[VOLG] Otje de Silken Windsprite

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 22:39

Echt een dierenbeul ja jij Es _O- ik til dr ook gewoon naar buiten hoor, helaas pindakaas. Maar een regenjasje als het erg tekeer gaat vindt ze wel fijn. Ze vindt het geluid van regen wel heel interessant, van de week toen het met bakken uit de hemel kwam en onweerde ging ze helemaal verwonderd bij de balkondeur -die op een kier stond- staan kijken. Niks bang voor onweer, is interessant! :))

Ohhh Prrrr die verwijtende blikken... vreselijk :') ja ze is echt makkelijk tot nu toe. Ze sloopt niks wat niet van haar is (ook niet echt wat wel van haar is trouwens), kan zichzelf prima vermaken maar vindt samen spelen ook heel leuk, ze luistert best goed en is heel leergierig. Ze loopt ook netjes mee aan de lijn. Tuurlijk trekt ze wel eens maar dat valt echt alles mee en is makkelijk te stoppen.
Dat luisteren zal straks vast wel veranderen in de puberteit... maar dat zien we dan wel weer.

Voor nu is ze gewoon nog m’n lieve kleine puppenkind <3 dr moeder was trouwens helemaal niet echt moeilijk in de puberteit dus duimen daarop maar :D
Afbeelding

Afbeelding

Ze is echt helemaal knock-out van dr play date met dr zus haha. Oja ze herkenden elkaar zeker wel hoor Es! Even een beetje snuffelen en toen gelijk spelen. Was echt te lief!


Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:50

Ach wat is Otje toch een schatje <3
Jullie hebben elkaar echt gevonden he! Top match :+:

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16173
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 01:11

Ailill schreef:
Essie73 schreef:
wow...wat is ze gegroeid. Wat leuk dat ze even met haar zusje kon spelen. Was er enige herkenning?
Die regen herken ik ook, Lana gaat dus gewoon echt niet naar buiten. Nu weegt ze maar 6 kilo, dus helaas voor haar is ze zo de drempel over getild. Plassen moet toch echt gebeuren. (Buiten graag)
Dierenbeul :')


Erg heh... En als het niet waait ben ik helemaal erg. Dan loop ik onder de plu om niet nat te worden }>

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 22:54

Vandaag verveelden we ons een beetje dus zijn we met Otje naar de Klinkenbergerplas geweest, waar ze lekker heeft kunnen spelen! We hebben goed geoefend met loslopen en commando "hier", wat echt steeds beter gaat. We kwamen onze puppycursus juf nog tegen :D Die ook helemaal trots haha.
Ot vindt het echt heerlijk om keihard door het water heen te rennen! Zwemmen doet ze heel soms uit zichzelf maar meestal blijft het bij keihard rennen :')
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Ze lijkt al zo groot, maar als je dan een foto ziet van puppycursus waar ik dan naast haar sta... Is het eigenlijk nog maar een klein hummeltje <3
Afbeelding

D'r oren blijven maar groeien _O- Zo schattig. Af en toe is het net Dobby van Harry Potter :Y)
Afbeelding

Dobby is a free elf (ze was hier heel erg moe haha)

Afbeelding

De rest van de zondag hebben we lekker relaxed aan gedaan :z
Afbeelding

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:34

Die eerste foto dat ze door dat water racet... <3 Prachtige sprongen maakt ze!

Die associatie met die oren snap ik ook wel. Maar ze is veel mooier dan een elf. Echwel.

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:25

Wat een lieve foto's, echt om te smelten <3

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:55

<3 <3 <3

Ze moet gewoon nog in haar oren groeien :j

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 13:51

Prrrr schreef:
Die eerste foto dat ze door dat water racet... <3 Prachtige sprongen maakt ze!

Die associatie met die oren snap ik ook wel. Maar ze is veel mooier dan een elf. Echwel.


Oh ja door het water rennen en hoog springen is het mooiste dat er is! :j
Maar ze is wel zo schattig als een elfje <3 Windsprite klinkt ook zo sprookjesachtig :+:


Valerie_V schreef:
Wat een lieve foto's, echt om te smelten <3


Lief he :+: Ze is net zo lief (en ondeugend) als ze eruit ziet :D


fransje23 schreef:
<3 <3 <3

Ze moet gewoon nog in haar oren groeien :j

Whahaha ja absoluut :)) En in d'r staart. En poten. En neus :') Op de puppycursus zien die andere pups er echt nog zo "baby" uit en Otje is echt zo'n lanky slungelig elastiek om te zien haha. Terwijl ze niet eens de oudste is.

--

Vandaag had ik een afspraak waar ze helaas niet mee naartoe kon en m'n vriend was werken, dus ze moest eventjes 2 uurtjes alleen thuis blijven. Ik zet dan m'n laptop op de bank en FaceTime mezelf met m'n telefoon, zodat ik d'r in de gaten kan houden. En even kan kijken wat ze doet als ze alleen is.
Nou, slapen dus. Echt geen enkel probleem.

