Binnenkort gaan mijn vriend en ik samenwonen! Ik ga dan van een heel groot huishouden, waar er altijd wel iemand is, naar 2 personen. Ik ben arbeidsongeschiktheid, en kan niet elke dag de deur uit. Maar als mijn vriend op werk zit, mis ik toch een beetje gezelligheid. 2 konijnen, hartstikke leuk en een hamster maar dit zijn niet echte dieren die je bij je op schoot neemt of wat dan ook. Ze komen echt wel voor een knuffel maar dat is het dan. Mijn vriend en ik wilden heel graag een hond maar dit is, in mijn geval, niet te doen. Mijn vriend werkt 40 uur in de week en ik kan niet elke dag lopen dus een hond gaat even niet. Toen kwamen we bij een kat. Alleen heeft mijn vriend een allergie. Dus toen ben ik gaan inlezen over hypoallergene rassen. We kwamen uit bij de Siberische Boskat/Neva Masquerade. Ik kreeg reactie van iemand die een nestje had maine coon x Sibeer. Ik zei dat vanwege allergie ik niet wist of dit goed zou gaan, maar we waren welkom om te knuffelen. De kittens waren ontzettend lief en ik was al vriendjes met een stoere knul. De echte test kwam toen we binnen gingen. Toen merkte mijn vriend dat hij benauwd werd en was het duidelijk, dit lukt niet.
Uiteindelijk zijn we bij een fokker in België terechtgekomen. Hele aardige mensen en getest op zo'n beetje alle katten die ze daar hadden. We zijn daar 3 uur geweest en het ging eigenlijk heel erg goed. Daarna nog een keer daar geweest. Ons oog viel op 2 kittens uit verschillende nestjes. 1 mannetje en 1 vrouwtje. Totaal verschillende karakters. Het vrouwtje erg onzeker en het mannetje speels en knuffelig. De fokker zei dat in onze situatie misschien het mannetje beter pastte, aangezien we bezoek krijgen en het vrouwtje echt bang was voor veel verschillende mensen. De fokker adviseerde te testen op de ouders, aangezien de kittens minder allergische reacties opwekken. Tijdens het testen op de moeder van het mannetje werd mijn vriend benauwd. Het bleek dat zij omging met een htk kat. We mochten het weekend daarna terugkomen om nogmaals op moeders te testen. Ze zouden haar dan apart zetten.
De keer daarna ging het super en kwam de definitieve keuze om Olaf te kopen

Aangezien Olaf van België naar Nederland verhuist, moest hij ingeënt worden tegen rabiës. Hierna nog 3 weken in België blijven. En nu is het over een week ongeveer zo ver! We kunnen niet wachten!
Knappe mama:

Baby Olaf:

Gecastreerd:

Op de dag van tekenen:

Na de rabiës enting:

Hij groeit enorm:

En nog een leuke foto die we kregen:

We zijn nog flink aan het denken over zijn naam, dit zal hoogstwaarschijnlijk veranderen.
Dit wordt onze eerste kitten. Mijn eerste kat. Mijn vriend was jong toen ze de katten weg moesten doen van allergie dus alle tips zijn welkom!
We hebben al een lijst van voer gekregen en giftige planten etc.
We zijn nu echt aan het aftellen