[VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

[VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 13:52

Hi Bokkers,

Mijn vriend en ik willen heel graag een pup van de labrador (Dribbel) van mijn ouders. Dribbel is 2 jaar (ze is van april 2018). Mijn ouders willen 1 keer een nestje met haar en willen haar daarna laten steriliseren. Beide labradors zijn gecheckt en gezond verklaard. De dekreu is 5 jaar en heeft een flink aantal succesvolle dekkingen op zijn naam staan.

Dribbel is op dit moment op dag 19 van haar loopsheid (we verwachten dat ze zaterdag 16 mei is begonnen met bloeden, omdat we toen voor het eerst zagen dat ze onwijs aan het likken was en hier en daar een druppeltje bloed vonden). Ze houdt zichzelf heel goed schoon, dus het is niet heel makkelijk te zien bij haar.

Afgelopen woensdag zijn we voor het eerst met der bij de reu geweest. Ze leek toen geen bloed meer te verliezen, maar op wat spelen en rijden voor de lol na is er toen niks gebeurd. Ze bood zich ook niet onwijs aan bij de reu.

Vrijdag weer bij de reu geweest. Ze bood zich al een stuk meer aan, maar nog geen succesvolle poging. Dus we zijn zaterdag, zondag en vandaag weer geweest en alle keren ongeveer hetzelfde verhaal: de reu is zeker 3/4 keer (per dag) succesvol in der geweest, maar... ze blijven niet gekoppeld! Het geslachtsdeel van de reu lijkt wel op te zwellen, maar komt op het koppelmoment toch los. De reu is ook meerdere keren al zaad verloren, ook in de teef (druppelt eruit na de dekking).

Eventueel heb ik ook filmpjes voor de liefhebber, maar die zal ik dan in een pb even sturen.

Heeft iemand ervaring met een reu en een teef die niet koppelen? Zijn we toch nog te vroeg? Of is er geen match? Snapt de teef het niet?



Update 25 juni:
Topic eerst geopend om ervaringen te vragen bij het dekken en (niet succesvol) koppelen van teef en reu. Bij de laatste dekking op dinsdag 26 mei hebben Dribbel en Dexter (de reu) toch gekoppeld. Inmiddels is dribbel bij 28 dagen op dinsdag 23 juni zwanger verklaard door de dierenarts!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-20 09:44, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel en OP aangepast op verzoek

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:56

een koppeling is niet noodzakelijk voor een geslaagde dekking. :)
Ik dnek dat je nu geen andere keus meer hebt dan afwachten. Aangezien de reu er op gesprongen is. Evt progesteron prikken en kijken hoever ze staat.
Een goede dekreu weet wanneer ie moet dekken. :)

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 14:00

kiwiwitje schreef:
een koppeling is niet noodzakelijk voor een geslaagde dekking. :)
Ik dnek dat je nu geen andere keus meer hebt dan afwachten. Aangezien de reu er op gesprongen is. Evt progesteron prikken en kijken hoever ze staat.


Die ervaringen had ik ook gelezen, daar hopen we nu dus stiekem inderdaad toch op. Al is de kans groter als ze gekoppeld zijn geweest. We zijn nu in 6 dagen tijd 5 keer bij de reu geweest en het is 5 kwartier enkele reis voor ons, dus ik twijfel of we morgen weer moeten gaan. Maarja, ze bood zich vandaag nog steeds aan én de reu wilde er ook nog steeds op. De ervaring van de eigenaar van de reu was dat die dat niet meer doet als de teef niet meer vruchtbaar is...

Oja, de progesteron testen. We hebben er 2 gedaan, beide keren nog op 1,2. Maar dat hebben we echt veel te vroeg gedaan. En de ervaringen met die testen verschillen zo, dat we nu afgaan op Dribbel haar gedrag en het niet meer bloeden... De testen zijn behoorlijk duur bij onze dierenarts. Als zou het best een idee kunnen zijn om der morgen nog eens te testen. Thanks, dat was ik alweer vergeten! :D

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:00

kiwiwitje schreef:
een koppeling is niet noodzakelijk voor een geslaagde dekking. :)
Ik dnek dat je nu geen andere keus meer hebt dan afwachten. Aangezien de reu er op gesprongen is. Evt progesteron prikken en kijken hoever ze staat.
Een goede dekreu weet wanneer ie moet dekken. :)


Eens!

Hebben jullie progesteron geprikt?

En anders zou een dekmeester via de rasvereniging ook nog advies en wijsheid kunnen geven.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:05

1,2 is veel te laag, afhankelijk van de test ga je op 5(immulite) of op 15(catalyst) uit van de ovulatie. En in principe dek je binnen 48 uur na ovulatie.
Als t dekken zo slecht ging, was ik persoonlijk eerder gaan prikken, had je een hoop reistijd en geklier gekost :) Ik denk dat 5 kwartier rijden enkele reis duurder geweest is dan extra prikken :P Los nog van de reistijd.. Ik zou vandaag gaan prikken, dan weet je gelijk of je morgen nog moet gaan rijden.

