Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 11:13

Oh ja Fudge is ook al best dik aan het worden!
Ik kreeg deze foto gisteren, en geloof me, normaal is het een super ranke hond. Ik ben heel benieuwd hoeveel puppy’s ze verstopt heeft!

Afbeelding

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 11:15

Is je intentie om bij de bevalling aanwezig te zijn?

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 11:26

KimD schreef:
Ja absoluut, we pakken het iets extremer aan dan het advies. Ons beddengoed en dergelijke wordt ook dagelijks op 90 graden gewassen en beneden wordt dagelijks alles ontsmet, gestoomd en gedesinfecteerd. :j

Ik wil er graag snel vanaf zijn.

Groot gelijk! Ik vond destijds giardia met 3 honden al een ramp, alleen Max had er last van. De dames gelukkig niet, maar Britt kreeg in die periode ook nog eens bmo :+

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 11:27

KimD schreef:
Is je intentie om bij de bevalling aanwezig te zijn?


Mwah. Ik kan sowieso altijd meekijken via de cam. Vind rust voor de hond echt het belangrijkste en rond hetzelfde moment wordt er nog een nest verwacht dus echt alleen maar als er echt voldoende rust is. Ik zou het leuk vinden, maar vind echt rust voor de teven het belangrijkste.

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 11:28

Oh Kim ik moest nog aan jou en de Giardia denken laatst. Ik duim mee dat de testen negatief zijn. Aan je aanpak zal het niet liggen iig _/-\o_

Fem jouw Fudge is prachtig zeg zo slank! Zit nu heel wat meer in zo te zien, sterkte met de laatste loodjes!

Die toller is ook een schatje zeg <3

Vandaag is Vesper jarig! 2 alweer! *\o/*


Afbeelding

Leo

Berichten: 50185
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 11:43

Gefeliciteerd Vesper!!

Ik duim mee dat de testen negatief zijn Kim!

Fudge wordt echt al zwaar zeg! Laatste loodjes.

Knappe Rush met de schapen!

En wat een knapperd is Whiskey <3
En Harrie is echt al groot :oo

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 12:03

KimD schreef:
Wij hebben ook al eeuwig geen puppycursus meer gevolgd, hier in het zuiden zijn er maar weinig fatsoenlijk te vinden. Die wat fatsoenlijk zijn, zijn vaak al vol of op een dag dat het niet uitkomt.

Daarnaast, met agility heb ik aan die cursus niet zoveel. Vaak wordt er gehamerd op (veel) contact en dat wil ik juist niet, zo'n plakkert.

Wij leren ze vaak alleen het nodige aan en vanuit daar gaan we weer verder, de roedel helpt daar ook in. Monkey see, monkey do principe.

Gefeliciteerd met Bonne in ieder geval! Fijn dat het gelukt is ondanks je verwachtingen in het begin met het natte gras. *\o/*

Hier lijkt het wat betreft Giardia de goeie kant op de gaan, al een aantal dagen geen diarree meer, dus vooralsnog goede hoop voor de test volgende week & dus op wedstrijd te kunnen. _/-\o_

Wel nog steeds aan het poetsen en wassen alsof er massamoord in huis gepleegd is. :x


Das al best snel toch, die test? Mijn dierenarts zei dat ze eigenlijk pas na een maand weer testen, op z’n vroegst, omdat ze nog best lang positief kunnen testen na de besmetting, ook al zouden ze er al vanaf zijn


Aah wat leuk al die puppy foto’s! En fudge is idd lekker aan het groeien!

cursebreaker

Berichten: 11519
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 12:04

Jaa je begint het idd echt goed te zien bij Fudge <3 <3

En ohh wat is Whiskey een knapperd <3

Harrie is inderdaad echt al groot zeg, groeit als kool haha!

En gefeliciteerd met Vesper *\o/* <3 Zooo knap! Heb ook een lichte voorkeur voor die tricolor smoothies hihi

En hier draaien de duimen idd ook mee voor jullie Kim, dat alles weg gaat zijn en jullie op wedstrijd kunnen gaan ook!



Wij waren deze week met het gezin in Warschau (van maandag t/m donderdag) dus Arya mocht logeren bij opa en oma (vanaf zondag avond en m’n vader bracht haar donderdag terug tegen de avond en toen is m’n schoonmoeder nog even komen oppassen). Ze was super braaf weer zoals gewoonlijk, maar toch altijd fijn weer dat alles goed gaat als je zo weg bent - blijf dat altijd spannend vinden :’)… Iets met (control) issues :') Sansa blijft dan thuis, maar m’n schoonmoeder is elke dag hier voor haar en houd haar gezelschap dan :j

Afbeelding
Afbeelding

Leo

Berichten: 50185
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 12:59

IMANDRA schreef:
KimD schreef:
Wij hebben ook al eeuwig geen puppycursus meer gevolgd, hier in het zuiden zijn er maar weinig fatsoenlijk te vinden. Die wat fatsoenlijk zijn, zijn vaak al vol of op een dag dat het niet uitkomt.

