Wie heeft er een Brits Korthaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia_D

Berichten: 74
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:07

Wij hebben voor onze twee britten sinds een paar maanden deze krabpaal staan : https://www.zooplus.nl/shop/katten/krabpaal_krabmeubels/krabpaal_groot/vanaf180cm/300511

Daarvoor hebben ze jaren met deze toren gedaan: https://www.zooplus.nl/shop/katten/krabpaal_krabmeubels/krabpaal_groot/vanaf180cm/502755

Degene die we nu hebben, heeft wel een stevigere basis, heeft dikkere buizen met dikker sisal-touw en ziet er echt mooier uit. Wel moet ik eerlijk zeggen dat de eerste toren het jarenlang prima heeft volgehouden!

Bij het raam in de serre staan overigens twee van deze hoge krabtonnen: https://www.zooplus.nl/shop/katten/krabpaal_krabmeubels/krabtonnen/diogenes_krabtonnen/185850 Die blijven favoriet voor hun overdag-slaapjes. Tenminste bovenop, want erin liggen ze maar weinig.

Om het huisje van de nieuwe toren (1e link) wordt trouwens gevochten, terwijl ze in de vorige toren nooit in het huisje hebben geslapen!

caro29
Berichten: 8049
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:41

Ik heb een krabton waar zij soms op ligt. Haar nagels krabt zij aan de muur en verder wordt hij amper gebruikt

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 13:18

Heb je een foto van de bovenste Saskia? Daar ben ik wel benieuwd naar! Zoiets vind ik namelijk heel mooi. We hebben vorige week een rondje gemaakt en ik vind de linker erg mooi, maar mijn man vind deze helaas te groot/breed. Hij vond rechts mooi.

Afbeelding

En deze vind ik ook wel erg mooi maar in verhouding wel weer duur:

Afbeelding

Saskia_D

Berichten: 74
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:25

Afbeelding

Afbeelding

Als je man de krabpaal links in de winkel al groot vindt, is dit wellicht ook te massaal. Het bovenste mandje is echt ruim boven mijn hoofd (op ongeveer 1.85/1.90 m). Maar ik vind de paal zelf echt zoveel mooier dan heel veel andere torens. Het is echt wel een zwaar geval met een grote vierkante onderplaat.
Maar voor twee (forse) Britjes is het wel fijn dat ze de ruimte hebben om te liggen (vind ik) :D

En onze poezels komen niet buiten, dus moeten wel wat te klimmen en te krabben hebben!
Ze wisselen elkaar ook echt af, qua slaapplaats en maken afwisselend gebruik van de verschillende ligplekken. Ook op de andere krabtonnen.
Soms lijkt het erop dat het erg afhangt van het seizoen (de hoeveelheid licht, de warmte etc) waar ze graag liggen.

<<edit met aanvullingen >>
Laatst bijgewerkt door Saskia_D op 11-05-21 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:39

Ik heb 2 van dit soort palen op zolder staan, zijn van RHRquality.
Afbeelding
Afbeelding

En 1 krabton in de woonkamer. Eveneens van RHRquality.
Afbeelding

xLiez

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:34


Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 09:25

Mooie krabpalen allemaal <3 Ik houd niet zo van die hele zachte stofjes, ik vind met vilt, hout of een wat modernere stof wat mooier maar die zijn er helaas niet veel.

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:54

Ketly schreef:
Mooie krabpalen allemaal <3 Ik houd niet zo van die hele zachte stofjes, ik vind met vilt, hout of een wat modernere stof wat mooier maar die zijn er helaas niet veel.


Die van mij weigert op pluche/fleece te lopen :+
Ik heb dus een paal met vilt, maar de huidige is voor zijn gewicht net wat te klein/instabiel. Nog hard opzoek naar een grotere vilt krabpaal maar nog geen goede kunnen vinden (zonder €400 te moeten betalen).

Huidige (maar dan volledig antraciet):
https://www.petrebels.com/nl/krabpaal-caribbean-love-141?id=929

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 11:09

Die vind ik ook echt mooi <3 Maar die gaat mijn man helaas echt te groot vinden :+ Omdat we zoveel eisen en wensen hebben zitten we er ook aan te denken om zelf één te maken.

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 07:05

Wat een leuk topic. Mag ik hier ook meekletsen?

Hier ook 2 Brits korthaar broers van 2 jaar oud, Bob en Jop genaamd.
Op karakter voor dit ras gekozen en nog geen seconde spijt van gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:41

Aah wat een knapperds! <3

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:39

Haha wat hebben die 2 boeven op die een na laatste foto uitgespookt? Ze zien er beetje nat uit?

