5 januari (gerekend op 145 dagen) is het gros van de schapen uitgerekend. Aangezien een schaap ook al uitzonderlijk eens vanaf 140 dagen bevalt beginnen ik deze nacht al met extra op te staan. De avond van oud op nieuw beginnen wij met om de 2 uur op te staan. De controles zijn dan om 22.00/00.00/02.00/04.00/06.00. Daarnaast hebben wij ze ook op camera.Wij hebben 6 schapen en 1 geit uitgerekend voor deze periode. Dan nog 2 schapen eind januari en nog eentje midden februari. Alvast even een kort voorstelrondje:
Papa to be (7 schapen drachtig van hem) Major Tom, Suffolk ramlam

Onze 2 lievelingen: Lucy de geit en Dolores de zwartbles

De rest van de prachtige dames! (Waarvan een deel het al flink zwaar krijgt)

Vriend moest nog snel een lamp vervangen en uiteraard is een ladder iets zeer engs!

Wie kijkt mee?
Dan hebben wij nog 5 andere, waaronder 1 zwartbles, 1 kruising zwartbles en 3 die swifters zouden moeten zijn maar waar ik wel twijfel over de raszuiverheid. Wij houden elk jaar 1 ramlam voor onszelf voor consumptie
Een deel ooilammen blijven ook meestal wel. Dit jaar moeten er bv 4 ooien vervangen worden door leeftijd of andere gebreken. Al de rest is voor de verkoop. Voor de ooien zoeken wij eigenlijk altijd een goede thuis bij iemand die gewoon graag wat schapen ziet lopen of wij houden ze zelf als wij dat niet vinden. Dit jaar zijn ze ook ingezet voor begrazing in natuurgebied
Is dat typisch voor het ras of hadden we geluk? Ik vind ze in ieder geval zo leuk met die donkere kop en poten.
? Hoe moet ik me dat voorstellen? 

Ze is super alert op de honden en totaal niet in haar knuffelige doen.