Baby koningspythons verwacht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:27

Langzame groei is ook groei. Wat fijn dat nr. 10 ook progressie laat zien. Ik vind dit wel leuke banaantjes.

mexlovenoa

Berichten: 555
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:41

Animal schreef:
Die banana BP Special OD is wel echt waanzinnig mooi! Special is het enige gen wat ik echt nog wil toevoegen aan mijn collectie :D

Geen tafel, sowieso is dat niet mijn ding maar mogelijk dat we het volgend jaar eens gaan doen als we nakweek van de Saar krijgen. Maar de Saar moet nog wat groeien voor hij inzetbaar is.

Dit jaar heb ik ook maar 2 nestjes ivm verhuizing (+1 niet drachtig en 1 met alleen maar slugs (onbevruchte eieren)).


Special is fantastisch. Ik werk er erg veel mee. Mocht je naar houten komen.. ik heb een tafel dus kom gerust langs


Afbeelding


Afbeelding

Hier nog 2 special combos

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:48

Sjemineetje wat een gave kleuren!

En een heel tros bananen bij Animal.
Mijn man is echt paaaanisch voor slangen (hij vertrouwt niets wat geen pootjes heeft).
Maar ik vind ze echt heel fascinerend zo op de foto’s. En wat een prachtige kleuren allemaal.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:44

Ooh wat een bijzondere kleuren. Geeft special die paarse gloed?

mexlovenoa

Berichten: 555
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:30

Suzanne F. schreef:
Ooh wat een bijzondere kleuren. Geeft special die paarse gloed?


Special maakt het patroon mooier en de kleur intenser

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:14

Wat gaaf om al die verschillende kleuren en patronen te zien! En ook de achtergrondkennis dan mee te krijgen via een aantal mensen in het topic, heel interessant!

Mooi nest heb je TS :) en die hierboven geplaatst zijn vind ik ook prachtig.

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-22 18:42

Even een wat minder leuke update.
Er is sinds maandag een nestje aan het uitkomen met dieren die niet helemaal goed zijn.

Er kwam 1 compleet misvormd diertje uit (kinks), 2 dieren die hun eigeel nog niet opgenomen hadden met een hele grote kop en 1 diertje wat echt extreem klein en onderontwikkeld was (uit het boob ei). Deze zijn allemaal gisteren en eergisteren doodgegaan. Zojuist lagen er weer 2 jongen dood en er is er sowieso nog 1 die het hoogstwaarschijnlijk niet gaat halen.

Het is duimen voor de laatste 2. Hopelijk zit er nog een diertje bij welke wel kans op leven heeft. "Dan hebben we toch nog iets" zegmaar. Maar ik vrees dat het hele nest niet levensvatbaar is.

Waardoor het komt is onbekend. De temperatuur is super stabiel op een veilige temperatuur gebleven. Verder zijn er geen gekke dingen gebeurd. Wij vermoeden dat het mogelijk aan deze specifieke verparing ligt. Het moederdier verparen we volgend jaar dus met een andere man. Het vaderdier heeft ook al gezonde jongen geproduceerd. De moeder van het moederdier heb ik ook nooit iets geks mee gehad.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:34

Oh wat naar om mee te maken. Specifieke genen die niet bij elkaar kunnen ofzo?

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:15

Och nee wat verdrietig. En dan ook nog zo veel dieren uit het nest, wat een ellende :(:)

Dit was niet het moederdier met de AB kuur toch?

Is het een (kleur/gen) combinatie die je nog niet eerder hebt gemaakt?

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:30

Ach, wat jammer van het "mislukte" nest. Vooral omdat je niet goed weet wat de oorzaak is. Kan inderdaad een slechte genencombinatie zijn.

ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:45

Oeh wat jammer.. duimen voor de laatste twee!

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 06:40

Indy_Mouse_9 schreef:
Och nee wat verdrietig. En dan ook nog zo veel dieren uit het nest, wat een ellende :(:)

Dit was niet het moederdier met de AB kuur toch?

Is het een (kleur/gen) combinatie die je nog niet eerder hebt gemaakt?


Nee, dat was het vorige moederdier. Die houdt echt niet van mensen en vloog me toen aan terwijl de bak dicht zat. Ik raakte in paniek vanwege de fluitende geluiden en 4 maanden eerder een positieve nidotest in de quarantaine.
Die baby's doen het allemaal fantastisch trouwens, inclusief nummer 10 :D

De eerste 2 daarvan breng ik zondag naar een vriend van me, 1 wordt verkocht in Houten en er is er ook al 1 gereserveerd voor de beurs in Hamm over 2 weken. Ik hou er voorlopig 4 zelf van aan (mogelijk dat ik er op termijn nog 2 van verkoop) en er zijn er dus nog maar 2 beschikbaar. Dat ging enorm snel.

De huidige combinatie heb ik zelf nog niet eerder gemaakt. De bedoeling was om 1 dier met het GHI gen zelf te houden en over een paar jaar wat GHI in de clowns te kweken. Verder heeft mijn vriend wat projectjes met GHI, dus extra GHI is nooit verkeerd :)

Ik liep net langs de stoof en zag door de ruit nog 2 neusjes omhoog. Dat is alvast een positief teken. Ik ga zometeen even kijken of die 3e die niet zo sterk leek nog leeft.

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 08:20

Gistermiddag is de 3e helaas overleden. Vanmorgen lag er nog eentje dood, half uit het ei. Van deze laatste heb ik een foto gemaakt om te laten zien hoe "kinks" eruit zien. Er zit gewoon letterlijk een knik in de ruggenwervel. Foto staat in de spoiler.

