Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:50

Onze hond heeft nu injectie 5 gehad, hij is 7 en is vorig jaar door de ct scan geweest en zijn tussenwervelschijven zijn uitgedroogd.
Hij kan geen hele grote stukken meer lopen ( als ik kilometers) maar hij heeft voor nu nog genoeg levenslust, de dierenarts houdt hem goed in de gaten hoe het met hem gaat. Hij zal niet heel oud worden maar we zijn blij met dat het nu met de prik een stuk beter gaat.

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:49

Excuses voor de late reactie.

Toen ik de vraag plaatste zaten we op dag 6 en was er nog niet veel verbetering.
Het lijkt nu wel wat meer verbeterd.
Hij lijkt vooral over het algemeen wat blijer te zijn.
Kunnen nog steeds maar kleine stukjes lopen voordat hij weer last krijgt, hopelijk verbeterd dat nog wat meer.

Hij is nu ook wat in de war van het vuurwerk.

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:54

Hier duurde het ooo wel even voordat we resultaat zagen van de prik, nu merken we het ook als het weer tijd is voor de volgende prik

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:57

Zerena schreef:
Excuses voor de late reactie.

Toen ik de vraag plaatste zaten we op dag 6 en was er nog niet veel verbetering.
Het lijkt nu wel wat meer verbeterd.
Hij lijkt vooral over het algemeen wat blijer te zijn.
Kunnen nog steeds maar kleine stukjes lopen voordat hij weer last krijgt, hopelijk verbeterd dat nog wat meer.

Hij is nu ook wat in de war van het vuurwerk.


Fijn dat je wel wat resultaat hebt. Het kan na de volgende injectie nog verder verbeteren.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:03

Ik ga mij hier onstippen.
Helaas deze week onverwacht mn lieve grote man moeten laten gaan.
Tumoren in zn rug.
Iedereen succes en liefde met de hondjes en dat de librela maar lang zn werk mag doen voor hen net als voor mijn zo geliefde DK.

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:26

Och Tinkermuts wat erg.
Heel veel sterkte!

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:28

Ah wat sneu, veel sterkte

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:31

Wat verdrietig. Veel sterkte.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:58

Tinkermuts schreef:
Ik ga mij hier onstippen.
Helaas deze week onverwacht mn lieve grote man moeten laten gaan.
Tumoren in zn rug.
Iedereen succes en liefde met de hondjes en dat de librela maar lang zn werk mag doen voor hen net als voor mijn zo geliefde DK.


O nee, die knappe DK... wat een enorm gemis, heel veel sterkte ;( ;(

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:30

Ah nee, wat erg.. Heel veel sterkte.. Y;(

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:12

Mijn hond krijgt de maandelijkse librela nu meer dan een jaar, ze is 13 jaar en een grote Duitse staande korthaar. Heel haar leven heeft ze al 35 kg gewogen en dan stond ze eigelijk goed op gewicht. Sinds ze librela krijgt heeft ze altijd honger, ze eet vreselijk veel. Ze is ondertussen 4 kg aangekomen.

De dierenarts heeft contact opgenomen met de producent van librela om te vragen of er nog honden zijn met ´steeds honger´ als bijwerking. Daar wisten ze te vertellen dat ze dit nog niet eerder hadden gehoord. Toch lees ik op Facebook groepen wel andere mensen wiens honden meer gingen eten na een prik librela.

Ik zag er eerst geen graten in, goede eetlust is teken van gezondheid, zou je denken maar ze jammert heel de avond om meer, zou ik me hierom toch zorgen moeten maken?

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:54

Er kan natuurlijk zoveel aan de hand zijn met een hond van 13 jaar... Ik zou een bloed onderzoek doen.

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:56

Wij hebben voor Layka deze week een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor 17 februari om haar in te laten slapen.. Ze is te slecht aan het worden.. Zie mijn topic in beestenboel "wanneer is het genoeg" (hond)..

Ze krijgt as zaterdag nog eenmaal de lebrela injectie en dan wordt ze nog even een paar weken schandalig verwend.. En dan is 't klaar..

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:59

Laureas schreef:
Mijn hond krijgt de maandelijkse librela nu meer dan een jaar, ze is 13 jaar en een grote Duitse staande korthaar. Heel haar leven heeft ze al 35 kg gewogen en dan stond ze eigelijk goed op gewicht. Sinds ze librela krijgt heeft ze altijd honger, ze eet vreselijk veel. Ze is ondertussen 4 kg aangekomen.

