Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinkermuts

Berichten: 9390
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:28

Zo is dat.

Dk hier is ook zo'n wonder op pootjes en begrens hem zo min mogelijk, gewoon lekker genieten samen

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:32

Hoe gaat het met DK zijn nieren?

Tinkermuts

Berichten: 9390
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:49

De laatste x was het stabiel wat een heel goed teken is.
Nog steeds een heke blije stuiter rottie

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:55

Super , bij Pip ging het toen zo snel... alhoewel ze kwa nierwaardes nog wel door had kunnen leven, maar ze had een mega milttumor , en ze was daar zo door verzwakt dat ze nooit een operatie had aangekund , ik gaf haar ook chinese kruiden bij en solidago pilletjes, misschien dat je daar nog iets aan hebt?

Tinkermuts

Berichten: 9390
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:10

Zal me er eens in verdiepen.
Het overstappen op de librela en niervoer heeft er ws wel aan meegeholpen.
Maar de waardes vh bloed waren exact hetzelfde als vorige x, als dit zo blijft ben ik heel blij.
Je merkt ook niets aan hem.
Het is nog altijd zo'n ongelooflijk blij beest, wel met wat grijzere snoet inmiddels.
Afbeelding

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:27


Tinkermuts

Berichten: 9390
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:28

Thanks, alle beetjes helpen hé en sta altijd open voor dat soort dingen

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:32

Hoe gaat het nu met Buddy?

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:40

Buddy gaat beter, smorgens nog wel stijf en mank , maar in de loop van de dag gaat dat steeds beter, hij wandelt weer de grote rondes ( vrijwillig...) mee, en heeft al 2 dagen lekker gezwommen... Daar ben ik dan wel weer blij mee, zeker dat hij weer aan het zwemmen is, en dat gaat echt super goed.

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:44

Wat een goed nieuws !

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:50

Ja, ik ben er zelf ook wel heel blij mee... *\o/* :D

En heb je de metacam al helemaal afgebouwd?

Tinkermuts

Berichten: 9390
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 07:09

Wat fijn dat Budje weer wat beter gaat.
Dinsdag krijgt DK ook z'n shotje weer

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 07:55

Nee we zitten nog voor 15 kg aan gewicht maar hij weegt er 57 dus bijna niets meer hoop het deze dagen af te gaan bouwen.

Wij gaan zo naar de dierenarts controle van de bloedwaarden nav de ontsteking in zijn achterpoot en zijn librela maar meteen doen .

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:33

Buddy liep ook vanmorgen weer de lange ronde mee, echt zo blij mee , ik ga hem in ieder geval geen 2x 15 mg injecties meer laten geven als de 30 mg op is, dan ga ik wel dierenartsen afbellen tot ik een DA gevonden heb die het wel heeft liggen, maar hoop dat dat niet nodig gaat zijn...

En viphorse, je moet zo afbouwen hoe je het zelf prettig vind, ik heb over het laatste kwart tabletje ook lang gedaan bij Buddy..misschien kan je nog een tussenstapje doen naar voor 10 kilo metacam geven..

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:33

Wij hebben de Librela niet laten zetten rede is de twijfel of hij er wel ver genoeg voor is .
Hij heeft nu 1x de spuit gehad maar snel daarna bleek dat hij een mega ontsteking had en de klachten waarschijnlijk daar van konden komen .
Zijn lichaam etc is verder goed behalve de ed .

Onze eigen dierenarts twijfelt en gaat overleggen met de orthopeed omdat ook die twijfelt om hem te zetten . Morgen hoor ik hoe of wat .
De waardes van zijn bloed waren verder perfect nu .

Silvia

Berichten: 3273
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-22 17:35

Silvia schreef:
Mizora schreef:
Hopelijk slaat het aan voor Buddy.

Hier is de prijs verder omhoog gegaan. Ruim 80 euro voor 10kg, gezet door de dierenartsassistente. Hij kreeg hem iedere 4 weken, we gaan nu kijken of het lukt om hem op 5 weken te zetten.


Ik mag hopen dat die prijs voor 2 injecties is?
In januari betaalde ik € 101,55 voor een verpakking van 2x 10mg, goed voor 2 injecties. Ik werd zojuist gebeld dat de Librela weer geleverd is en er een verpakking voor mijn hond apart is gezet.
De vorige keer zat er 5 weken tussen de injecties en dat ging goed dus deze keer gaan we ook weer voor 5 weken. Ik ben benieuwd wat ik volgende week moet betalen… :=


Mijn hond heeft vanmiddag weer een Librela injectie gekregen. Ik moest € 110 betalen, meteen voor de volgende keer erbij oftewel € 55 voor 1 injectie. Dat is per injectie € 4,25 opslag, dat valt me mee na de verhalen die ik hierboven las.

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:25

Hoe gaat het hier met iedereen ?

Wij hebben vandaag toch weer de injectie laten zetten rede is dat hij vorige week stijver ging lopen en weekend echt steeds slechter .

Ik had zelf vermoeden dat de ontsteking terug was maar hij heeft een goede temp , eet goed en is verder niet ziek . Wel slaapt hij erg veel de knie / been is ook niet warm of dik .

Overleg vanmorgen gehad met onze orthopeed en die gaf aan geef hem de librela en het moet donderdag heel eind beter zijn dan belt hij ook terug . Is het niet het geval dan gaan we zijn bloedwaardes onderzoeken en verder kijken .

Ik maak me vaak wel zorgen om hem hij is pas 2,5 jaar maar al zo’n zorgen kind . Toen de librela aansloeg samen met de ab kuur was hij zo vrolijk en vol loop lust ik hoop echt dat die aan gaat slaan . Meteen maar 2 injecties gekocht de andere ligt betaald en wel klaar voor ons

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:24

O jeetje viphorse, ik hoop dat de librela weer aan slaat, ellendig als zo'n jonge hond zo'n zorgen geeft, geef je de flexadin advanced nog? Ik hoop echt dat de librela weer gaat helpen :j

Met Buddy gaat het weer super, echt blijf het een ongelooflijk middel vinden, en ik hoop dat deze maand er weer een dosis voor hem klaar ligt, want een lever probleem blijven ze hier hebben...

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 06:58

Ja hij is zo jong nog en zoveel ellende maarja wil ook zo graag nog leven . Zijn half broer met 2 jaar helaas in moeten laten slapen en fokker geeft niet thuis .

Hij loopt nu al beter als dat hij gister deed nog wel stijf aan de achterkant maar niet meer zo manken dus we gaan goed nu hoop ik ! Vreemde is is dat er op de foto aan de hele poot niets te zien is en hij eigenlijk gewoon normaal ermee zou moeten lopen. Ga dit toch eens overleggen donderdag met de orthopeed.

Hij krijgt nog flexadin en blijf dat geven ik heb nog ruim 1,5 zak dus nog voor 3 maanden en koop het meestal ergens in de aanbieding en dan zak of 3 tegelijk . De metacam ga ik wel afbouwen.

Wat ontzettend fijn Kimmie dat het zo goed gaat !

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:33

Hoe gaat het nu viphorse, heeft de librela nog iets gedaan?

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:43

Helaas weten we dat dus niet zijn rechter achter been is weer dikker geworden en hij is wederom gestart met een fikse antibiotica kuur . Maandag gaan we met spoed naar de orthopeed terug om te zien waar dit alles vandaan komt .
Hij knapt nu gelukkig op maar wat een zorgen om een hond kun je hebben .

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:46

ja, ik weet er alles van... zit er zelf nu ook midden in ( niet met Buddy hoor, die doet het weer super) , ik hoop dat jullie kunnen ontdekken wat er aan de hand is.. :(:)

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:36

Jeetje Kimmie wat erg :(:)
Zijn been is nu minder dik dus de kuur slaat aan maandag weet ik meer .

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:49

Was net met een andere hond bij de DA, dus gelijk gevraagd of ze librela binnen hebben, daar Buddy tegen volgende week weer een nieuwe prik moet krijgen, maar helaas... ze hebben wederom geen 30mg binnen, dus nu is er 20 en 10mg opzij gelegd... De DA zei dat ze nog wel extra 30mg besteld hadden maar helemaal geen 1 van binnen had gekregen -O-

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:08

Jeetje wat balen Kimmie net nu het zo goed gaat ! En andere dierenartsen ?

Wij zijn net terug en rondom zijn titanium plaat ( vorig jaar tta rapid gehad ) zit een ontsteking zijn lichaam stoot de plaat zelf af . Bijzonder maar helaas waar .
Goede nieuws is dat hij verder achter erg goede botten heeft en geen spatje atrose hij loopt dus waarschijnlijk zo slecht van de sluimerende ontsteking. De plaat kan verwijderd worden want alles zit goed aan elkaar verder niks geks te zien op de foto dus gaat hij volgende week donderdag onder het mes .