Wij zijn in het bezit van maar liefst 7 tamme ratten. In maart hebben wij een huis gekocht en het idee was om geheel langs de trap een kooi te bouwen. De bedoeling was dat we dit begin volgend jaar zouden realiseren.
Zouden realiseren want door onze kleine houdini's moest dit opeens met spoed...
4 dagen geleden kwam ik boven en vondt ik een lege kooi

Nu hadden we een probleem.. we hadden al een grote kooi en een nieuwe bodembak vinden was onmogelijk.. dezelfde avond nog bij iemand een kooi gekocht. Eigenlijk te klein voor 7 monsters, maar je moet wat. Aangezien ze nu de truc wisten, trof ik toen ik wakker werdt weer een lege kooi aan...
Afijn de volgende dag hout gekocht, gaas besteld en we zijn aan de klus.
Wellicht vinden jullie het leuk om het proces te volgen en misschien hebben jullie tips..
Daar gaan we:

Stap 1 het houten frame. Het frame is gemaakt van het dikte betonplex wat er was en de randen zijn weggewerkt met speciale coating. Hopelijk voldoende voor onze houdini's.
De kooi is 2,10 hoog. En 1m bij 1m met een schuine hoek.
Er komen twee deuren van rvs staal gaas in te zitten en de onderkant kan je uitschuiven om schoon te maken.

Dit is nu het eindresultaat van dag 1, morgen wordt de voorkant erin geplaatst met de 2 deuren en gaan we de plateaus en ladders plaatsen.
Wat vinden jullie er van