Teckel liefhebbers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:28

Ohhh wat een leuk topic ! Mijn moeder heeft een 7 jarige gevlekte teckel teefje genaamd Snoopy

Afbeelding

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 07:00

pillow schreef:
Wat houdt dat kaninchen precies in?

Da’s de kleinste maat, oplopend heb je dan verder de dwerg teckel en de standaard.

Van wikipedia:

Standaard teckel: borstomvang boven de 35 cm, gewicht tot maximaal 12 kilo.
Dwergteckel: borstomvang van 30 t/m 35 cm, gewicht variërend tussen 8 en 10 kilo.
Kaninchen teckel: borstomvang tot 30 cm, gewicht variërend tussen 3 en 6 kilo.

Kaninchen zie je niet veel, meestal zijn het dwergjes of standaard.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 09:19

Ik wil ook een trapje of loopplank bij de bank.... Maar mag niet van manlief. Nu krijgt ze een kontje om de bank op te komen. En zetten we haar eraf. Of ze glijdt via m'n benen naar beneden.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 11:22

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier in huis een teckel die niet weet wat ze wil....

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:26

Wat een schatje! Springt ze niet zelf op de bank? Die van ons doet lekker waar ie zin in heeft dus hoop hem te kunnen leren dat ie dan trapje/loopplank moet lopen.

Ties loopt helaas mank sinds zondag. Hij heeft de hele dag bij de paarden geravot. Lekker graven op zoek naar wild etc. Maar dat bleek helaas te veel. Nu heeft ie zijn schouder overbelast en loopt ie mega mank. Daar is hij een paar maand terug aan geopereerd ivm los bot fragment. Heb de dierenarts gebeld en hoop dat ik pijnstillers op kan halen, vind het zo sneu..

Afbeelding

Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 11:35

Hier thuis springt die niet op de bank, bij mn schoonouders en mijn ouders is de bank iets lager en daar doet ze het soms wel.... Helaas springt ze ook met de schapendoezen in een ongewaakt ogenblik met een aanloopje de kofferbak van de rav-4 in van mn schoonouders.
Wij proberen het te voorkomen, maar soms lukt het niet.

Aaahh arme hond van Jets :(:)

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:37

Oeh leuk! Teckels!

Ik heb zelf geen teckel nu (fulltime baan en alleen), maar zowel mn ouders als broer hebben een standaard reu van nu ruim 7mnd oud (broertjes).

Teun is een ontzettend leuk en lief dier, wel weer wat ondernemender dan onze vorige teckel Otto, maar daardoor denk je ook niet steeds terug aan hem.

Afbeelding
Net opgehaald bij de fokker, 9 weken oud
Afbeelding
Ruim 3 maanden oud
Afbeelding
Ruim 7 maanden oud

Van Gijs krijg ik nu even geen foto geüpload, maar die is totaal anders! Die is black&tan en een heel ander karakter. Maar samen kunnen ze spelen, daar komt geen einde aan!

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:10

Jets schreef:
Onze kruising teckel is geopereerd ivm een los botfragment in zijn schouder en mag eigenlijk ook niet springen etc. Wat voor trapje hebben jullie voor de bank? :)

Ik heb deze:
https://www.brekz.nl/loopplank-hond/trixie-loopplank-petwalk-klein-voor-honden.html

Yenni schreef:
Ik heb een enorme voorliefde voor tekkels samen met mijn vriend. Maar we zijn best bang voor de gezondheids klachten. Hoe zit dat bij jullie tekkels? Heb je bij een tekkel met stamboom minder kans op een hernia?

In Nederland is bij stamboomteckels alleen een oogtest verplicht. Er zijn meerdere landen waarbij er rond de 2 jaar een röntgenfoto moet worden gemaakt van de rug om te kijken hoeveel tussenwervelschijven er gecalcificeerd zijn. Bij 0-2 mag er met de teckel gefokt worden, bij meer niet of wordt het afgeraden. Uit onderzoek is gebleken dat deze manier er voor zorgt dat nakomelingen minder kans hebben op een hernia.

StellaMay

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:41

Wat leuk! Een teckel topic!! Na een jarenlange obsessie met teckels (bij mijn oma en opa thuis liep er altijd een teckel) loopt er hier sinds 2 jaar ook eentje rond, een langharige rooie tokkel genaamd Woezel.

Afbeelding
Hier was hij er nét, toen al een heerlijk knuffeltje.

Afbeelding
Mét schaap, die heeft hij nog steeds.

Afbeelding
Warm in de trui, buiten was het koud hoor!

Afbeelding
En meneertje nu.

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:08

Snoopy ligt er lekker warm bij zo <3

Afbeelding

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:16

Heerlijk!

Hier zo.. <3

Afbeelding

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:29

Oh wat leuk. Is dat nou zo'n grote kat of een kleine hond.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:43

Mijn hond is mini, net aan 3 kg :')

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 20:45

Afbeelding

Hier ook een vreselijk lui ding in huis :D

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:03

Hier ook heerlijk warm en zoals een echte teckel, op de rug. Meer teckels die overdags in de regen lopen prima vinden, maar in de avond oh wee _O-
Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 21:20

Hier boeit regen d'r niet echt!

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:21

x_Jeanine_x schreef:
Hier boeit regen d'r niet echt!