Afbeelding

Verder doet ze mee aan een onderzoek naar vachtgroei. Is een onderzoek van een bokker en ik maak wekelijks foto's. Is voor mij (en hier in het topic) ook leuk om bij te houden!

Die van deze week:
Afbeelding

Ze staat een beetje ongemakkelijk, ze heeft wel gewoon een nette rug hoor. Maar was een beetje lastig om én een pup stil te laten staan én een foto te maken haha.
Afbeelding

Lekker ding :+: Zo heel voorzichtig drinken. Fris water uit het park is natuurlijk lekkerder dan je eigen drinkbak thuis :9k
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:59

Door het water rennen en hoog springen IS ook gewoon onwijs leuk! :D

Dat slungelige is echt wel typisch voor die langpoten he? Podengo's zijn met 3 maanden ook al nauwelijks meer puppies en met 6 maanden gewoon slungelige versies van het 'eindresultaat' :') -O-

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:43

Ik vind het toch een leuk ding zeg! Als ik dat karakter lees en zie hoe dit zich ontwikkeld. Ik geloof dat ik een beetje verliefd ben.

Zullen ons maar vast inschrijven voor over ongeveer 4 jaar. Wat een heerlijk beestje.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:21

Die laatste foto <3

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16173
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:30

Wat slim om zo te facetimen met haar. Geniaal.
Ze heeft het echt ongelooflijk getroffen met jullie. De liefde spat er vanaf.

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 12:25

Skippy01 schreef:
Door het water rennen en hoog springen IS ook gewoon onwijs leuk! :D

Dat slungelige is echt wel typisch voor die langpoten he? Podengo's zijn met 3 maanden ook al nauwelijks meer puppies en met 6 maanden gewoon slungelige versies van het 'eindresultaat' :') -O-


Ja je ziet bij Ot nog wel een beetje dat ze nog jong is, maar de meeste schatten dr wel ouder dan 15 weken! Het is inderdaad een slungelige versie van het eindresultaat _O- ze heeft echt niet meer zo’n puppy bekkie.
De meeste mensen denken dat ze een lurcher is (windhond met niet-windhond kruising)
Afbeelding


Enjoy_ schreef:
Ik vind het toch een leuk ding zeg! Als ik dat karakter lees en zie hoe dit zich ontwikkeld. Ik geloof dat ik een beetje verliefd ben.

Zullen ons maar vast inschrijven voor over ongeveer 4 jaar. Wat een heerlijk beestje.


Ja het is echt een superleuk ras! Doordat er ergens heeeeeel erg ver weg Sheltie inzit zijn ze toch net iets anders van karakter dan Whippets. Wat opener en zachter, en een grotere will to please meestal.


Prrrr schreef:
Die laatste foto <3

Jaaa goed vasthouden anders ligt ze zo weer in het water :D

Essie73 schreef:
Wat slim om zo te facetimen met haar. Geniaal.
Ze heeft het echt ongelooflijk getroffen met jullie. De liefde spat er vanaf.


Ja toch _O- ben wel steeds aan het kijken voor een WiFi camera maar dit werkt ook haha.
Kan me echt geen leven meer zonder dr indenken! Ze is echt m’n vriendinnetje en dus ook mega beschermend naar mij toe. Verslikte me van de week in een slokje drinken en ze kwam gelijk aanrennen en helemaal bezorgd rondjes om me heen springen haha :')



Vandaag heb ik een beetje een offday, dus weinig energie om veel te wandelen en te spelen met Ot. Vindt ze prima.
Lekker knuffelen op de bank en ze heeft een lekkere gevulde Kong gekregen.
Zit een klein beetje Kong pasta, pindakaaskoekje, wat yoghurt en een plakje worst in en ze is er weer even zoet mee Y)(^)

Ze heeft ook een zachtere puppy Kong maar die is te makkelijk voor dr met die enorme neus _O- die Kong geeft teveel mee haha. Ze steekt gewoon dr complete onderkaak erin en haalt zo alles eruit hahaha.
Dus sinds gisteren heeft ze een grote hondjes Kong :D

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:27

Warboel schreef:
Ja het is echt een superleuk ras! Doordat er ergens heeeeeel erg ver weg Sheltie inzit zijn ze toch net iets anders van karakter dan Whippets. Wat opener en zachter, en een grotere will to please meestal.


NOG zachter dan whippets? En dat zijn al echt de ultieme zachtaardige honden vind ik! :j <3
Wat grotere will to please kan ik me wel indenken dan weer, windhonden staat nou niet bekend als de meest gemotiveerde pleasers :')
(Maar ze zijn zo lief :D )

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 21:10

Afbeelding

Vandaag heeft een vriendin superleuke foto’s gemaakt van Ot en mij <3 de prinses op de erwt heeft zich weer van dr beste kant laten zien. Ze deed netjes luisteren al vond ze dat wel moeilijk soms maar ik ben trots op m’n meisje :+:

[BB-ITP] Naar het park met windhond pup Otje!

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 15:20

Weer even een pupdate vandaag :D Ot is nu 4 maanden en ze groeit heel goed!
Ze is ook begonnen met wisselen, zijn nu 6 tandjes uit.
Ze is 1 dagje een beetje uit dr hum geweest, dat ze een beetje misselijk was, maar verder geen last van tot nu toe!

Vorige week zijn we voor het eerst met de bus naar de markt geweest, ze vond het wel leuk volgens mij! Heb dr soms wel stukjes gedragen omdat ze het ook wel een beetje spannend vond en moe was. Maar ze heeft het keurig gedaan!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben ook nog lekker met mijn moeder gewandeld in een groot natuurgebied in de buurt, daar is ook een omheind losloopgebied dus daar heeft ze heerlijk gespeeld en gezwommen.
Afbeelding

Afbeelding

En vandaag is dr zus Billie weer langsgeweest! Zo heerlijk die twee, echt genieten om die te zien spelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes van Dobby de huiself :D

Afbeelding

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:24

awww wat weer super leuke foto's zeg !

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:58

Wat is het toch een leuk dier. Je hebt echt heel erg geboft.

imaudy
Berichten: 5061
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 00:32

Ah wat een knap puppy is ze toch!
Ze kijkt altijd zo wijs!

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 18:56

Ja ze lijkt al zo volwassen... De pups op de puppycursus zijn echt nog van die lieve schattige fluffy pupjes en Otje is naja... Otje :')

Heb d'r zojuist ingeschreven voor d'r eerste show van het ras, in september in Duitsland :D We starten dan babyklasse en ze moet in ieder geval tegen d'r zusje en broertje want die komen ook _O- Dus we gaan hard oefenen want Otje moet natuurlijk wel de beste zijn <<) Haar papa loopt ook in de Championsklasse en d'r mama komt gewoon mee voor de leuk, dus wordt een hele familie samenkomst :Y) Zin in *\o/*

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 22:17

Even een kleine update hier :)

Zaterdag zijn we uit logeren geweest naar Otje dr papa, Remus.

Afbeelding

We hebben een lekker stukje gewandeld en wat foto’s gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Zondag waren we al heeeel vroeg op (06:00 :Y) ) en gingen we naar de renbaan. Uiteraard heeft Otje niet gerend hoor, maar Remus en boel andere Windsprites wel dus we zijn lekker wezen kijken!
Er waren 100 windhonden dus Ot was eerst wel een beetje geïntimideerd maar ze heeft dr ogen uitgekeken en vond het hartstikke leuk!

Spannend :):)
Afbeelding

Even netjes wachten met papa Remus
Afbeelding

Kussie voor dr nieuwe vriend, Timon :*
Afbeelding


Na Remus z’n eerste run zijn we even lekker wezen wandelen, kon hij even rustig uitlopen en was Otje ook even de drukte uit.


Afbeelding

Afbeelding

We waren geocachen dus we vonden een schat *\o/*

Afbeelding

Toen we terugkwamen op het terrein was daar de verrassing van de dag voor Otje; zusje Billie kwam ook kijken :):)

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk was ze moe dus heb ik even lekker een bedje voor dr gemaakt in de auto en heeft ze even lekker kunnen slapen.

Afbeelding

Na een druk weekend kwamen we dus ‘s avonds thuis en hebben Reem en Otje de avond ongeveer hetzelfde gespendeerd:

Afbeelding

Afbeelding

<3 <3 ze heeft weer heel wat indrukken opgedaan dus, maar ze heeft het zo knap gedaan! Heel braaf de hele dag lekker op dr kleedje gelegen. Heb zelfs een patatje kunnen eten terwijl ik naast dr zat op dr kleedje, en ze heeft er geen een gepikt :D

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:48

had het filmpje van remus gezien wat kan die rennen zeg ongelooflijk

En wat groeit die van jou als kool zeg !

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 15:28

Zijn er nog mensen die het leuk vinden om een update te zien van Otje? :D
Mevrouwtje groeit echt als kool!

Ook de afgelopen maand hebben we weer super leuke dingen ondernomen.

We zijn met zusje Billie naar het strand geweest :):)

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft dr puppy cursus certificaat behaald :j

Afbeelding

Met de hitte lekker in het badje gespetterd :):)

Afbeelding

D'r oren zijn heel hard gegroeid _O-

Afbeelding

En we zijn regelmatig naar het strand en andere losloopgebieden geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen zondag hebben we met Otje d'r papa en mama, broer en 3 zusjes een heerlijke wandeling en daarna picknick gedaan. Was onwijs leuk! Zo leuk om de verschillen, maar juist ook de overeenkomsten tussen die 5 te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk was haar áller beste vriendinnetje Billie daar ook bij <3 Die twee zijn zooo leuk samen.

Afbeelding

Afbeelding

Ot is inmiddels bijna een half jaar en al een grote meid, maar stiekem is ze nog steeds die lieve kleine puppy hoor :+: :+: :+:

Afbeelding

Afbeelding

Oja en ze houdt van Harry Potter. Maarja, wie niet :Y)

Afbeelding

Leandra

Berichten: 1597
Geregistreerd: 06-01-03

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:40

Knapperd! Ik vind haar zo leuk!

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:59

Ik volg nog steeds :D

Ah bekend fotologo hihi