Teckel liefhebbers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 14:33

Dank je wel @zonnetje81, die van jou is ook echt een dropje!
Is het een kanninchen, dwerg of standaard? En hoe heet hij of zij? En hoe oud? Echt nog een kleintje!

Ons laatste reutje is ook verkocht. Heel bijzonder verhaal. Maar heb er alle vertrouwen in! Ook blijft Mario 2 weken langer omdat hij voor zaken naar het buitenland moet en de vrouw gaat mee. Anders was hij een paar dagen op het nieuwe adres en kwam die daarna weer logeren, dus blijft hij even iets langer.
En mn schoonouders hebben een nest schapendoes pups, die 2,5 week jonger zijn, dus helemaal prima :D

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:50

x_Jeanine_x schreef:
Dank je wel @zonnetje81, die van jou is ook echt een dropje!
Is het een kanninchen, dwerg of standaard? En hoe heet hij of zij? En hoe oud? Echt nog een kleintje!



Ze komt uit dwerg ouders. Ik heb haar vanaf 2 dagen oud in huis.

Mama wist zich geen raadt met dr pups. Ik had een jack mama dus dacht misschien wil zij wel adopteren. Maar dat was niet zo makkelijk als gedacht. Dus ik heb haar met een fles groot gebracht.

Ze is nu 7 weken en ik heb nog geen naam dus heet ze: Teckel.

Ik weet niet hoe groot normaal is? Ze woog woensdag 1,6 kilo.

Verder is ze rete slim. Kattenbak zindelijk en steelt iedereen z’n harten in mijn omgeving.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 29-07-22 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 15:18

Aahhh wel zwaar denk ik hoor. Ondanks 1 pup met fles.

Wij hadden nu met de schapendoes liever ook iets dichter op Yoshi gehad. Vanwege 12 pups en 10 tepels, maar het is niet anders, dus hebben ze een ander handigheidje.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:33

x_Jeanine_x schreef:
Aahhh wel zwaar denk ik hoor. Ondanks 1 pup met fles.

Wij hadden nu met de schapendoes liever ook iets dichter op Yoshi gehad. Vanwege 12 pups en 10 tepels, maar het is niet anders, dus hebben ze een ander handigheidje.


Het viel enerzijds mee. Ze dronk veel per keer en wilde niet elke paar uur drinken dus ze kreeg 4-5x pd de fles. Alleen was je er elke keer een kwartier zeker wel zoet mee. Want is niet van oh even flesje geven en dat ze meteen drinken. Een week lang zoog ze niet, alleen maar slikken. En erna moest ik een hoop klooien voor ze dronk. Nu likt ze het gelukkig zelf op.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:48

Oh die dapple pup, smelt!!!!!

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 09:03

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even wat random plaatjes van ons nest <3

Wie heeft er een tuig voor zijn of haar teckel?
Ik gebruik hem alleen op de fiets en merk dat de DC niet mooi zit, wissel gelijk in de mand naar halsband en laat d'r los of aan de lijn, maar wil liever iets wat kan blijven zitten. En anders blijft het halsband.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:59

Hallo hallo! Mag ik mij hier wel melden?

Mijn vriend en ik overwegen steeds serieuzer om een hond te nemen. Mijn absolute droom is om een teckel te hebben, en hij kan daar wel in mee gaan :D

We zijn er nog niet over uit of we voor een herplaatser gaan of voor een pup. Beiden hebben zo hun voor- en nadelen. Ik ben al lid van een grote Teckel-herplaatsingsgroep op Facebook, weten jullie of fokkers ook actief bemiddelen in herplaatsers?

Mochten we geen geschikte herplaatser kunnen vinden (moet eventjes alleen kunnen zijn, moet met katten kunnen (harde!!) eis en moet met (kleine) kinderen kunnen (ook harde! eis), dan gaan we op zoek naar een geschikte fokker. Mochten jullie fokkers weten waar we met een gerust hart bij langs kunnen gaan of juist helemaal niet, ik hoor het heel graag!

