Wat dragen jullie honden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 11:56

Valt nog mee vind ik. Ik heb een volledige grote kleerkast vol met spul voor mijn honden :D

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 12:02

Ik heb toen verse munt net bestond daar ook een paar tags gehaald, maar helaas beide binnen een week al verloren zonder echt iets geks gedaan te hebben :(

Wat betreft tags koop ik ze alleen nog maar bij tundrada! Ik houd wel van iets unieks en na een jaar gebruiken zien ze er allemaal nog als nieuw uit. Je kan ze in verschillende formaten kopen dus ze hoeven niet perse heel groot te zijn. Ze zijn wel vrij dik, helemaal als je het vergelijkt met metalen penningen. Maar ze zijn wel heel erg licht :)
Wil heel graag weer een paar nieuwe erbij bestellen maar de halsbanden die wij het meeste gebruiken zijn al voorzien dus heb er eigenlijk niet nog meer nodig :+

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 12:36

sevke schreef:
Valt nog mee vind ik. Ik heb een volledige grote kleerkast vol met spul voor mijn honden :D


Jij hebt het over honden, ik 1 hondje :D
Ohja in de stelling kast in de berging is ook nog 2 schappen voor honden spullen...

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 12:55

Emptywords: klinkt goed! Ook goeie service dus, ik ga eens een poging wagen!

Muiz: valt reuze mee hoor, de tags van Tundra kwa grote! Ik heb voor beide honden een Large (grote herders van 28kg en 62/64cm hoog).
Maar ze heeft ook Medium, Small en Xsmall. Of maten daar nog weer tussen in.
Afbeelding

Eowyn: klinkt goed! Ik denk dat mijn Galgo kruising een Jumppa enorm kan waarderen in de winter! Kan er dan nog prettig een tuigje overheen? :O

Jeanine: mooie collectie! Al vind ik het ook reuze meevallen! Tara heeft een even grote collectie, Gocha net iets kleiner. Maar die draagt ook geen halsbanden haha.

Beautylove: Jouw Tundra tags zijn ook prachtig! En herkenbaar probleem haha, ik wil er ook weer twee bestellen. Ik heb dan gelukkig nog wel een aantal vrije halsbanden liggen, dus wat dat betreft een geldige reden om weer te bestellen :')


Inmiddels zijn net Tara haar labels bezorgd, moest wel even slikken toen ik de invoerkosten moest betalen :')
Maar ik ben er verder heel blij mee, dus de kosten vergeten we snel haha.
Afbeelding
Afbeelding
Meteen in de kelder maar even uitgetest hoe goed de glow in the dark werkt :=

cursebreaker

Berichten: 11501
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:44

Eowyn
Ohh ja nee had ik verkeerd begrepen dan haha; Als je ‘m idd eerst moet wassen om te kijken of ie wat krimpt en dan past, daar zal idd geen enkel bedrijf dan nog akkoord mee gaan als ie erna retour komt. Of anders misschien eens kijken bij Dierenoppas Amersfoort? Zij kunnen het misschien nog op maat maken als je afmetingen doorgeeft. Die hebben geloof ik vergelijkbare badjassen zoals Dry-Up en dan eigen merk. En benieuwd welke vacht je gaat kiezen en wat je ervan vind! Goed om te horen van de orbilight! Was ik inderdaad benieuwd naar; die willen we hier ook nog hebben voor het najaar/winter.

classic
Dankje! Ja ik vond dit design zo leuk, maar ze heeft nog een paar in de shop momenteel die ik zo zou kunnen kopen ook haha. Ik vind die Tundra tags idd ook heeeel erg gaaf, daar wil ik ook nog wel eens wat van! MetalHounds ga ik eens opzoeken zo meteen. En Super gaaf dat naam plaatje met glow in the dark, ziet er echt tof uit zo in het donker!



Qua snacks bestellen wij eigenlijk vanaf het begin al bij kiwi’s shop en ruim 2 jaar later nog steeds haha. Ik weet welke kwaliteit ik kan verwachten daar en vind de prijs/kwaliteit verhouding heel fijn. Af en toe koop ik ook wel eens iets anders tussendoor als ik er toevallig tegenaanloop (als ik bv. online ergens bestel waar ze iets hebben wat Arya lekker vind en dan bestel ik wat mee) en het bij Kim niet op voorraad is, maar in de regel bestel ik de vaste dingen altijd bij Kim.



noox
Ohh die verse munt tag staat mooi bij die lijn/halsband set!

Susanne
Die Etsy tag is ook erg mooi zeg! Geen ervaring met verkopen via MP, maar niet geschoten is altijd mis toch? Of misschien is er op Facebook iets te vinden qua 2ehands verkoop? Welke DWAM heb je en wat zijn de maten? Ik wil heeeeel graag nog eens een set van hen!



Epoxy tags zie ik op Dogstagram veel voorbij komen van Epyflora tags; die heeft ook zeer mooie dingen ertussen zitten vind ik. Heb er zelf nog geen ervaring mee hoe ze zijn kwalitatief verder. Ik kocht onlangs 2 halloween tags via Warboel van Bokt (@thewanderingwindsprite op Instagram); Een heksenhoed en een pompoen hoofd met letter A erop. Ze zijn zooo leuk. Arya kan best een heks zijn soms, dus die heksenhoed Moest ik gewoon hebben hahaha. En de pompoen vond ik ook Te leuk om niet te kopen:


Afbeelding




Jeanine
Heerlijke hoeveelheid spullen en snacks voor Yoshi haha!



Ik heb alles Te verspreid liggen om nette foto’s van te maken, maar hier ook aparte keuken trolleys voor Arya en Sansa - de kat - met snacks e.d. Op de gang een aparte kapstok voor Arya, maar alsnog hangt er ook het eea aan onze eigen kapstok + ligt er nog veel in mandjes die op de plank van de kapstok staan. In de auto liggen ook altijd nog spullen achterin bij de bench - reserve lijnen, etc. En speeltjes begin ik maar helemaal niet over hahaha. Denk dat ik 2 big shoppers vol heb aan speelgoed voor 1 hond. En op de badkamer aparte EHBO doos + nog een hele uitzet aan andere verzorging spullen.



beauty1love
Jammer van de verse munt tags! Daar heb ik dus hier geen problemen mee en heb ze al bijna een jaar aan de tuigjes hangen; tuigjes waarmee echt flink gerend en gezwommen wordt bv. De Tundrada tags zijn wel echt fantastisch; daar wil ik ook nog wel graag wat van hebben!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:10

x_Jeanine_x schreef:
sevke schreef:
Valt nog mee vind ik. Ik heb een volledige grote kleerkast vol met spul voor mijn honden :D


Jij hebt het over honden, ik 1 hondje :D
Ohja in de stelling kast in de berging is ook nog 2 schappen voor honden spullen...


haha, ja! Wij hebben er vijf :+

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:12

heeft er iemand een link van de verse munt tags?

NorwayFjord

Berichten: 3155
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:20

Oh ik zit helemaal mee te genieten van al jullie mooie spullen! Super netjes opgeruimd zo Jeanine, ik heb 3 hangers met een halsband en lijn en Mulan heeft nog een deel van mijn kapstok, de rest heb ik allemaal in de berging liggen want het is veel teveel om allemaal leuk op te hangen :+

De verse munt tags vind ik echt heel mooi die ik hier zie! Ga zo gelijk even een bestelling plaatsen :)

Depende schreef:
NorwayFjord, mooie dingen maak je. Ik heb direct een bestelling geplaatst.

Dus binnenkort een nieuw kleurtje sliplijn.