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:43

We hadden een afwassopje gemaakt met een braadpan erin met de deksel op z’n kop in de pan. Gelukkig was het water niet meer heet want deze slimme mannen bedachten eerst dat ze over sop konden lopen, om vervolgens met hun gewicht die deksel om te kiepen en de volle golf over zich heen te krijgen. :+

Moet nog steeds lachen als ik die verontwaardigde koppies op de foto zie _O- _O-

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:04

Hahaha wat een geweldige foto inderdaad! Lig helemaal in een deuk met het verhaal erbij :')

Tiggs

Berichten: 7535
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:29

Ik heb een chocolate tabby. Uit het asiel gehaald toen ze ongeveer 1,5 was. Optillen vindt ze niks, maar ze komt wel op me liggen. Soms op schoot, maar vaker op mijn zij als ik op de bank of in bed lig te slapen.

Ze is heel lief en mensgericht en 'praat' veel, wel ook vrij onzeker/gevoelig. Ook zij ligt trouwens regelmatig op haar rug! Dat deed mijn htk-kat nooit.


Afbeelding

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:00

Wat een leukerd. Je snap toch niet dat zo’n kat in het asiel komt. Gelukkig heeft ze nu een fijn plekje gevonden.

Onze pluizen liggen ook veel op hun rug. Bob heeft daarnaast nog een favoriete houding

Afbeelding
:roll:

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:13

Aaah gosh. <3
Ik mag mijn kleintje over een week ophalen! Zin in.

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:46

Ahhh wat lief! De mijne ligt maar zelden op zijn rug maar wel altijd helemaal als een lange worst uitgestrekt haha

Ik wist eerlijk gezegd niet dat ze zo bekend stonden om hun karakter maar merk dat hier ook wel inderdaad!

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 18:50

Spannend Samantha! Ben je er helemaal klaar voor?

Wij zijn gisteren bij onze kittens wezen kijken <3 Ik kreeg deze al eerder toegestuurd met ons beide kittens:

Afbeelding

Ze zijn zo onwijs leuk! Ik kan niet wachten tot ze hierheen komen :D

Het poesje was al weer naar moeder, dit is het katertje <3


Afbeelding
Afbeelding

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:48

Aaah gosh wat een moppies! <3

Ja we zijn er bijna klaar voor. Ik moet op zolder nog wat dichtmaken bij de cv ketel. Ik heb houten vloeren in m’n huis. En bij de ketel waar de leidingen de vloer ingaan zou ze in theorie onder de vloer ertussen kunnen kruipen. Had ik bij de vorige ook gedaan voor ze kwam. Met karton, maar dat is nu los gekomen. Maar zij komt daar niet meer tussen nu. Dus ga het weer dichtmaken met groot stuk karton en tape.

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:01

Ze zijn echt te schattig ketly!

Die van ons liggen ook altijd heel overdreven :')

Tiggs

Berichten: 7535
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:39

Wat een liefies Ketly!

Citaat:
Wat een leukerd. Je snap toch niet dat zo’n kat in het asiel komt. Gelukkig heeft ze nu een fijn plekje gevonden.


Nee, ik snap echt niet dat iemand haar weg kan doen! Ze is bij haar vorige baasjes in huis gaan plassen toen hun baby geboren werd... Volgens mij was dat bij iemand anders in dit topic ook het geval?

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 15:36

Ketly schreef:
Spannend Samantha! Ben je er helemaal klaar voor?

Wij zijn gisteren bij onze kittens wezen kijken <3 Ik kreeg deze al eerder toegestuurd met ons beide kittens:

[ [url=m/zlGzqH.png]Afbeelding[/url] ]

Ze zijn zo onwijs leuk! Ik kan niet wachten tot ze hierheen komen :D

Het poesje was al weer naar moeder, dit is het katertje <3


[ [url=m/KQAwqL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/u0oQQa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een schatjes <3. Snap dat je niet meer kan wachten. Duurt zo lang als je op je kittens zit te wachten.


Tiggs schreef:
Wat een liefies Ketly!

Citaat:
Wat een leukerd. Je snap toch niet dat zo’n kat in het asiel komt. Gelukkig heeft ze nu een fijn plekje gevonden.


Nee, ik snap echt niet dat iemand haar weg kan doen! Ze is bij haar vorige baasjes in huis gaan plassen toen hun baby geboren werd... Volgens mij was dat bij iemand anders in dit topic ook het geval?

Ahh arme poes. Deed dat waarschijnlijk uit stress en Ipv dat er wat voor dr aan gedaan werd werd ze gedumpt. Gelukkig heeft ze nu een fijn plekje gevonden.

caro29
Berichten: 8049
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:02

Wat een knapperds komen er voorbij! Mijn dame ligt ook vaak in de meest onhandige houdingen.

Gisteren is mijn dame teruggekomen van de kater. Ik ben benieuwd.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 19:27

Ja we kunnen echt niet wachten <3

Momenteel ben ik allemaal spulletjes aan het uitzoeken. Lekker vroeg maar de voorpret is zo leuk.. :+