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:19

Ik weet toevallig dat een goed fokker van kortharen op Texel, een herplaatser heeft. Heel mooie hond. Maar mss heb je die al voorbij zien komen op fb

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 17:56

x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/DLMmAk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9b3eai.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OKL4EK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VZ8dqW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even wat random plaatjes van ons nest <3

Wie heeft er een tuig voor zijn of haar teckel?
Ik gebruik hem alleen op de fiets en merk dat de DC niet mooi zit, wissel gelijk in de mand naar halsband en laat d'r los of aan de lijn, maar wil liever iets wat kan blijven zitten. En anders blijft het halsband.


Ik heb tuigjes, maar zijn wel groter dan normale zeg maar.
Puur omdat de 1 ee hernia heeft op de plek waar de meeste sluiten, dus zocht iets anders.
Deze is lekker stevig en ze kunnen er niet uit wurmen.

Is de webmaster harness van ruffwear.

Ze hebben ze ook korter, die zijn ook wel mooi! Maar voor ons dus niet praktisch ivm hernia


Afbeelding

Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 23:53

Ohja Wendy, dat ziet er ook goed uit.

Heb vandaag mail contact gehad met actieve honden webshop en besloten om een non stop line 5.0 te proberen.
Heb ook nog een trixie besteld

Dus ben heel benieuwd.

VogeltjeM

Berichten: 3752
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 22:18

Hallo, klein schopje O:) ik ben me een beetje aan het verdiepen in de teckel. Maar ik vind eigenlijk maar weinig informatie over de bewegingsbehoefte van dit ras. De ene site zegt dat ze prima een dagje met alleen ommetjes overweg kunnen, de andere site zegt dat het echte werkhonden zijn. Wat is jullie ervaring?

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 05:41

Mijn teckel (dwerg) kan de hele dag bankhangen en zonnen. Op een regenachtige dag wil hij zelfs liever niet buiten :')
Maar als hij zijn tuigje ziet, wordt hij helemaal gek. Maar voor hem is een wandeling van rond de 5km eigenlijk al genoeg/op het randje.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 06:40

Ligt er aan.
Die van mij zijn nu wat ouder. Maar voorheen prima 10km mee.

Maar gewoon dagen bijna niet naar buiten vinden ze eigenlijk het fijnst haha! Lekker beetje door de tuin heen en chillen is hier favoriet

Freekieee

Berichten: 1759
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 07:53

Hier kan het allebei. Een dag alleen even de straat uit, en de rest van de dag snurken.
Maar ook kan ze prima de volgende dag veel lopen. Wat ze dan ook leuk vind.

Afbeelding

AnnickT

Berichten: 1467
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 08:52

Hier ook een bankhanger en een zonaanbidder. Hij ligt liever op schoot dan dat ie gaat wandelen.
Maar dat verschilt heel erg per teckel.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 08:56

Ik heb een slaapkop en zon aanbidder in 1.
Maar zodra ik de halsband pak is ze aan en wil ze altijd mee! Suppen, fietsen, wandelen maakt niks uit, rondje intratuin ook geen probleem.

Soms wandelen we alleen blokje in de wijk, andere keer rondje bos van 3 - 5 km of rondje water van minimaal 5 km, soms wel 10-12 km.

Wij zijn vorige week naar zee geweest :D (Peach loopt natuurlijk nog niet zo ver en gaat dan in de draagzak)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:27

Hoi! Even een schopje :)
We zijn ons aan het oriënteren voor een tweede hond, we hebben nu een black&tan 'jack russel' waar ietsje teckel doorheen zit.
Nou zijn we stiekem een beetje verliefd op de teckel en dan met name de dwerg/kaninchen korthaar.
We hebben grote honden uit ons hoofd gezet omdat ons dat minder leuk lijkt voor onze eigen hond, als maatje.

