Vorig jaar in de lente bedacht ik dat het leuk zou zijn om 2 konijnen bij huis te hebben. Omdat ik het zelf leuk vind om dieren te hebben en daarnaast vind ik het goed voor de kinderen om met dieren op te groeien en ze te leren verzorgen. Nu, bijna een jaar verder, is het een beetje een uit de hand gelopen hobby met teveel plannen geworden.
Ik hoop dat er Bokkers zijn die het leuk vinden om dit project te volgen en mee te willen denken.
Allereerst de 2 konijnen waar het, tot nu toe, om gaat.
Saartje en Noortje, 2 zusjes uit hetzelfde nest.

Ik zeg bewust 'tot nu toe'. Aangezien ik op dit moment een reservering heb staan voor een franse hangoor in het asiel, dus hopelijk komt die er binnenkort ook bij.
Daarnaast is het de bedoeling om naast konijnen, ook een groep cavia's te houden. Maar dan moet eerst het nieuwe hok klaar zijn voor ik daar aan begin.
Ruim 2 jaar geleden kochten wij een nieuw huis. Met een grote voortuin en een grote achtertuin aan een rustige doodlopende weg. De voortuin stond vol met beplanting en de achtertuin moest nog veel meer aan gebeuren. Plan was om eerst de voortuin aan te pakken, zodat we een plek hadden om te zitten en te spelen en de achtertuin zou daarna aangepakt worden.
Toen wij het huis kochten

Met dit soort prachtige uitzichten

Na dat de tuin zo goed als leeggehaald was en het terras opnieuw was gelegd en gras ingezaaid.

En dat werd, met behulp van marktplaats, een mini speeltuin

Dit was allemaal voor er konijnen plannen waren en puur ingericht op speelplek voor de kinderen.
Ik zal vanavond een update plaatsen hoe het verder is verlopen vanaf het aankopen van Saartje en Noortje