Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 16:41

Ik had al zo n vermoeden dat je psg1 bedoelde. Bobbie had nog wel kunnen leven flinke tijd. Stom ongelukje is me nog steeds een raadsel wat er gebeurd is. Zo sneu

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:01

Ja, jammer is zoiets he, je vraagt je af hoe dat kon gebeuren, blijkbaar zijn die naar verhouding grote lijven toch behoorlijk kwetsbaar. Wat mij opvalt met flappentakken is, dat ze best voorzichtig zijn met klimmen, ze lijken bang om te vallen, en houden zich stevig vast aan hun klimtakken. Dit in tegenstelling tot de indische takken, die laten zich juist eerder vallen als ze bang zijn voor iets. En die kunnen een valpartij veel beter aan, doordat ze veel minder wegen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 12:22

Bobbie was natuurlijk helemaal mega. Maar inderdaad zo voorzichtig en behoedzaam. En de duikeling kan maximaal 60 cm zijn geweest. Ik vrees eerder dat ze met een struikeling met haar nekplaat is blijven vastzitten. %) en een gebroken nek heeft opgelopen.

Het vreselijke was dat ze nog wel leefde maar een dwarsleasie had. En echt zo bizar een verlamd achterlijf voelt heel vreemd slap en week aan. :oo Dan merk je pas dat ze normaal een bonk spieren zijn. En dan heb je dus een beestje dat niet meer levenswaardig is. Rotbeslissing maar geen keuze. Y;(

De mannetjes zijn veel lichter maar ook onhandiger. Stompie mist natuurlijk ook een voorpoot dus die duikelt wel regelmatig.

De sprieten zijn ook denk ik meer als de psg1. Die laten zich rustig vallen van grotere hoogte. Pas een van de babys die zat even veilig op het netverblijf en springt er gewoon vanaf echt lopen lopen lopen spring. En beland op tafel schud even en loopt daarna rustig verder. Zij kunnen zich ook heel goed dood houden :+

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:02

karuna schreef:
Bobbie was natuurlijk helemaal mega. Maar inderdaad zo voorzichtig en behoedzaam. En de duikeling kan maximaal 60 cm zijn geweest. Ik vrees eerder dat ze met een struikeling met haar nekplaat is blijven vastzitten. %) en een gebroken nek heeft opgelopen.

Het vreselijke was dat ze nog wel leefde maar een dwarsleasie had. En echt zo bizar een verlamd achterlijf voelt heel vreemd slap en week aan. :oo Dan merk je pas dat ze normaal een bonk spieren zijn. En dan heb je dus een beestje dat niet meer levenswaardig is. Rotbeslissing maar geen keuze. Y;(

De mannetjes zijn veel lichter maar ook onhandiger. Stompie mist natuurlijk ook een voorpoot dus die duikelt wel regelmatig.

De sprieten zijn ook denk ik meer als de psg1. Die laten zich rustig vallen van grotere hoogte. Pas een van de babys die zat even veilig op het netverblijf en springt er gewoon vanaf echt lopen lopen lopen spring. En beland op tafel schud even en loopt daarna rustig verder. Zij kunnen zich ook heel goed dood houden :+


De sprieten lijken inderdaad meer op de Psg1, wat gedrag betreft, die kunnen ook doodliggen, met de pootjes strak tegen zich aan, doen die sprieten dat ook? Dan lijken het net stokjes of eh, twijgjes die op de grond liggen, of ze houden zich nog met 2 pootjes vast aan een tak, waar ze strak tegenaan liggen, en dan vallen ze nauwelijks op. Verstoppertje spelen kunnen ze daardoor ook erg goed. :')

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:27

Stille meelezer al een tijdje:

Ik blijf de takken en de flappen echt fascinerend vinden en ik vind het dan ook leuk dat er nog updates geplaatst worden. Ook al zijn die niet altijd met even positief nieuws.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 23:46

Het is ook voor mezelf leuk om terug te lezen.

Ik kijk ook echt elke dag met veel plezier waar ze nu weer zijn heen geschuifeld. Het schoonmaken en verversen is ook een goed moment eens fotos te maken en ze goed te bestuderen,

Gister was grappig. Ik had twee grote verse braam gehaald om ze wat extra vulling te geven. De eerste stond er net in. Komt een van de halfwasjes hard aanrennen vanaf een braam die ee vier dagen inzat en nog gewoon fris en ik moest uitkijken met de tweede tak dat ik deze niet zou pletten. Deze was kennelijk zo lekker dat het meteen aanvallen was kwa eten.

