Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:43

Ik meld me ook aan hier! Ik ben Denise en mijn hondje is Bo, is een te grote Jack Russel :') Hij word in november 2.


Afbeelding

Afbeelding


Ik wil denk ik met hem behendigheid gaan doen, in de omgeving Gelderland. Heeft iemand een idee wat de prijzen zijn van zulke trainingen en een goed adres ? :)

Marije112

Berichten: 3401
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:47

Ymor schreef:
Schattig! Ik heb een schnauzer in een van mijn pubergroepen zitten. Zo’n leuk dier ook! Heel pittig dat wel.


Oelie kan wel pittig zijn ja, vrij dominant tegenover andere honden ook :j . Reteslim ook!

Denise, wat is Bo leuk!

akishino
Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:45

Mag ik ook (proberen) mee kletsen?
Ik ben linda 38 jaar, woon in brabant en heb al 17 jaar akita's. Het ras waar ik mijn hart aan verloren heb.
Ik heb nu nog 1 reu, Reiichi, een langharige brindle van 2 jaar oud.
Met mijn vorige reu en teef heb ik gehoorzaamheid en behendigheid gedaan, voor de fun, het blijven akita's ;) . Reiichi was ik op aan het leiden als aaihond, maar helaas gooide zijn gezondheid roet in het eten. Hij heeft een auto-immuunziekte met als verschijnsel een droge, schilferige huid, die niet zo fris ruikt en haaruitval. En laat dat nu allemaal net niet wenselijk zijn voor een aaihond :o

Afbeelding


Afbeelding

En in betere tijden zag hij er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:01

Ik ga hier ook volgen en misschien wat mee kletsen! Mijn ouders hebben een Duitse Staande Korthaar, waar ik graag actief mee ben. Helaas studeer ik ondertussen in Wageningen, waardoor ik hem alleen af en toe in de weekenden nog zie. Jammer, want ik ben ook daar graag buiten en wandelen in je eentje is toch minder leuk dan met een hond... Ik wil al een tijdje op zoek naar een uitlaat/oppas hond, maar het is er nog niet van gekomen tot nu toe.

Dit is de hond van mijn ouders, Milo:

Afbeelding


@akishino, wat een schatje! Zijn er medicijnen die je hem kunt geven? Heeft hij ook last van jeuk?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:34

@akishino Ow wow, dat is wel een verschil zeg, is daar nog iets aan te doen met medicatie? Heb je Japanse Akita? (Gok het wel, lijkt meer op de Japanner in de buurt dan op de Amerikaan :j )

@marije OMG die omschrijving, nee, tegen een bebaarde bejaarde met een advocaatje zeg je natuurlijk géén nee :') _O-

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:42

kimwilliam | Wat gaaf dat jij en je vriend pakwerker zijn. Het lijkt mij zo’n ontzettend gaaf gevoel om pakwerk te doen, dat moet toch wel een kick geven lijkt mij. Wat tof dat je vriend zich heeft weten te plaatsen voor het WK. Ik had ook nog nooit van de term kynoloog gehoord voor een hond, weer iets geleerd. :)

punjab | Welkom met Senna. Dat is ook een bijzondere kruising, prachtige kop heeft ze!

Ymor | Heel veel plezier gewenst op Texel. Hopelijk hebben jullie morgen niet al teveel last van de wind/storm en kunnen jullie daarna een aantal dagen genieten. Ik ben nog nooit op Texel geweest, maar het schijnt erg mooi te zijn.

JesdaJinn | Nog een bekende hond. Ik weet natuurlijk waar je nieuwe puppy vandaan gaat komen, maar dat zal ik niet verklappen.

KarmaChansy | Wat een prachtige roedel heb je. Allemaal mooie, sprekende kopjes!

chriske | Welkom met Noah. Wat gaaf dat je haar aan het opleiden bent tot hulphond. Ik ga je volgtopic zo ook even opzoeken, dat vind ik wel interessant om te volgen.

Many | Leuke honden heb je. Een Grand Basset Griffon Vendéen kom je ook niet elke dag tegen, leuk!

Arthis | Welkom met Yara. Wat een dotje is het. <3 Wij hebben een Finse Lappenhond in de puppengroep en dat is ook al zo’n schattig, pluizig dier!

XxDiandraxX | Jij hebt ook een mooie roedel honden. Bij het zien van de leeftijden dacht ik ook “Zo, dat moet een hectische tijd geweest zijn”, maar ik lees nu dat je ze niet allemaal als pup hebt gehad. Ik heb aan een pup opvoeden m’n handen al vol, laat staan als je er drie tegelijk hebt. Je Jack Russell vind ik ook geweldig, maar ik ben een beetje bevooroordeeld.

