Puppy erbij 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:51

yvetjes schreef:
Wat een mooie honden en ik wilde vroeger ook altijd een Basset! Geweldig om te zien. Maar er kleven ook wel iets nadelen aan. Vandaar dat ik naar een sportiever ras ben geswitcht (en ook iets indrukwekkender wanneer ongenode gasten ons erf op komen).

Die Saluki is ook zooooo mooi. Echt een plaatje. Wat een droom van een langpootmug, uh hond.


Van de meeste nadelen ben ik wel op de hoogte, maar welke zorgden ervoor dat je toch voor het sportievere type ging? Heel benieuwd!

StonedRomy

Berichten: 7546
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:55

Sebaceous Adenitis. Is een auto immuun ziekte die de talgklieren vernietigd. In hele extreme gevallen kan de huid dus gaan loslaten en betekend dit in laten slapen.

Bij Olivia is het prima onder controle te houden met een wekelijks olie bad, genoeg vet in het voer, cbd olie, Micro organisme, yumega van lintbell, grote klis tabletjes en veel rust + veel voer. Het kost namelijk veel energie om de huid goed te houden.

Haar staart is weer helemaal terug gegroeid, denk een 3 kwart jaar terug was ze helemaal kaal en zat onder de wonden. Helaas bleef de dermatoloog volhouden dat het een allergie was voor vlees. Hadden we eerder actie ondernomen was een deel van haar talgklieren mogelijk behouden gebleven.

Geweldige foto van prim. Heerlijk als ze zichzelf bezig kunnen houden.

Lukasje
Berichten: 11327
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:59

Die bassets zijn grappig, zeker die ruwharige.

En wat gaat dit topic hard! Ik kan amper volgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:59

Lukasje schreef:
Ik ben even gaan opzoeken! Klinkt tof en ziet er leuk uit maar aan het gewicht te oordelen gaat de dochter ze te groot vinden. In vgl met een kees weegt een finse lappenhond min. het dubbel.


Ja mijn volwassen lapje is 17 kilo
En hun jachtinstinct is niet heel latent :') ze kunnen op erf blijven maar als die van mij wild ruikt is ze weg :+

Ze zijn daarnaast ook enorm lief,slim,knuffelbaar en gezellig <3

Lukasje
Berichten: 11327
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:00

suze_ schreef:
Lukasje schreef:
Ik ben even gaan opzoeken! Klinkt tof en ziet er leuk uit maar aan het gewicht te oordelen gaat de dochter ze te groot vinden. In vgl met een kees weegt een finse lappenhond min. het dubbel.


Ja mijn volwassen lapje is 17 kilo
En hun jachtinstinct is niet heel latent :') ze kunnen op erf blijven maar als die van mij wild ruikt is ze weg :+


Ah voilà kijk, 17 kilo is niet het formaatje dat ze voor ogen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:01

Salsa schreef:
Ik meld me hier ook graag. Wij gaan in 2020 ons gezin verrijken met een pup. Tenminsten als deze dan geboren gaat worden. We draaikonten nogal om het ras. Zolang die beslissing nog niet is genomen blijft het dus wat onzeker wanneer. We staan op de wachtlijst voor een Hollandse Smous. Maar blijven ook flirten met een aussie, nova scottia of .......

Wellicht komt er meer inspiratie nog nav dit topic.

De hond moet iig passen binnen ons gezin met 3 kinderen (8,6 en 3 jaar)

We hebben zelf eerder een border collie gehad en vanuit huis een tatra, jack Russell, samojeed en golden retriever.


Hey salsa leuk je weer eens tegen te komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:03

19marjo90 schreef:
Heb me nooit eerder in een honden/puppy topic gemeld, omdat mijn vriend en ik allebei fulltime werken. Maar nu kot daar verandering in! Mijn vriend zal vanaf kerst thuis gaan werken en als dat allemaal goed gaat, ligt het plan om in 2020 een puppy in huis te nemen. We hebben beiden voorkeur voor een Basset Hound. Wie weet kan ik over een tijdje wel foto’s plaatsen :D



Oeh! Superleuke keuze
Welkom!

En alle andere nieuwen natuurlijk ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:08

Ailill schreef:
Mag ik me hier ook melden, het is nog niet geheel zeker maar zeer waarschijnlijk komt er hier volgend jaar een Engelse basset - of misschien een meer zuidelijk type met lang haar :D

[ [url=m/WrQkJh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cMz7Ie.jpg]Afbeelding[/url] ]

:oo :oo

Omg dat pupje!! Nu wil ik er zo 1 als ik een omaatje ben samen met een corgi:D

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:13

suze_ schreef:
Ailill schreef:
Mag ik me hier ook melden, het is nog niet geheel zeker maar zeer waarschijnlijk komt er hier volgend jaar een Engelse basset - of misschien een meer zuidelijk type met lang haar :D

[ [url=m/WrQkJh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cMz7Ie.jpg]Afbeelding[/url] ]

:oo :oo

Omg dat pupje!! Nu wil ik er zo 1 als ik een omaatje ben samen met een corgi:D


Echt te schattig dat pupje <3
Ik wou altijd een vlinderhondje voor later op de scootmobiel maar ben ik me er laatst een kreng tegengekomen, Mila was er bang voor :=

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:13

Anna79 schreef:
Leuk al die nieuwe pupsels!!!

@simoonzel klinkt als een prima machine, ik heb zelf een Andis. Ik scheer het lijf altijd op 13mm en snuit en tenen op 1,5. Kop en oren knip ik. Oren trouwens laatst met een opzetkam gedaan. Ben benieuwd!


Dit was ik ook precies van plan idd :D
Misschien lijf met 9 in de warmere maanden.

Welkom alle nieuwe gezichten! Ik vind bassets (tenminste de griffons zonder dat extreem overhangende vel) hele leuke honden!

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:15

Succes Simoonzel! Ben benieuwd naar foto's :o

Anoniem

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:16

Vlinderhondjes schipperkes en dat soort (sorry vd liefhebbers) kefkeesjes vind ik zo vreselijk qua gedrag. Of ze zijn allemaal slachtoffer van verkeerde oude omaatjes... maar ik ken echt geen 1 leuke :o

Lukasje
Berichten: 11327
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:23

Oh bij mij op de hondenschool zat een heel erg leuk vlinderhondje! Tof en erg intelligent beestje.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:32

Leuk!

Ik volg mee. Ik heb nu een labrador van net 2 jaar. Overwegend showlijn met een klein aandeel werklijn. Toen we voor een pup gingen was de intentie er niet om jacht ermee te doen. Vanuit EGH1 en 2 toch doorgestroomd naar apporteren en nu nog steeds jachttraining. Af en toe pakken we een wedstrijdje op de club mee. In huis enorm rustig, buiten luistert hij uitmuntend en hij heeft een heerlijke werklust.

Het kriebelt enorm om er een tweede lab bij te nemen. Dat zou dan een field trial worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:40

Ohoh een nieuw topic *\o/*

Ook ik ben er nog altijd bij ! Lieve Candy wordt deze december maand al weer een jaar wat is de tijd gevlogen <3


Afbeelding

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:49

Seven schreef:
Ik meld me hier ook, geen pup in 2020 voor ons want we hebben nog twee bejaardjes en een pup van nu 10 maanden. Maar je weet nooit hoe het loopt natuurlijk met de oudjes en we willen geen hond alleen.

Onze pup is een x mechelaar van dus 10 maanden een teef en volledig werk gefokt. Ik train knpv met haar en dat doet ze met ups and downs eigenlijk heel goed :D
Ze is echt een behoorlijk pittige dame in het werk maar thuis daarin tegen echt een heel lieve en gemakkelijke goedzak. Gelukkig maar want als ze thuis zo zou zijn als op de club was ze een stuk minder geschikt voor in huis :=

[ [url=m/KTrpOy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HqnXcX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MTPUml.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5C3EHH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Schitterend je Mechelaar!!

Seven

Berichten: 21227
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:52

Dank je debberley
Vind d'r zelf ook heel mooi

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:54

19marjo90 schreef:
Van de meeste nadelen ben ik wel op de hoogte, maar welke zorgden ervoor dat je toch voor het sportievere type ging? Heel benieuwd!