Je zou zeggen braam is braam maar de ene locatie vinden ze lekkerder dan de andere. :') deze is kennelijk heel smakelijk

De sprietjes hebben juist de pootjes naar voren naast de voelspriete houding, en zijn kwa kleur gelijk aan nerfblad. :') Na het schoonmaken laat ik de dode verwijderde eettakken voor de zekerheid liggen en check ze een paar keer.
En pas bij de derde check en ik ze wilde weggooien zat er een baby op de tafel. Drie keer gecheckt met twee mensen en dan mis je er toch nog een :+

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 11:59

Afbeelding
:') Het is weer eens zo ver...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 12:10

_O- Avontuurlijke tak. Is dit de enige ontsnapper? Of mis je er meer?

Hier zitten de baby sprietjes in hun netverblijfje in hun exo terra verblijf. Ik vind ze net te dun om ze al daarin te laten. Even wachten tot alle eitjes zijn uitgekomen. Dan een vervelling wachten en dan kunnen ze over. De grootste babys zijn al best flink en twee vervellingen verder. Al dunne haricot verts en de langste is met gestrekte pootjes al zeker 4/5 cm :D


En nu ik weet man en vrouw zie ik al verschil. De een iets dunner met een haakjes achterkant en de andere iets korter en breder met een rond kontje.

Voor nu is de stand een stuk of 18/20 babys maar er komen nog wat eitjes uit steeds. Daarna na een paar vervellingen kunnen er weer een aantal verhuizen. :j Maximaal 10 volwassenen is een mooi aantal voor hier.

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 12:28

Het is, voorzover ik weet de enige, hoogstwaarschijnlijk aan de wandel gegaan toen ik de oude voedseltakken omwisselde voor verse. Daar zijn ze goed in... meestal zijn het de jonkies die over het hoofd gezien worden, dit keer was er blijkbaar een volwassen tak snel nog even de bak uitgeklommen. :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 12:29

Miep miep vroem :))

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:35

karuna schreef:
Miep miep vroem :))


Echt wel. :j :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 15:27

Het was toch vandaag al verhuisdag. De grootste sprietenbabys hadden behoefte aan meer klimruimte. Alles maar verhuisd. Was even een lastige operatie met twee mensen. Een aantal is erg rap. Sommigen al best groot, een paar kwetsbare vers uit het ei beestjes. Maar toch alles overgehuisd. De grootsten hangen al ondersteboven aan het plafond. Een van hen was ook al aan de verkeerde kant aan het rondstappen.

Alleen de tel kwijt. We zijn gestopt met tellen bij 20 :+

En ik herken er twee van de eerst uitgekomen probleem babys. Een had twee vervormde niet echt lekker werkende achterpootjes omdat hij wat lastig uit het ei kwam. :(:) Die is nu zeker twee keer verveld en heeft nu twee soort van werkende halve achterpootjes. *\o/*

Een een die met een krom nekje geboren is. :(:) die is ook zeker twee keer succesvol verveld.nog steeds een krom nekje maar kennelijk gaat dat goed.

Helaas ook een paar die niet lekker uit het ei zijn gekomenof te zwak daarna en overleden nog in het eibakje. Ik ben bang dat dat gewoon niet te voorkomen is. Zij krijgen een begrafenis bij hun papas en mamas

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 11:50

De sperciebonen groeien goed, er zijn ook nog vers geboren. <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Mijn flappentak eitjes liggen rustig te wachten, geen geborenen nog daar.
Twee kereltjes zijn inmiddels ook volwassen en Stompie is heel fel naar "zijn" vrouwen nu :P hij ervaart concurentie, en met zijn ene voorpootje is hij nog best snel. Maar wel langzaam strammer aan het worden. Hij is toch ook alweer 9 maanden -O- .

