Al sinds ik een heel klein meisje ben wil ik graag een hond. Nooit van gekomen want m’n ouders houden niet zo van honden.
Inmiddels woon ik vier jaar samen met m’n vriend en is het onderwerp “hond” al regelmatig ter sprake gekomen. M’n vriend twijfelde echter nogal of hij wel een hond wil.
Een vriendin van mij heeft een Silken Windsprite, echt een onwijs leuk dier. Het is een windhond, officieel in Nederland nog niet erkent, maar in een heleboel andere landen (waaronder Duitsland en Frankrijk) wel. Silken Windsprites zijn redelijk makkelijke honden, ontzettend zachtaardig en lief, ze hebben weinig jachtinstinct en zijn goed te trainen. Voorheen werden ze ook wel Langhaar Whippets genoemd.
Vorig jaar was een kennis van die vriendin op zoek naar een adres om haar Silken tijdelijk te plaatsen. Die hond is dus bij mij komen logeren... zou voor in de eerste instantie 2 weken, uiteindelijk is ze 4 maanden gebleven

Dit was Gulz, onze logeerhond:

Toen Gulz weer terug was naar haar eigenaar merkten mijn vriend en ik beide dat we haar gewoon ontzettend misten. Het wandelen, spelen, rennen, de knuffels... dus de beslissing was gemaakt; er komt een hond! En om precies te zijn, een Silken Windsprite

Afgelopen zondag, precies 2 maanden na de dekking, zijn er 5 gezonde pups ter wereld gekomen

Ik wilde ontzettend graag een bont teefje, maar de kans op bont was gezien de lijnen ontzettend klein.
Maar... er is toch een bont teefje uitgekomen! Voelt echt een beetje meant to be

Ik word echt veel betrokken erin, heb geholpen namen uit te kiezen en krijg zeer regelmatig foto’s. Superleuk! Dus dacht, misschien vind Bokt het leuk om dit nestje ook te volgen, als een beetje schattige afleiding van de corona crisis oom.
Ik mag ze hier plaatsen