Maar er vanuitgaande dat ze zaterdag wel bleef staan en gedekt is zou ik er vanuit gaan dat ze vrijdag avond/zaterdag ochtend geovuleerd heeft. Dan heb je zaterdag, zondag en maandag gedekt. Ik zou hopen dat dit goed genoeg is. Omdat je in ieder geval al buiten de 48 uur bent als je morgen gaat. T kan wel. Maar ik zou er vanuit gaan dat er zaad in zit, en zaad overleeft wel even. T enige wat je evt nog zou kunnen doen, is zaad afnemen en insemineren. Wat ik persoonlijk had gedaan als t dekken zo moeizaam gaat.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 16:03

kiwiwitje schreef:
1,2 is veel te laag, afhankelijk van de test ga je op 5(immulite) of op 15(catalyst) uit van de ovulatie. En in principe dek je binnen 48 uur na ovulatie.
Als t dekken zo slecht ging, was ik persoonlijk eerder gaan prikken, had je een hoop reistijd en geklier gekost :) Ik denk dat 5 kwartier rijden enkele reis duurder geweest is dan extra prikken :P Los nog van de reistijd.. Ik zou vandaag gaan prikken, dan weet je gelijk of je morgen nog moet gaan rijden.

Maar er vanuitgaande dat ze zaterdag wel bleef staan en gedekt is zou ik er vanuit gaan dat ze vrijdag avond/zaterdag ochtend geovuleerd heeft. Dan heb je zaterdag, zondag en maandag gedekt. Ik zou hopen dat dit goed genoeg is. Omdat je in ieder geval al buiten de 48 uur bent als je morgen gaat. T kan wel. Maar ik zou er vanuit gaan dat er zaad in zit, en zaad overleeft wel even. T enige wat je evt nog zou kunnen doen, is zaad afnemen en insemineren. Wat ik persoonlijk had gedaan als t dekken zo moeizaam gaat.


De progesteron testen zijn veel te vroeg gedaan; dat was op advies van de dierenarts. Ze is op dinsdag 12 mei en vrijdag 15 mei getest. Maar, zeker met de kennis van nu, is dat veeel te vroeg geweest. Na 2 testen hebben we besloten, omdat we niet altijd even goede ervaringen met de testen hoorden, om het aan te kijken en te kijken wanneer ze zich bij een reu zou aanbieden. Op woensdag deed ze dat bij de reu van een kennis van ons en daarom zijn we toen met der naar de reu gereden. Dat was vooral kennismaken en spelen.

We zijn toen 2 dagen later weer gegaan, om te kijken hoe ze reageerde. En dat was een stuk anders dan woensdag, maar nog twijfelachtig. Toen we zaterdag gingen dacht we: dit gaat hem worden! Ze bood zich onwijs aan en de reu sprong er gelijk op. De eigenaar van de reu gaf aan: als ze er niet klaar voor is, doet de reu dat niet. Maar goed, wel erin, maar niet gekoppeld en daarom besloten zondag nog een keer te gaan. Maar weer hetzelfde verhaal: wel 3/4 keer een goede actie en er daadwerkelijk in met zaadlozing, maar niet gekoppeld. En vandaag weer. Het dekken gaat dus niet zozeer moeizaam, maar het koppelen wel :')

Ik heb de dierenarts gebeld en ga der morgen nog een keer testen. Maar het is toch gek dat de teef zich nog steeds aanbiedt en de reu er nog steeds op gaat? Als haar vruchtbare periode afgelopen zou zijn dan zou dat als het goed is niet meer gebeuren...

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:03

Je hebt, voor de meeste teven, op een normaal tijdstip getest. Die van mij ovuleert bijv standaard op dag 15(dochter op 14/15). De meeste dierenartsen adviseren op dag 9 voor t eerst te prikken. En dan net zo lang prikken tot ze ovuleren. Jouw teef ovuleert dus wat later. Maar hier een reu in huis, die precies weet wanneer ze de 5 aantikt en ovuleert( ja letterlijk op 5 en niet eerder) en die reageert 5 dagen en dan ineens is t over. Dus daar vanuitgaande,en van meer reuen die zo reageren, kun je er vanuit gaan dat de reu t/m dinsdag best zou Kunnen reageren/willen dekken. Als ze daadwerkelijk Zaterdag geovuleerd heeft. Of dat t dan nog zin heeft om te dekken is een tweede. :)
Je data’s kloppen alleen niet. Want in de OP zeg je 16 mei gaan bloeden en nu zeg je 12 en 15 mei geprikt?
En 16 mei is nu pas dag 9?