Hier alleen savonds hahaha

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 21:27

Ze heeft vannacht alleen voor de deur geplast... Manlief was niet snel genoeg bed uit en de achterdeur open.... En ik heb Dr gisteren misschien niet laten plassen toen ik de uit liet.... Maar dat weet ik niet :o

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:34

Freekieee schreef:
Hier ook heerlijk warm en zoals een echte teckel, op de rug. Meer teckels die overdags in de regen lopen prima vinden, maar in de avond oh wee _O-
[ [url=m/aHQr0I.jpg]Afbeelding[/url] ]

In de regen lopen is een no go. Dan is het alleen even snel de tuin in om te poepen en plassen. In het donker uitgelaten worden hoeft van Keet ook niet zo.

mirim

Berichten: 4411
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:36

Hier ook een groot teckelliefhebber!
Aangestoken door een bokker die een nestje had.
We hadden altijd grote honden gehad, maar omdat we op dat moment een oude hond hadden die we het niet meer aan wilden doen om te moeten opboksen tegen een grote zware pup, kozen we voor een klein hondje met een GROOT karakter.
En zo hebben we meneer Guus bij deze bokker vandaan .
De oude hond was erg ziek en toen we door hadden dat meneer Guus binnenkort alleen zou overblijven hebben we een teckel voor hem erbij genomen . En zo kwam Bobbi in ons levenAfbeelding
Afbeelding
Een tante van Bobbi had het niet zo goed getroffen.
Zij ( Sophie) moest op 11 jarige leeftijd een ander huisje zoeken, omdat haar baasjes liever gingen fietsen wanneer ze konden en geen hond mee wilden nemen.
Via de fokster van Sophie en Bobbi is zij bij ons terecht gekomen.
Mijn ouders hebben haar overgenomen .
Mijn ouders wonen samen met ons op een boerderij en zodoende woont Sophie ook een beetje bij ons
Afbeelding
Juice van bokker Freekieee komt ook nog bijna dagelijks langs
Dus het is hier een gezellige teckelbende :D

Anne_91

Berichten: 162
Geregistreerd: 30-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:54

Afbeelding

Hier ook in de chill. Meestal ligt ze onder het dekentje, maar ze is nu te alert door het vuurwerk.

Regen is hier alleen een drama als het ook waait. Dan kan ik er echt optillen want dan vertikt ze het om verder te lopen :')

Aah ook al zo’n onschuldig koppie mirim, zo lief

De kat lijkt inderdaad heel groot malaQ haha

Eleeke

Berichten: 2045
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:03

Met twee honden( gecastreerde reutjes). 1 van drie en 1 van 15 ( de hond ervoor is 19 geworden) willen we voor de jongste er een ‘speel’ kameraadje bij.
En het liefst een teckel. Tot nu toe zijn al onze honden tweedehandsjes ( asiel dieren).

Iemand hier een idee hoe je aan een teckel pup ( of herplaatser tot 3 jaar) kan komen ( zonder de brood fok te stimuleren). Op de vereniging site vond ik geen fokkers. En er zijn broodfokkers die zich voordoen als echte fokkers.
Ik hecht geen waarde aan stamboom een oops nest is ook prima, maar geen broodfok.

mirim

Berichten: 4411
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:11

Eleeke schreef:
Met twee honden( gecastreerde reutjes). 1 van drie en 1 van 15 ( de hond ervoor is 19 geworden) willen we voor de jongste er een ‘speel’ kameraadje bij.
En het liefst een teckel. Tot nu toe zijn al onze honden tweedehandsjes ( asiel dieren).

Iemand hier een idee hoe je aan een teckel pup ( of herplaatser tot 3 jaar) kan komen ( zonder de brood fok te stimuleren). Op de vereniging site vond ik geen fokkers. En er zijn broodfokkers die zich voordoen als echte fokkers.
Ik hecht geen waarde aan stamboom een oops nest is ook prima, maar geen broodfok.

De fokster van Sophie en Bobbi heeft een pup ( wegens afzegging nog beschikbaar ) en een iets oudere hond .
Ik zal je een pb sturen

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:36

Regen was bij onze vorige teckel ook een 'ik ben oost-indisch-doof' moment, dan draaide hij zich om in zn mand en dacht "ga jij maar lekker naar buiten in de regen, ik hou het wel op tot morgenochtend". Het liefst dan een plasje op de hoek of in de tuin.
Maar zodra we in de regen richting strand gingen had hij er opeens geen last van.... Prins op de erwt?!

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:10

Mag ik mee doen? Ik heb een kruising Teckel. Met we gokken iets van Jack Russel. Ze komt van Cyprus, haar zus lotje woont bij mijn moeder en met 2 andere eigenaren van zusjes hebben we ook nog contact. Ze is nu 2 jaar en is met een week of 20 ingevlogen. We gingen eigenlijk alleen voor Lotje, een hondje voor mijn moeder maar paar dagen voor de vlucht haakten de potentiële eigenaar van Fiet af. We besloten dat ze eerst bij ons mocht komen maar toen ik haar in m'n handen kreeg was ik verkocht.

Ze is een Dramaqueen, maar ondanks dat ze dingen soms eng vond gaat ze wel er op af. Dat vind ik dapper en spreken van karakter. Ze kan goed met mijn andere honden ( een oudere Chi en een Sheltie die mijn assistentiebond is).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Aankomst op Schiphol
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding