Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 06:45

@Kiimm_ Wat een absurde situatie daar joh met dat je eerst die dagen moet opmaken. Ze moeten gewoon dat paspoort geven.
Leuk Maze er bij, zal vast ff druk zijn hihi

@cursebreaker gezellig een oppas pupje erbij, zal vast goed komen met Arya

@xelle wat een lieve foto <3

@zonnebloem92 spannend je pupje ophalen.. wel apart dat je nog steeds niet weet welke

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 08:45

Zonnebloem, wat een aparte gang van zaken dan. Dat is nog maar een paar dagen, is toch wel handig om alvast wat meer te weten. Ik snap best dat zij uiteindelijk bepaald, maar een beetje communicatie kan ook geen kwaad. Hopelijk hoor je snel meer.

Cinniz, 5 sterren hotel en dan zulke ongein uithalen, pff daar wordt je niet blij van zeg!
Xelle, heerlijk avondje op de bank gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:18

fannetje schreef:
Zonnebloem, wat een aparte gang van zaken dan. Dat is nog maar een paar dagen, is toch wel handig om alvast wat meer te weten. Ik snap best dat zij uiteindelijk bepaald, maar een beetje communicatie kan ook geen kwaad. Hopelijk hoor je snel meer.

Cinniz, 5 sterren hotel en dan zulke ongein uithalen, pff daar wordt je niet blij van zeg!
Xelle, heerlijk avondje op de bank gehad.

Ja vind dat wel echt vervelend.
Aangezien we 2 weken geleden al aanstaande maandag hadden afgesproken vind ik het wel fijn om een tijd af spreken, aangezien het over 3 dagen al maandag is en wij ook zitten met onze kinderen uit school halen.
Maar ik heb haar maandag gemaild met de vraag hoelaat en woensdag nog een appje gestuurd en ik krijg geen reactie dus ik ga er nu geen energie meer in stoppen.
Mocht ik zondag avond nog niets hebben gehoord dan vraag ik de aanbetaling terug en gaat het helaas over ;(

cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:00

Snap helemaal dat je er zo overdenkt zonnebloem.
Ik zou op die manier ook niet echt meer vertrouwen meer hebben in de fokker.
Maar wel balen natuurlijk als je er zo naar toe hebt geleefd.

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:47

Zonnebloem, heb je haar ook al gebeld dan? of neemt ze niet op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:54

fannetje schreef:
Zonnebloem, heb je haar ook al gebeld dan? of neemt ze niet op?

Nee ik had haar nog niet gebeld, aangezien ik geen reactie krijg dacht ik laat maar even.
Ze had op dinsdag(dus na mijn mail van maandag) wel een algemene mail naar iedereen gestuurd dat we binnenkort horen wanneer we de pups kunnen ophalen en welke we krijgen.
Maar ik begin nu wel een beetje ongeduldig te worden, 3 dagen voor de eerder afgesproken ophaaldag.

Ik vind het een bijzondere manier van communiceren zo, ik bedoel ik vraag tot 2 keer toe iets, kleine moeite om te reageren toch?
Ben dit van andere fokkers ook niet gewend.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:33

Huh wat een aparte verhaal Zonnebloem... Komt ze wel van een goede fokker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:38

Kaus schreef:
Huh wat een aparte verhaal Zonnebloem... Komt ze wel van een goede fokker?

Ze fokt al ruim 20 jaar en kan alleen maar positieve verhalen over haar vinden.
Vind dat maar vreemd :+

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-21 15:31

Zonnebloem92 schreef:
fannetje schreef:
Zonnebloem, heb je haar ook al gebeld dan? of neemt ze niet op?

Nee ik had haar nog niet gebeld, aangezien ik geen reactie krijg dacht ik laat maar even.
Ze had op dinsdag(dus na mijn mail van maandag) wel een algemene mail naar iedereen gestuurd dat we binnenkort horen wanneer we de pups kunnen ophalen en welke we krijgen.
Maar ik begin nu wel een beetje ongeduldig te worden, 3 dagen voor de eerder afgesproken ophaaldag.

Ik vind het een bijzondere manier van communiceren zo, ik bedoel ik vraag tot 2 keer toe iets, kleine moeite om te reageren toch?
Ben dit van andere fokkers ook niet gewend.