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Labrador teef en reu koppelen niet: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 12:23

Vanochtend nogmaals progesteron getest. De waarde is nu >20. Dat betekent dus dat de eisprong sowieso is geweest en dat we dus afgelopen weekend waarschijnlijk goed zaten met de eerste dekking. Dierenarts adviseert vandaag nog een keer naar de reu te gaan en daarna af te wachten... Wat zouden jullie doen?

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Labrador teef en reu koppelen niet: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:25

met zo'n waarde zou ik niet meer gaan. Schiet je niks mee op. Je bent sowieso al laat en ''zaad'' zit er als t goed is toch al in.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:28

ik ken eigenlijk alleen maar goede ervaringen met prikken en de fokkers die ik ken prikken eigenlijk ook allemaal
Juist om een goed beeld te krijgen en niet zinloos heen en weer te blijven rijden naar de reu
En eerlijk, ik laat de reu liever pas dekken als ik weet dat de teef er klaar voor is
Scheelt hier in huis ook weer een paar dagen lastposterij als we hem niet hoeven te plagen met een loopse teef die er niet klaar voor is
En daarnaast is het dan twee dagen dekken en klaar
Daar willen wr ook geen lange periodes tussen hebben zitten


Wel fijn als je een kliniek hebt die goed is met vruchtbaarheidszaken idd, maar die hebben we gelukkig ook relatief dicht ik zitten
(Hoewel de fokker van onze reu daar voorheen ook geen ging terwijl dat dik een uur rijden was voor hen , )


Maar zou bij jullie nu idd niet nog eens naar de reu gaan nu
En afwachten of de dekkingen gepakt hebben

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Labrador teef en reu koppelen niet: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 21:18

We zijn op advies van de dierenarts vanavond nog een laatste keer naar de reu gegaan. Ik had er een hard hoofd in, maar... geslaagd! Reu sprong erop, was raak en hoppa, gekoppeld. Echt tegen alle verwachtingen in inmiddels haha.

Nu afwachten en hopen dat het een geslaagde poging is geweest! :D

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Labrador teef en reu koppelen niet: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:42

Duimen draaien dan maar! :)

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:24

En al een vermoeden? Gaan jullie een echo maken over een paar dagen?

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Labrador teef en reu koppelen niet: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 19:01

Wat leuk dat je het vraagt! Er staat dinsdag een echo op de planning :):) Ze is wel een stuk rustiger en der tepels lijken een andere kleur te hebben. Maar goed, eerst de echo haha.

Paar dagen na het dekken:

Afbeelding

10 juni

Afbeelding

Vandaag

Afbeelding
Afbeelding

Maaarrr, dit kan natuurlijk ooo bij schijnzwangerschap zo zijn dus we hopen er nog maar niet teveel op. Duimen draaien voor dinsdag! +:)+

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Labrador teef en reu koppelen niet: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:23

Duimen je ziet zeker verschil! Maar kan indd ook schijndracht zijn of uiteindelijk resorberen. Daarom gaan wij ook pas tussen 30/32 dagen naar de echo. Dan kunnen ze niet meer resorberen.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Labrador teef en reu koppelen niet: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:50

spannend, maak je er een volgtopic van?

Hier zitten we ook in spanning, mijn teefje is afgelopen zondag en dinsdag gedekt, 2e keer gekoppeld gestaan. Het wordt ons eerste nest als het gelukt is. Best heel spannend dus. succes dinsdag!

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Labrador teef en reu koppelen niet: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 22:39

Vandaag hebben we een echo gemaakt bij de dierenarts...

Dribbel is zwanger! *\o/* *\o/* *\o/*

Niet te missen zei de dierenarts. Al gaat hij er wel vanuit dat het pas de laatste dekking raak is geweest. Hij zegt zeker 6 en missen wel 8/9 pups. Maar goed, op de echo blijft dat altijd lastig natuurlijk. Nu duimen dat alles goed gaat en dat er over een week of 5 gezonde puppy’s geboren worden!

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Labrador teef en reu koppelen niet: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:50

Jeej gefeliciteerd!

Wij hebben een fijne DA voor de echo. Die telt echt 99/100 keer exact t aantal wat er op de rontgen gezien word/ geboren word.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Labrador teef en reu koppelen niet: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:26

@TS gefeliciteerd! Nu aftellen! :D

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Labrador teef en reu koppelen niet: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:19

wat leuk! gefeliciteerd!

pinto_1

Berichten: 2557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:18

Ben aan het volgen, spannend... *\o/*

Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Labrador teef en reu koppelen niet: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:41

Oh spannend zeg !

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Labrador teef en reu koppelen niet: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 23:36

Heee, wat leuk! Allemaal volgers. Dank jullie wel voor de felicitaties :D

Kan ik een modje vragen om hier een volgtopic van te maken of moet ik een nieuw topic openen? :o

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Labrador teef en reu koppelen niet: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 06:57

Gewoon een modje vragen. Net zo makkelijk!

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [VOLG] Dribbel, Dribbel... puppy’s in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:12

wanneer is ze uitgerekend?