[VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:42

Ja en dat terwijl dat juist het plantje is waar ze van mogen snoepen! :+ hij blijft beleefd.

Ik heb nu regelmatig wat valkparkieten fluitjes van youtube opstaan in de hoop dat hij een deuntje leuker gaat vinden dan die rollende krijs _O- Mijn andere mannetje doet dit niet, maar die heeft wel een soort autoalarm die hij soms doet - gelukkig kan ik hem dan onderbreken door Addams Family te fluiten en dat vind hij dan inderdaad wel leuker. Hoop dat Phyre dat ook zo oppikt _O-

Hahah Marah kan gaan apporteren!

Oeps Willow is niet zo handig nog dus :oo vliegen gaat hier goed, landen is soms ook wel een ander verhaal nog 8)7

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:10

Afbeelding


Ja hoor en toen viel ik als een blok voor deze ook van angel wings en bleek ie ook nog reserveerbaar en man lief gaaf geoen ligt dus Picasso nog ongeveer 3 weken dan kom je gezellig bij mijn andere 2 mannen wonen <3 wees welkom sweetie

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:24

Knappe Marah en Remi met zijn prachtige kuif! <3 En echt een gouden zet om een basilicum plant te geven!
Hier vinden ze kattengras geweldig! Binnen 10 minuten hebben ze zo'n complete plant vakkundig tot de grond kaal gesnoeid _O-

Phyre gaat idd al goed qua stemgeluid! Dat krijsgeluid doet Dracarys momenteel ook _O- Hij vindt zichzelf dan ook echt de bink! :') Phyre was echt één van de beste brabbelende babies die ik tot nu toe heb gehad! Hij was hier ook al flink aan het oefenen :D

En Picasso gaat idd naar Horselover22 verhuizen! *\o/*

Raineri
Berichten: 6260
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 11:24

Wat leuk! Die is erg mooi <3 doet zijn naam eer aan. Wij zijn ook voor de boeg gegaan voor Nukumi _O- Nuggy/nugget als koosnaam

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:26

Nugget, I love it _O-

Je spreekt het uit als Noekoemie, best apart :D

Raineri
Berichten: 6260
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 11:33

We hebben thuis al even geoefend met de uitspraak. Waar komt de naam eigenlijk vandaan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:12


Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:25

Nukumi vond ik ook echt prachtig <3 ik moest ook aan de japanse term denken. Picasso natuurlijk ook, ben een tikkeltje jaloers op jullie bonte babies! ;) :+

Phyre is een onwijze babbelaar en is sochtends ook de eerste! Volgens mij Solo er ook van onder de indruk :') hij pikt deuntjes ook goed op, ookal is het nu nog een halve remix. Ik heb dus ook van die filmpjes opstaan af en toe met gefloten liedjes, ben erg benieuwd naar zijn kunstjes straks.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:31

Jij hoeft echt niet jaloers te zijn hoor! Je hebt zelf bijna een clear pied _O- :D

Een remix hahaha :') Hier zijn er een aantal die echt heel duidelijk een paar woordjes zeggen.
Maar ik heb ook Brandi die echt in een soort geheimtaal brabbelt, maar niemand verstaat het :') En hij vertelt dan ook echt hele verhalen _O-

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:33

Hahah awh nee Phyre is een dotje hoor. <3 Ik ben blij dat hij zich goed voelt en lekker van zich laat horen. Hij eet ook steeds 'stoerder' trosgierst als ik het aanbied.

Ik hoor hem nu ook weer lekker een deuntje maken. Met kusgeluidjes tussendoor _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:40

Hahaha, Mango is momenteel buiten en hoor ik ook kusjes geven. "MmmmmmmmmmmmmmmmmmWHAH".
En vooral het geluid zo lang mogelijk uitrekken :')

Dido2316

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:49

Super leuk! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! <3

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:36

Afbeelding

Oeps en toen kwam ook fireball naar mij toe haha ook welkom fireball

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:38

Ja, nu ben je meteen compleet! :D Leuk dat Fire bij zijn neefje komt wonen!

Raineri
Berichten: 6260
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 16:06

_O-
Je wilde toch geen oneven aantal? Of ben ik in de war

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:23

Danique_G schreef:
_O-
Je wilde toch geen oneven aantal? Of ben ik in de war


Nee dat was ik niet maar 4 is iets leuker haha

Dido2316

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:58

Het wordt nog druk hier over een paar weken :') Leuk hoor! :j

Nog een videootje van Marah vandaag… :') Ze probeert ook echt geregeld om dingen met haar pootje vast te pakken, dus ik ben benieuwd waar dat eindigt _/-\o_


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:15

Het zijn net flippo's! Spaar ze allemaal! *\%/*

Aaah, stoere meid! En sommige valken doen dat idd! Heel apart!
Maar ja, aan de andere kant is het een ondersoort van de kaketoe en die doen dat ook, dus ergens zal het toch ingeprogrammeerd zitten! :D