De dierenarts heeft contact opgenomen met de producent van librela om te vragen of er nog honden zijn met ´steeds honger´ als bijwerking. Daar wisten ze te vertellen dat ze dit nog niet eerder hadden gehoord. Toch lees ik op Facebook groepen wel andere mensen wiens honden meer gingen eten na een prik librela.

Ik zag er eerst geen graten in, goede eetlust is teken van gezondheid, zou je denken maar ze jammert heel de avond om meer, zou ik me hierom toch zorgen moeten maken?


De onze heeft het nu ook een jaar gehad, maar ik herken het niet moet ik zeggen..

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:24

Ja ik herken het wel.
Onze rottweiler heeft nu 1 prik gehad, krijgt morgen de 2e.
Maar hij is echt afgejaagd op eten, eigenlijk best wel irritant.
Hij had het altijd wel wat, maar niet zo erg als nu.

En hij zou juist wel meerdere kilo's kwijt mogen.


@ Nine, heel veel sterkte :(:)

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:56

Meelezen hier, mijn ridgeback dame van 12,5 heeft haar 2e prik net gehad en is behoorlijk opgeknapt. Dacht ik in november aan inslapen, is ze nu echt weer comfortabel. Oud en stijf maar dst is ze gewoon met zoveel artrose in haar lijf.
Ze is echt weer blij en trekt regelmatig haar hobbel sprintje.
Het alsmaar honger hebben herken ik niet, heb eerder het idee dat haar eetlust wat minder is.

Sterkte nine.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 00:01

ik herken het eten niet, voorheen op de prednison was ze veel erger

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 00:02

Sterkte nine1987. Ik had je topic al gelezen. Heb nog even een mooie tijd met haar.

@ xx_Irisje, wat fijn! Hopelijk hebben jullie hier nog lang plezier van. Mijn hond is er ook van opgeknapt. Heerlijk als ze weer zo blij zijn.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:06

Hoe lang hebben jullie je honden al op librella staan?

Ik ben blij met elke 4 weken tijd erbij zeg maar. Ze is nu al zo oud, ik verwacht niet dat ze er over een jaar nog is.

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:20

Mijne heeft vandaag haar eerste gekregen. Staat al jaren op rymadil volle dosis maar word nu echt oud.

Hopelijk doet het nog wat en kan ze nog lekker gaan genieten van een mooie zomer

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:11

Wij zijn begin juli 2022 begonnen. Hopelijk kan ze zo nog een tijdje mee. :)

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:10

Binnen hoeveel tijd merkten jullie verschil? En zijn jullie evt gaan afbouwen met pijnstillers?

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:33

Na een week of 3 denk ik

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:49

Laureas schreef:
Mijn hond krijgt de maandelijkse librela nu meer dan een jaar, ze is 13 jaar en een grote Duitse staande korthaar. Heel haar leven heeft ze al 35 kg gewogen en dan stond ze eigelijk goed op gewicht. Sinds ze librela krijgt heeft ze altijd honger, ze eet vreselijk veel. Ze is ondertussen 4 kg aangekomen.

De dierenarts heeft contact opgenomen met de producent van librela om te vragen of er nog honden zijn met ´steeds honger´ als bijwerking. Daar wisten ze te vertellen dat ze dit nog niet eerder hadden gehoord. Toch lees ik op Facebook groepen wel andere mensen wiens honden meer gingen eten na een prik librela.

Ik zag er eerst geen graten in, goede eetlust is teken van gezondheid, zou je denken maar ze jammert heel de avond om meer, zou ik me hierom toch zorgen moeten maken?


Ik breek even in als katteneigenaar; ik merk dit namelijk onwijs bij onze kat die Solensia krijgt (zelfde idee natuurlijk als Librela). Mijn dierenarts had het ook nog niet eerder gehoord, maar ik merk het echt sinds de injecties. Fijn is het niet nee. Maar voor haar tot nu toe toch wel het beste middel, dus we nemen het maar voor lief.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 17:20

Jester_ schreef:
Binnen hoeveel tijd merkten jullie verschil? En zijn jullie evt gaan afbouwen met pijnstillers?

Ik ben af gaan bouwen met 2 weken, toen leek ze toch nog mooi beter te worden. Nu halverwege de 2e injectie (6 weken. Totaal dus onderweg) en nu is ze sinds die tijd stabiel.