Vind dat ook wel een bijzondere manier inderdaad...

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 16:43

@zonnebloem inderdaad een kleine moeite om even te reageren op je berichtje

Anoniem

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 18:21

Eindelijk mail gehad en deze gaat het worden:
Afbeelding

JesdaJinn

Berichten: 10456
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 18:22

Wat cute! Had je al een naam?

xelle

Berichten: 297
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 18:23

Zonnebloem92
Wat een knapperd!

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 18:34

Eindelijk!! Leukerd

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:04

Ohh, die aftekeningen op het neusje <3

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-21 19:31

Gelukkig!

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 08:14

Wat een dropje <3
En wat een rare situatie met opvang Kiiimm? Ik hoop dat ze het paspoort uiteindelijk zonder teveel morren toch meegeven, en daarna zou ik in ieder geval wel online een slechte recensie achterlaten.

Ik heb met Pinto besloten om na zijn huidige puppycursus die volgende week is afgelopen, aan te sluiten bij kynologen club Delft, voor de cursus die nodig is om later door te stromen naar de verschillende honden sporten die ze aanbieden. Ik ben heel benieuwd naar de sfeer daar en heb ontzettend veel zin om serieuzer aan de slag te gaan met hem. Hij wilt altijd graag werken, heeft ook goed aandacht voor mij dus ik hoop dat hij het ook leuk zal vinden daar. Hij is wel eentje die snel ‘opgeeft’ als het te lastig wordt / als hij mij niet begrijpt, dan gaat hij van alles en nog wat doen en zie je de frustratie opbouwen. Maar nu ik dat weet, weet ik dat het bij hem echt belangrijk is om heel positief te zijn, veel te belonen en de foute pogingen te negeren. Dat vind hij het het leukst en daarin lijkt hij ook erg op mij :+
Heb echt super veel zin in de cursus. Pinto is onlangs ook alweer 6 maanden oud geworden. Wat vliegt de tijd <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit: en nog heel erg bedankt voor alle adviezen rondom de heupdysplasie, ik ga zijn dierenarts nog bellen om te vragen naar wat zij erover heeft opgeschreven en dan een foto maken bij een orthopeed. Had ook eentje opgebeld voor advies en die stelde me gelukkig ook een beetje gerust en pinto’s fokker is gelukkig ook nauw betrokken hierbij. Dus heel erg bedankt en als ik meer weet zal ik zeker daar ook een post aan wijden

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 08:38

Welkom bij KC Delft :D… misschien kom ik je daar nog wel tegen..

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 09:15

Zonnebloem92 schreef:
Eindelijk mail gehad en deze gaat het worden:
[ [url=m/h1imN6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een dropje, heb je nu ook een tijd afgesproken?
Noox, serieuze plannen dus, leuk! Hondensport is ook gewoon zo leuk.

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:15

Ik had geen tijd om te reageren maar Kim, wat een situatie op die opvang zeg, echt heel heftig! Ik vind daar wat van hoor! Die hadden met mij ook echt een probleem gehad hoor, poeh! Ik hoop dat jullie eruit komen en ze je gewoon dat paspoort teruggeven en daarna nóóit wat ervan hoort. Aan de andere kant, als ze het paspoort willen houden en je gaat altijd naar dezelfde DA, vraag een duplicaat aan. Zij schrijven dan alle bekende info in het nieuwe paspoort, ben je ook van het gezeik af.

Met zo'n paspoort kunnen ze toch niks. Ik zou sowieso nooit het paspoort meegeven, of ik zou het iedere keer terug willen hebben als ik de hond ging ophalen. Wij hebben de paspoorten eigenlijk altijd bij ons als we met de honden onderweg zijn, niet dat het verplicht is (in NL) tenminste maar soms is het wel handig.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:21

Wat een leuke foto's Noox! :D

Kim: Een duplicaat hebben wij ook aan gedacht maar we gaan eerst eens langs bij de opvang. Een heel jaar deed ik zijn paspoort in de bak als ik Cody bracht en bij het halen nam ik het paspoort ook weer mee. Sinds 2 weken nu dat ze daar moeilijk over doen en na wat er vorige week is gebeurd gebruiken ze het nu, maar dan hebben ze aan mij een verkeerde.

Cody zijn wond gaat goed. De nachten doen we er verband omheen omdat hij dan alleen is, dat werkt super. Gisteravond was Cody voor het eerst met die wond alleen thuis, dus ook verband omheen gedaan. Zag ik op de camera dat hij de boel er af heeft getrokken. Bij thuiskomst even gekeken en hij heeft de dikke korst die er op zat er af getrokken :+ 1 nietje lijkt aan 1 kant los te zitten maar verder ziet het er goed uit gelukkig :D

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 11:20

Fijn dat het met Cody zijn wond steeds beter gaat

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 11:50

Kiimm
Ohh haha toch nog verband eraf en aan de nietjes gezeten. Maar denk dat je je daar idd niet meer veel zorgen over hoeft te maken omdat het ondertussen toch al een aantal dagen goed heeft kunnen helen en goed dicht zal zijn al - dat gaat meestal best snel. Verwacht dat die wond idd niet snel echt open zal gaan meer nu en het ergste daarin gelukkig achter de rug is. Hadden jullie al iets gepland qua langsgaan bij de opvang? Hoop echt voor jullie dat het zonder nog al te veel drama afgesloten kan worden, succes!

Noox
Wel goed dat je Pinto zo weet in te schatten en te lezen. Arya is ook wel zo en lijkt daarin dus ook heel erg op mij haha. Met sommige situaties herstelt ze heel goed en snel, maar met lichamelijke inspanning heeft ze dan wel eens sneller, zeker als ze in onbalans raakt, dat ze als ze het niet snapt of niet snel kan uitvoeren, ze gefrustreerd raakt. Ik wil bv nog eens een fun/balance cursus gaan doen; denk dat zowel Arya alsook ik hier veel baat bij hebben om onze band en vertrouwen verder op te krikken. En benieuwd hoe het hele verhaal verder gaat met de heupen e.d. succces ermee! Denk een goede stap om idd met een orthopeed te gaan kijken nadat je van foto's beter weet hoe alles ervoor staat.

Zonnebloem
Fijn dat je eindelijk wat gehoord heb. Moest zeggen dat ik zelf ook wel een raar gevoel kreeg/had bij de fokker, lezend vanuit jouw kant vh verhaal. Deze fokker gaat er heel anders mee om als ik gewoon ben en verwacht van een fokker. Hopelijk dat alles nu gewoon netjes gaat verlopen nog en laat de voorpret dan maar echt beginnen nu :j

JesdaJinn

Berichten: 10456
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 12:15

Wij hebben vanmorgen lekker getraind. Jaxx was weer braaf. Nu al een hele tijd lekker aan t slapen

Afbeelding

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 12:22

Wat een leukerd noox leuk vooruitzicht om verder te trainen!

Kim ik zou allerminst blij zijn met z’n opvang en idd dreigen met aangiften voor het weerhouden van de paspoort. Het is jouw eigendom! Wel fijn dat je nu een fijne oplossing hebt gevonden!

Zonnebloem wat een leukerdje!
Ik vind het contact ook minimaal maar weet ook dat het bij mij behoorlijk pittig was. Ik wilde graag de pups verspreid laten gaan en werd steeds opnieuw gevraagd of ze niet eerder konden komen uiteindelijk alles in 1 dag gepropt en toen kreeg ik nog berichten of ze niet eerder konden kwa tijd… ik werd er wel even gestresst van maar heb wel altijd contact gehouden met de kopers nu nog met de meeste via de app groep gelukkig.

Het is nu een week geleden dat de pupjes zijn uitgevlogen pfff ik ben echt geen goede fokker zeg wat heb ik het er moeilijk mee bah en dan zijn er gelukkig nog 2 overgebleven! Afgelopen week nog veel moeten inhalen kwa werk dus nu ga ik me storten op de meisjes. Wel al beide partijen meegenomen om ze te laten wennen beide meegeweest naar stal en ook al mee naar de training. Wil graag puppy cursus gaan doen om hun wat meer onder de mensen verder te brengen en ik geef zelf cursus aan een paar pupjes uit het nest. Ik ga nu ook op de hondenschool waar ik train ook puppy cursus geven omdat ze dus nu niemand hebben alleen kan ik daar dus niet met mijn eigen pups trainen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding