Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:18

Denk dat het vooral belangrijk is dat je de klik heb met de trainer, je het eens bent met de trainingswijze en voor mij persoonlijk kosten dan minder belangrijk zijn.

Voor Puck zoek ik een tuig zoals op de foto. Ze vindt het heeeel vervelend als een tuig over haar hoofd moet. Inmiddels lenen we dit tuig van een collega maar zou graag zelf een aanschaffen. Hier staat geen merk in. Wil wel graag een Y-tuig. Iemand tips?


Afbeelding

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 00:11

Jamiefris schreef:
Denk dat het vooral belangrijk is dat je de klik heb met de trainer, je het eens bent met de trainingswijze en voor mij persoonlijk kosten dan minder belangrijk zijn.

Voor Puck zoek ik een tuig zoals op de foto. Ze vindt het heeeel vervelend als een tuig over haar hoofd moet. Inmiddels lenen we dit tuig van een collega maar zou graag zelf een aanschaffen. Hier staat geen merk in. Wil wel graag een Y-tuig. Iemand tips?


[ [url=m/Le3t2Q.jpg]Afbeelding[/url] ]


De Air van Dog Copenhagen kan je los maken zodat die niet over het hoofd hoeft

Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 08:58

Kiimm_ schreef:
Jamiefris schreef:
Denk dat het vooral belangrijk is dat je de klik heb met de trainer, je het eens bent met de trainingswijze en voor mij persoonlijk kosten dan minder belangrijk zijn.

Voor Puck zoek ik een tuig zoals op de foto. Ze vindt het heeeel vervelend als een tuig over haar hoofd moet. Inmiddels lenen we dit tuig van een collega maar zou graag zelf een aanschaffen. Hier staat geen merk in. Wil wel graag een Y-tuig. Iemand tips?


[ [url=m/Le3t2Q.jpg]Afbeelding[/url] ]


De Air van Dog Copenhagen kan je los maken zodat die niet over het hoofd hoeft


Heb je daar toevallig een foto van? Op internet kan ik niet echt zien of dat mogelijk is bij dit tuig. Of is het geen gesp die ik los moet maken?

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:00

Jamiefris schreef:
Denk dat het vooral belangrijk is dat je de klik heb met de trainer, je het eens bent met de trainingswijze en voor mij persoonlijk kosten dan minder belangrijk zijn.

Voor Puck zoek ik een tuig zoals op de foto. Ze vindt het heeeel vervelend als een tuig over haar hoofd moet. Inmiddels lenen we dit tuig van een collega maar zou graag zelf een aanschaffen. Hier staat geen merk in. Wil wel graag een Y-tuig. Iemand tips?


[ [url=m/Le3t2Q.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is het perfect fit tuig.
https://www.dogfysion.nl/perfect-fit-harness/

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 09:38

@ jamie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:48

cinniz123 schreef:
Jamiefris schreef:
Denk dat het vooral belangrijk is dat je de klik heb met de trainer, je het eens bent met de trainingswijze en voor mij persoonlijk kosten dan minder belangrijk zijn.

Voor Puck zoek ik een tuig zoals op de foto. Ze vindt het heeeel vervelend als een tuig over haar hoofd moet. Inmiddels lenen we dit tuig van een collega maar zou graag zelf een aanschaffen. Hier staat geen merk in. Wil wel graag een Y-tuig. Iemand tips?


[ [url=m/Le3t2Q.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is het perfect fit tuig.
https://www.dogfysion.nl/perfect-fit-harness/



Is idd perfect fit tuig. Ik bwn er heel tevreden over.
Afbeelding

Afbeelding

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:23

@Dagahra, welke regio zoek je een school?

Ik heb voordat Sebbie er was ook gekeken waar we puppycursus konden doen. Ook bedragen voorbij zien komen waarvan ik flink schrok :P

Bij mijn huidige club (liepen we vroeger ook al) betaal ik €60 per 5 maanden, en dan 1x pw les (uitzondering wanneer degene die les geeft ziek is oid).

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:38

arabella2000 schreef:
Is idd perfect fit tuig. Ik bwn er heel tevreden over.
[ [url=m/h01yPI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jzCARI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zie dat hij bij jou honden ook hoog in de nek zit.
Ze zei tegen mij dat dat niet de bedoeling was maar hij bleef naar boven schuiven hier en dacht dat t kwam omdat ze hier naakt zijn en dus eerder omhoog trekt want dat doen de halsbanden ook.
Maar het is dus toch gewoon het tuig als ik de jouwe zo zie.
Ik gebruik hem overigens niet omdat hij teveel schuift.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:25

@Jamie, ik zie dat Kiwi al foto's heeft gestuurd :D

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 13:19

Kiimm_ schreef:
@Jamie, ik zie dat Kiwi al foto's heeft gestuurd :D
Toevallig laatst iemand met dezelfde vraag dus ik had de foto’s nog :P

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:11

Drico schreef:
@Dagahra, welke regio zoek je een school?