Super leuk, ik ben echt heel benieuwd hoe hij staat want je had toffe kleuren gekozen! <3

gwennndolyn
Berichten: 406
Geregistreerd: 11-07-11
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:03

sevke schreef:
heeft er iemand een link van de verse munt tags?



https://www.versemunt.com/penningen

De back on track jas is hier echt precies op het juiste moment binnen gekomen nu morgen het herfstweer echt gaat los barsten.
De werking heb ik al even getest door hem op mn arm te leggen en wow. Mn hand is al heerlijk warm na een aantal minuten.

Ik gok dat we hier over een aantal maanden een heel assortiment van back on track gaan hebben haha

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:04

Ik kom even meelezen! Volgend jaar krijgen we zeer waarschijnlijk een aussie dus ik wil even kijken of er nog mooie / handige tuigjes zijn. Had een Julius K9 voor mijn lab, maar het is maar de vraag of die maat straks past. En een mooie (decoratieve) halsband misstaat ook nooit :D

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:08

IMANDRA schreef:
Ik kom even meelezen! Volgend jaar krijgen we zeer waarschijnlijk een aussie dus ik wil even kijken of er nog mooie / handige tuigjes zijn. Had een Julius K9 voor mijn lab, maar het is maar de vraag of die maat straks past. En een mooie (decoratieve) halsband misstaat ook nooit :D


Wat een leuk vooruitzicht! Zelf ben ik geen fan van Julius K9 tuigen, dus zou die zelf ook niet aanraden :o
Ik zou voor een Y tuig gaan! Betere pasvorm voor de hond.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:15

Dog Copenhagen vind ik de beste tuigjes! proficiat met de toekomstige aussie :)

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:19

_classic schreef:
IMANDRA schreef:
Ik kom even meelezen! Volgend jaar krijgen we zeer waarschijnlijk een aussie dus ik wil even kijken of er nog mooie / handige tuigjes zijn. Had een Julius K9 voor mijn lab, maar het is maar de vraag of die maat straks past. En een mooie (decoratieve) halsband misstaat ook nooit :D


Wat een leuk vooruitzicht! Zelf ben ik geen fan van Julius K9 tuigen, dus zou die zelf ook niet aanraden :o
Ik zou voor een Y tuig gaan! Betere pasvorm voor de hond.


Ja daar heb ik idd vaker dingen over gehoord! Nog aanraders qua merk?

sevke schreef:
Dog Copenhagen vind ik de beste tuigjes! proficiat met de toekomstige aussie :)

Thanks!

Ik weet niet of ik net zo'n verzameling ga krijgen als sommigen hier :)) maar ik wil denk ik kijken voor een goed -watervast/dicht/bestendig- tuigje om mee te wandelen (zelf niet zo fan van halsbanden om een riem aan te doen), met een halsband voor standaard om te hebben waar dan ook het naam+contactgegevens muntje aan komt :j. Had voor m'n lab een paracord, maar misschien zijn ook wel aanraders op halsbandgebied!

cursebreaker

Berichten: 11501
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:58

_classic schreef:
IMANDRA schreef:
Ik kom even meelezen! Volgend jaar krijgen we zeer waarschijnlijk een aussie dus ik wil even kijken of er nog mooie / handige tuigjes zijn. Had een Julius K9 voor mijn lab, maar het is maar de vraag of die maat straks past. En een mooie (decoratieve) halsband misstaat ook nooit :D


Wat een leuk vooruitzicht! Zelf ben ik geen fan van Julius K9 tuigen, dus zou die zelf ook niet aanraden :o
Ik zou voor een Y tuig gaan! Betere pasvorm voor de hond.


Hier sluit ik me helemaal bij aan.

<< EDIT: ik zie net dat je dat al had gezegd dat je idd open staat al voor wat anders, lol. Eerste alinea hieronder is dus wat overbodig.

Al heeft Julius tegenwoordig ook Y-tuigen, maar die standaard tuigen van ze; blijf er alsjeblieft bij weg. Er zijn wel wat enkele individuen waarbij ze passen, maar bij het merendeel van de honden zit die borst band gewoon heel erg in de weg en is dit echt niet goed, zeker voor een jonge en groeiende hond niet tzt.