Dido2316

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:20

Wij hebben ook vandaag nog wel een serieus gesprek gehad hoor om toch er nog eentje bij te nemen. Het hart riep bij ons allebei heeeeeeel hard JA, maar het is gewoon echt, echt niet handig.
Dus ik hoop heel hard dat de volgende baby’s allemaal gelijk een huisje hebben, zodat we niet weer in de verleiding komen :')

Marah moet nog wel een beetje oefenen om het zo goed te kunnen als een echte kaketoe, maar wie weet >;) Het is wel een bijzonder exemplaar in elk geval <3 :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:22

Als het niet kan, moet je het ook gewoon echt niet doen! Dus ik geef jullie helemaal gelijk!
Nog even volhouden en dan is het kweekseizoen weer voorbij _O-

Dido2316

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:28

Nee precies, zo denken wij er ook over. Je kan zo graag willen, maar als er te veel praktische bezwaren zijn, moet je het gewoon niet doen.
Maar eigenlijk dachten we dat vorig jaar ook en nu hebben we er toch echt eentje bij :') Dus zeg nooit, nooit. :))

Maar dat het kweekseizoen dadelijk voorbij is, is dan tegelijkertijd ook weer niet leuk, want babyvogeltjes zijn juist zo leuk, lief en schattig <3 <3 <3

Het is echt weer genieten, ook op de stream!

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:53

Heb even een dipje, probeer elke dag met zoveel geduld kleine Phyre te laten opstappen maar hij is nog zo bang :( af en toe trosgierst uit mijn handen eten lukt wel maar als de vogels eruit mogen om lekker los te vliegen zijn ze hier gewend op bij mij op te stappen (en dus ook als ze weer terug moeten, daar is soms wel discussie over maar ze stappen alle 3 zonder morren op :+ ). Dit vooral voor de veiligheid, zodat ik ze ook kan inspecteren zonder dat ik ze moet vangen.

Nu s'avonds hoop ik maar dat Phyre alweer vanzelf de kooi in is gegaan..

Het lijkt zo'n stress te zijn voor die kleine vent en dat vind ik zo sneu :(:) Hij deinst echt weg, blaast naar mijn vingers/hand en soms zelfs als ik voorbij loop schiet hij naar de andere kant van de kooi. Klein manneke toch -O- ik hoop echt dat hij snel snapt dat ik hem echt niets wil doen..

Dido2316

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:22

Ah gossie… sneu zeg dat het kleine mannetje zo bang is, dan voel je je zó machteloos :knuffel:

Ik heb geen tips, behalve engelengeduld, maar ik kan me je frustratie helemaal voorstellen :knuffel: :knuffel:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:33

Heb je het al eens op de wc of in de gang geprobeerd? Dat klinkt echt heel stom, maar soms helpt het echt om het in een vreemde ruimte te proberen waar ze alleen maar op jou kunnen zitten!
Ik weet dat heel veel mensen het met wc training doen. De deksel omlaag en zo met je vogel een paar keer per dag een kwartiertje op de wc gaan zitten. Dan hebben ze heel snel door dat jij veilig bent en er niets aan de hand is.
Maar ik snap echt je frustratie! :(:)

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:55

Het is ook niet dat hij absoluut doodtam hoeft te worden, maar als hij gewoon al niet bang is ben ik al blij. Tia hoeft mij ook niet per se continue om zich heen (de diva), maar als ik haar wil verplaatsen stapt ze wel op. Gewoon meer voor de veiligheid. Vind het gewoon sneu voor die kleine want hij fluit zo mooi en dapper :knuffel: vind die angst dan gewoon zo zielig. Inderdaad die machteloosheid.

Cayenne - dan zou ik hem wel moeten vangen, want tot nu toe wilt hij echt met geen enkel pootje op mijn vingers zitten. En dan ben ik bang dat dat hem misschien weer zo angstig maakt omdat dat een nare ervaring is? Ik heb het ook al geprobeerd met een zitstok, maar hij is te slim B-) Ontwijkt die ook weer.

Trosgierst uit de hand wilt hij dan weer wel met vlagen, ook als mijn vinger daar redelijk dichtbij hem op die stengel zit. Maar zodra ik dan mijn vinger uitsteek of zachtjes naar hem toe breng gaat hij in alarmmodus. :(:)

Heb ook al geprobeerd. vlakke hand bovenzijde, vlakke hand palm, 1 vinger, 2 vingers, hele hand opzij :') Ook nu probeer ik dan in ieder geval met mijn vinger dichtbij te komen en als hij niet terugdeinst beloon ik met mijn stem en ga ik weg.

Ik hoop dat het een kwestie engelengeduld is. Maar het voelt gewoon zo zielig dat hij zich niet gerust voelt op mij. Ik heb al paar keer tegen Solo gezegd (die ik dan op mijn hand heb en waarmee ik prominent voor zijn snavel ga staan :+ ) dat hij moet vertellen dat ik een lief mensenwezen ben. :')
Nu is het bijv zo dat als de rest eruit gaat (dmv het opstappen) dan vliegt hij in een soort blinde paniek half tegen me aan/door me heen om er ook uit te komen. :knuffel: