee.. je kon je joker dus maar 1x inzetten.. je moest dat wel gelijk beslissen na het 1e parcours waar er stond want ze gingen die niet weet opbouwen natuurlijk.. dus je moest een beetje inschatten hoe het gegaan was en hoe het andere rondje zou gaan

Dus wel 3 rondjes en dan beste van de dubbel gelopen rondje telde, dus 2 uitslagen

mandje

Berichten: 938
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:35

fannetje schreef:
Welkom Mandje, gaat vast goed komen. Welke wedstrijden heb he al wel gelopen dan?
Ik denk dat je Fire bedoeld met Derlie heb ik namelijk al heel veel gelopen ;) Fire heeft 1tje van de Team Winterwedstrijden Noord in Assen (BM) meegedaan en 1 in Elim van RvB van KC Hoogeveen. Hij werd niet anders van een wedstrijdsetting ten opzichte van een training maar ik hem daar nog toestellen laten over slaan omdat ze nog niet genoeg bevestigd waren.

KarinW86 schreef:
Welkom! Veel succes aankomende wedstrijd!
Dank je wel :)
Wat een leuke blije foto's <3
JesdaJinn schreef:
We gaan het toch iets anders aanpakken.
Wel inschrijven met tweetallen en dan 3x een rondje. 2x dezelfde en dan de beste telt. Second change dus en een ander rondje.
De 2 dezelfde rondjes telt van je team (nouja tweetallen) de 2 beste rondjes en dat vormt een uitslag.
Je start wel gewoon rustig en ieder eigen tijd maar wordt wel samen opgeteld.

Denk dat dat leuker en leerzamer is.
Zelf organiseren leuk!!! Naam ervoor verzinnen vind ik ook erg lastig. Je bent er in ieder geval goed over aan het nadenken :) Succes!!

JesdaJinn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:18

@Karin
Dat is ook leuk! Kunnen we ook wel een keer doen haha.

@Mandje
Welkom. Wij 'kennen' elkaar al een beetje. Leuk dat je met Fire zo lekker gaat!

--------

Vandaag hadden Jaxx en ik een onderlinge wedstrijd.
Mijn doelen was vooral de raakvlakken goed en die gingen perfect! Heel bij mee.

Er was een klein miscommunicatie geweest en er waren 3 klasses. Beginners (heel erg beginner) Debutanten en open.
Ik ben geen debutanten meer dus ik had me ingeschreven in open alleen dat bleek dus graad 2/3 te zijn. Ik heb net 2 wedstrijden in graad 1 gelopen dus de moed zakte beetje in mn schoenen. Gelukkig hing er niks vanaf dus ben gewoon gestart.

Wat ben ik trots op Jaxx.

Het 1e rondje was VP en die vond ik heel moeilijk. Met 1 weigering en 1 fout toch doorgekomen. Mijn dag kon nu al niet meer stuk. Geëindigd op de 5e plek.

2e rondje was JP (filmpje). Wat liep die weer fantastisch. Zo ontzettend jammer van de startlat maar dat vergeef ik hem. Door die lat waren we 3e. De om voor de palen hebben we erg lang op moeten oefenen maar zie hier het resultaat. Echt heel erg trots.

3e rondje was ook een JP. Hier gaan we het niet te lang over hebben. Batterij bij mij was leeg en was het parcour een beetje kwijt. Jaxx liet super stukken zien maar door mij was het chaos.

Het was echt wel moeilijk, zeker de rondjes waar ik geen filmpjes van heb maar als ik er nu op terug kijk dan ben ik zo trots.


fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:34

JJ, fijn dat je trots bent, fijn dat dingen die je oefent, dan ook lukken.
Ik vind die finish sprong wel gevaarlijk dicht op de muur staan. En open is meestal tussen 1e en 2e graad in, soms een 2e graad en dat klopt ook wel met wat ik hier zie.

Mandje, ik bedoelde idd Fire, want daar was je nu weer opnieuw mee begonnen. Ik begreep uit je vorige bericht dat dit je 1e officiële wedstrijd werd, maar begrijp nu dat dit de 1e is, waar jullie echt klaar voor zijn.
Ik wil met mijn "pup " ( inmiddels 15,5 maand ;) ) pas in 2025 officieel gaan starten, ze is nu nog lekker in opleiding en heb geen haast. Mocht het eind van het jaar heel lekker gaan, dan wil ik in het najaar eventueel een debutanten wedstrijd meepakken ( bijvoorbeeld BrabantsBont oid).

KarinW86

Berichten: 5254
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:39

@JesdaJinn super gelopen hoor!

mandje

Berichten: 938
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:15

fannetje schreef:
JJ, fijn dat je trots bent, fijn dat dingen die je oefent, dan ook lukken.
Ik vind die finish sprong wel gevaarlijk dicht op de muur staan. En open is meestal tussen 1e en 2e graad in, soms een 2e graad en dat klopt ook wel met wat ik hier zie.

Mandje, ik bedoelde idd Fire, want daar was je nu weer opnieuw mee begonnen. Ik begreep uit je vorige bericht dat dit je 1e officiële wedstrijd werd, maar begrijp nu dat dit de 1e is, waar jullie echt klaar voor zijn.
Ik wil met mijn "pup " ( inmiddels 15,5 maand ;) ) pas in 2025 officieel gaan starten, ze is nu nog lekker in opleiding en heb geen haast. Mocht het eind van het jaar heel lekker gaan, dan wil ik in het najaar eventueel een debutanten wedstrijd meepakken ( bijvoorbeeld BrabantsBont oid).
Er klaar voor zijn is een groot woord hoor maar hij kent nu wel alle toestellen (in training) we gaan het wel zien en gewoon ons best doen. Hij is nog steeds jong maar ervaring opdoen kan geen kwaad en heb er totaal geen verwachtingen van ik blijf het voorlopig nog steeds zien als oefenen.
Heerlijk die jonge honden in opleiding ben heel benieuwd hoe het bij jullie gaat.

JesdaJinn schreef:
@Karin
Dat is ook leuk! Kunnen we ook wel een keer doen haha.

@Mandje
Welkom. Wij 'kennen' elkaar al een beetje. Leuk dat je met Fire zo lekker gaat!
Klopt inderdaad. Goed gelopen hoor en wat is het een lekker gevoel he als wat je getraind hebt op wedstrijd ook gewoon lukt!!

JesdaJinn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:26

Ik ga ook RvB aanvragen. Gewoon omdat het kan en zal vast niet alle wedstrijden gaan doen.
Alleen Jaxx komt uit het buitenland en ik heb gehoord dat een stamboom importeren naar een NHSB 150 euro is... als dat zo is ga ik dat echt niet doen