Hier hebben we 2x Dog Copenhagen, al is oa Ruffwear en Hurtta bv ook vergelijkbaar en goed!
En hier hebben we nog een Non Stop Line Harness, welke ik misschien nog wel fijner vind dan DC qua pasvorm op m'n hond. Non Stop heeft meerdere soorten tuigen, ook voor gewoon wandelen en niet alleen sporten, dus dat is zeker ook een merk om in gedachten te houden wat mij betreft @IMANDRA :j

Arya zwemt met zowel Non-stop alsook DC tuigen. Altijd gedaan en dat gaat prima :j

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:19

De Non Stop tuigen staan hier ook nog op de wishlist! Erg veel goeds over gehoord.

Julius K9 inderdaad niet doen. Een fijn merk vind ik Dog Copenhagen, en Ruffwear.

@_classic: Er past inderdaad makkelijk een harnasje over, hangt er wel een beetje van af hoe strak je hem draagt, misschien moet je hem wel iets losser doen over het truitje! Pijnlijk hé, die invoerkosten... :oo

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:28

Als je van julius houd ze hebben ook een Y tuig, ondertussen heeft jinx er 1 van Non stop en Hurtta en gebruik ik hem niet zo veel. Jinx kruipt er namelijk makkelijk uit :+

boven op het harnes is er plek voor een naam oid net als bij de andere

Afbeelding

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 18:01

DC tuig opgehaald :D ben er mega blij mee, mooi luxe en neutraal kleurtje om goed te kunnen combineren met de gekste bandana’s :P
Afbeelding
Afbeelding

996981
Berichten: 9763
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:05

Staat mooi bij zijn eigen kleur!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:09

Staat m goed!

996981
Berichten: 9763
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:32

Heeft iemand hier ervaring met de gekleurde orbiloc lampjes? Ik heb de witte en die bevalt goed, maar zou voor de andere hond eventueel een andere kleur willen

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:58

996981 schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de gekleurde orbiloc lampjes? Ik heb de witte en die bevalt goed, maar zou voor de andere hond eventueel een andere kleur willen


Ik heb de turquoise, paarse, en amber. Alledrie erg mooi, merk ook geen verschil in felheid eigenlijk! Heb geen witte dus kan het daar wel niet mee vergelijken. Heb voor elke hond een kleurtje (en de amber voor mezelf, rond mn arm), lijkt me wel zo makkelijk om ze ook in het donker uit elkaar te houden.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 19:26

Hoi allemaal,

Heeft hier iemand ervaring met Anny-X tuigjes? Ik ben voor mijn hond met rug problemen opzoek naar een fijn tuigje. Voorheen had ik een DogCopenhagen, maar die knelt op de één of andere manier in zijn rug als er eens wat druk op de riem komt te staan. Nu heb ik een Hurtha tuigje wat opzich goed past en nergens drukt, maar wel ontzettend schuift. Volgens de site van Anny-X zouden de tuigjes geschikt moeten zijn voor honden met rug problemen omdat het de druk goed verdeelt, maar is dat in de praktijk ook zo?

Depende

Berichten: 3514
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:15

NorwayFjord schreef:
Depende schreef:
NorwayFjord, mooie dingen maak je. Ik heb direct een bestelling geplaatst.

Dus binnenkort een nieuw kleurtje sliplijn.

Super leuk, ik ben echt heel benieuwd hoe hij staat want je had toffe kleuren gekozen! <3

Komt ie

Afbeelding
Heel blij mee, Boef ook.

EllaBellaah, ik heb een Anny x. Ik kan niet zeggen dat ik verschil merk in vergelijking met het merkloze tuig van de pets place dat hij hiervoor had. Maar ja hij heeft geen rugproblemen. Je mag hem gerust komen passen, maar het is niet echt naast de deur.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:26

Al even gevolgd maar moest even foto’s maken van mijn verzameling!
De Julius tuigen heb ik nog hangen van mijn rottweiler omdat we die toen veel gebruikte bij het pakwerk en mijn Stafford had ernstige cushing waarbij haar huid bij wrijving los liet en die tuigen vaak zacht genoeg om waren maar ik gebruik ze bij mijn honden verder niet meer.

