De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 22:38

Ik kijk morgenochtend wel. Kan me bijna niet bedwingen, maar het wordt al wat donker en er hangt een schaduwdoek boven waardoor ik het waarschijnlijk toch niet goed kan zien. Morgenochtend krijgt ze ook de eten weer, dus is ze meteen mooi afgeleid.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 22:46

Wat fijn idylle! En succes met je geduld bewaren. Zal niet meevallen :=

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 23:00

Ik heb stiekem even snel gekeken en ik denk er 2 of 3 te hebben gezien. Maar mama kwam er meteen aan, dus niet kunnen kijken of alles leeft. M'n man zegt dat ze dat zelf allemaal wel regelt en dat ik vanavond niet weer mag kijken :+
Morgenochtend maar even kijken of ik wat beter kan checken.

Gigixponys

Berichten: 2750
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 23:19

@Wesha, welkom en wat een vele konijntjes. Wel mooie, denk dat je die wel makkelijk verkocht krijgt!

@kimberley, ahum niet vergeten dat ik ook dierenarts ben.. O:)
Riverrrrr <3

@NAILW, die hekjes zijn toch super laag? Of hoe hoog zijn ze? Kunnen ze daar niet allemaal over dan? Wel grappig dat ze zelf even beslisten terug te willen. :P

@jeetje, haha Jerry dus wel een graver. _O-

@art, wat schattiggg! <3

@Idylle, oehhh leuk! Ben benieuwd!
Je man heeft wel gelijk, konijn heeft ook haar rust nodig.
Maar ik dacht dat je geen nestje wou? Of was jij niet diegene die haar konijnen te laat uiteen gehaald had? Gaat zó snel hier. :P

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 06:59

De hekjes zijn 70 cm hoog. Hadden de maat van die prikhekjes aangehouden. Het is gelukkig niet erg als ze er overheen gaan. Hanna sprong zonder problemen over een meter heen. Dat was wel lastig :')

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12751
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 07:16

NAIWHL schreef:
De hekjes zijn 70 cm hoog. Hadden de maat van die prikhekjes aangehouden. Het is gelukkig niet erg als ze er overheen gaan. Hanna sprong zonder problemen over een meter heen. Dat was wel lastig :')


Oh daar wordt ik dan wel weer zenuwachtig van. Ik heb ook van die prikhekjes om een konijn apart te zetten. Maar de andere konijnen moeten niet bij haar in kunnen springen.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 07:48

Voordeel van de prikhekjes is dat ze zich er bovenop niet af kunnen zetten. Dat is met onze omheining wel het geval. Normaal formaat konijn blijft bij ons wel achter de prikhekjes :j

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:16

Er lag 1 dood jong, vond ze niet leuk dat ik die weghaalde, heb dus de rest van het nest met rust gelaten weet dus nog steeds niet hoeveel erin zitten :+ ik denk 2 of 3
Afbeelding
Dit is een snelle foto van gisteravond. Jong wat onderop nog iets te zien is leeft niet meer.

Afbeelding
Misschien dat ik vanavond nog even mag kijken van haar, maar zoals je ziet liggen ze erg goed verstopt, beter als gisteravond. Heb daarna Bloem even wat aandacht gegeven, dat vond ze wel prettig gelukkig.

caro29
Berichten: 8049
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:52

Hier maakt de kleine baby een sprongetje. 49 gram en de 2 grote hebben de ogen open

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 12:18

Gigi _O- maar jij kunt vast WEL het verschil zien tussen een voedster en een ram _O- ik vind het persoonlijk echt slecht dat zoveel dierenartsen het verkeerd beoordelen!


Idylle, gefeliciteerd met de beebies! Wel je hand even goed door het hok (niet plasplek) halen en dan pas het nest aanraken he :) tot nu toe heb ik bij beide dames veel mogen doen in het nest! <3 Bij Bailey was het natuurlijk ook nodig, bij Brownie was ik gewoon te overbezorgd als first time bun mom :=


Wescha, oeh dat is wel een klein hok voor 9 konijnen :oo ik zou de rammetjes gewoon bij elkaar houden zolang het goed gaat.


=================

Het is hier eindelijk afgekoeld, dus vanavond ga ik de ren baby proof maken!

Gigixponys

Berichten: 2750
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:56

Oef 70 cm springen ze hier met gemak over. :P
Van die prikhekjes kunnen ze wel vanonder omhoog duwen als ze willen.

Je zult rap genoeg weten hoeveel het er zijn! Ik zie al verschillende kleurtjes! <3

Ik zie idd het verschil WEL. :P
Maar er word ook niet echt aandacht aan besteed in onze opleiding. Buiten 1 onduidelijke foto haha. Dus het moet echt al initiatief van de DA zelf zijn om het te leren.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 16:23

Bij die prikhekjes wist 1 op gegeven moment hoe ze de deurtjes open moest doen... zat ze alle struiken op te eten :Y)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 17:42

Ik voel me dom... Wat zijn prik hekjes? :+

Hier een stukje langs het tuinhuis afgemaakt voor Savannah. Vond het zielig dat er enkel in de kooi kok zitten.
Snachts gaat ze wel in de kooi.
Afbeelding
Afbeelding

Kleintjes doen het heel goed. Nina ligt er lekker relaxt bij.
Afbeelding
Afbeelding

Sweetgirl1
Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-10-07

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:20

Mag k hier even wat vragen?

K heb een konijntje van nu 7 jaar. Zit gewoon buiten in de schaduw, kan op tegels liggen enz. Eten en drinken en hooi tot beschikking voor hem. Alleen vanmorgen werd ik gebeld dat ie zelfs niet eens zn worteltje wou eten, zn biks bakje stond nog vol zoals mn ma hem had gevuld ( ben vakantie dus mama zorgt voor m ). Wat kan het zijn? Maak me zorgen om mn ventje

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12751
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:28

Sweetgirl1 schreef:
Mag k hier even wat vragen?

K heb een konijntje van nu 7 jaar. Zit gewoon buiten in de schaduw, kan op tegels liggen enz. Eten en drinken en hooi tot beschikking voor hem. Alleen vanmorgen werd ik gebeld dat ie zelfs niet eens zn worteltje wou eten, zn biks bakje stond nog vol zoals mn ma hem had gevuld ( ben vakantie dus mama zorgt voor m ). Wat kan het zijn? Maak me zorgen om mn ventje



Is lastig te zeggen. Mijn eerste reactie is dat het door de warme dagen kan komen, maar leeftijd of nog heel iets anders is ook goed mogelijk.

Van 1 dag niet eten met deze warmte zou ik in ieder geval niet in paniek raken

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:04

Prikhekjes noem ik die hekjes van de dierenwinkel die je met zo’n pin in de grond prikt. https://www.bol.com/nl/p/konijnenren-me ... 010741767/

En ik zou in eerste instantie ook misschien warmte denken. Al stuift iedereen hier meteen op de brokjes af ook met dit warme weer. Eet hij nog wel hooi of helemaal niks meer? En drinken?

Bollebuik
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:22

Sweetgirl1 schreef:
Mag k hier even wat vragen?

K heb een konijntje van nu 7 jaar. Zit gewoon buiten in de schaduw, kan op tegels liggen enz. Eten en drinken en hooi tot beschikking voor hem. Alleen vanmorgen werd ik gebeld dat ie zelfs niet eens zn worteltje wou eten, zn biks bakje stond nog vol zoals mn ma hem had gevuld ( ben vakantie dus mama zorgt voor m ). Wat kan het zijn? Maak me zorgen om mn ventje


Dan zou ik toch maar een DA bellen, ook met deze hitte kan een konijn ziek worden en dan kan het snel gaan helaas. Ik zeg altijd, een konijn wat niet eet is spoed! Ook dus bij warm weer/eerste kerstdag en op zondagochtend. Zeker als je zelf geen medicatie ofzo in huis hebt.

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:36

Ik zou ook even de dierenarts bellen, dan kun je het voorleggen en horen of de dierenarts vindt dat je langs moet komen of niet.

Ik heb 4 jongen voor nu geteld. 3 met een roze huidje en 1 met een zwart huidje. Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:41

Oh dat zijn prik hekjes.

Hier stuiven ze ook op hun eten af.
Savannah mag voorlopig enkel ruwvoer van de dierenarts. Dus als ik iets extra's in haar ren gooi zoals gras en klaver vliegt ze erop af.

Sweetgirl1
Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-10-07

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:08

Hij heeft wel wat komkommer enz gegeten maar kleine beetjes

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:20

Fijn dat hij wat komkommer op heeft, dan blijven de darmen in ieder geval wat in beweging.

Bloem eet echt veel meer brok nu. Mag ze dat zolang ze zoogt onbeperkt hebben, of nu ze bevallen is niet meer?

Ik heb vanmorgen een goede controle kunnen doen zonder het nest te veel te verstoren. Heb alleen de bovenste vacht er even afgehaald en de jongen verder niet aangeraakt. Het zijn er maarliefst 6 :wow: (eigenlijk 7, want 1 is gestorven)
2 donkere en 4 lichte,
https://youtu.be/bX6fc_jImU8

caro29
Berichten: 8049
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:31

Ik geef zogende voedsters meer brok, hooi en groenten/fruit. Ze hebben meer nodig. Mooi aantal heb je.

De kleine in het nest is even 16 gram gegroeid in 3 dagen. Die neemt een spurt. De andere hebben sinds gisteren de ogen open. Zowel die twee als moeder zijn wel gewoon lief tegen deze. De kleine wordt niet verstoten. Ook een erg levendig ding.

Wescha
Berichten: 739
Geregistreerd: 12-12-17

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:33

Wat voor groente en fruit geven jullie ze allemaal? En dat moet zeker opgebouwd worden.

Leuk van de kleintjes.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-21 08:47

Idylle, fijn dat het allemaal goed gaat!
6 is een mooi aantal!
Ik merkte zelfs al bij Bailey met 1 baby dat ze best was afgevallen, dus extra voer is echt nodig!

Op internet is wel een lijst met wat ze wel en niet mogen... even googlen ;)


Caro, fijn! Hopelijk blijft ze overleven... ik heb gehoord dat de kleinste met een paar maanden alsnog kunnen overlijden, dus ik zou deze een poos bij mama laten en niet gelijk verkopen...

_Tarzan

Berichten: 11215
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:49

Meld zich ook nog eens :+

Hier laten ze de brokjes ook voor wat het is en liggen ze vooral voor pampus met dit weer.
En mijlpaal, Billy is deze week 9 jaar oud geworden *\o/* <3
Afbeelding