Nou lees en hoor ik natuurlijk ook over de nadelen van teckels en ik vroeg me af hoe jullie dat ervaren.
Zoals het vele blaffen en niet los kunnen lopen. Is dat echt iets wat er zo in zit dat dat bijna niet te trainen valt? We doen veel qua training, zijn ook wel ervaren. Maar hoe 'hopeloos' is het zeg maar bij een teckel? :+
We houden erg van bos wandelingen en tot nu toe hebben al onze honden los kunnen lopen.

En verder, weet iemand in noord Nederland een goede fokker van de kaninchen korthaar? We willen ons heel graag oriënteren :)

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:46

Mijn teckeltje blaft wel "redelijk" veel. Hij is wel erg waaks, dus als de deurbel gaat blaft hij bijvoorbeeld. Maar hij blaft niet continue de hele dag door ofzo, ook in de nacht horen we ze nooit.
Een vriendin van mij heeft ook een kruising teckel die los loopt op de pensionstal en die blaft wel naar elke voorbijganger :+ (ook weer dat waakse)
Mijn teckel en onze andere hond (labrador) lopen op elke wandeling los (op de stukken waar geen auto's rijden) en hij doet dat ook superflink. Als er een andere wandelaar voorbij komt, roep ik hem gewoon dicht bij me en loopt dan aan de voet gewoon los en eens gepasseerd, loopt hij weer 10 meter voorop.
Hij luistert soms beter dan onze labrador :D
Mijn vriend zei deze week nog dat hij in de toekomst enkel nog teckels wil, want hij vind het zo'n leuke en gemakkelijke hondjes. Het enige nadeel vind ik dat de teckel de hele tijd mijn plaats op de bank opeist :') Hij ligt eerst gewoon naast mij en zit zo te hele tijd te wroeten dat ik nog 1/3 plaats heb en hij ligt dan voluit uitgestrekt op 2/3de :+

Ons komisch duo op wandeling :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:09

Ene teckel is de ander niet.
Twee teckels gehad.

Tweede blafte nooit, eerste alleen als er post of de krant door de brievenbus kwam of aangebeld werd. Normaal waaks dus.

Loslopen: eerste was foetsie als ze niet aan de lijn zat, maar bleef wel altijd heel dicht bij huis. Probleem was alleen dat ze oostindisch doof was, kwam dus niet als je haar riep, maar ze was zich dus ook van geen kwaad bewust. We hebben ooit eens uren naar haar lopen zoeken, kwam ze doodleuk uit het struikje naast de voordeur wandelen. :+
Tweede hield helemaal niet van wandelen en wilde alleen maar bij je zijn, liep nooit aan de lijn, wandelde naar het dichtstbijzijnde bosje en daarna liep ze meteen terug… of bleef gewoon stilstaan en wachtte tot je haar terug naar huis droeg. Madammetje had ons beter getraind dan wij haar. :D

AnnickT

Berichten: 1467
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:20

Hier een teckel die niet van wandelen houdt (inmiddels 11 jaar oud en nooit echt leuk gevonden) en liever op schoot of tegen je aan ligt. Wel met hem naar de hondenschool geweest en daar was hij prima gehoorzaam. Maar dit zal inderdaad erg per individu verschillen.
Buiten scharrelen of in het zonnetje liggen doet ie dan wel weer graag.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door AnnickT op 25-12-23 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:25

Dat niet willen wandelen herken ik totaal niet, vanaf ze de leiband zien worden ze gek van enthousiasme :D
Hij gaat ook gerust mee tot 8km

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:26

Er is ook wel verschil qua langhaar, korthaar en ruwhaar toch? Wat ik begreep is dat de ruwhaar het meest 'pittig' zijn? En ook meer jachtinstinct hebben?

Zoolgangster

Berichten: 9600
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 13:27

Dallista schreef:
Ene teckel is de ander niet.
Twee teckels gehad.

Tweede blafte nooit, eerste alleen als er post of de krant door de brievenbus kwam of aangebeld werd. Normaal waaks dus.