Ik ben een groot fan van dog copenhagen ben ooit begonnen met een goedkoper (Ali express) variant van omdat ik wilde wachten tot ze uitgegroeid was maar ze bevielen zo goed dat ik ze voor allemaal heb. Ik wil graag nog wel de echte copenhagen air aanschaffen omdat ik die fijner vind voor het zwemmen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook komen er nog 2 halsbanden met naam voor de meisjes van k9 halsbanden en bijpassende riemen (gewoon omdat ik het mooi vind) en de onderlegde neopreen vind ik heel fijn in de hand liggen.
De dwam twijfel ik over die weg te doen want onder de dikke vachten zie je hem eigenlijk niet maar ik blijf hem mooi vinden

Afbeelding

Deze ooit op een beurs gekocht

Afbeelding

Deze is voor de avond wandeling

Afbeelding

Afbeelding

En deze omdat ik hem zo stoer vond die krijgen de meisjes ook nog

Afbeelding

Verder krijgen de meisjes nog een aantal bandanas uit Amerika omdat we gesponsord worden dus ik ben benieuwd!

Ik heb een aantal jassen in de kast hangen waaronder een bot van mijn rottweiler en een weatherbeeta van de staf die krijgt Mila nog eens om als het erg regent zodat ze in huis sneller droog is. Ik wil wel een paar badjassen aanschaffen omdat ze hier heel graag zwemmen en ik dan mijn auto een tikkeltje schoner kan houden!

De anny x tuigen heb ik persoonlijk geen goede ervaring mee maar dat is voor iedereen verschillend ik vind hurtta dog copenhagen en hunter wel fijn!

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 17:01

IMANDRA schreef:
_classic schreef:
Wat een leuk vooruitzicht! Zelf ben ik geen fan van Julius K9 tuigen, dus zou die zelf ook niet aanraden :o
Ik zou voor een Y tuig gaan! Betere pasvorm voor de hond.


Ja daar heb ik idd vaker dingen over gehoord! Nog aanraders qua merk?



Zelf heb ik fijne ervaringen met Non-Stop dogwear, Aura4dox (op maat gemaakt) en Annyx wel.
Dog Copenhagen schijnt ook fijn te zijn!

Al is Aura4dox en Non-stop misschien meer geschikt voor de hond als die is uitgegroeid (er van uitgaand dat je een puppy krijgt)
DC of Annyx is misschien voor een pup weer fijner, aangezien die verstelbaar zijn en ze dan net iets langer mee kunnen gaan. :D


Cursebreaker: Er zitten nu ook echt mooie designs tussen Tundra haar presale inderdaad! Ik wil zelf nog een aantal custom mades, omdat ik van uniek houd haha. Al mijn tags zijn custom made en precies passend bij de honden <3

Hier hangen de honden hun spul ook aan een oude kapstok nog in de bijkeuken, hun speelgoed zit verdeeld over twee manden, hun werk/sportspulletjes in een bak die zo mee de auto in kan, halsbanden en tuigen etc. die momenteel niet gebruikt worden zitten nog in een doos omdat we aan het verbouwen zijn in huis.
Verder heb ik nog twee bakken met snacks, twee bakken met supplementen en de hele vriezer vol met vlees voor ze :')

Ik kwam ook deze pareltjes nog tegen in de dozen, was ze al helemaal vergeten :o
Een martingale van Dog on the Moon met wolfjes
Afbeelding

En een martingale van Pacific Hound
Afbeelding

En dan nog ons zwemvestje van Ruffwear
Afbeelding

En twee tekenbandjes van Chi-dog Company
Afbeelding

Ik geloof dat de collectie nu helemaal compleet is _O-