Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 14:03

@Maartje, wat een snoepje is Tommy toch!

Hier hebben we de afspraak lopen om de honden samen te doen. Als het puntje bij paaltje komt ben ik wel de grootste hondenfan en komt het opvoeden en midden in de nacht eruit wel op mij aan. Maar dat is ook mijn keus.
Is het niet te bespreken hoe jullie dat oppakken? Gewoon op een rustig moment afspraken maken? Bijvoorbeeld door de weeks de een en in het weekend de ander?

s1993

Berichten: 2126
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 14:58

Hier ook afspraak dat we samen de hond hebben. Ik doe wel meer met de hond maar vriend is vaker thuis (wel aan het werk, maar hij werkt veel vanuit huis). Bij ons is de afspraak dat ik ochtend rondje doe en hij avond rondje. Dat past ook goed want ik ben altijd vroeg wakker en hij gaat altijd laat naar bed :D. Toen Obi nog pup was verdeelden we de nachten 50/50. Denk straks met tweede hond dat we dat weer zo gaan doen.

Balen dat jullie zoveel last hebben van andere honden... Snap ook niet dat mensen hun honden niet normaal bij zich kunnen houden -O- Wij hebben enorm geluk dat Obi heel goed reageert op andere honden en we heel relaxt kunnen lopen. Maar ik heb altijd ook in mijn achterhoofd dat het maar 1x mis hoeft te gaan en je zo een reactieve hond hebt.

fjordjes

Berichten: 12063
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 15:47

Bedankt iedereen voor zijn/haar bijdrage :)

Het ding bij m'n man is gewoon dat hij niet van te voren weet hoe laat hij moet beginnen en hoe laat hij eindigt, ze zijn afhankelijk van het weer dus nu het zo goed weer is komt alles in een korte periode achter elkaar. Het is goed mogelijk dat ie om 5u moet beginnen en 's nachts om 2u pas klaar is ofzo.
Ik start of om 7u met werken of om 9u en ben altijd rond het middaguur of eerder weer thuis. Daarom de reden dat Dozer rond 6u z'n eten krijgt omdat we beide over het algemeen om 7u beginnen. Opvoeden komt ook grotendeels bij mij terecht omdat ik veel meer thuis ben, vind dat ook niet heel erg maar als ik zo vaak zo vroeg m'n bed uit moet gaat dat mij opbreken, ik ben een slechte slaper en juist in/tegen de ochtend slaap ik het beste.

Nouja een keer houd het natuurlijk op dat ik er zo vroeg uit moet steeds :D

Stalmelyn dat is wel jammer zoveel honden die uitvielen naar jou pup. Hopelijk is het alsnog een goede ervaring geweest.

Leo wat gaat dat snel he, 2 jaar is zo om. Dozer is alweer een maandje bij ons

Mariettek wat een schattig pluizenbolltje is het!

Maartje_m fijn dat het zo goed gaat! Je zit in dezelfde regio als mij zie ik :)

StalMelyn

Berichten: 2068
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 17:16

Die ene keer uitvallen kan ook door mijn angst komen want daarna alles weer koek en ei. Gisteravond kwamen we de hond tegen die hem aanvloog en nam ruim afstand, Bonne moest zitten en wachten en geen reactie niks.

Maar ik krijg er schrik van als zoiets gebeurd. En twijfel of ik Bonne moet laten nakijken, hij heeft nergens last van maar door mijn terughalen vloog hij toch even aan de halsband naar achter. Maar tot zover merk ik echt helemaal niks dus ja. Hoe denken jullie hierover?

Leo, 2 jaar alweer. De tijd vliegt echt. Schrik er hier ook van maar heel blij dat 1e jaar geweest is, die is toch het pittigste vind ik.

fjordjes

Berichten: 12063
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:35

Dozer zijn eerste tandje is eruit :D

Pippa13

Berichten: 361
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 07:34

fjordjes schreef:
Bedankt iedereen voor zijn/haar bijdrage :)

Het ding bij m'n man is gewoon dat hij niet van te voren weet hoe laat hij moet beginnen en hoe laat hij eindigt, ze zijn afhankelijk van het weer dus nu het zo goed weer is komt alles in een korte periode achter elkaar. Het is goed mogelijk dat ie om 5u moet beginnen en 's nachts om 2u pas klaar is ofzo.
Ik start of om 7u met werken of om 9u en ben altijd rond het middaguur of eerder weer thuis. Daarom de reden dat Dozer rond 6u z'n eten krijgt omdat we beide over het algemeen om 7u beginnen. Opvoeden komt ook grotendeels bij mij terecht omdat ik veel meer thuis ben, vind dat ook niet heel erg maar als ik zo vaak zo vroeg m'n bed uit moet gaat dat mij opbreken, ik ben een slechte slaper en juist in/tegen de ochtend slaap ik het beste.