Marije112 | Leuk dat je mee komt kletsen vanuit Zuid-Afrika. Ook interessant om te lezen hoe (anders) het er daar aan toe gaat. Vervelend dat Bambam al maanden een beetje ziekig is, hopelijk vinden jullie binnenkort waar het aan ligt en is dat gemakkelijk op te lossen. Is het hebben van een hond in Zuid-Afrika vergelijkbaar zoals we dat hier doen of is er daar meer sprake van erfhonden?

Denisejazz | Wat geweldig, een uit de kluiten gewassen Jack Russell. Hij is wel heel erg knap. Leuk dat je behendigheid wil gaan doen, aan een adresje kan ik je helaas niet helpen en van prijzen weet ik ook (nog) niets af omdat wij nog bij de puppen zitten.

akishino | Welkom Linda. Wat jammer dat het niet meer gaat lukken om Reiichi op te leiden tot AAI-hond, maar dat maakt hem niet minder leuk om te zien. Heeft hij zelf veel last van zijn auto-immuunziekte of merk je het vooral als eigenaar?

SergeantRoos | Leuk dat je ook mee komt kletsen. Studeer je aan de universiteit in Wageningen of aan de hogeschool? Ik studeer zelf ook in Wageningen namelijk. Prachtige hond hebben je ouders.

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:45

BlijNijn ik studeer aan de universiteit in Wageningen. Ondertussen al twee jaar, na aankomend jaar ben ik er hopelijk van af... Studeren blijkt niet echt bij mij te passen :+

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:48

SergeantRoos schreef:
BlijNijn ik studeer aan de universiteit in Wageningen. Ondertussen al twee jaar, na aankomend jaar ben ik er hopelijk van af... Studeren blijkt niet echt bij mij te passen :+


Ah, dan kom ik je niet tegen. Ik studeer aan de hogeschool in Wageningen. Hopelijk lukt het om aankomend jaar af te studeren zodat je klaar bent met het blokken. :j

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:13

Wat een leuk topic! Mijn hond (bastaard terrier) is al een tijdje overleden en ik heb nog geen nieuwe wegens ongunstige woonomstandiheden. Wel ben ik samen met mijn vriendin aan het zoeken naar een hond voor haar (heb ook op Boktmarkt geadverteerd) en nu gaat ze donderdag kijken bij een herplaatser, Labrador\terriermix. Ik ben heel benieuwd of het gaat klikken!

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:16

Wauw jullie gaan snel haha! Lees morgen goed bij :D

CoRiNa1983 schreef:
@chriske, ik heb even in het volgtopic gespiekt uit nieuwsgierigheid. Wat super zeg om haar als hulphond te hebben. Erg mooi en jullie zijn goed bezig.
Na het zien van jullie topic denk ik dat wij gisteren in dezelfde cursus zaten met onze honden kan dat?

Wat grappig, jah gister avond bij siska? Dacht ook al hie toevallig als dit de Bram is van gisteren :D

Verara
Berichten: 145
Geregistreerd: 09-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:21

*\o/* Honden!

Ik heb er nu slechts 3, manlief wou na onze “eerste roedel” van 6 graag minderen naar 2.

Soort van gelukt, want Maddie, mijn oudste teefje is meer een kat, en Imp, de jongste is maar klein ;)
Plus Fitz, maakt 2.

Afbeelding
Mooie Roemeense Maddie. 8 jaar jong, een kilo of 16, 45 cm hoog, waarschijnlijk een huskykruising.
Werkelijk gek op kleine kinderen en verder zo gestoord als wat. Maddie kan niet los, geen commando’s, heeft er jaren over gedaan überhaupt zindelijk te worden. Is een absolute tok naar andere honden. Maar ze is toch mijn Maddie.



Afbeelding
Fitz, laekense herder zonder ruwhaargen, 5 jaar, 65 cm, 35 kilo.
Het liefste jongetje van de klas. Ook de domste waarschijnlijk. Hij heeft geen enkel benul dat hij een slimme Belgische herder zou moeten. Maar hij doet altijd zijn best. En is voor een intacte volwassen herderreu buitengewoon sociaal.


Afbeelding
Imp, de 3e hond, die we niet zouden nemen. 2 jaar, 8 kilo.
Ze zag, kwam en overwon. Onze kleine prinses. Imp zou een maltezer/shih
tzu moeten zijn, met 1/8 terriër bloed ergens ver weg. Als Imp geen 3/4 terriër is vreet ik m’n schoen op.
Zowel qua karakter als qua uiterlijk doet ze niet onder voor een jack russell.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:03

Verara schreef:
*\o/* Honden!

Ik heb er nu slechts 3, manlief wou na onze “eerste roedel” van 6 graag minderen naar 2.

Soort van gelukt, want Maddie, mijn oudste teefje is meer een kat, en Imp, de jongste is maar klein ;)
Plus Fitz, maakt 2.

[ [url=m/FxYiac.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooie Roemeense Maddie. 8 jaar jong, een kilo of 16, 45 cm hoog, waarschijnlijk een huskykruising.
Werkelijk gek op kleine kinderen en verder zo gestoord als wat. Maddie kan niet los, geen commando’s, heeft er jaren over gedaan überhaupt zindelijk te worden. Is een absolute tok naar andere honden. Maar ze is toch mijn Maddie.



[ [url=m/hPVnYk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fitz, laekense herder zonder ruwhaargen, 5 jaar, 65 cm, 35 kilo.
Het liefste jongetje van de klas. Ook de domste waarschijnlijk. Hij heeft geen enkel benul dat hij een slimme Belgische herder zou moeten. Maar hij doet altijd zijn best. En is voor een intacte volwassen herderreu buitengewoon sociaal.


[ [url=m/njEU73.jpg]Afbeelding[/url] ]
Imp, de 3e hond, die we niet zouden nemen. 2 jaar, 8 kilo.
Ze zag, kwam en overwon. Onze kleine prinses. Imp zou een maltezer/shih
tzu moeten zijn, met 1/8 terriër bloed ergens ver weg. Als Imp geen 3/4 terriër is vreet ik m’n schoen op.
Zowel qua karakter als qua uiterlijk doet ze niet onder voor een jack russell.



Ok, jouw omschrijving van je honden is echt goud!
En die laatste is écht wel meer terriër dan 1/8 ja! :j
Ow, en eigenlijk mag je nóg best een hond hoor. De ene is kat, en 8kg bij de herder is gewoon een hele grote herder. Klaar. Plek voor nog eentje :))

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:37

Wij hebben gisteravond een fotoshoot gehad op de paarse heide <3

Hieronder alvast een voorproefje, de rest van de foto’s moeten we nog even geduldig op wachten

Afbeelding


Ik zou nooit meer minder dan twee honden in huis willen hebben.. op de dagen dat Billy hier niet is merk je zo goed dat Skye een vriendje mist.. als we straks wat ruimer wonen is de bedoeling om er uiteindelijk een stuk of vijf rond te hebben lopen :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:46

beauty1love schreef:
Wij hebben gisteravond een fotoshoot gehad op de paarse heide <3

Hieronder alvast een voorproefje, de rest van de foto’s moeten we nog even geduldig op wachten

[ [url=m/AT7SKs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou nooit meer minder dan twee honden in huis willen hebben.. op de dagen dat Billy hier niet is merk je zo goed dat Skye een vriendje mist.. als we straks wat ruimer wonen is de bedoeling om er uiteindelijk een stuk of vijf rond te hebben lopen :j


Mooie foto :j
Ik wacht ook nog op de resultaten van een heideshoot :j

Ligt wel een beetje aan je hond natuurlijk. Toby vindt het heerlijk als Lewis (de hond van mijn ouders) er is, maar ook echt heel erg prima om die gewoon te negeren en bij mij te liggen ipv bij Lewis. Andersom net zo. Kunnen ook heerlijk spelen hoor, maar in huis negeren ze elkaar vaak gewoon. In de tuin gaan ze los haha

XxDiandraxX

Berichten: 4000
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:47

Veel heide shoots, ik wacht ook op resultaat.. :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:09

XxDiandraxX schreef:
Veel heide shoots, ik wacht ook op resultaat.. :')


Mijn schoonzusje is fotograaf, soms vindt ze het heel leuk om andere honden dan alleen hun hond op de foto te zetten. Zelfde met paard: soms wil ze een andere kleur voor de lens dan haar eigen schimmel. I-de-aal :))

XxDiandraxX

Berichten: 4000
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:13

Skippy01 schreef:
XxDiandraxX schreef:
Veel heide shoots, ik wacht ook op resultaat.. :')


Mijn schoonzusje is fotograaf, soms vindt ze het heel leuk om andere honden dan alleen hun hond op de foto te zetten. Zelfde met paard: soms wil ze een andere kleur voor de lens dan haar eigen schimmel. I-de-aal :))

Zeker ideaal!
Ik heb best veel meetings meegedaan, dan zijn er mooie fotos van aussies met blauwe ogen. Ze worden dan ook wel regelmatig gekozen als ik ze op geef als portfoliomodellen. Inmiddels weten veel fotografen mij ook te vinden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Elin met mijn overleden reu.. <3

MachieJarig

Berichten: 16018
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:19

Oh wat leuk!!
Ik ben marleen, heb te veel honden maar ze zijn allemaal geweldig!
Luca, 11 jaar, golden retriever x wetterhoun
Dumás, 10 jaar, Puli
Csiva, bijna 8, kruising pumi.
Fiji, 3.5, Hrvatski ovcar
Blekz, bijna 5 maanden, border collie

Afbeelding

Met Csiva en Fiji doe ik aan agility. Csiva loopt graad 3 en Fiji graad 2 :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:29

XxDiandraxX schreef:
Zeker ideaal!
Ik heb best veel meetings meegedaan, dan zijn er mooie fotos van aussies met blauwe ogen. Ze worden dan ook wel regelmatig gekozen als ik ze op geef als portfoliomodellen. Inmiddels weten veel fotografen mij ook te vinden.
[ [url=m/gL74nC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/auSAz6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mXaeyt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wadfCz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Elin met mijn overleden reu.. <3


Mooie foto's :j
Dat is wel het voordeel van een aparte kleur inderdaad. Ik vind Toby best makkelijk te fotograferen. De hond van mijn ouders heeft een zwart hoofd, volle krulvacht en hele donkere ogen. Krijg je zonder hele goede belichting bijna niet op de foto. Dan heb ik dus liever Toby voor de lens. Maar goed, ik ben geen vakfotograaf natuurlijk, ik maak gewoon graag foto's onderweg met wandelen :)


Machie schreef:
Oh wat leuk!!
Ik ben marleen, heb te veel honden maar ze zijn allemaal geweldig!
Luca, 11 jaar, golden retriever x wetterhoun
Dumás, 10 jaar, Puli
Csiva, bijna 8, kruising pumi.
Fiji, 3.5, Hrvatski ovcar
Blekz, bijna 5 maanden, border collie

[ [url=m/4S7dcp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met Csiva en Fiji doe ik aan agility. Csiva loopt graad 3 en Fiji graad 2 :)


Veel te veel en allemaal 'gekke' rassen ook nog }:) nee, gaaf, prachtige collectie honden. Je hebt wel een thema qua kleur hè ;) best pittige rassen zitten daar tussen! Vooral de Kroaat?
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 25-08-20 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:29

Ik meld mij ook graag aan.
Ik ben Marije uit Nieuwegein

Dit is Aedan, 6 bijna 7 jarige Shetland Sheepdog, ook wel Sheltie genoemd. Hij is mijn assistentiehond voor PTSS en stukje ADL.
Samen geven we ook voorlichtingen in het onderwijs maar ook op evenementen.
Afbeelding

En dit is Bella. Een 9 jarige Chiwafwaf. Vooral waf. Erg luid maar gek op knuffelen. Ze word oud, krijgt kwaaltjes maar slapen is haar hobby
Afbeelding

Daarnaast heb ik nog een kruising van Cyprus af maar die woont momenteel bij mijn moeder samen met haar zusje. Ze zijn als pup gekomen toen ik nog bij m'n moeder woonde. Links Lotje, recht Fietje, fietje is van mij.
Afbeelding

Marie508
Berichten: 266
Geregistreerd: 05-12-11
Woonplaats: Oldehove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:35

Wat een leuk topic, mooie honden komen er voorbij! Ik vind het leuk om hier mee te lezen en te kijken.

Wat leuk nog een Sheltie @VillaNeusjes

Dit is mijn Sheltie reu van 1.5 jaar.


Afbeelding


Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:48

Het gaat hard! Leuk!

Ik voel me ineens kaal met naar 1 hond :=

Ik zie een ras waar ik werkelijk nog nooit van gehoord heb! Ga er eens wat over opzoeken. Moet eerst weer kijken hoe je het schrijft :')

Verara _O- mooie omschrijving van je roedel.
Echt leuk al die foto's en.. de hei is nu ook echt prachtig!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 21:58

Leuk die shelties! En nogmaals leuk dat er zoveel aanmeldingen zijn!!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:20

IMJ schreef:
Het gaat hard! Leuk!

Ik voel me ineens kaal met naar 1 hond :=

Ik zie een ras waar ik werkelijk nog nooit van gehoord heb! Ga er eens wat over opzoeken. Moet eerst weer kijken hoe je het schrijft :')

Verara _O- mooie omschrijving van je roedel.
Echt leuk al die foto's en.. de hei is nu ook echt prachtig!



Deze hè: Hrvatski ovcar :)) van wat ik begrepen heb pittige honden. Maar dat heb ik ook vernomen van Pumi en Mudi, ook niet makkelijk.

Ja, kaal hè, één hond. Ik voel met je mee :j óóit komt er misschien wel eens een tweede. Als ik meer tijd heb.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:27

Is dit het nieuwe puppy erbij 2020 topic of wat is het idee? Ik zie veel namen uit het andere topic maar hoewel ik graag veel over De Strikjes klets, wordt 2 topics bijhouden wel een beetje teveel van het goede :Y)

De Strikjes:

Afbeelding

Edit: ik vind dit een betere titel overigens hoor, de meeste puppies zijn al aardig puber inmiddels maar ik ben even zoekende waar ik mijn verhalen dan vanaf nu ga dumpen :o