Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20473
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 08:56

Ik reageerde dan ook op Christina_, die vroeg naar de kleur blauw.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:14

Ik merk dat in dit topic niemand veroordeeld of beoordeeld wordt op de keuzes die gemaakt worden.

Het is wel een topic waar mensen zitten met kennis en verschillende inzichten. Hierdoor kan een blije post of een oprechte vraag uitmonden in hele essays over fokken, gedrag en opvoeden. Tot nog toe merk ik niet dat er op de persoon gespeeld wordt, puur reacties op vragen en kennis. Dat maakt wel dat het een topic is waar je veel kan leren, en als het niet jou manier is? Geen probleem, heb je in ieder geval een andere zienswijze bekeken.

De hondenwereld is groot, met heel veel mooie dingen, en helaas ook minder mooie dingen. Er zijn 381013799 manieren om je hond op te voeden en om keuzes te maken. Dus het is niet gek dat je hier ook verschillende oplossingen of reacties krijgt.

Zolang we dit respectvol naar elkaar blijven doen en elkaar in zijn of helaas waarde laten gaan het denk ik helemaal goed :)

Tinkermuts

Berichten: 9396
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:19

Zonnetje, je zou het vast weten maar het is inderdaad goed om veel apart te doen met ze, twee pups tegelijk zijn erg gewaagd aan elkaar en vaak zie je dat ze ook flink pittig naar elkaar zijn.
En ze zijn ook erg gefocust op elkaar waardoor er minder nood voor ze is om op het baasje gefocust te zijn.
Dus top dat je ze ook wat apart neemt.
Ik vind het ook top om de meningen over de kleur te lezen, wist dat er wat mee was maar niet precies wat, honden zijn mn leven maar deze info leer ik ook weer heel veel van.

Veel plezier met je knappe puppen zonnetje.

Hier gaat het goed, Snow eet en drinkt goed, test haar tanden heel goed uit op alles, maar wat is ze leuk en lief, was na DK zn dood bang dat ik een ander hondje moeilijk in mn hart zou kunnen sluiten, maar het was gelijk raak.
Ik ben verliefd.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:29

Ach wat een schatje is Snow zeg <3

@Zonnetje: Misschien vat je het wat harder op dan bedoeld wordt? Ik lees er niets anders in dan gewoon wat informatie geven, verder geen oordeel. Hooguit tips van hey hier kan je op letten. De dingen die genoemd worden zijn gewoon de feiten en het is altijd beter die van harte te nemen en in je achterhoofd te houden dan ze 'weg te duwen' als het ware, toch?

Maisie hier is weer geslaagd bij de hondencursus 'bovenbouw' *\o/* Met een 8 en een 8,5!
Zó mooi om die progressie te zien. Bij de puppycursus was het vooral veel afgeleid worden en nu pakt ze dingen zo ontzettend snel op en kijkt ze al snel van 'oké, wat gaan we nu doen baas?'. Zo trots op d'r! Sinds we bezig zijn met de gedragsdeskundige is de reactiviteit buiten ook heel mooi af aan het nemen. Zit nog wel flink wat werk in, maar je ziet echt verschil :D

We gaan de plusklas nog doen (laatste cursus wbt. strikte gehoorzaamheid bij mijn hondenschool) en daarnaast wat impulscontrole lessen omdat ze daar soms nog wel wat last van heeft.

Hierna wil ik eens gaan kijken naar balans en coördinatie (soort Agility maar dan zonder de snelheid en juist focus op techniek en de hond 't laten snappen) om vanuit daar richting Agility te gaan werken, volgens mij vindt ze dat ook echt leuk. Werd wel aangeraden om qua Agility op te passen waar je heen ging, omdat niet alle trainers daar op de juiste, technische manier mee omgaan. Iemand daar toevallig ervaring mee? Met waarop te letten bij het rondkijken?

Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:49

Ik heb nergens gezegd dat ik ga fokken. Ik fok met katten en doe alles wat maar mogelijk is.

Maar AL ZOU ik ermee fokken dan worden ze gewoon ecvo, patella etc getest.

Ik was verliefd op de blauwe......en of een reu in huis nou zo makkelijk is weet ik niet :+

Maar omdat het over mijn hondjes gaat voelt het misschien veroordelend dat ik iets slechts heb gekocht....dus blauw....en een nepper... Ik heb trouwens niks tegen het woord: nepper. Ik weet dat het geen echte zijn, we hebben namelijk meerdere echte in de familie 8-)

Lughnassadh

Berichten: 1819
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 10:05

Even bijgelezen. Ik heb momenteel even te weinig ruimte om actief mee te doen.

Maar de gupperd doet het goed! Inmiddels toch voor ee doggyride gegaan en ik ben er echt heel blij mee! Morgen is hij al weer 12 weken.....

Zonnetje, ik lees inderdaad ook niet iets negatiefs.

Tinkermuts, geniet ze!

