Moderators: Firelight, Mjetterd, Ladybird, Muiz, ynskek, Polly, NadjaNadja, Essie73
_Zsazsa_ schreef:Ik heb en fok USA zijdehoentjes. Super lieve tamme makkelijke kipjes en maken weinig geluid. Zelfs mijn hanen kraaien amper.
Ik gebruik Dutchies (roofmijten) tegen bloedluis. Heb 30 kippen en nooit bloedluis. Ook tabakstelen kunnen helpen.
[ [url=m/YZA0Dm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mizora schreef:Het verminderde zicht is bij de USA zijdehoenders wel een aandachtspunt tot probleem. Soms wordt de kuif kortgeknipt (zodra de groei eruit is, want anders doet het zeer) of in een (paarden)elastiekje gedaan. Bij sommige fokkers (veelal geen showfokkers, hoewel er de overdreven weelderige kuiven op shows tegenwoordig vaak niet meer beloond worden, dus ook daar zie je een kentering) wordt er naar een gematigde kuif gefokt en dan levert het geen probleem op.
Mizora schreef:Het verminderde zicht is bij de USA zijdehoenders wel een aandachtspunt tot probleem. Soms wordt de kuif kortgeknipt (zodra de groei eruit is, want anders doet het zeer) of in een (paarden)elastiekje gedaan. Bij sommige fokkers (veelal geen showfokkers, hoewel er de overdreven weelderige kuiven op shows tegenwoordig vaak niet meer beloond worden, dus ook daar zie je een kentering) wordt er naar een gematigde kuif gefokt en dan levert het geen probleem op.
Cemlys schreef:Ik lees even mee, ik twijfel ook al een tijdje over kippen, dan wel een groot ras ivm meneer/mevrouw buizerd die hier ook woont. Ik heb al een paarkeer gekeken bij die omlet hokkem, volledig van kunststof ivm bloedluis. Iemand ervaring mee?