Puppy erbij 2020

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14705
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:18

@Jeanine wat een leuk bandje! <3 inderdaad maar als d’r zondagse bandje houden haha. Lijkt me een goed idee :))

@Kiim nieuwe geurtjes is ook lastig! En interessant. Haha. Wel een leuke foto <3

Wij waren even naar het bos vanmiddag, Ot heeft zich heerlijk vermaakt. Kwamen nog een even oude pup (7 maanden) tegen die heel graag met dr wilde rennen ondanks dat ‘ie Otje totaal niet bijhield. Maakte ‘m blijkbaar niet uit haha. Dat vond Ot natuurlijk helemaal het einde dus die hebben lekker gespeeld samen.
Afbeelding

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:05

Hoi
Ik lees mee maar het is zo druk om mee te blijven en te reageren. Daarvoor sorry maar ik geniet van jullie verhalen en foto’s :)
Hier gaat alles super met onze pup. Hij groeit goed en ontdekt alles (op gepaste afstand want het is toch een beetje eng soms O:) )
We hebben alleen een dilemma. 3 weken geleden zagen we 1 vlooi op hem lopen, die direct gepakt natuurlijk. Daarna met een vlooienkammetje geborsteld en met nat keukenrol gekeken of we vlooien ontlasting zagen. Hier niks van te zien ook niet in zn vacht de typische stipjes zoals google laat zien. De afgelopen weken meermaals gekeken met de kam etc en nooit wat gevonden alleen vandaag hebben we weer een vlooi gezien en vorige week ook een keer. Nu denken we dat het komt van in de tuin zijn omdat daar een vies stuk hout lag waar best een egel onder kon liggen bv, dat is natuurlijk niet zeker. Wat zouden jullie doen? Toch behandelen of kunnen we op andere manier kijken of hij echt vlooien heeft? Hij bijt zich wel eens in zn achterpoten maar dat zou net zo goed met de groei te maken hebben denken we.
Het is trouwens een gele labrador dus het scheelt dat hij lichte haren heeft en je alles erop ziet :')

smurffie

Berichten: 11134
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:56

Ik vond windhonden ( in algemene zin) nooit leuk, maar otje is echt heel leuk en heeft mijn mening wel veranderd! Ze is zo schattig :+:

Warboel
Berichten: 14705
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:21

<3
Otje says thank you :+:

Afbeelding

smurffie

Berichten: 11134
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:12

Ziva is nog op de kliniek trouwens.
Dierenarts vond het verstandiger om de eerste dagen het uitdraaien met een roesje te doen. Ze krijgt dan een klein roesje voor het uitdraaien en ze heeft een centrale lijn zodat ze makkelijk pijnstiller kan krijgen.
Ze heeft vandaag gelopen, belast haar beentje goed. Ze krijgt wel ondersteuning met een handdoek.
Maandag komt ze naar huis :(:)
Even in spoiler:

Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:22

Heb ik nou helemaal gemist wat er aan de hand is?

Warboel
Berichten: 14705
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:25

Ach Smurffie die hele stellage om Ziva heen! Ziet er zo pijnlijk en heftig uit. Fijn dat ze het wel oké belast! Ik zou echt doodsbang zijn om tegen die stellage aan te stoten := beterschap en sterkte met d’r!
Heb je trouwens röntgenfoto’s van na de operatie? O:) vind ik altijd zo interessant!

smurffie

Berichten: 11134
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:39

Warboel schreef:
Ach Smurffie die hele stellage om Ziva heen! Ziet er zo pijnlijk en heftig uit. Fijn dat ze het wel oké belast! Ik zou echt doodsbang zijn om tegen die stellage aan te stoten := beterschap en sterkte met d’r!
Heb je trouwens röntgenfoto’s van na de operatie? O:) vind ik altijd zo interessant!

Nog niet, ze krijgt iedere week een foto maar volgens mij heeft ze die nu nog niet gehad.
Het moet 3x per dag 1mm uitdraaien.
De fokker gaat de foto's van vader en moeder sturen en aan de hand daarvan gaan we naar een eindlengte.
Mogelijk met maximaal 10% verschil.

JesdaJinn de röntgenfoto’s staan in 1 van mijn vorige berichten. Ziva is de rottweiler pup van mijn ouders. Waarschijnlijk heeft ze in de baarmoeder letsel opgelopen waardoor haar groeischijf ontbreekt.

kiwiwitje

Berichten: 20138
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 03:33

Spannend en pittig smurffie!

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:45

Oeff ziet er zo wel heftig uit Smurfie! Hoop dat ze goed opknapt :knuffel:

Nereids, met vlooien heb ik geen ervaring :n

Knappe Otje <3

Morax behandelen we momenteel voor een huidontsteking/hotspot. Hij heeft een lekker kaal kontje nu.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:58

Ohh wat heftig Smurffie. Gelukkig is de verwachting goed, geeft hoop!