Voor mij waren het de geur, onderhoud van de vacht (tussen de rimpels) en het tempo buitenshuis en het kwijlen......
Met een Beauceron heb ik wel wat anders in huis gehaald

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 00:19

Hebben die dan een speciale geur?

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 01:54

Ook deze lolbroeken en ik zijn natuurlijk weer van de partij! Al wordt de 'puppy' al weer bijna 2 :j.
VLNR (Zig: A.K.A. de Chagrijn & AJ A.K.A. Allround Jester)

Zig houdt van Agility, Fietsen & mij schaduwen. Met AJ doe ik Agility, Hoopers, Urban mushing & canicross.

Afbeelding

@Denies: AJ vindt de kerstboom.... STOM {:)-:(
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 10-12-19 01:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 01:55

Salsa schreef:
Ik meld me hier ook graag. Wij gaan in 2020 ons gezin verrijken met een pup. Tenminsten als deze dan geboren gaat worden. We draaikonten nogal om het ras. Zolang die beslissing nog niet is genomen blijft het dus wat onzeker wanneer. We staan op de wachtlijst voor een Hollandse Smous. Maar blijven ook flirten met een aussie, nova scottia of .......

Wellicht komt er meer inspiratie nog nav dit topic.

De hond moet iig passen binnen ons gezin met 3 kinderen (8,6 en 3 jaar)

We hebben zelf eerder een border collie gehad en vanuit huis een tatra, jack Russell, samojeed en golden retriever.


Ik ken iemand die waarschijnlijk binnenkort een aussiexBC X Hollandse Smous gaat fokken. Heb je alles :')

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:11

Hoi ZoZenn wat is urban mushing?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:28

Leuk, alle nieuwe mensen :D

De borders en Aussies blijven hier verrassend genoeg een beetje uit. Dat was in het vorige topic wel anders _O-

NorwayFjord

Berichten: 3171
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:34

Hoihoi,

Zou ik misschien ook mee mogen kletsen? Ik heb sinds 2 weken een puppy van 7 maanden (mei dit jaar), ik wilde eigenlijk een oudere herplaatser maar ze kwam op mijn pad :) Mulan is een vuilnisbakkie uit Bulgarije (daar gevonden op straat toen ze nog klein waren, week of 4) en ze is nu ongeveer 1,5e maand in Nederland. Zindelijk is ze nog niet dus daar zijn we hard mee bezig, aan de lijn lopen kon ze ook nog niet echt maar gaat steeds beter! Ook gaat ze enorm goed met mijn 3 Maine Coon katten, echt super fijn :D

Ze is ontzettend slim, ze kan nu op commando: zit, af, poot (ook voorpoten afwisselen), lig dood, boks, high five, mij aankijken op commando en kusjes geven.

Hebben jullie misschien tips voor het zindelijk maken? Ik heb een redelijk vast schema, we gaan elke 2 uur naar buiten behalve op de tijden dat ze eet/speelt dan weet ik dat we een keer extra moeten. Maar ondanks dat toch 5 ongelukjes gister, ze doet het net als ik even niet kijk/oplet -O- Normaal zijn het maximaal 2 ongelukjes per dag dus waar dat nou vandaan kwam?

Afbeelding

Afbeelding

In het park bij ons om de hoek :D
Afbeelding

En thuis met (2 van de 3) katten :)
Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:34

Zo dan.. in het vorige topic ons geïntroduceerd, even een weekendje weg en kan gelijk pagina's bijlezen en zelfs in een nieuw topic beginnen :') Maar, Brego (7mnd) en ik kletsen graag weer gezellig verder mee :D Hij heeft al goed geholpen met de kerstboom optuigen, samen met poes :+:

Afbeelding

Gelijk ook een vraagje.. op welke leeftijd gaan jullie van puppyvoer over op 'normaal' voer? Ik hoor hier verschillende geluiden over... en kan me in heel veel meningen vinden, waardoor ik nu niet meer zo goed weet wat ik moet doen :')