Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:27

Wat ik las , was dat ze bezig zijn met een nieuwe fabriek omdat de vraag echt méga is en steeds meer wordt, de fabriek die ze nu gebruiken is gewoon te klein, maar ze hebben nu ook een injectie voor katten gemaakt ( Solensia®) , en daardoor is de productie voor honden dus nog minder... :\

viphorse, geef je flexadin advanced? of een andere van flexadin?

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:28

Uit ervaring met eigen honden kan ik niet spreken. Maar ik ben paraveterinair en wij hebben op de praktijk sinds kort een aantal honden op Librela staan en deze eigenaren zien ook erg veel verschillen. Wij hebben het ook pas sinds kort op de praktijk, dus ik vind het mooi om dit bericht ook even mee te volgen, gezien we nog niet erg veel ervaringen hebben.

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:37

kimmie261 schreef:
Wat ik las , was dat ze bezig zijn met een nieuwe fabriek omdat de vraag echt méga is en steeds meer wordt, de fabriek die ze nu gebruiken is gewoon te klein, maar ze hebben nu ook een injectie voor katten gemaakt ( Solensia®) , en daardoor is de productie voor honden dus nog minder... :

viphorse, geef je flexadin advanced? of een andere van flexadin?


Wij hebben de advanced maar vind het moeilijk om daarmee te stoppen ondanks dat de orthopeed zegt dat dat wel mag .

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:47

Ik zou ook niet stoppen hoor, en als de librela aanslaat dan kan je inderdaad zonder wat dan ook, maar ja, de dag dat librela niet verkrijgbaar is , ben je dan wel helemaal met alles afgebouwd...Ik heb wel de pijnstillers helemaal afgebouwd, maar dat ook heel langzaam, heb daar wel een week of 6 over gedaan...

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:39

Ik gebruik zelf de kattenvariant voor onze kat, maar even wat betreft de productie:

Het ligt niet aan het middel, het probleem zit m in de flesjes waar het in komt. En dat komt weer door corona. Al die flesjes zijn naar de vaccinaties gegaan. Dus dat is gewoon een enorm rotte samenloop van omstandigheden.

Mijn dierenarts kan de Solensia nu nog krijgen dus die gaat er extra veel bestellen voor me. Maar ook daar zit een tekort er aan te komen. Echt balen.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 00:26

cinniz123 schreef:
Ik was 2 weken geleden met mn hondje van 13 bij een andere dierenarts(grote praktijk,normaal heb ik altijd dezelfde) en zij begon ook over de Librela injectie maar heb hier dus meegelezen en heb haar vriendelijk bedankt.
Mijn hondje heeft een oa een auto immuunziekte en wordt heel ziek van metacam dus zei al ik ga echt niet t risico lopen dat ze slechter wordt.
Durf het gewoon niet aan na het verhaal van KMD.
Als ik dat verhaal niet had gelezen had ik het misschien wel gedaan.

Sorry.........

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 06:21

De mijne heeft gisteren weer z'n injectie gehad.
Ook bloedonderzoek hoe het met z'n nieren hing, gestabiliseerd, yeahhh

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 07:56

KootMiraDrum schreef:
cinniz123 schreef:
Ik was 2 weken geleden met mn hondje van 13 bij een andere dierenarts(grote praktijk,normaal heb ik altijd dezelfde) en zij begon ook over de Librela injectie maar heb hier dus meegelezen en heb haar vriendelijk bedankt.
Mijn hondje heeft een oa een auto immuunziekte en wordt heel ziek van metacam dus zei al ik ga echt niet t risico lopen dat ze slechter wordt.
Durf het gewoon niet aan na het verhaal van KMD.
Als ik dat verhaal niet had gelezen had ik het misschien wel gedaan.

Sorry.........