Imandra, gefeliciteerd!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 10:06

Wat fijn dat het zo goed gaat tinkermuts! En dat het met jou ook goed gaat. Snap dat het wel even spannend is

Tinkermuts

Berichten: 9396
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 10:28

Dankjewel, ja was zo de bedoeling dat er een pupje bij DK kwam, niet dat we het zonder hem moesten doen, was echt zn tijd nog niet en mis hem enorm.

Maar ik merk ook dat ik sinds Snow er is weer kan lachen om z,on gek puppekind

Tinkermuts

Berichten: 9396
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 10:29

Ja de doggyride s zijn super, ik ga de mijne zo ook van zolder halen en oefenen met Snow

Lughnassadh

Berichten: 1819
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:07

Hoop dat Snow het net zo makkelijk oppikt als die van mij. Dat was pup er in en gaan.

Tinkermuts

Berichten: 9396
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:26

Ja ga het gewoon heel leuk maken, DK zat er ook altijd als een koning in hahaAfbeelding
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8948
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:44

Afbeelding
Gigantisch druk met werk, dus bijleespost moet nog komen. Maar wilde even delen dat Parker zijn gehoorzaamheid beginners examen heeft behaald *\o/* nu door naar gevorderden :D

kiwiwitje

Berichten: 20143
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 12:30

Zonnetje81 schreef:
Ik heb nergens gezegd dat ik ga fokken. Ik fok met katten en doe alles wat maar mogelijk is.

Maar AL ZOU ik ermee fokken dan worden ze gewoon ecvo, patella etc getest.

Ik was verliefd op de blauwe......en of een reu in huis nou zo makkelijk is weet ik niet :+

Maar omdat het over mijn hondjes gaat voelt het misschien veroordelend dat ik iets slechts heb gekocht....dus blauw....en een nepper... Ik heb trouwens niks tegen het woord: nepper. Ik weet dat het geen echte zijn, we hebben namelijk meerdere echte in de familie 8-)

Maar wie zegt dan dat jij er mee zou fokken… de gene die deze pups gefokt heeft daar word toch alleen op gereageerd? Of lees ik nou ergens overheen?

_Christina

Berichten: 1499
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 12:55

Ik bedoelde het ook niet negatief, slechts informatief. Aangezien ik zelf een blauwe hond heb (incluis typische kleurproblemen) en niet wist of jij op de hoogte bent van de problemen die aan deze kleur/fok vast (kunnen) hangen. Ik hoop natuurlijk dat de jouwe gewoon gezond is en blijft :#

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:37

Iedereen maakt tenslotte zijn eigen keuze en het enige wat we kunnen zeggen is, hopelijk is het weldoordacht.
Ik wens je in ieder geval veel plezier met de pups!

Van de mogelijke afwijkingen door deze kleur was voor mij ook nieuw. Maar ben ook niet thuis in deze rassen ;)

Vanmorgen 2e lesje Agility gehad met Nero en mannetje pakt het heerlijk op! Hij heeft er echt plezier in.

Rustig wachten op zijn beurt. Dit vind ikzelf belangrijk want dat was met mijn 1e border wel een dingetje :=

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4369
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:08

Hier niet veel ervaring met kleurvererving of de kleur blauw, maar ik vind jullie bijdragen ontzettend leerzaam en interessant. Dus dank daarvoor! Bij paarden snap ik de kleurgenetica inmiddels vrij goed durf ik wel te zeggen, maar die van honden is nog wat ingewikkelder volgens mij :+

Zonnetje: veel plezier met je pupjes hoor! <3 Welke kleur dan ook!

Tinkermuts: ach wat is het toch een dropje! Superfijn dat je er toch meteen zo van kan genieten. kan me goed voorstellen dat het dubbel is.
Die foto's in de doggyride zijn wel fantatisch hahaha. Kan die ook achter de fiets?
Evi gaat nu nog in de fietsmand mee op de fiets, maar ik vermoed dat ze daar volgroeid niet makkelijk meer inpast haha.

Shaya: zo'n knap hondje! En wat leuk dat hij het allemaal zo goed oppakt!

Sem_
Berichten: 7771
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:56

Mocht iemand nog een Doggyride Novel zoeken (Nijmegen), wij verkopen de onze. :)

Heeft iemand hier ervaring met een Kleinmetall TraficGard hondenrek voor in de auto? Is deze makkelijk (tijdelijk) los te maken?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 10:01

Ik vind eigenlijk alle hondenrekjes lastig om los te maken. Daarom had ik de mijne altijd met een sporen riempje aan de hoofdsteun vast. OP die manier kin ik hem er snel in en uit halen.

Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 10:48

Sem_ schreef:
Mocht iemand nog een Doggyride Novel zoeken (Nijmegen), wij verkopen de onze. :)


Heb je voor mij meer informatie? Mag ook per pb :j

Daarbij gelijk de vraag of er mensen zijn met ook nog andere tips/aanbevelingen voor een hondenbuggy/fietskar (die je dan ook kan ombouwen om mee te wandelen).