Loslopen: eerste was foetsie als ze niet aan de lijn zat, maar bleef wel altijd heel dicht bij huis. Probleem was alleen dat ze oostindisch doof was, kwam dus niet als je haar riep, maar ze was zich dus ook van geen kwaad bewust. We hebben ooit eens uren naar haar lopen zoeken, kwam ze doodleuk uit het struikje naast de voordeur wandelen. :+
Tweede hield helemaal niet van wandelen en wilde alleen maar bij je zijn, liep nooit aan de lijn, wandelde naar het dichtstbijzijnde bosje en daarna liep ze meteen terug… of bleef gewoon stilstaan en wachtte tot je haar terug naar huis droeg. Madammetje had ons beter getraind dan wij haar. :D


Inderdaad, er zijn best behoorlijke karakterverschillen te vinden onder de teckels.
Ik ken mensen met een hele bange teckel, die pas brutaal werd toen er een pup bijkwam. Meer zoals we teckels kennen, zeg maar. :')


Spoiler:
Helaas is het, eenmaal volwassen, helemaal uit de hand gelopen, de oudste teckel greep de jongste op een plek die gevoelig was, en dat herhaaldelijk, zodat de relatie onderling totaal uit de hand liep, en reken er maar op dat serieus vechtende teckels geen grapje zijn... Gedragstherapeuten en dergelijke erbij, van alles geprobeerd, herplaatsen van de nieuwste teckel bleef over, tot groot verdriet van de baasjes. Dit in een spoiler gezet, om de verdrietige baasjes te beschermen. Graag dit respecteren, ze hoeven niet herkend te worden uit jullie reacties.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 14:46

Mijn ruwhaartjes zijn ook compleet verschillend, wel volle broer en zus maar dan 2 jaar ertussen.
Teefje is echt wel waaks, maar alleen op de bel. Dat mag ook wel vind ik.
Reu niet. Doet soms mee maar zelf veel minder.
Teef kan los lopen, maar doet dr eigen ding 30 meter achter me.. sta ik stil.. zij ook.. lopen nu bijna niet meer los want teveel gedoe met andere honden gehad helaas die niet luisterde..

Reu kan niet los, ruikt iets en is weg. Of, is bang en is weg... en gaat dan echt op slot.
Kon vroeger wel los, maar ook teveel niet fijne honden tegen gekomen helaas.

Ik zou niet anders meer willen, ze zijn beide zo verschillend, maar zo leuk!

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 18:28

Farjen schreef:
Mijn teckeltje blaft wel "redelijk" veel. Hij is wel erg waaks, dus als de deurbel gaat blaft hij bijvoorbeeld. Maar hij blaft niet continue de hele dag door ofzo, ook in de nacht horen we ze nooit.
Een vriendin van mij heeft ook een kruising teckel die los loopt op de pensionstal en die blaft wel naar elke voorbijganger :+ (ook weer dat waakse)
Mijn teckel en onze andere hond (labrador) lopen op elke wandeling los (op de stukken waar geen auto's rijden) en hij doet dat ook superflink. Als er een andere wandelaar voorbij komt, roep ik hem gewoon dicht bij me en loopt dan aan de voet gewoon los en eens gepasseerd, loopt hij weer 10 meter voorop.
Hij luistert soms beter dan onze labrador :D
Mijn vriend zei deze week nog dat hij in de toekomst enkel nog teckels wil, want hij vind het zo'n leuke en gemakkelijke hondjes. Het enige nadeel vind ik dat de teckel de hele tijd mijn plaats op de bank opeist :') Hij ligt eerst gewoon naast mij en zit zo te hele tijd te wroeten dat ik nog 1/3 plaats heb en hij ligt dan voluit uitgestrekt op 2/3de :+

Ons komisch duo op wandeling :D

[ [url=m/NQnicX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gV8okV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yjwRCk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/etSjUN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind dit ook wel een heel leuk duo <3 Hoe gaat dat samen? Welke van de twee is de oudste? Spelen ze ook wel samen? Is het niet vervelend dat ze zo verschillend zijn?