Show je aquarium III!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:59

*\o/*

haha, echt wel,prachtig!

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:09

Wat mooi al die jonge visjes! Zou zonde zijn als alles op word gegeten.

Bij mij is er ook maar 1 platy opgegroeid. Zie telkens wel jonkies maar zijn ook zo weer weg/op

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:11

Ufurio4e schreef:
Wat mooi al die jonge visjes! Zou zonde zijn als alles op word gegeten.

Bij mij is er ook maar 1 platy opgegroeid. Zie telkens wel jonkies maar zijn ook zo weer weg/op


Dit zijn geen platy's. Deze moeder is wel goed fel hoor de andere vissen blijven goed weg

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:31

Dat zag ik al. Maar bedoel dat het soms moeilijk is om jonkies groot te krijgen

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:41

Ufurio4e schreef:
Dat zag ik al. Maar bedoel dat het soms moeilijk is om jonkies groot te krijgen


Haha ik zag het zelf niet vandaar mijn opmerking. Gisteren zag ik ze voor het eerst en plaatste ik op Facebook dat ik weer platy jongen had maar dat mijn dwerg chiclide vrouw al flink aan het eten was... Gelukkig fout gedacht dus haha maar had dit nooit verwacht en nu natuurlijk alles groot willen kijken <3

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:50

Super gaaf!

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 00:31

Leuk die jonkies! *\o/*

fjordjes

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:47

Yeah ik heb baby garnalen! Bijna kerstkindjes haha! Was mijn vraag, ik doe elke zondag water verversen en dan met de stofzuiger over de bodem, gaat dat wel met babygarnalen? Ben bang dat ik ze opzuig en ze zijn zo klein dat je ze nauwelijks ziet

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:59

fjordjes schreef:
Yeah ik heb baby garnalen! Bijna kerstkindjes haha! Was mijn vraag, ik doe elke zondag water verversen en dan met de stofzuiger over de bodem, gaat dat wel met babygarnalen? Ben bang dat ik ze opzuig en ze zijn zo klein dat je ze nauwelijks ziet


Ik durf dat nu ook niet te doen hoor! Zou dat even laten schieten

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:35

fjordjes schreef:
Yeah ik heb baby garnalen! Bijna kerstkindjes haha! Was mijn vraag, ik doe elke zondag water verversen en dan met de stofzuiger over de bodem, gaat dat wel met babygarnalen? Ben bang dat ik ze opzuig en ze zijn zo klein dat je ze nauwelijks ziet


Ik stofzuig de bodem ook met babygarnalen, maar mijn kolonie is nu dermate groot dat ik praktisch altijd wel een groepje babies heb :’) Dan zou ik nooit de bodem af kunnen hevelen.

En de dag is gekomen die ik dacht die er niet zou komen! Zojuist een aquarium van mijn vriend voor Kerst gekregen! *\o/*

Weliswaar een kleine van 13 liter, dus leuk voor een scape en plantjes, hoogstens wat garnalen van mijn grotere aquas. Maar wel eentje die ik op het oog had van Sado Sideways, dus optic white en een mooi dekglas erbij.
Zo zo lief en heb al zin om er een mini-scape van te maken :D :o

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:49

ja is ook leuk toch!
en juist een uitdaging.
ben benieuwd wat je er van maakt.

fjordjes

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:32

Melyoramel schreef:
fjordjes schreef:
Yeah ik heb baby garnalen! Bijna kerstkindjes haha! Was mijn vraag, ik doe elke zondag water verversen en dan met de stofzuiger over de bodem, gaat dat wel met babygarnalen? Ben bang dat ik ze opzuig en ze zijn zo klein dat je ze nauwelijks ziet


Ik stofzuig de bodem ook met babygarnalen, maar mijn kolonie is nu dermate groot dat ik praktisch altijd wel een groepje babies heb :’) Dan zou ik nooit de bodem af kunnen hevelen.

En de dag is gekomen die ik dacht die er niet zou komen! Zojuist een aquarium van mijn vriend voor Kerst gekregen! *\o/*

Weliswaar een kleine van 13 liter, dus leuk voor een scape en plantjes, hoogstens wat garnalen van mijn grotere aquas. Maar wel eentje die ik op het oog had van Sado Sideways, dus optic white en een mooi dekglas erbij.
Zo zo lief en heb al zin om er een mini-scape van te maken :D :o


Oeh leuk, ben heel benieuwd!