Spoiler:
Afbeelding


Deze had ook zijn eigeel nog niet op, ondanks dat hij zelf het ei al opengemaakt had. De laatste was ook al zelf gepipt. Ik zie er vooralsnog niks geks aan (maar dat is soms lastig als ze nog in het ei zitten) deze is ook al een stuk verder met het opnemen van het eigeel. Ik hoop dat hij het haalt (het is ook nog eens mijn favoriet). Maar de kans is zo wel zeer zeer klein.

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:44

Ach wat sneu…
Kunnen slangen vrouwtjes 1x per jaar een nest krijgen of zijn ze ook echt maar 1x per jaar klaar om te paren?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:48

Animal, wat verdrietig!

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 09:42

Sanet schreef:
Ach wat sneu…
Kunnen slangen vrouwtjes 1x per jaar een nest krijgen of zijn ze ook echt maar 1x per jaar klaar om te paren?


Ik durf het niet te zeggen. In theorie zouden ze 2x per jaar moeten kunnen halen als je kijkt naar de tijd die nodig is om follikels te groeien. Maar hoe snel dat mogelijk is na het leggen weet ik niet precies. Er wordt gezegd dat het paren de start van het groeien van de follikels kan stimuleren.

De dieren waar in gevangenschap mee gekweekt wordt, krijgen na het leggen altijd een aantal maanden rust om te herstellen en weer op gewicht te komen voordat ze weer verpaard wordt. In gevangenschap zien we ook wel eens groeiende follikels zonder verparing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:14

Ik weet niet of het bij jou soort slangen ook kan, maar ik heb al gehoord dat er soorten zijn die na een lange afwezigheid van een mannelijke slang zichzelf kunnen klonen. Ze leggen dan eieren die allemaal vrouwelijk zijn (kloon van zichzelf)

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:26


Anoniem

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 14:39

Ja!

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 06:16

Het is heel uniek, maar koningspythons kunnen dat inderdaad ook :)

Ik begin trouwens heel voorzichtig een beetje hoop te krijgen voor het laatste diertje. Hij is klaar met absorberen van het eigeel en gisteren rond het middaguur uit het ei gekropen. Hij is wel een beetje aan de suffige kant t.o.v. de gemiddelde baby, maar vooralsnog niks extreems. Hij is als enigste van het nest uit het ei gekropen, dus dat betekent in ieder geval dat hij sterker is dan de rest :)

Hij blijft nog lekker een poosje in de broedstoof liggen en hopelijk kan ik van de week een keer een foto aan jullie laten zien zonder dat ik het in een spoiler moet zetten :D

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 22:54

Ik duim voor je, verdrietig dat het zo loopt maar helaas is fokken ook het risico nemen dat het soms anders gaat dat gehoopt.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8310
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 16:15

Omdat dit topic over de 15 pagina's heen zit zal ik deze verplaatsen naar BB-HK.

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 15:36

Dit seizoen gaat helaas niet zo makkelijk als gehoopt. De ene baby leeft nogsteeds. Toch gaat dat ook niet helemaal lekker.

Een kleine 2 weken geleden viel mij een bult op ter hoogte van de navel, toen nog zacht. Hij was toen nét een paar dagen uit het ei, dus dacht dat het nog wat eigeel was wat opgenomen moest worden. Het jong functioneerde niet helemaal zoals gehoopt, was kleiner dan zou moeten, ging niet vervellen toen ik het verwachtte en had ook nog niet gegeten. Ik vond mijn conclusie daarom ook aannemelijk.

Vanmiddag zag ik bij hem wat kleine bloedsporen in de bak en een beetje rood spul bij de cloaca. Hierdoor had ik het idee dat dit wel eens te maken kon hebben met de bult. De bult was ook hard geworden.

Toen ik nog eens ging voelen en een beetje druk zette, merkte ik op dat de bult bewogen kon worden. Deze heb ik heel langzaam naar de cloaca gemasseerd en met veel moeite (niet teveel druk, maar wel veel geduld), heb ik de massa eruit gekregen. Het schijnt vaker voor te komen. Het is inderdaad eigeel wat niet opgenomen is en hard is geworden. Het staat bekend als "hardened yolk/hard belly". Ik had er graag eerder over gehoord, dan was ik waarschijnlijk niet zo geschrokken van wat er naar buiten kwam.

Voor dit beestje heb ik telkens heel weinig hoop gehad, maar ik ga mijn stinkende best doen om hem erdoor te krijgen. Met het verwijderen van de massa zullen zijn kansen iig iets groter zijn. Duimen jullie mee?

Foto even in spoiler
Spoiler:
Afbeelding

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:23

Hij krijgt in elk geval de beste kansen.

Maar wat ik mij al een tijdje afvraag : Is dit soort ellende een gevolg van het "redden"/inknippen van de eieren dat nu al zoveel fokkers meerdere generaties doen? Zonder hulp zouden deze dieren het immers nooit gered hebben, maar nu wordt er mee gefokt.

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 16:39

tamary schreef:
Hij krijgt in elk geval de beste kansen.

Maar wat ik mij al een tijdje afvraag : Is dit soort ellende een gevolg van het "redden"/inknippen van de eieren dat nu al zoveel fokkers meerdere generaties doen? Zonder hulp zouden deze dieren het immers nooit gered hebben, maar nu wordt er mee gefokt.


Ik vermoed het niet. Naar het schijnt komt dit in Afrika in de jongen van de wilde populatie ook nog wel eens voor.