Met schoonmaken van de week had ik een probleem. Mijn rechterarm kan ik niet lekker gebruiken nu, dus ik had hulp. En die was ook hard nodig. Mijn eerst zo bange vrouwtje dat ik heb moeten redden ooit omdat ze vast zat aan een braamstekel is echt zo tam geworden. Ze zit het liefst op me en bij voorkeur op mijn hoofd of gezicht. Maar ze besloot dit keer mijn neus als klimobject te gebruiken, en stak steeds een van haar pootjes in mijn neusgat. Dat is toch wat minder fijn, en kriebelt enorm :') en ze zat links dus ik kon haar ook niet even weghalen. Ik moest echt gered worden. :+

Deze foto kwam ik tegen. Echt zo mooi. Deze imiteert mos


Afbeelding

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:14

Haha, een pootje in je neusgat, zo had ik eens dat een tamme rat zijn snuit in mijn neusgat stak, om te kijken of daar nog iets bijzonders was. Voelde bijzonder harig aan, omdat ratjes nou eenmaal flink wat tastharen hebben. Blijkbaar zijn neuzen best aantrekkelijk voor allerlei dieren. :')

Die foto van die "mos"tak, bijzonder mooi he, dat diertje. Je zou hem bijna niet herkennen tussen het echte mos. :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 20:26

Ieh dat kriebelt helemaal. Hihi

Wat ik zo knap vind aan die mostak. Zelfs de voelsprieten zijn gekronkeld. En de dauwdruppels en mosjes zijn geïmiteerd

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:15

karuna schreef:
Ieh dat kriebelt helemaal. Hihi

Wat ik zo knap vind aan die mostak. Zelfs de voelsprieten zijn gekronkeld. En de dauwdruppels en mosjes zijn geïmiteerd


Ja, geweldig he, en dat oogje!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 15:53

<3 de eerste baby van Bobbie en Forrest of Rocco is vandaag geboren. Ik zag deze zojuist zitten. :oo


Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 19:37

:oo Baby nummer twee, ik zag wat raars hangen en er bungelde een ei. Twee achterpootjes vast. Maar even geholpen. Ze zitten nu allebei op hetzelfde blad. Jemig. Dadelijk is het een ware babyboom en alle eitjes die tegelijk uitkomen hihi. Nou ja voorlopig hebben ze in ieder geval elkaar.

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:41

Gezellige boel wordt het dan weer :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 22:18

Voor dezen zover zijn dat ze in het grote verblijf kunnen moeten ze nog wat hordes nemen. De eerste fase tot grofweg na de eerste vervelling is altijd spannend. Ze moeten namelijk gaan eten.

Sommige babys blijven rondlopen, wat ze in de natuur normaal doen tot ze veilig weg zijn gekomen van hun uitkom plek in een mierennest om te voorkomen dat ze zelf een snackje worden. Enkelen komen soms niet tot rust en vergeten te eten en overlijden dan eigenlijk aan uitputting en uitdroging. :(:)

En het kan best zijn dat er al wat volwassenen zijn overleden ;( tegen de tijd dat zij groot genoeg zijn om de verhuizing te maken. Dat is toch het grootste nadeel van wandelende takken. ze worden niet heel oud. En waar de sprieten nog redelijk anoniem zijn met meest een redelijk gelijk karakter (al zijn er mannen die opvallen en ook echt contact zoeken) zijn de flappen echt allemaal hun eigen persoonlijkheid met veel meer interactie met de mens valt me op.

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 23:11

Wauw, je hebt al een babyboom inmiddels! Bij grote wandelende takken merk je inderdaad vaak meer dan bij kleine soorten, dat ze een eigen persoonlijkheid hebben. Al heb ik ooit eens een indische wandelende tak bij iemand uit de tuin gekregen, dat diertje was behoorlijk snel, en blijkbaar niet gewend aan mensen. Was als een wild insect opgegroeid en gedroeg zich zo. :D

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:06

Ik zag vandaag op Marktplaats gratis flappentakken staan, misschien iets voor iemand hier?

marrie1999
Berichten: 160
Geregistreerd: 08-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 17:14

Iemand hier nog geïnteresseerd in jonge flappen? Ondertussen heb ik al zoveel jongen dat ze echt opzoek moeten naar een nieuw huisje

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:50

@marrie, misschien kun je bij een facebookgroep terecht? Let wel op, officieel mag je geen dieren te koop aanbieden, maar je kunt wel melden dat je jonge flappentakken hebt, en per PM dan overleggen met geïnteresseerden.

Dennenboom

Berichten: 702
Geregistreerd: 05-12-20

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:45

Hoi iedereen.

Ik overweeg om wandelende takken of wandelende blaadjes aan te schaffen. In mijn jeugd heb ik wandelende takken gehad. Lijkt me leuk om weer zoiets te hebben maar moet even in komen hoe het ook alweer met de verzorging en alles daar om heen zat.

Wat raden jullie aan wandelende tak of blaadje?