[VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110835
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:18

Aaahhh, liefde op het eerste gezicht voor Tommy? <3
Hij vindt het wel een leuk kippetje? :D Die gaat straks vast als een macho door de kamer heen :')
Dat gaat vast een goede match worden! Zo leuk wanneer vogels verliefd worden :+:

Dido2316

Berichten: 2004
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:28

Ah wat lief!!! <3

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 08:36

Ah wat leuk dat hij gelijk zo geïnteresseerd is! Te schattig <3

Phyre begint het clickeren goed door te krijgen. Hij komt nu ook enthousiast aan rennen als ik de touch stick door de tralie steek. Zo lief :D hij doet ook ontzettend macho :')
Ik hoop hem dmv clickeren wat meer vertrouwen in spelen met mij te geven :D en wie weet kan ik hem nog wat leren. Zo heeft Solo ook leren zwaaien :wave:

Dido2316

Berichten: 2004
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 08:50

Oh wat leuk dat het met Phyre ook langzaam de goede kant op gaat! Scheelt hopelijk een hoop stress in huize Sicayes!

Met Marah gaat het super goed, ze groeit als een malle en ze wordt echt al een zwaargewichtje _O-
Ze is zó lief en zo’n kroelkont, we genieten echt elke dag van haar <3 Als ze maar bij je kan zitten (en dan het liefst met haar koppie in je nek) is het wat haar betreft helemaal goed <3

Het duo Marah en Remi begint wel behoorlijk wat kattenkwaad uit te halen hoor. Als ze een basilicumplantje krijgen, neemt Marah het sloopwerk voor haar rekening en Remi gooit alles dan heel triomfantelijk van tafel _O- _O-

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 08:56

Ja hij vind daadwerkelijk opstappen enzo nog geen goed idee hoor :') dus helaas gaan ze er nu dan ook alleen uit als ik nergens (meer) heen hoef of dat dit pas heel laat op de avond is zodat ik hem niet hoef te vangen ofzo :(:)

heerlijk dat Marah zo'n sloopkogel aan het worden is }:)

Dido2316

Berichten: 2004
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 09:02

Oh dat is echt ellende. Toen we Remi net hadden ben ik ook wel eens drie kwartier bezig geweest hem terug te zetten. Ik kon wel janken!
Ik hoop echt dat het kwartje snel valt bij hem!
Dan kan je echt denken, stom beest, werk nou eens een beetje mee _-:( Maar goed… geduld, geduld, geduld. Het komt vast goed! :j

@Danique: hoe is de eerste nacht met Nukumi gegaan?

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 09:19

jaa zondag picasso en fireball (waar van ik nog twijfel of die zo blijft heten)halen vind het wel spannend wat willow en fuego van die 2 gaat vinden hihi

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110835
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 09:41

Je kunt het ook afkorten naar Fire natuurlijk :P

Wat leuk dat clickeren zo goed gaat bij Phyre! Ik heb het al meerdere keren geprobeerd met Mango, maar die vindt het geluid eng _O-

Raineri
Berichten: 6296
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 10:26

Wat een leuk idee met ze te clickeren! Misschien ook wel goed voor onze vogels om te doen.
Kun je hem ook niet lokken met wat trosgierst Sicayes?

Aah super lief Dido! Is ze ook zo knuffelig naar Remi? Haha goed idee die plantjes! Ik ben er dus gisteren achter gekomen dat valkparkieten ook de blaadjes van de wild kunnen eten, ga maar eens aan mijn ouders vragen of ik wat takken mag O:)

Eerste nacht goed doorgekomen. Wij hebben twee zitstokken vrij hoog in de kooi zitten omdat ze daar graag slapen. Ik ben dus helemaal vergeten een derde te halen! Nukumi is duidelijk nu al de baas, ze joeg beide mannen weg om op de troon te zitten _O- uiteindelijk mocht Tommy wel naast haar zitten. Ze was zo moe van alle indrukken! Vanochtend riep ze nog wel haar familie. Vind dat zo zielig, arme beestje snapt helemaal niet wat haar is overkomen natuurlijk :(:) gelukkig is Tommy altijd in haar schaduw en trekken ze wel naar elkaar toe. Althans: Tommy stalkt haar en ze is nog een beetje emotioneel onbeschikbaar maar ze kruipen wel tegen elkaar aan al _O- ze is zo lief! Ze stapte gisteravond zo op bij ons <3 weer heel anders van karakter dan onze mannen maar ze lijkt wel balans meer te brengen. Kyto vind het wel leuk dat ze er is en blijft in de buurt van de andere twee maar hij zoekt geen toenadering zoals Tommy dat doet. Hij vindt het allemaal wel dikke prima zolang hij maar eten krijgt. alleen gisteravond was hij heel gestrest omdat hij niet op zijn slaapstok kon zitten, sorry jongen dat is mijn fout :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110835
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:32

Misschien krijgt Kyto iets meer rust nu Tommy een nieuwe hobby, speeltje obsessie heeft en vindt hij dat wel prima :D
En ach, het is voor jullie ook even wennen natuurlijk! Ze willen idd het liefste zo hoog mogelijk slapen. Dat voelt blijkbaar veilig :D
Wel lief dat Tommy er naast mocht zitten, maar arme Kyto moest zich dus even aanpassen :(:)
Ik moest wel lachen toen ik las dat zij nu al de baas is. Het valt me hier ook altijd op dat de dames meestal de baas zijn :') En de mannen trippelen er dan zo leuk omheen terwijl ze zelf denken dat ze een stoere bink zijn _O-
De dames geven hier ook altijd duidelijk hun grenzen aan :D

Dido2316

Berichten: 2004
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:44

Oh wat fijn dat het zo goed gaan Danique! Dat klinkt alsof die twee elkaar helemaal gaan vinden! <3
Fijn dat Kyto er ook goed mee omgaat, dat is toch wel weer spannend altijd :j

Marah en Remi knuffelen (nog) niet met elkaar. Marah zoekt wel toenadering, maar Remi moet er nog niet zo veel van hebben. Op zich ook te verwachten van een vogeltje dat nooit soortgenootjes om zich heen heeft gehad. Hij is tenslotte een flessenkind geweest, dus dat ze samen op boevenpad gaan vinden we al heel wat :j

Marah is hier ook wel de baas hoor, dat leidt af en toe tot wat gekissebis in de avond over wie op welke stok mag zitten. :')
Wij hebben 4 stokken bovenin de kooi en ze kiezen echt altijd de twee het dichtste bij elkaar met de ruggetjes naar elkaar toe. Dan komt natuurlijk af en toe de staart van de een tegen die van de ander aan en dan weet je het natuurlijk wel, stomme vogels :') _-:(

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:32

Heb het al een paar keer genoemd, maar hij eet prima trosgierst uit de hand en een bolletje tussen mijn vingers uit. Maar meer dan dat niet :) met clickeren beloon ik ook met trosgierst. Maar zodra je iets anders gaat doen met je hand dan fladdert hij weg.

Phyre vond het geluid eerst ook eng, ik heb zo'n clicker die ik op andere standen kan zetten qua geluid - dat werkt beter :')

Fijn in ieder geval dat de dames en heren het bij jullie zo goed doen :D altijd leuk als ze elkaar in ieder geval wel mogen allemaal. Is toch spannend :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110835
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:02

Je hebt het misschien allang geprobeerd hoor! Dus ik zal wel spuit elf zijn :P
Maar heb je al geprobeerd om hem vanaf de kooi trosgierst te voeren en een "opstapvinger" tussen hem en het trosgierst te houden? Dus dat hij eerst moet opstappen voor hij bij het lekkers kan?
Ik zou hem vooral op die manier trosgierst proberen te geven! Dan heeft hij hopelijk op een gegeven moment door dat je vingers juist heel handig zijn :D Dat kan wel even duren natuurlijk.
Maar misschien heb je dat allang langdurig geprobeerd en is hij gewoon enorm eigenwijs := of eigenlijk juist heel slim dus :D

Oeh, zijn er ook clickers die je op allerlei standen kunt zetten? Ik heb er eentje die alleen heel hard kan := Hij schrikt zich iedere keer kapot wanneer ik hem wil belonen :')

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 14:08

Yep, ook geprobeerd. Hij hangt er net zo ver overheen zodat hij alles hoeft te doen behalve opstappen en als hij denkt lukt niet dan ok doei :wave: opstapvinger, verschillende zitstokken. Ik ken de truukjes van mijn grasparkieten van vroeger. :+ hij denkt dan gewoon 'ok dan niet' :')

Ja aan de achterkant heeft de clicker een schuifje en dan kan je dus de intensiteit een beetje aanpassen :') het is nog wel een duidelijk klikgeluid maar toch wel het minst 'hard'.

edit: overigens zijn die sessies 'proberen' met zowel vingers als clickeren niet heel lang. Ik merk dat hij het toch heel spannend vind en ik wil het telkens zo goed mogelijk afsluiten. Niet dat ik te ver ga en hij weer in een hoekje van de kooi verdwijnt. :(:)

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:05

Afbeelding

wou jullie deze foto niet onthouden van mijn twee kwajongens Fuego en Willow

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110835
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:35

Zien ze iets spannends op de bodem? :D

gerlindie

Berichten: 4654
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:35

Ik klik bij mijn paarden altijd gewoon met mijn tong
Veeeel handiger als je al zweep in de ene hand en paard in de andere hand hebt.
En je hebt geen problemen met het ding vergeten/stuk/kwijt

Ik snap niet waarom iedereen altijd zo'n verschrikkelijk onpraktisch ding wil :+


Edit: ben benieuwd hoe lang het zou duren voor mango het klik-geluid na zou gaan doen om te kijken of er dan ook beloning komt :')
Overigens begin je meestal met clicker training met voedsel weigeren aanleren, wat bij mango misschien ook wel van pas komt, gezien je laatste filmpje van je man die probeert te eten *D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110835
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:06

Hij doet het clicker geluid wel zelf al na, alleen niet op het goede moment :')

En hij kent ook het geluid van een voorbij lopend paard _O-

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:32

Hahahaa ja, met paard en zweep is het denk ik wel lastig :’) ik heb de clicker + touch stick (een eetstokje van de japanner :+ ) in 1 hand en in m’n andere hand het trosgierst.

Ik zou het dus wel willen filmen ook.. maar daar kom ik dan weer handen voor tekort. Misschien een gopro op mn voorhoofd binden. _O-

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:03

Cayenne schreef:
Zien ze iets spannends op de bodem? :D


Ja joh de hele tijd en idd blij dat ik het rooster eruit heb gehaalt ze zitten continu op de bodem haha stelletje scharrel knaagkanaries en willow vind het jezelf van boven naar beneden laten pleuren nog steeds een fantastisch spelletje mafklapper

Raineri
Berichten: 6296
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-21 13:42

Tommy moet nog even werken aan zijn flirt vaardigheden

Afbeelding
Doet heel lief en zoekt toenadering om te kriebelen. Hij krijgt geen respons
Nukumi vind het allemaal wel best
Tommy blaast wat en wordt wat ruwer uit frustratie. wat Nukumi ook niets interesseert :')


Afbeelding
Tommy wilt haar toch kriebelen maar durft niet in de buurt te komen dus hij probeert haar staart maar te verzorgen
Nukumi: :*

Ach ze komen er wel :') ze gaan wel samen gezellig op pad en ze kunnen niet zonder elkaar . Tommy is alleen heel verlegen en een beetje onder de indruk van deze knappe kip

https://youtu.be/eIb05ZS--QI

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:31

Ik denk echt dat Phyre me soms gewoon in de maling zit te nemen :+

Ik had eitjes gekookt dus uiteraard krijgen de valkjes ook lekker ei. Het is Tia’a favoriet, dus die werd al helemaal wild dat ik er aan kwam met ei :')
Phyre doet de laatste tijd veel macho tegen beide dames 8-) en hij kwam er dus bij zitten en eet zonder problemen eiwit uit m’n open hand.
Sterker nog, toen het op was en Tia opzij ging voor een nieuwe batch liep hij over mijn hand naar de andere kant.. >;)

Het clickeren pakt hij ook goed op. Ik denk echt gewoon dat hij veel te slim is _O-


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110835
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 13:20

Danique: Bij dat filmpje krijg ik echt het kinderspelletje: "Meisjes plagen, zoentjes vragen" in mijn hoofd _O-
Nukumi snapt nog helemaal niet wat hij eigenlijk wil _O- Wat een heerlijk onschuldige baby is ze nog haha!
Geniet er nog maar even van tot ze wat meer praatjes krijgt! }>

Sicayes :oo *\o/* Maar dat klinkt wel heel goed! Hij durft je dus best te vertrouwen, alleen trekt hij mooi zijn eigen plan _O-
Ik denk ook dat hij gewoon heel erg slim is! Dat zijn vaak wel de leukste vogels, want die hebben nog wat extra karakter :))
Hij stapte hier ook gewoon op, dus hij kent het zeker wel! Ik denk dat hij gewoon heeft besloten dat hij nog langer in de "nee fase" blijft hangen!

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 11:34

Jaa onderweg vanuit utrecht naar haaren om picasso en fireball het neefje van fuego op te halen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110835
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 11:45

Tot zometeen! *\o/*
Ze zijn al binnen! Picasso wilde echt NIET meewerken _O- Die is nu heel erg boos :')