Ik heb voordat Sebbie er was ook gekeken waar we puppycursus konden doen. Ook bedragen voorbij zien komen waarvan ik flink schrok :P

Bij mijn huidige club (liepen we vroeger ook al) betaal ik €60 per 5 maanden, en dan 1x pw les (uitzondering wanneer degene die les geeft ziek is oid).

Twente en een deel van Achterhoek. Vind niet erg om half uurtje te moeten rijden oid.

En dat is nog eens een net bedrag.

Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:41

Thanks voor de foto’s
Ga eens naar een dog copenhagen air kijken of die in haar maat is. Van veel merken is een S al te groot.
Goed om te weten dat dit een perfect fit is. Ga daar ook eens naar kijken.

Hier vanochtend op cursus Puck los gelaten en oefenen met hier komen. Kleine druif ging beter dan verwacht.

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 16:05

DC heeft ook XS.
En anders kun je naar de H tuigjes van trixie kijken. :)

KimD

Berichten: 20454
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:44

Wij hebben de non stop tuigjes en ben haar echt dik tevreden over! Maze heeft er twee, heel ruim verstelbaar en knellen nergens.

Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:13

kiwiwitje schreef:
DC heeft ook XS.
En anders kun je naar de H tuigjes van trixie kijken. :)


Op dit moment draagt ze van Trixie een premium tuigje in de kleinste maat. Maar als ik hem al pak rent ze weg omdat hij dus over haar hoofd moet.
Fijn dat ze XS hebben! Ga even zoeken naar een winkel in de buurt waar ik hem kan passen met haar. Mocht er iemand nog een S hebben liggen en kwijt willen :Y) Ga er vanuit dat ze die in de toekomst sowieso moet passen.

_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:31

Jamiefris, ik ben met de DC air in maat XS begonnen met onze kooikerpup. Ik heb even gemist welk ras je hebt maar qua beeldvorming; bij onze pup was deze in het begin nog te groot, hij paste er rond de 3 maanden pas in.

Koda is vanmorgen geslaagd voor zijn gehoorzaamheid 1, ging perfect door alle oefeningen heen *\o/*. Nu eerst winterstop en dan mag hij komend voorjaar door met 2. Een pauze is ook niet verkeerd, gezien hij pas 7 maanden is.

Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:12

Gefeliciteerd voor Koda!

Puck is een kruising Eng Stafford x bastaard :’) (Markiesje of hele grote chihuahua :’))
Ze is nu 4,3 kg smal gebouwd lang op haar pootjes.
Ze is nu 3,5 maand oud.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:01

Ohmijngodjouwpuppy @Jamiefris, 't schattig <3 <3

Hier ook non stop tuigen, wat de pup krijgt weet ik nog niet precies. Hangt er vanaf of die überhaupt ooit aan een riem gaat lopen :Y)

Wij hebben woensdag een afspraak bij de internist in Roden, Remco Jonker. Iemand toevallig ervaring mee? Naast dat Dexters SLO weer terug is, heeft hij al zo'n 2-3 maanden diarree. Giardia en wormen negatief. Dierenarts kan het niet plaatsen. En dat in combinatie met zijn extreme reactie op medicatie en SLO is aanleiding om eens de internist te bezoeken.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 20-11-21 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:03

Hier hebben we non-stop en DC. Toen Arya pup was begonnen met DC walk air en die zat echt super fijn altijd! Erna naar de comfort gegaan en ook daar an zich tevreden over al lijkt die met haar langere vacht wel altijd wat strak te zitten :'). Maar vind de non stop ook erg prettig, vooral icm de heup gordel bv. :j

Jeetje wat naar allemaal Kaus :(
Heb verder geen ervaring daar maar succes alvast!!
Hopelijk kan de internist jullie verder helpen en weet je snel meer.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:38

Ik heb 'gelukkig' geen ervaring met internisten. Sterkte ermee.

Hier ben ik helemaal fan van anny x tuigen.

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:13

Balen Kaus, hopelijk kan de internist jullie verder helpen. Geen ervaring mee gelukkig. Denken ze aan IBD?

En wat betreft tuigen is Roetsj ook geen fan, maar niet vanwege het over de kop doen, maar het feit dat er iets om het lijf moet.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 23:17

Dankjulliewel! Dat werd inderdaad onder andere wel genoemd @fannetje. Heb je daar ervaring mee?

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:09

@Kaus, hond van een clubgenootje heeft dat. Hij doet het erg goed op de behandeling gelukkig, de medicatie is een heel stuk afgebouwd (naast een streng dieet) en zijn bloedwaardes blijven goed. Helemaal zonder weet ik niet of dat gaat lukken, maar dit is al heel fijn, want ze was eerst bang dat ze hem kwijt zou raken, zo slecht was hij.
Hopelijk gaat het voor jullie ook werken.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 15:24

Max vermaakt zich prima op de boerderij. Loopt inmiddels relaxed langs de koeien. Vind de trekker erg interessant.

Gisteravond heeft ie hele avond bij de koeien geslapen. Hebben een bench in de stal staan. Toen ik hem rond 22.00 kwam halen om naar huis te gaan, lag hij diep in slaap <3



Afbeelding

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 11:45