Daarnaast, met agility heb ik aan die cursus niet zoveel. Vaak wordt er gehamerd op (veel) contact en dat wil ik juist niet, zo'n plakkert.

Wij leren ze vaak alleen het nodige aan en vanuit daar gaan we weer verder, de roedel helpt daar ook in. Monkey see, monkey do principe.

Gefeliciteerd met Bonne in ieder geval! Fijn dat het gelukt is ondanks je verwachtingen in het begin met het natte gras. *\o/*

Hier lijkt het wat betreft Giardia de goeie kant op de gaan, al een aantal dagen geen diarree meer, dus vooralsnog goede hoop voor de test volgende week & dus op wedstrijd te kunnen. _/-\o_

Wel nog steeds aan het poetsen en wassen alsof er massamoord in huis gepleegd is. :x


Das al best snel toch, die test? Mijn dierenarts zei dat ze eigenlijk pas na een maand weer testen, op z’n vroegst, omdat ze nog best lang positief kunnen testen na de besmetting, ook al zouden ze er al vanaf zijn


Aah wat leuk al die puppy foto’s! En fudge is idd lekker aan het groeien!


DA zeggen rond giardia allemaal wat anders is mijn ervaring. Internet ook natuurlijk :')
Ik heb de laatste keer 2 weken na de kuur getest -negatief- en 2 weken nadien nog eens, wederom negatief. Ik vond het voor mijn eigen gemoedstoestand ( :+ ) prettig om tussendoor een keer extra te testen.
En buiten de panacur en schoonmaak en thuistesten dacht een voedingsdeskundige mee om de darmen tot rust te brengen, daarna herstellen en darmmicrobioom herstellen om de kans op herbestemming kleiner te maken.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:09

IMANDRA schreef:
KimD schreef:
Wij hebben ook al eeuwig geen puppycursus meer gevolgd, hier in het zuiden zijn er maar weinig fatsoenlijk te vinden. Die wat fatsoenlijk zijn, zijn vaak al vol of op een dag dat het niet uitkomt.

Daarnaast, met agility heb ik aan die cursus niet zoveel. Vaak wordt er gehamerd op (veel) contact en dat wil ik juist niet, zo'n plakkert.

Wij leren ze vaak alleen het nodige aan en vanuit daar gaan we weer verder, de roedel helpt daar ook in. Monkey see, monkey do principe.

Gefeliciteerd met Bonne in ieder geval! Fijn dat het gelukt is ondanks je verwachtingen in het begin met het natte gras. *\o/*

Hier lijkt het wat betreft Giardia de goeie kant op de gaan, al een aantal dagen geen diarree meer, dus vooralsnog goede hoop voor de test volgende week & dus op wedstrijd te kunnen. _/-\o_

Wel nog steeds aan het poetsen en wassen alsof er massamoord in huis gepleegd is. :x


Das al best snel toch, die test? Mijn dierenarts zei dat ze eigenlijk pas na een maand weer testen, op z’n vroegst, omdat ze nog best lang positief kunnen testen na de besmetting, ook al zouden ze er al vanaf zijn


Aah wat leuk al die puppy foto’s! En fudge is idd lekker aan het groeien!


Nee hoor, 14 dagen later.

Vijf dagen panacur + (in ons geval) Parasitus tien dagen. Dan tien stop dagen, waarin je test, en na die tien dagen drie dagen panacur herhaling zonder parasitus.

Na zes, twaalf & achttien weken gaan wij de Parasitus kuur herhalen à tien dagen voor de zekerheid en herhalen de test één maand na de komende test. Dan geloof ik het wel. :')

Uiteraard met alle andere bijbehorende maatregelen.

Edit: onze honden hebben de DA ook niet gezien voor giardia, die heb ik daar echt niet voor nodig, het is al duur zat zonder nutteloos naar de DA. _O-

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:29

Aah gelukkig haha. Ja onze cursus vroeg in eerste instantie ook om een negatieve test maar in overleg met enkele DA praktijken hebben ze hun protocol aangepast naar medicatie waarna 7 dagen symptoomvrij.

Leo

Berichten: 50185
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:42

Symptoomvrij is ook wel een beetje natte vingerwerk. Hier nauwelijks symptomen (wat wisselende ontlasting, een week voor het ontlastingsonderzoek 1x spuitpoep maar de dag erna weer gewoon goed, maar wel aanleiding om een onderzoek te bestellen) en juist de 2/3 weken na de panacur slechtere ontlasting, omdat die darmen helemaal van het padje waren.
We zijn nu 2 maanden verder en hoe blij kun je zijn met goede drollen _O-

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:53

In principe heeft hier een heel deel ook maar minimaal symptomen gehad. Alleen de puppen dus echt langer diarree/ vaste drollen, maar je stopt natuurlijk ook flink rotzooi in zo'n klein lijf.

