[VOLG] Zazou, en alles wat daarbij komt..

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10587
Geregistreerd: 26-11-13

[VOLG] Zazou, en alles wat daarbij komt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 18:36

Hoi!


Ik ben nog niet zo bekend in de katten-hoek van Bokt want ik benwas eigenlijk helemaal geen kattenmens. Hondenmens in hart en nieren en mijn laatste viervoeter heeft dat alleen maar versterkt. Ondanks zijn kwaaltjes, ditjes, en datjes was het mijn beste vriend.

Maar soms kies je het niet zelf! Vorige woensdag is Zazou bij mij komen wonen en ik leg nog even kort uit waarom.
Zazou was de kat van mijn zus en kreeg door een combinatie van zwangerschap en onverwacht moeten verhuizen al snel een ander baasje :( Bekenden gelukkig dus hij was nooit ver weg.
Na een half jaar lieten deze bekenden weten dat Zazou in huis was beginnen plassen, dat hun hond hem niet met rust liet en dat ze hem dus eigenlijk wilden terugbrengen.
De situatie bij zus was nog niet veranderd dus daar kon hij niet heen... Maar ik had plek gekregen en stelde voor hem op te vangen.

Op dat moment wist ik alleen dat hij dus binnen plaste en dat er een urineonderzoek was gedaan waaruit kon worden afgeleid dat hij mogelijks nierklachten had maar verder is het niet onderzocht. Dit vermoeden had ik zelf ook al toen er werd gezegd dat hij ook erg veel dronk. Ze wilden er wel verder naar zoeken maar wilden geen grote uitgaven doen als ze niet zeker waren dat het zou werken. Dat kan ik niet goed hebben :Y)

Hij is hier nu 4 dagen en een aantal dingen zijn me opgevallen:
- hij drinkt gigantisch veel
- en plast dus ook even veel
- ik mag niet aan zijn achterhand komen (Is dat juist? Of geldt achterhand alleen bij paarden? :+ )
- hij eet niet goed
- hij is super snel gewend thuis

Ik had gisteren gelijk een afspraak bij mijn eigen dierenarts om naar wat zaken te laten kijken en wil hier graag updaten hoe het nu verder gaat!

Er is bloed getrokken en ik krijg maandag de uitslag van dit onderzoek. Ook maandag moet ik urine binnen brengen en doen zij nog een eigen urinetest. Hij staat op aangepast voer alvast maar eet dus erg weinig, mogelijks door de verhuis maar zelfs voor vers voer trekt hij zij neus op.
Zijn rug is gecontroleerd ivm de gevoeligheid bij het aanraken van zijn staart en heupen maar daar is niks gevonden, bij de dierenarts liet hij het ook gewoon toe 8)7

Ik sta open voor tips en ideeën en ga proberen hier wat updates te plaatsen en hopelijk kan ik dan zeggen dat we het probleem hebben gevonden én opgelost! *\o/*

Mag ik U dan bij deze voorstellen: Koning Zazou, nu dus de baas in huis. 8-)

Afbeelding

Whizz
Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [VOLG] Zazou, en alles wat daarbij komt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:47

Ik vind dat Zazou boft! Heel veel gezonde en gelukkige jaren met deze knapperd :)

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: [VOLG] Zazou, en alles wat daarbij komt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:50

Die pijn aan de rug, of achterhand zoals je het noemt, is misschien gerelateerd aan het veel drinken en in huis plassen. Kan zijn dat zijn nieren of blaas zeer doen of zo. Ik hoop dat ze kunnen vinden wat het is en dat hij snel opknapt, het is een knappe kerel <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10587
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 20:27

Zeeuwsemeid schreef:
Die pijn aan de rug, of achterhand zoals je het noemt, is misschien gerelateerd aan het veel drinken en in huis plassen. Kan zijn dat zijn nieren of blaas zeer doen of zo. Ik hoop dat ze kunnen vinden wat het is en dat hij snel opknapt, het is een knappe kerel <3

Ja ik had ook al gedacht dat er een link zou zijn, maar omdat hij achter ook wat x-beentjes heeft dacht ik dat het daaraan lag. Die link met de nieren had ik nog niet gelegd maar klinkt wel logisch ja.
Hopelijk weten we het maandag!

miereneter

Berichten: 2790
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [VOLG] Zazou, en alles wat daarbij komt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:42

Hij is enorm knap <3 . Hoop dat ze snel de oorzaak en remedie van de ongemakken vinden. Wat goed dat je hem in huis neemt.

