Riviera87 schreef:Wat betreft de post van love glove, ik snap haar insteek maar gezien het natuurlijk gedrag en het solitaire jager zijn zou ik ze zeker niet spelen met een hengeltje (jagen) gaan linken aan de andere kat.. Dit staat ver van het natuurlijke gedrag van de kat af.
Verder ben ik benieuwd wat voor tips de gedragstherapeut gaat geven, ik blijf meelezen.
Ik zou voor nu voor beiden hun ruimtes gewoon voorspelbaar maken met meerdere voer, water voorzieningen, kattenbakken en rust/krabplaatsen.
Jagen is iets wat katten leuk vindrn om te doen. Ze associeren het met voedsel en dat is iets wat in hun instinct systeem zit. Dus spelen is automatisch ook leuk. Het gaat er ook niet om dat ze samen gaan spelen met hetzelfde speeltje want dat gaat niet gebeuren. Maar spelen ergens waar ze de aanwezigheid van de andere katten kunnen opmerken maar wel genoeg afgeleid zijn met iets leuks kan helpen. Ze geeft ze op die manier ook de indruk dat de ander verder niks bijzonders gaat doen. Ik ook niet zomaar wat. Jackson Galaxy heeft die methode heel veel gebruikt in zijn programma met mensen die soortgelijke problemen hadden als TS. Hij moedigt zoiets dus ook aan, en het werkt voor hem. Dus ik geef de tip gewoon. Wie weet werkt het ook voor TS.
Daarbij heb ik de methode bij mijn eigen katten gebruikt, wat ook succesvol is geweest