Theoretisch gezien is vandaag het merendeel van onze honden al zeven dagen symptoomvrij. Die hebben enkel een enkele keren zachte drollen /diarree gehad.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:59

Leo schreef:
Symptoomvrij is ook wel een beetje natte vingerwerk. Hier nauwelijks symptomen (wat wisselende ontlasting, een week voor het ontlastingsonderzoek 1x spuitpoep maar de dag erna weer gewoon goed, maar wel aanleiding om een onderzoek te bestellen) en juist de 2/3 weken na de panacur slechtere ontlasting, omdat die darmen helemaal van het padje waren.
We zijn nu 2 maanden verder en hoe blij kun je zijn met goede drollen _O-


Haha is ook. Heb met een vriendin die ook een hond heeft vaker gesprekken gehad over (goede) drollen dan me lief is _O-.

Maisie heeft ook echt heeeeeel lang nog last gehad van dagen waarop ze echt niet lekker was na haar eerste Giardia-avontuur. Nog steeds wel af en toe, maar dankzij probiotica neemt het wel af. Zo sneu. Ro lijkt er gelukkig niks aan overgehouden te hebben, maar gedurende de kuur zijn we ook gelijk probiotica gaan geven bij hem.

xSannee

Berichten: 4359
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:22

Gefeliciteerd Vesper! *\o/*

Vreselijk hoor, die giardia toestanden...

Wij zijn weer thuis van de dogrun Ede en het was echt zooo leuk! **\O/**
Evi & Bonne gingen als een speer, waren super dapper en deden het ook heel goed met alle entourage er omheen. Het was echt super tof om te doen. Volgens mij vond Evi mij vooral een sloom aanhangsel haha.

Dit gaan we zeker vaker doen *D

cursebreaker

Berichten: 11519
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:26

Dat klinkt als een super leuke ervaring! Het is idd echt heel tof ja die survivals *\o/* Mooie herinneringen gemaakt dus, heerlijk!

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:32

Ede ziet er altijd uit als een fantastische dogrun met geweldige hindernissen! Fijn dat jullie hebben genoten. **\O/**

CupCakes_

Berichten: 3347
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:37

Super ervaring dus! Ede is kwa hindernissen heel tof ook! *\o/*

cursebreaker

Berichten: 11519
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:55

Ik zag net jullie filmpje nog op Instagram. Zooo leuk!!
En idd, die Ede survival ziet er sowieso super leuk uit qua opdrachten/obstakels e.d. :j <3

xSannee

Berichten: 4359
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 17:01


s1993

Berichten: 2125
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 17:21

Grappig, ik vind Ede juist meh qua obstakels, veel kruipen wat me niet zo boeit. Maar omdat het zo dichtbij is ga ik toch :D

Ik zag jullie trouwens nog, wij finishten vrij kort na jullie. Maar had geen tijd om hoi te zeggen.

xSannee

Berichten: 4359
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 17:33

Ohhh ik heb je niet herkend of gezien haha! Maar ik wilde vooral snel een droog set kleren aan :+

Evi vond het kruipen top, die dacht; eindelijk iets waarbij mn korte poten een voordeel zijn _O-

StalMelyn

Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 18:25

Zeker voor herhaling vatbaar! Bonne en Evi zijn super leuk samen en konden heel wat oefeningen samen doen.

Heel wat kruip oefeningen ja, ik vond het leuk en Bonne had uiteraard nergens last van zo klein dat hij is. Ik merkte meteen dat kruipen iets is dat ik nooit doe, zat geregeld met de kont wat te hoog :=

Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:24

Ik kom me hier ook melden. Ik heb een nest liggen van 5 prachtige pups (helemaal niet bevooroordeeld) die 25% peruaan kleine maat, 75% middenslag poedel zijn, vandaag 50 dagen oud, en na de puppybeoordelingen van vandaag ben ik er eindelijk uit wie er mag blijven. Ik heb namelijk Sporthond in Conditie de pups laten beoordelen op geschiktheid voor behendigheid qua bouw en beweging en hoewel ik daar op zich de verslagen nog van moet ontvangen, was daar tussen de 2 waar ik tussen twijfelde (de ruwharen, Pasha en Winter) geen voorkeur qua bouw en beweging, beide geschikt, maar wel heel duidelijk verschil in karakter waarbij met het doel om distant handling agility te doen, duidelijk werd dat Winter de beste match gaat zijn waarschijnlijkerwijs. Ik vind Winter qua karakter geweldig, maar hield een slag om de arm omdat ik verstand echt ook een grote inbreng wilde laten hebben. Maar daarom was het extra leuk om dus juist te horen dat dit de meest geschikte pup voor mijn doel was.

Enfin: eerst nog even een nestfoto (Winter achterin het hek aan het onderzoeken)
Afbeelding

En daarna mijn eigen echte blijvende Winter
Afbeelding
Afbeelding

En ja, deze foto's doen haar eer aan. Ik blijk vrijwel geen foto's te hebben waar ze niet iets doelbewust aan het onderzoeken en/of uitdagen is. Of aan het rondrennen. Terwijl ze op zich absoluut niet in 7 sloten tegelijkertijd loopt (geen van de pups overigens). Nu de rest nog passende eigenaren voor zien te vinden. Morgen nieuwe advertenties plaatsen, want tot nu toe nog geen matches gehad.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 22:16

Wat leuk! M’n partner gaat eind april met Maisie ook de survival run doen in Ede, met wat nestgenootjes