Granoek
Blogger

Berichten: 10587
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Zazou, en alles wat daarbij komt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 21:40

Ja heel knap maar hij kan wel een beetje aso kijken af en toe _O-
Hij heeft nog steeds niet gegeten, dat vind ik wel raar

floorsil

Berichten: 2649
Geregistreerd: 22-10-04

Re: [VOLG] Zazou, en alles wat daarbij komt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:53

Ik volg ook mee, fijn dat je geen hebt opgevangen en al gelijk I even hebt laten checken. Eigenlijk ben ik zelf ook met een honden mens, maar onze kat heeft dat toch wel wat laten twijfelen. Voordeel ze kunnen wat langer alleen thuis blijven dan een hond.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [VOLG] Zazou, en alles wat daarbij komt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:54

Wat een leukerd! Ik vind het altijd zo bijzonder als mensen ineens zo op hun geld gaan zitten. Fijn dat hij nu bij jou is. Ik heb geen ervaring met katten maar lees wel graag mee.

Granoek
Blogger

Berichten: 10587
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 22:04

floorsil schreef:
Ik volg ook mee, fijn dat je geen hebt opgevangen en al gelijk I even hebt laten checken. Eigenlijk ben ik zelf ook met een honden mens, maar onze kat heeft dat toch wel wat laten twijfelen. Voordeel ze kunnen wat langer alleen thuis blijven dan een hond.

Ja klopt andere had ik het ook niet gedaan! Ik werk soms lange dagen dus een nieuwe hond was nog geen optie helaas, anders gelijk.
Hij heeft tot nu toe een fijn karakter :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10587
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 10:09

Nog geen telefoontje gehad met de uitslag maar Zazou heeft wel eindelijk gegeten :) ik wacht al de hele ochtend tot hij eens gaat plassen want ik moet om 11u werken en dus nog eerst urine binnen brengen bij de dierenarts maar meneer is met al zijn speelgoed en balletjes door de woonkamer aan het gooien. Is dat gelijk printers, die ruiken ook als er tijdsdruk achter zit :')

En het moest zo vers mogelijk binnen gebracht dus ik kan ook niet na het werk gaan }:0

Granoek
Blogger

Berichten: 10587
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Zazou, en alles wat daarbij komt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 14:54

Nog steeds geen pies grrrr.. heb het idee dat ik hem met die plastic kattenbakkorrels niet voor de gek kan houden en dat hij het gewoon ophoudt nu.

Uitslag van het bloed is wel binnen en alles was super, nieren zijn gewoon gezond en er was niks op aan te merken :)

Als hij dan even wil plassen kunnen we nog checken of het een blaasontsteking is en anders zegt de dierenarts dat het door stress was dat hij binnen plaste. Wat best een optie kan zijn, gezien het opjagen van de hond

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: [VOLG] Zazou, en alles wat daarbij komt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:56

Kan de dierenarts niet direct urine uit de blaas halen? Dat doet mijn dierenarts bij mijn katten eigenlijk altijd, ik heb er hier 1 die op kleedjes gaat plassen als hij op plastic korrels moet.

Granoek
Blogger

Berichten: 10587
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Zazou, en alles wat daarbij komt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 16:26

Ik heb geen flauw idee, dit was de optie die mij gezegd were ofwel een lege bak met niks er in. Denk dat ik dat eens even probeer want dit klopt ook niet :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10587
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 16:28

Oké ik zit nu zelf op de wc en hoor hem in de korrels krabben as we speak :') we hebben plas!

Granoek
Blogger

Berichten: 10587
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Zazou, en alles wat daarbij komt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 20:58

De uitslag van de urinetest was ook prima. Er zaten lichtjes ontstekingsdingen in maar niet in die mate dat ze aan een blaasontsteking dacht, wellicht kwam dit door de verhuis.

Dus eigenlijk kort gezegd is hij volledig gezond verklaard en vermoed de dierenarts dat hij in huis is beginnen plassen bij de vorige eigenaars door stress. Door de hond, door de kindjes, door de andere kat? Kan vanalles zijn en zo ook verklaren waarom het pas na een half jaar begonnen is, als het hem gewoon te veel is geworden.

Hier is hij de baas in huis dus ik ben heel benieuwd of hij het zo goed blijft doen als nu. Voorlopig heb ik er nog niks aan op te merken.
Ben er wel achter dat hij ontzettend speels is en ik ben heel blij dat al het speelgoed dat ik gekocht heb, geen weggegooid geld blijkt te zijn _O- Het vliegt door de hele woonkamer dus hij vermaakt zich denk ik wel!

Dit is de 'ik keek tv maar hoorde een muizenspeeltje'-blik

Afbeelding

En zo ligt hij de helft van de tijd voor het raam

Afbeelding

De chiller
Afbeelding