Huh geen sorry hoor! voor jou niets meer dan erg en vervelend wat er is gebeurd en tis juist een duidelijk beeld voor mij geweest om het niet te doen.

demiyolu
Berichten: 305
Geregistreerd: 02-08-07
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:03

Bij mijn witte herder teef was de verbetering op Librela de reden dat ik haar heb laten gaan. Ze is 14 jaar geworden, en vanaf haar 11e stond ze op pijnstillers en supplementen. Eerst carprodyl met glucosamine/chondroitine, daarna novacam met flexadin advanced en CBDolie.
Het effect van de pijnstillers neemt natuurlijk af, is belastend voor de maag, nieren. Omeprazol verdroeg ze niet, en daarbij was mijn hond met vlagen extreem misselijk, ik gaf medicatie daarom om de dag. Ze zakte soms door 1 achterpoot en likte veel aan 1 voorpoot, pijnsignaal. En als ze misselijk was, wilde ze alleen maar voortdurend gras eten, likte ze aan meubels, kwam maagzuur omhoog. En door haar leeftijd was er ook wel onrust, hoewel juist haar sterke wil was wat haar op de been hield.
Daarom wilde ik Librela proberen, want ze was echt nog heel blij en levenslustig maar het ongemak en de pijn/onrust was eigenlijk al voorbij de grens die ik normaal zou trekken voor mijn dieren.
In de eerste week na de librela injectie was er meer onrust en heeft ze 3x in haar slaap haar urine laten lopen, dat heeft bij mij de doorslag gegeven. In de 2e week was er wel verbetering te zien, nog niet zo zeer in beweging maar wel minder volle gewrichten. Toen heb ik de knoop doorgehakt, ik wilde niet weer in een ander cirkeltje terecht komen van voor en tegen, librela is daarbij ook slecht leverbaar.
Ik wilde haar laten gaan als het nog waardig was, niet wachten tot ze helemaal op was, ze was zo’n geweldige hond, met trots, karakter. Nog dagen, weken, maanden zouden voor mij niets meer toevoegen.
Al met al denk ik dat Librela zeker het proberen waard is en er bij mijn hond duidelijk verbetering te zien was, maar dat je ook reeel moet zijn in verwachtingen.
(Sorry, nogal lang verhaal....)

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:17

demiyolu schreef:
Bij mijn witte herder teef was de verbetering op Librela de reden dat ik haar heb laten gaan. Ze is 14 jaar geworden, en vanaf haar 11e stond ze op pijnstillers en supplementen. Eerst carprodyl met glucosamine/chondroitine, daarna novacam met flexadin advanced en CBDolie.
Het effect van de pijnstillers neemt natuurlijk af, is belastend voor de maag, nieren. Omeprazol verdroeg ze niet, en daarbij was mijn hond met vlagen extreem misselijk, ik gaf medicatie daarom om de dag. Ze zakte soms door 1 achterpoot en likte veel aan 1 voorpoot, pijnsignaal. En als ze misselijk was, wilde ze alleen maar voortdurend gras eten, likte ze aan meubels, kwam maagzuur omhoog. En door haar leeftijd was er ook wel onrust, hoewel juist haar sterke wil was wat haar op de been hield.
Daarom wilde ik Librela proberen, want ze was echt nog heel blij en levenslustig maar het ongemak en de pijn/onrust was eigenlijk al voorbij de grens die ik normaal zou trekken voor mijn dieren.
In de eerste week na de librela injectie was er meer onrust en heeft ze 3x in haar slaap haar urine laten lopen, dat heeft bij mij de doorslag gegeven. In de 2e week was er wel verbetering te zien, nog niet zo zeer in beweging maar wel minder volle gewrichten. Toen heb ik de knoop doorgehakt, ik wilde niet weer in een ander cirkeltje terecht komen van voor en tegen, librela is daarbij ook slecht leverbaar.
Ik wilde haar laten gaan als het nog waardig was, niet wachten tot ze helemaal op was, ze was zo’n geweldige hond, met trots, karakter. Nog dagen, weken, maanden zouden voor mij niets meer toevoegen.
Al met al denk ik dat Librela zeker het proberen waard is en er bij mijn hond duidelijk verbetering te zien was, maar dat je ook reeel moet zijn in verwachtingen.
(Sorry, nogal lang verhaal....)


