[VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-21 09:58

Helemaal niet gerealiseerd dat ik hier niet bijgehouden heb! :+

Vrijdag waren de waarde nog superlaag en dinsdag stond ze op 2, advies was donderdagochtend weer prikken, daar was ik het mee eens. Ze was wel al de hele week aan het vlaggen en seinen naar de heren. Donderdagochtend gaan prikken en de waarde was 4,4, advies van de DA was om die avond te gaan dekken en zaterdag (evt prikken) en zaterdagavond weer dekken. Daar was ik het niet mee eens, 4,4 leek me echt veel te laag en gezien het voor reu en teef de eerste keer was moesten ze er wel een goede ervaring aan overhouden.

Iom een aantal fokkers besloten donderdag niet te gaan dekken en vrijdag voor de zekerheid weer te testen, hebben we gedaan en vrijdag was de waarde 8,5. Onze eigen reuen waren ook schijt en schijt irritant donderdagavond dus dat die ovulatie had doorgezet was wel duidelijk.

Gisterenavond naar Gandalf in de stromende regen en onweer, dus dat werd binnen dekken. Ik deelde dit met de geïnteresseerden in de app:

Kwamen gisteren pas weer om 00.15u terug in het hotel, het was gezellig en niet alleen voor de honden. Maar even een klein verslag van gisteren. Toen we naar de reu reden begon het zo te regenen dat we niet eens meer harder konden rijden dan 30km per uur en als kers op de taart sloeg de bliksem meerdere keren in, in de wijk waar we moeten zijn. Dat werd binnen dekken.

Dana was in huis natuurlijk wat onwennig, halve dag onderweg en dan drop ik haar ook nog zo in een vreemd huis met reu. Gandalf liet wel direct zijn goede kant zien, heel sociaal, heel open, heel netjes naar Dana maar ook naar mij en Jolanda die met muts op en drijfnat binnen kwamen rennen (letterlijk). We hebben ze een kwartiertje wat rond laten lopen in huis, vooral voor Dana om deze op haar gemak te raken maar met vijf minuten wilde ze al met hem spelen. Dat spelen was natuurlijk niet helemaal de bedoeling dus op een bepaald moment hebben we haar kont eerst richting Gandalf geparkeerd en nog steeds was het een echte heer, heel netjes en beheerst en ietwat onzeker ging hij te werk. Hij probeerde het via de zijkant of 'om de hoek' maar om die reden was de dekmeester mee. Zij stuurde hem en moedigde hem rustig aan. Na een keer of drie snapte hij het spelletje en volgde een goede en soepele dekking! Superfijne ervaring voor zowel Gandalf als Dana. Dana liet zich ook heel braaf dekken, niet snauwen, niet bokken, niet gillen, heel blij mee. Ze hebben 20 minuten gekoppeld gestaan. Super fijn dus! Daarna gingen wij allemaal aan de koffie en hebben ze nog met elkaar gespeeld, na een half uurtje kwamen ze alletwee bij me op de bank liggen om lekker te kroelen en daarna te dutten.

Ik ben nog steeds super blij met de keuze van Gandalf, wat een leuke reu! Heel mooi formaat, super gebouwd, mooie lange nek en rug met goede spiermassa. Maar daarnaast ook atletisch en lening, iets wat we normaal in de Border Collie zoeken maar ik automatisch naar kijk in de SC omdat ik met Dana natuurlijk doe sporten. Qua karakter heel open en vriendelijk, niet terughoudend, niet vocaal (groot pluspunt, haha!) en absoluut geen 'sul' zoals ik de reuen wel eens liefkozend noem. Zoals benoemd was hij echt heel netjes en beheerst rondom Dana maar durfde haar wel uit te dagen tot spel en zette daarna ook door voor een dekking.

Al met al ben ik heel blij dat we in januari moesten switchen van reu, Gandalf is echt de betere keuze. ❤️

10 minuten na aankomst in het hotel:
Afbeelding

Bij Gandalf:
Afbeelding

Na de dekking
Afbeelding

Afbeelding

En vanochtend aan het ontbijt:
Afbeelding

Ik had haar los geklikt, ze gedroeg zich super netjes, zelf toen er een overal mensen zaten behalve aan het tafeltje direct naast ons. <3 Nog nooit mee in een hotel geweest en ze is er niet van onder de indruk en gewoon heel netjes, tophond! Ik had een eitje voor haar gestolen, dat heeft ze opgepeuzeld.

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:21

Wat fijn dat het zo is verlopen! Qua karakter moeten uit die combi toch tophonden komen, dat kan niet anders!

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:21

Doet ze echt Super Knap allemaal, ook in het restaurant van het hotel dan zo <3
En denk inderdaad dat het toch dan zo heeft moeten zijn met het vinden van Gandalf :j!
Klinkt echt alsof hij een super fijne reu is welke een hele mooie combi met Dana is/gaat zijn.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:22

Wat een fijn nieuwes. Nu hopen dat het direct gepakt heeft.

Moet je ver rijden voor de reu?

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-21 11:40

JesdaJinn schreef:
Wat een fijn nieuwes. Nu hopen dat het direct gepakt heeft.

Moet je ver rijden voor de reu?


Gisteren ruim drie uur onderweg geweest door files. Reu zit in Culemborg & de dekmeester in Rotterdam. Zit in een hotel in Rotterdam.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 12:09

Ja, pittig ritje wel. Maarja, je moet wat :P

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 16:01

Wat een fijne update! Spannend hoor, beide eerste keer ook. Ik heb Gandalf al op een aantal andere verwachte nesten-pagina's gezien dus dacht niet dat hij nog zo vers van de pers was! Kennelijk zijn meer fokkers blij met hem als dekreu :j

Hoelang moet je nu wachten om te weten of het gepakt heeft? Ik duim voor mini-Kerst-Dana's! *\o/*

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-21 16:27

Flux schreef:
Wat een fijne update! Spannend hoor, beide eerste keer ook. Ik heb Gandalf al op een aantal andere verwachte nesten-pagina's gezien dus dacht niet dat hij nog zo vers van de pers was! Kennelijk zijn meer fokkers blij met hem als dekreu :j

Hoelang moet je nu wachten om te weten of het gepakt heeft? Ik duim voor mini-Kerst-Dana's! *\o/*


Ja hahaha, hij & Rusty zijn vers bloed en worden daardoor veel ingezet. Bij de SC is de poule maar heel klein, had het er gisteren in de auto nog over.

Eigenlijk moet je een reu importeren, kun je goud mee verdienen. :+

Tweede week van Oktober zullen we voor de echo gaan.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 20:02

Waar wacht je op ~~}>

BelgenGek

Berichten: 2242
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 20:59

Ik zie je topic nu pas en ga het volgen!"
Wat een prachtige honden zeg, wauw

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-21 23:04

xLaraaj schreef:
Waar wacht je op ~~}>


Ik vind teven leuker, Kay is van de reuen en die haalt niet vrijwillig een Schotse Collie. :')


BelgenGek schreef:
Ik zie je topic nu pas en ga het volgen!"
Wat een prachtige honden zeg, wauw


Wees welkom & thanks! Ik deel je mening. :))



Vanavond weer wezen dekken, een snelle vlotte dekking. Hij schoot er even uit maar na een rondje door de woonkamer hopte hij er opnieuw op, deed zijn ding en zwelde mooi. Niet zo 'mooi' gekoppeld als gisteren en ik dacht rond de vijf minuten maar dat bleek toch een stuk langer. :+ In ieder geval niet zolang als gisteren.

Daarna hebben ze weer samen gescharreld en gespeeld, super schattig. <3

De hopelijk Mommy & Daddy to be!
Afbeelding

Mensen die duimen vrij hebben mogen gaan draaien! :)F

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 00:33

De reu is echt veel groter dan Dana of vertekend de foto heel erg?

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 08:14

JesdaJinn schreef:
De reu is echt veel groter dan Dana of vertekend de foto heel erg?


Ja heel erg, hij is niet veel groter. Dana zit ook een stukje naar achteren en hij is wel wat grover (reu natuurlijk).

Het zal 5cm schelen gok ik en dat is wel fijn, Dana is natuurlijk echt maar ini mini.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:44

Ik heb gedroomd over je hond _O-
Ik denk dat ik puppykoorts heb, het leven zonder honden is zo eenzaam -O-

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 09:14

Judass schreef:
Ik heb gedroomd over je hond _O-
Ik denk dat ik puppykoorts heb, het leven zonder honden is zo eenzaam -O-


:(:)

Ik kan het me ook echt niet voorstellen. De afgelopen twee dagen was ik alleen met Dana en ik miste de rest echt verschrikkelijk. En dan had ik gewoon een hond bij me. Zonder hond lijkt me ook zo ongezellig.

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 09:55

Ik zal hier de foto's ook even delen, sinds een paar dagen is Dana opgeblazen en er vormt zich een ballon aan de zijkant, die was er eerst niet. Kay & een vriendin zeiden alletwee onafhankelijk van elkaar dat haar ribben ook wel erg uitgezet waren. Dat zie ik zelf dan weer niet.

Maargoed, mijn gevoel zegt dat ze leeg is dus ik hoop dat ik ongelijk krijg. :') theoretisch gezien zou zondag/maandag/vandaag de innesteling zijn.


Afbeelding

Afbeelding

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 19:19

Voor ons is het een onvergetelijke dierendag! <3

Er zijn er 6/7 geteld en over nummer 8 was er twijfel.

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:25

Wat gaaf gefeliciteerd!
Kan de foto's niet zien :P

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:25

YESS!! Gefeliciteerd Kim! *\o/* *\o/*

thequeensmum
Berichten: 3529
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:32

Dat is nog eens leuk nieuws!
Foto zie ik ook niet, maar ach, kan ik toch nooit chocola van maken

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:41

Wat goed! Gefeliciteerd *\%/*

BelgenGek

Berichten: 2242
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 20:26

Wat leuk!!

_HS_

Berichten: 143
Geregistreerd: 18-03-11

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 20:34

Super. Gefeliciteerd!

Anoniem

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 21:18

Gefeliciteerd! Gelukkig klopte je voorgevoel niet :D

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 21:28

Super leuk, gefeliciteerd Kim!