Windhonden vond ik altijd een beetje vreemd. Ondertussen heeft mijn schoonmoeder een windhond uit het asiel geadopteerd. Ondanks dat ik af en toe een zweepslag van zijn staart voor mijn been krijg is het echt een onwijs leuke hond. En die foto's van Otje, Geweldig! Dus ook mijn mening is om :D

Helaas ben ik zelf beperkt in rassoort vanwege mijn allergie voor honden, maar ben toch enorm gek op Goldens. Al hebben we wel gezegd dat de windhond van mijn schoonmoeder bij ons komt mocht zij ooit komen te overlijden (we gaan er van uit dat ze nog heel lang mee gaat :o )

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:08

@smurffie pfoe dat ziet er best pittig uit. Ik zou ook bang zijn er tegenaan te stoten in mijn onhandigheid

@kiimm wat vond je er vreemd aan dan? Vind dat wel interessant, zoveel mensen die ze vooral heel lelijk vinden vaak. En dan ontmoeten ze ze, en dan moeten ze hun mening wat bijstellen vanwege het lieve karakter. Was dat het bij jou ook, dat je ze vooral niet zo mooi vond/vindt?

Allergieën zijn ellende! Mijn moeder kampt met een allergie. Negen jaar medicijnen geslikt omdat mijn vader en ik onze spaniel echt niet kwijt wilden. Maar inmiddels dus alleen nog maar krulvachten voor mama, daar kan ze wel tegen. Gelukkig reageert ze op de harde haren van Toby ook niet zo erg, maar geen spaniëls en retrievers dus meer voor hen en ook niet voor mij als ik m'n ouders als oppas wil kunnen inzetten ;) Ben jij ook voor specifieke vacht soorten allergisch?

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:13

Ik vind het inderdaad geen mooi ras, nog steeds niet, al kijk ik er nu steeds meer doorheen. Ik ben zelf meer van de wat bredere honden met meer vacht. Windhonden zijn natuurlijk het tegenover gestelde, vandaar mijn mening. Maakt niet dat ik ze niet leuk vindt. Mijn schoonmoeder heeft er 1 in beige kleur wat ik erg mooi vindt. Otje is ook in hele mooie bijzondere kleur, gaaf om te zien! Zo heeft elk ras wel iets bijzonders :o

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:21

Kiimm_ schreef:
Ik vind het inderdaad geen mooi ras, nog steeds niet, al kijk ik er nu steeds meer doorheen. Ik ben zelf meer van de wat bredere honden met meer vacht. Windhonden zijn natuurlijk het tegenover gestelde, vandaar mijn mening. Maakt niet dat ik ze niet leuk vindt. Mijn schoonmoeder heeft er 1 in beige kleur wat ik erg mooi vindt. Otje is ook in hele mooie bijzondere kleur, gaaf om te zien! Zo heeft elk ras wel iets bijzonders :o


Ow, was geen oordeel ook hoor! Ieder heeft zo zijn smaak :) Ik houd van honden die een beetje 'scruffy' eruit zien: ruwharen veelal dus. Qua uiterlijk zou ik dus bijv ook zó voor een Picardische herder kunnen vallen, maar van karakter niet, geen herdermens. Andersom ben ik qua karakter echt wel gek op griffon Bruxellois, zo ontzettend vrolijk en komisch, maar die platte neuzen hè ;)

CupCakes_

Berichten: 3364
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:35

Ik weet niet helemaal wat ik van windhonden vind. Otje vind ik daar in tegen geweldig, langpootmug :D
Heel af en toe kom ik er hier een paar tegen, maar dat zijn echt van die ielige, zenuwachtige honden. Ik neem aan dat ze niet allemaal zo zijn?

Smurffie Dat ziet er nog best heftig uit! Ik zou inderdaad ook bang zijn om daar in mijn lompigheid tegen aan te stoten per ongeluk. Ik denk dat je haar ook wel rustig moet houden nu? Lukt dat een beetje?

Detroit Hopelijk is zijn huidontsteking snel weer beter! Een kale kont is ook maar zo koud straks :+


Gisteren zijn de dummy's en het fluitje binnen gekomen. Dus vanmiddag gaan we daar eens mee spelen en oefeningen uitproberen.
De foto van dierendag was ook binnen gekomen! In het voorjaar gaan we dit nog een keer buiten doen, want het licht binnen was niet optimaal, aldus de fotografe. Toch vind ik zelf dat de foto echt tof is geworden!


Afbeelding

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:37

Omg wat een vette foto!!

kiwiwitje

Berichten: 20138
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 12:45

Gave foto!

x_Jeanine_x

Berichten: 9096
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:49

Ohhh wauw wat een vette foto van Jip!!

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:58

Hele mooie foto! <3

NorwayFjord

Berichten: 3179
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:28

Ik ken windhonden inderdaad ook als zenuwachtig, maar moet zeggen dat ik door Otje wel mijn mening heb bijgesteld. Ze zouden niet bij me passen maar sommigen zijn wel leuk om te zien <3

Jeetje smurffie wat een stellage!

Detroit hopelijk is het snel weer over!

Woooow wat een vette foto van Jip! Echt heel tof!