Ik weet niet of je op mij doelt met proberen maar mijn hondje staat om de 2 dagen op een kwart prednisolon en verder heeft ze geen medicijnen voor pijn oid,alleen oogdruppels voor haar KCS.
Ze is 13 en oud maar ze heeft geen pijn want zodra ik dat ga zien is het voor mij klaar.
Ik vind dus de Librela een te groot risico ivm haar auto immuunziekte, en ze heeft geen klachten van artrose oid dus waarom zou ik het risico nemen?

Ik had zelf artrose in mn heup en niet te zuinig ook en ik weet als geen ander dat het echt verdomd pijn kan doen en dat glucosamine,msm,hyaluronzuur injectie,pijnstillers ect net bij jou moet aanslaan en zeker met de pijnstillers een aanslag op je lichaam kan zijn dus die injectie durf ik bij haar gewoon echt niet aan omdat ze al heel ziek wordt van metacam.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:10

Als ze geen klachten heeft van de artrose , waarom zou je dan Librela overwegen?

Ik denk ook in vroege stadia van artrose dat je dat nog prima kan opvangen met supplementen en evt een pijnstiller, alleen als dat allemaal niet meer helpt, of je hebt een hond die niet tegen de pijnstilling kan of andere medische klachten heeft dan kán Librela een uitkomst zijn, zo ook voor onze Buddy.. die heeft er voor nu een paar hele mooie manden bij dankzij die Librela :) :)

Tinkermuts schreef:
De mijne heeft gisteren weer z'n injectie gehad.
Ook bloedonderzoek hoe het met z'n nieren hing, gestabiliseerd, yeahhh


Super fijn, houden zo ! <3

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:12

De dierenarts begon er over omdat ze wel artrose heeft…haar puntje van haar staart staat scheef en haar teentjes zijn ook al vergroeid maar ja wat wil je met 13 jaar oud.
En ze heeft het al vanaf heel jongs af aan in 1 elleboog dus denk aan de hand daarvan dat ze zei we hebben een nieuwe injectie,die dierenarts heb ik ook nog nooit eerder gehad dus denk gewoon een stukje meedenken.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:30

Ah zo, ja dat is inderdaad gewoon meedenken geweest ,maar zolang je haar comfortabel kan houden zonder Librela is het toch ook prima :)

demiyolu
Berichten: 305
Geregistreerd: 02-08-07
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:46

cinniz123 schreef:
Bij mijn witte herder teef was de verbetering op Librela de reden dat ik haar heb laten gaan. Ze is 14 jaar geworden, en vanaf haar 11e stond ze op pijnstillers en supplementen. Eerst carprodyl met glucosamine/chondroitine, daarna novacam met flexadin advanced en CBDolie.
Het effect van de pijnstillers neemt natuurlijk af, is belastend voor de maag, nieren. Omeprazol verdroeg ze niet, en daarbij was mijn hond met vlagen extreem misselijk, ik gaf medicatie daarom om de dag......... ]
Sorry, quote verprutst!

Ik weet niet of je op mij doelt met proberen maar mijn hondje staat om de 2 dagen op een kwart prednisolon en verder heeft ze geen medicijnen voor pijn oid,alleen oogdruppels voor haar KCS.
Ze is 13 en oud maar ze heeft geen pijn want zodra ik dat ga zien is het voor mij klaar.
Ik vind dus de Librela een te groot risico ivm haar auto immuunziekte, en ze heeft geen klachten van artrose oid dus waarom zou ik het risico nemen?

Ik had zelf artrose in mn heup en niet te zuinig ook en ik weet als geen ander dat het echt verdomd pijn kan doen en dat glucosamine,msm,hyaluronzuur injectie,pijnstillers ect net bij jou moet aanslaan en zeker met de pijnstillers een aanslag op je lichaam kan zijn dus die injectie durf ik bij haar gewoon echt niet aan omdat ze al heel ziek wordt van metacam.