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:25

Ik schuif aan als dat oke is :)

Ik heb toevallig het aquarium van mijn zus gekregen.. helaas zijn de vissen dood maar ik wil wel graag nieuwe! Iemand ideeën voor een 70L aquarium? “Vroeger” had ik van die guppy’s maar ik denk dat ik die liever oversla aangezien die veel te snel voortplanten :+

En heeft iemand toevallig nog goede webshops of winkels voor decoratie/planten? Vind aquascaping erg interessant!

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:52


rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:16

70L is inderdaad niet heeel groot maar voor nu prima :) Als dit goed gaat wil ik wel nog een groter aquarium om ranchu vissen in te houden want potverdorie wat vind ik die leuk haha

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:28

oh ja,ieder zijn voorkeur he :D

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:31

Daar staat ie dan!

Afbeelding

Ondanks dat het maar 13 liter is, oogt ie wel groter dan mijn 20 liter, maar dat is een cube, deze lijkt zoveel meer omdat het best breed en hoog is, maar helemaal niet zo diep.

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:24

wat leuk! en zo op foto lijkt het inderdaad helemaal niet klein

fjordjes

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 21:58

Wat een leuk aquarium! Ziet er al mooi uit.


Welke planten vinden jullie fijn voor in het aquarium? Ik ben aan het rondkijken welke planten ik wil in het aquarium, liefst planten die makkelijk groeien maar verder weinig eisen stellen. Ze komen in grind te staan. Keertje snoeien is prima, geen woekerende planten zoals javamos en ook geen planten die je moet vastplakken op hout.

Verder heeft m'n man een rand van de deco wand dicht gekit want daar konden vissen/garnalen tussen komen, we hebben de lamp ingesteld met verschillende dag programma's, bewolkt, zonnig, zonsopgang etc. Wel erg mooi dat dat zo kan. De grove roosters hebben we garnaal proof gemaakt, m'n man heeft er horrengaas voor gemaakt. Verder zat er water in het ledprofiel dus die uit elkaar gehaald, laten drogen en weer dicht gekit.
Nu alles laten uitharden, dan ga ik het aquarium nog wat schoonmaken, ding stinkt naar de rook (gekocht bij mensen die roken helaas). Dan na het weekend kerstspul opruimen en dan aquarium op z'n plek!

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:09

cryptocoryne soorten :j
mos is wel fijn voor garnalen, dus dat ook wel doen toch.
en verder vind ik braziliaanse klimop erg leuk.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 13:00

Hmmz we hebben een bonsai met Java mos en die deed het heel goed en ineens valt ie uit en nu is ie kaal!
Denk door de herfst :+
Gekheid natuurlijk maar hoe kan dat ineens?
Naar mijn weten niets geks gebeurd en de mos die eraf valt is gewoon veel dunner en met bruine takjes.
Miss doen de garnalen het wel zelf hoor maar eerst moest ik hem continu kortwieken omdat het zo snel groeide en nu gewoon helemaal kaal :')

fjordjes

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:39

M'n aquarium staat te draaien! Morgen ff plantjes halen, filtersponzen, misschien nog wat grind en spul voor bacteriën erin te doen.

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:29

Hier gaat het ook nog steeds goed!

Alleen de stekker van mijn grote Aquarium (lamp) is overleden!
Dus, in de grote bak zitten ze in het donker :')

Gelukkig wél genoeg licht van buiten af.

Ik waag mezelf er niet aan. Dit laat ik m'n man mooi oplossen

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:31

Nou hier mn nieuwe bakje een draad alg explosie :(
Vermoed dat het aan het licht van de bak licht.
Dus nu nog maar naar 5 uurtjes gezet en zodra hij aan springt gelijk de helft in volume zetten en elke dag vloeibaar co2 erbij en dan hopen dat ik t onder controle krijg >;)

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:04

fjordjes schreef:
M'n aquarium staat te draaien! Morgen ff plantjes halen, filtersponzen, misschien nog wat grind en spul voor bacteriën erin te doen.




foto!!! :D