Gister gingen we weer wandelen met Mulan's vriendin, heb voor haar bijna hetzelfde setje (halsband en lijn) mogen maken als ik voor Mulan had gemaakt. Zo cute samen <3

Afbeelding

Heb haar baasje mijn camera nog even in de handen gedrukt voor een leuke foto van mij en Mulan :D
Afbeelding

Knapperd <3
Afbeelding

Warboel
Berichten: 14705
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:45

Aw allemaal complimenten voor Otje de langpootmug <3 <3

Windhonden zíjn ook vreemd _O- haha.

Ik ken eigenlijk alleen Italiaantjes als zenuwachtig! Galgo’s zijn vaak rescues dus misschien daardoor ook wat angstiger.

Maar iel zijn ze allemaal wel. Alleen valt het bij langharige windhonden gewoon wat minder op :P

Het maakt mij overigens ook echt geen reet uit als iemand Otje stom vindt, ben alleen nog niemand tegen gekomen dit dat vindt :+ andersom vind ik ook niet alle honden leuk, prima toch. Ieder z’n ding!

Supervette foto zeg Cupcakes! Was bij Brokken Enzo zeker? Echt gaaf <3

Ohh en Morax een hotspot! Hopelijk snel weer over :*

Supermooie foto’s van Mulan en dr vriendin! <3 gaaf die halsbanden. Echt onwijs mooi gemaakt! Leuke kleurtjes ook.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:56

Gave foto @cupcakes

Ik ken windhonden eigenlijk niet als zenuwachtig, alleen de italiaantjes wel wat meer.
Ook de galgo's eigenlijk niet echt. Wat terughoudend, dat soms wel, maar niet angstig of zenuwachtig.
Uiteindelijk maakt of breekt de ervaring die je zelf met een hondenras opdoet natuurlijk wel hoe je ze ziet. Ik vind de meeste windhonden dus echt relaxed, lekker lui in huis en buiten 'aan' voor een sprintje of wandeling.

fannetje

Berichten: 3555
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:11

CupCakes_ schreef:
Ik weet niet helemaal wat ik van windhonden vind. Otje vind ik daar in tegen geweldig, langpootmug :D
Heel af en toe kom ik er hier een paar tegen, maar dat zijn echt van die ielige, zenuwachtige honden. Ik neem aan dat ze niet allemaal zo zijn?

Smurffie Dat ziet er nog best heftig uit! Ik zou inderdaad ook bang zijn om daar in mijn lompigheid tegen aan te stoten per ongeluk. Ik denk dat je haar ook wel rustig moet houden nu? Lukt dat een beetje?

Detroit Hopelijk is zijn huidontsteking snel weer beter! Een kale kont is ook maar zo koud straks :+


Gisteren zijn de dummy's en het fluitje binnen gekomen. Dus vanmiddag gaan we daar eens mee spelen en oefeningen uitproberen.
De foto van dierendag was ook binnen gekomen! In het voorjaar gaan we dit nog een keer buiten doen, want het licht binnen was niet optimaal, aldus de fotografe. Toch vind ik zelf dat de foto echt tof is geworden!


[ [url=m/SISEwk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gave foto geworden, wil zo'n foto ook een keer van Roetsj, denk dat dat heel mooi met zo'n zwarte hond.

Tja, windhonden, ik vind ze ook net allemaal leuk, moor sommige wel. Al zou het voor mij geen match zijn, met wat ik er mee wil. Maar daarom heeft ieder zijn voorkeur toch?

kiwiwitje

Berichten: 20138
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 16:15

Gefeliciteerd Fannetje *\%/*

KimD

Berichten: 20469
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:16

CupCakes_ schreef:
Ik weet niet helemaal wat ik van windhonden vind. Otje vind ik daar in tegen geweldig, langpootmug :D
Heel af en toe kom ik er hier een paar tegen, maar dat zijn echt van die ielige, zenuwachtige honden. Ik neem aan dat ze niet allemaal zo zijn?

Smurffie Dat ziet er nog best heftig uit! Ik zou inderdaad ook bang zijn om daar in mijn lompigheid tegen aan te stoten per ongeluk. Ik denk dat je haar ook wel rustig moet houden nu? Lukt dat een beetje?

Detroit Hopelijk is zijn huidontsteking snel weer beter! Een kale kont is ook maar zo koud straks :+


Gisteren zijn de dummy's en het fluitje binnen gekomen. Dus vanmiddag gaan we daar eens mee spelen en oefeningen uitproberen.
De foto van dierendag was ook binnen gekomen! In het voorjaar gaan we dit nog een keer buiten doen, want het licht binnen was niet optimaal, aldus de fotografe. Toch vind ik zelf dat de foto echt tof is geworden!


[ [url=m/SISEwk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het lijkt erop dat ze het poeder niet goed gelegd hadden, jammer want ze heeft wel een mooi spring moment te pakken! Nieuwe ronde nieuwe kansen als het straks weer buiten kan. :D

Gefeliciteerd Fannetje! **\O/**

Ik ben in de windhonden categorie vooral fan van de Afghaanse windhond. Maar dat is alleen maar bij anderen. Ze zullen hier nooit erin komen.