Nee, ik doelde niet specifiek op jou, naar mijn idee was dit topic om ervaringen omtrent Librela te delen, aangezien het een vrij nieuw middel is. Ik snap zeker jouw keus om hier bij jouw hondje niet voor te gaan. Maar het lezen van ervaringen van anderen, kan iemand misschien helpen in zijn/haar overweging. Dus mijn post was in algemene zin.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:04

Mijn hond krijgt de librela omdat z'n nieren niet goed meer functioneren.
De rymadil die hij kreeg was daarom te zware aanslag voor z'n nieren maar hij heeft wel wat pijnstiller/ontstekingsremmer nodig.
Daarom de keuze voor librela.
Rymadil afgebouwd en nu alleen librela.
En z'n nieren zijn dus wel stabiel gebleven wat goed teken is

Anne_J
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:45

Helaas hier ook een hond die nierpatiënt is en ook de nodige ouderdomsklachten heeft waaronder wat artrose. Daarom was de keuze voor Librela snel gemaakt, na 2 injecties zien we eigenlijk nog geen verschil. Ze staat nu sinds een paar weken op de Cimalgex en daar doet ze het veel beter op.

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 15:33

Nou ik moet zeggen ik zag hem iets verbeteren maar denk dat dat de loopse teefjes buiten waren ofzo want zie nu nog niets aan hem maar goed het is bij ons pas 4 dagen geleden dat hij de injectie heeft gehad.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 15:47

Denk dat het voor de 1ne hond super werkt en voor een ander weinig tot niets doet.
De mijne moest van die voor z'n nieren belastende pijnstiller af, dit is dan een uitkomst.
Hij doet het hier dus net zo goed op als de rymadil.
Meneer is 9 en nog steeds 1 brok dynamiet haha
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 01-03-22 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 15:49

Ik wacht rustig af het is pas paar dagen geleden dat hij zijn eerste injectie kreeg en ik weet niet wanneer die gaat werken .

KarinW86

Berichten: 5254
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:21

Even rond gevraagd bij andere dierenartsen en donderdag krijgt hij gelukkig zijn injectie weer

nine1987

Berichten: 8337
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:47

Onze hond heeft vandaag de eerste gehad.. Ik ben heel benieuwd..

nine1987

Berichten: 8337
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:34

Schiet me lek..

Het kan prima toeval zijn, maar onze hond komt de laatste tijd nagenoeg niet meer boven, omdat dat te lastig is.. Maar om 't contact zo dichtbij mogelijk te houden, ligt ze dan beneden in de gang te slapen.. Maar vanavond (1 dag na de eerste prik) wandelt ze direct achter me aan naar boven..

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:44

@nine1987, zoiets had ik ook, mijn hond slaapt altijd op mijn kamer maar ik moest haar bovendragen, het lukte haar zelf niet meer. Maar één dag na de librela prik liep ze ook gewoon terug de trappen op. Gelukkig want mijn rug was er niet zo blij mee, hond weegt 35kg ;) Als ze er nu al zo goed op reageert zou er nog meer verbetering kunnen komen.

Ik moet maandag terug voor haar derde prik, nu zou één van de bijwerkingen zijn dat ze meer drinken maar dat is me niet echt opgevallen wat ze wel doet is enorm véél eten. Ze heeft nooit genoeg en bedelt steeds om meer. Ze eet hier echt bijna de oren van mijn hoofd, het is echt veel meer dan vroeger. Heeft iemand nog zoiets ondervonden?

nine1987

Berichten: 8337
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:25

Qua bedelen zal hier niet veel veranderen, dat doet de onze altijd..:))

Het enige nadeel is dat de volgende vaccinatie eigenlijk over 4 weken moet, maar dat gaan we ivm vakantie niet redden, dus dat wordt helaas over vijf weken.. Daar baal ik wel van.. Maargoed.. Het is wat het is..

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:26

Bij onze hond werkte het de eerste dagen toch al wel maar helaas heeft hij nu een ontstoken poot en zit aan zware en lange antibioticum kuur waardoor hij dus weer moeilijk loopt.
Wel geven wij hem straks over 3 weken wel weer een injectie omdat hij toch wel verbetering liet zien .