Nouja een keer houd het natuurlijk op dat ik er zo vroeg uit moet steeds :D


Heeft hij oproepdienst of kan hij wel een wekker zetten. Want als hij een wekker kan zetten, dan kun je ook 5-10 minuutjes vrij maken om even je pup te laten plassen in de ochtend. Misschien klinkt dat een beetje hard, maar ik ben nogal praktisch ingesteld. Als het echt oproepdienst is en hij echt mey spoed ergens heen moet, dan snap ik het en dan zal de zorg voor Dozer inderdaad wat meer op jouw schouders komen. Maargoed, jullie wonen samen, dus ik denk dat jullie er ook wel samen uit moeten komen. Een pup is pittig het 1e jaar/ 1.5 jaar. Dus er zullen momenten zijn dat ne door de zure appel heen moet.

fjordjes

Berichten: 12063
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 09:45

Nee geen oproepdienst. Had het voorgesteld om dan iets eerder op te staan maar dat viel hem in het verkeerde keelgat helaas.

Bo_Y

Berichten: 4578
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 09:48

fjordjes schreef:
Nee geen oproepdienst. Had het voorgesteld om dan iets eerder op te staan maar dat viel hem in het verkeerde keelgat helaas.


Dat zou mij dan weer in het verkeerde keelgat schieten, haha!!

Je hebt samen een hond en moet deze lastige eerste periode samen doen.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 09:49

Ik draag hier ook de grootste zorg voor de dieren, samen met de kinderen, maar manlief moet de komende weken toch een paar keer thuis werken voor Tommy hoor := We hebben hier samen voor gekozen dus ook samen de last dragen

Tommy heeft vannacht echt super goed geslapen! Toen de wekker ging, lag hij me heel wakker aan te kijken, maar hij heeft zich dus niet eerder gemeld.

Bo_Y

Berichten: 4578
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 09:51

Mijn man werkt 40 uur, waarvan de helft op kantoor en de helft thuis. Ik ben afgekeurd en dus altijd thuis. De meeste zorg voor beide honden komt op mij neer, maar mijn man helpt wel veel.
Het zijn onze honden, dus doen we veel samen

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 10:12

fjordjes schreef:
Nee geen oproepdienst. Had het voorgesteld om dan iets eerder op te staan maar dat viel hem in het verkeerde keelgat helaas.

Daar zou ik dan weer wat van vinden..

Pippa13

Berichten: 361
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:12

fjordjes schreef:
Nee geen oproepdienst. Had het voorgesteld om dan iets eerder op te staan maar dat viel hem in het verkeerde keelgat helaas.


Nouja zeg! Dat zou ik echt niet pikken.
Ik snap dat soms de zorg voor huisdieren meer op één iemand kan vallen. Maar je woont samen, je hebt een relatie en een hond is geen teddybeer die je aan de kant kan gooien als je hem zat bent. Mensen onderschatten de zorg voor een hond vaak, maar dan zet je je schouders er onder en neem je je verantwoordelijkheid om voor zo'n dier te zorgen. Was je vriend het wel eens met de keuze om een hond te nemen?

mavantos

Berichten: 3620
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:14

Bo_Y schreef:
Mijn man werkt 40 uur, waarvan de helft op kantoor en de helft thuis. Ik ben afgekeurd en dus altijd thuis. De meeste zorg voor beide honden komt op mij neer, maar mijn man helpt wel veel.
Het zijn onze honden, dus doen we veel samen



Precies! Je bent toch samen met je partner één team neem ik aan. Bij ons worden ze standaard tussen 6.45 uur en 7.30 uur wakker. Mijn vriend en ik wisselen het af. Kan je niet in de middag als je vrij bent nog een powernap doen? Of dat je eerder naar bed gaat en je partner de laatste ronde doet?

Ik las allemaal schrik reacties door baasjes die hun hond niet bij zich houden. Vervelend zeg, maar zo lastig te voorkomen.

Onze 'kleine' Harrie is inmiddels een halfjaar oud. De fokker vroeg om een standfoto en foto van voren van alle pups.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In vergelijking met de andere pups heeft hij echt gigantische schotels als oren. We grapte al dat hij Duitse radio ontvangt _O-

StalMelyn

Berichten: 2068
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:27

Ik heb geen recht van spreken want doe alles alleen want heb geen partner maar als je samen een hond neemt en je krijgt zo een reactie zou ik er toch eens over in gesprek gaan.

Harrie is groot! Wel heel knap ook.

KimD

Berichten: 20455
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:48

kiwiwitje schreef:
fjordjes schreef:
Nee geen oproepdienst. Had het voorgesteld om dan iets eerder op te staan maar dat viel hem in het verkeerde keelgat helaas.

Daar zou ik dan weer wat van vinden..


Anders ik wel. := Ik zou hem met een elastiekje castreren. :oo

mavantos

Berichten: 3620
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:50

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
Daar zou ik dan weer wat van vinden..


Anders ik wel. := Ik zou hem met een elastiekje castreren. :oo


Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar ik had 'm teruggebracht naar de fokkers.

En dan heb ik het niet over de pup _O-

love_mandy

Berichten: 2957
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 14:46

mavantos schreef:
KimD schreef:
Anders ik wel. := Ik zou hem met een elastiekje castreren. :oo


Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar ik had 'm teruggebracht naar de fokkers.

En dan heb ik het niet over de pup _O-

Hier hetzelfde :j
Mijn vriend zorgt er gewoon voor dat hij op tijd op staat, zodat hij Odin kan laten plassen/een rondje kan doen. Behalve als Odin echt in bed blijft liggen, dan doe ik het wanneer hij er uit wilt.

En was word Harrie groot, heerlijk <3

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 15:09

mavantos schreef:
KimD schreef:

Anders ik wel. := Ik zou hem met een elastiekje castreren. :oo


Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar ik had 'm teruggebracht naar de fokkers.

En dan heb ik het niet over de pup _O-

_O- _O- _O-

Machie

Berichten: 16018
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 15:30

Wat wordt Harrie knap zeg! Ik vind z’n oren juist wel mooi zo!

Over het honden uitlaten…. In principe komt de meeste zorg op mij neer. Echter is het wel m’n vriend die er het vaakst ‘s nachts uit gaat als er eentje wat heeft. Hij valt zo weer in slaap en ik niet. Ook ‘s morgens is het gewoon wie het eerst eruit moet, doet de hondjes.

xSannee

Berichten: 4365
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 15:31

mavantos schreef:
KimD schreef:

Anders ik wel. := Ik zou hem met een elastiekje castreren. :oo


Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar ik had 'm teruggebracht naar de fokkers.

En dan heb ik het niet over de pup _O-



_/-\o_ :evaw:

Heerlijk hahahaha
Maar wel met jullie eens haha. Als je samen voor een huisdier kiest, moet je ook allebei wat inleveren soms haha. Dat de ene meer doet dan de ander is prima, als het maar besproken wordt. En als jij zo moe wordt nu, kan hij toch wel ff eerder opstaan zodat jij een keertje kunt uitslapen :+

Ohhh Harrie <3 heerlijk koppie en heerlijke antennes hahaha

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:01

Mijn man is geen honden-man maar wilde zelf wel heel graag na het overlijden van Mika weer een border collie.
Hij laat ze ochtend en avond uit. Als ik de kids verzorg. Moet niet verwachten dat hij iets doet qua opvoeding maar de blazen van de honden gaan wel leeg ;)

KimD

Berichten: 20455
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 19:20

Over het algemeen doe ik ook het meeste zelf, ook qua wandelen doe ik beduidend meer dan hem maar dat vind ik allemaal niet erg.

Maar zo'n dingen als hier benoemd, daar verwacht ik ook wel wat medewerking.

Sirius_

Berichten: 10956
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 15:57

Mag ik hier ook mee komen lezen <3
Sinds 20 april is Whiskey bij ons in huis, een Flatcoated reutje.
Het is de bedoeling dat hij (onofficiele) assistentiehond wordt voor mijn kinderen met autisme. Ik zeg onofficieel omdat wmo nogal moeilijk doet met vergoedingen en we het helaas niet uit eigen zak kunnen betalen, maar er wordt wel rekening mee gehouden met de trainingen.
Hij is vanaf dag 1 al zindelijk, accepteert de bench en ren graag en slaapt 6 uur in de nacht aan een stuk. Beter kan niet toch <3
Vanaf volgende week gaat hij voorlopig bijna elke dag mee naar het werk.
Enige nadeel is dat hij heel graag wil spelen met mijn andere hond die daar absoluut niet van gediend is. Maar Whiskey is nu al groter dus dat heeft nog wat begeleiding nodig. Komt vast wel goed.

Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 19:30

Wat een leukerd! Ik herken het wel, Tommy wil ook graag spelen maar Mino (in dit geval echt veel groter) wil echt niet. Die vindt het maar een lastig druk ding geloof ik :=

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 22:16

KimD schreef:
Dan heb je er zelfs een aantal redelijk in de buurt. KC Canida in Venlo (in Juni het NK, als je het leuk vind om te kijken), Blue Spirit van Carlo ligt daar ook ergens en in Sint-Oedenrode ligt de hal van Peter Spoorenberg maar of die überhaupt nog (vaste) plekken heeft en/of jonge honden doet weet ik eerlijk gezegd niet. In Vught ligt 4feet4fun van Daniëlle van Dam, zij geeft sowieso jonge honden lessen.


Dat NK, kan je daar gewoon heen als toeschouwer? Moet ik ergens een kaartje kopen? :) Ik wil het wel een keertje zien!