Ik zie wel een aantal die weinig draagvermogen hebben, ik zoek er toch wel snel eentje welke +- 35/40 kilo mag hebben :+ En ook wel groot genoeg is voor eventueel twee honden (Welsh Corgi Cardigans)

_Christina

Berichten: 1499
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 11:33

Over karretjes lees ik graag mee, er is hier eerder ook al wel het een en ander langsgekomen.

Weet iemand toevallig nog ergens vuile lamspens te krijgen (of geit ofzo, iig geen rund)? Ik ben al langs de buitenlandse vleesgroothandels geweest en zij hebben met hun slachterijen gebeld, hier bij het slachthuis staat online nog dat ze het verkopen, maar zelfs die verkopen het niet meer. En niet omdat het op is, maar ze mogen vuil blijkbaar niet meer verkopen.
Ik zie het wel her en der bij dierenwinkels die vers verkopen online staan, gemalen, maar dan is het of rund of naamloos (en dus rund gok ik) en dat kan nu eenmaal niet ivm intolerantie..

Sem_
Berichten: 7771
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 11:43

Drico schreef:
Sem_ schreef:
Mocht iemand nog een Doggyride Novel zoeken (Nijmegen), wij verkopen de onze. :)


Heb je voor mij meer informatie? Mag ook per pb :j

Daarbij gelijk de vraag of er mensen zijn met ook nog andere tips/aanbevelingen voor een hondenbuggy/fietskar (die je dan ook kan ombouwen om mee te wandelen).

Ik zie wel een aantal die weinig draagvermogen hebben, ik zoek er toch wel snel eentje welke +- 35/40 kilo mag hebben :+ En ook wel groot genoeg is voor eventueel twee honden (Welsh Corgi Cardigans)

Ik zal je een dezer dagen een PB sturen! :)

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:29

Ik ben door omstandigheden een tijdje minder actief geweest hier. Ik heb een aantal maanden niet echt met Cody kunnen wandelen. Nu lukt het wel weer en zijn we onze conditie weer aan het opbouwen :) Het eerste wat Cody weer deed was de sloot in :+
Afbeelding

Afbeelding

Tinkermuts

Berichten: 9396
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:56

XSanne, ja mensen lagen ook altijd in een deuk als ze die dikke rottweiler kop uit dat gat zagen steken.
Maar paste prima maar dan wel met bovenkant open.

Snow gaat er nu nog de polonaise in kunnen lopen.

Onze Doggyride is volgens mij tot 50 of 60 kilo, tis de grootste.
Eerst iets goedkoper ding gehad maar wat had dat slechte wegligging en slechte vering

Dus ik zweer bij doggyride, heb de ombouwset erbij, gaat heel simpel.
Kan dus achter de fiets en als wandelwagen.

Hier gaat het prima met mn molletje, zit wel flinke kop op maar dat kunnen we prima aan, ze kan ook echt heeeeeeel cute zijn.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lekker de kat observeren op veilige afstand


Afbeelding


Shaya, tof dat agility zo leuk gaat, lijkt me iets relaxter dan de border haha
Die zijn zo lekker werklustig

xSannee

Berichten: 4369
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 15:45

Haha ik kan me voorstellen dat je wat bekijks hebt met zo'n grote uit zo'n karretje! *D
Maar voorlopig zal Snow nog niet boven het dakje uitkomen O:)

Dat koppie is wel echt té cute zo haha.
Grappig ook met de kat! Evi heeft laatst ook katten ontmoet bij iemand, ze had snel door dat ze afstand moest houden omdat die niet van d'r drukke gedrag gediend waren _O-

Kimm: ohhh wat een waterratje, heerlijk!

Iemand nog ultieme tips van speeltjes die niet (of slecht) te slopen zijn?
Evi is vakkundig met d'r tandjes namelijk :+

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 15:49

xSannee schreef:
Haha ik kan me voorstellen dat je wat bekijks hebt met zo'n grote uit zo'n karretje! *D
Maar voorlopig zal Snow nog niet boven het dakje uitkomen O:)

Dat koppie is wel echt té cute zo haha.
Grappig ook met de kat! Evi heeft laatst ook katten ontmoet bij iemand, ze had snel door dat ze afstand moest houden omdat die niet van d'r drukke gedrag gediend waren _O-

Kimm: ohhh wat een waterratje, heerlijk!

Iemand nog ultieme tips van speeltjes die niet (of slecht) te slopen zijn?
Evi is vakkundig met d'r tandjes namelijk :+

Het enige dat tot nog toe heel blijft en zo'n groene tandenpoets bal en de Kong.

De rest is vakkundig gesloopt.

Sky mag ook beginnen met behendigheid, over anderhalve week. Ze is dan bijna 9 maanden, dus vooral basis en niet springen natuurlijk.
Ze is er aan toe. Gister was ik het parcours aan het opbouwen en heb met sky even geopend op het sturen naar de tunnel, ze vond het fantastisch en is echt super snel.
Dit is ook de 1e dag dat ze rustig is in huis. Ze is er echt aan toe om dingen te gaan doen.